Δοκιμάζουμε το νέο χειμερινό ελαστικό Bridgestone Blizzak LM005
Η Bridgestone εφαρμόζει την τελευταία τεχνολογία για να επιτύχει εξαιρετικές επιδόσεις ενός ελαστικού σε βρεγμένο, χιόνι και πάγο.
Θα έλεγα ότι είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, να παρουσιάζουμε ένα χειμερινό ελαστικό στην Ελλάδα, καθώς οι καιρικές συνθήκες φέτος είναι πολύ πιο… χειμωνιάτικες, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τα πολλά χιόνια που έπεσαν (αναμένονται κι άλλα), ο πάγος και οι καταρρακτώδεις βροχές, συνθέτουν ένα περιβάλλον στον οποίο η οδήγηση θα πρέπει να γίνεται με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.
Αποστολή στην Τσερβίνια: Δημήτρης Μπαλής
Κι επειδή πολλοί προβληματίζονται με τις αλυσίδες χιονιού, ξεχνούν να τις πάρουν ή δυσκολεύονται να τις φορέσουν στα ελαστικά τους, αξίζει να γνωρίζουν ότι υπάρχει η λύση των χειμερινών ελαστικών. Βέβαια, δεν συνίστανται τόσο σε όσους πηγαίνουν ένα δυο Σαββατοκύριακα στα χιόνια, και τις υπόλοιπες μέρες οδηγούν σε στεγνή άσφαλτο, διότι θα πρέπει να τα έχουν αποθηκευμένα και να τα φορούν στο αυτοκίνητο λίγο πριν το ταξίδι. Συνίστανται, κυρίως, σε κατοίκους περιοχών όπου το χιόνι διαρκεί περισσότερο χρονικό διάστημα, όπου επικρατεί πάγος και υπάρχει έντονη βροχόπτωση.
Τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να γνωρίζουμε πότε τα χρησιμοποιούμε και που, προκειμένου να μην φθείρονται άσκοπα στην άσφαλτο και να κρατούν την αντοχή τους για εκεί που πρέπει. Θα πρέπει να γνωρίζουμε επίσης, ότι λόγω της πιο σκληρής κατασκευής τους, παράγουν λίγο περισσότερο θόρυβο από τα θερινά ελαστικά, ενώ συμβάλλουν και στην κάπως μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Αυτός ο μεγάλος πρόλογος είναι χρήσιμος, προκειμένου να αναφερθώ στο νέο χειμερινό ελαστικό της Bridgestone, το Blizzak LM005, το οποίο έρχεται σε μια αγορά του 3% (τόση έχουν τα χειμερινά ελαστικά στην Ελλάδα), με περίπου 89.000 τεμάχια ετησίως. Πάντως, στην Ευρώπη, Κεντρική και Βόρεια, αλλά και στα βόρεια μέρη χωρών του νότου, όπως Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, η κατηγορία των χειμερινών ελαστικών βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Μάλιστα, σε ορισμένες χώρες επιβάλλεται τον χειμώνα να έχουν τα αυτοκίνητα χειμερινά ελαστικά.
Ευρισκόμενος στα ορεινά της Ιταλίας, μια ώρα και κάτι από το Τορίνο, στις Αλπεις, στα σύνορα με την Ελβετία και στην διάσημη κορυφή Μέτερχορν, στα 4.478 μ., που οι Ιταλοί ονομάζουν Τσερβίνο, είχα την ευκαιρία να μάθω λεπτομέρειες από τους εξειδικευμένους ανθρώπους της Bridgestone, αλλά και να οδηγήσω στα χιόνια με το νέο ελαστικό Blizzak LM005. Και μου έκανε εντύπωση η «εντιμότητα» κατά την παρουσίαση, εμφανίζοντας συγκριτικές δοκιμές ίδιων αυτοκινήτων με το ελαστικό Blizzak LM005 και με ελαστικά άλλων εταιρειών, κατά τις οποίες το ελαστικό της Bridgestone δεν είχε πάντα τις καλύτερες επιδόσεις.
Το Blizzan LM005, είναι αυτή τη στιγμή το μόνο στην κατηγορία του ελαστικό, με σήμανση Α της Ευρωπαϊκής ετικέτας στην πρόσφυση στο βρεγμένο, ενώ σύμφωνα με τις επίσημες δοκιμές του οργανισμού TÜV SÜD, έχει το καλύτερο κράτημα σε στροφή σε βρεγμένο δρόμο. Κι αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό, διότι βροχές έχουμε πολύ περισσότερες από χιόνια και μάλιστα καταρρακτώδεις, που αφήνουν πολύ νερό στην άσφαλτο και ο κίνδυνος υδρολίσθησης είναι μεγάλος.
Επίσης, στις δοκιμές της Bridgestone, είναι δεύτερο απέναντι στον ανταγωνισμό, στο φρενάρισμα σε χιόνι και πάγο, με ελάχιστη διαφορά από τον πρώτο ανταγωνιστή του.
Εξελίσσοντας το Blizzak LM005, η Bridgestone πραγματοποίησε 400 δοκιμές σε θερμοκρασίες από -5 έως και -30 βαθμούς Κελσίου, δοκιμάζοντας την αποτελεσματικότητα και την αντοχή του.
Η Bridgestone, λοιπόν, η μεγαλύτερη εταιρεία ελαστικών και καουτσούκ στον κόσμο, αναβάθμισε την κορυφαία σειρά χειμερινών ελαστικών Blizzak. Με έναν μοναδικό σχεδιασμό πέλματος και μία προηγμένη κατασκευή, βάσει της αποκλειστικής τεχνολογίας σύνθεσης γόμας Nano Pro-tech της Bridgestone, το Bridgestone Blizzak LM005 προσφέρει πολύ καλό έλεγχο του οχήματος, αυξάνοντας την ασφάλεια. Ειδικά στην εκκίνηση, έχει εξαιρετική πρόσφυση και δεν πλαγιολισθαίνει, κρατώντας σταθερή πορεία στις ανηφόρες, στις μανούβρες και στις στροφές. Επίσης, το αποτύπωμα του χιονιού στο πέλμα, είναι πολύ μικρό, διατηρώντας το πέλμα αρκετά καθαρό κι αυτό σημαίνει ακόμα καλύτερη πρόσφυση.
Δυναμικός σχεδιασμός
Το ελαστικό έχει κατασκευαστεί βάσει της σύνθεσης γόμας Nano Pro-tech της Bridgestone, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του πυριτίου για βελτιωμένη απόδοση στο βρεγμένο και το χιόνι. Το διοξείδιο του πυριτίου, επιτρέπει στο ελαστικό να παραμένει μαλακό ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, γεγονός που εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση.
Το πέλμα, έχει επίσης σχεδιαστεί για το σύνολο των χειμερινών συνθηκών. Οι περισσότερες πλευρικές αυλακώσεις στην περιοχή των ώμων, ενισχύουν την ικανότητα «φτυαρίσματος» του ελαστικού στο χιόνι και τον πάγο και βελτιστοποιούν την πίεση επαφής των ώμων (τακούνια) του ελαστικού, κατά το φρενάρισμα, ενώ υπάρχουν περισσότερα κενά στην κεντρική περιοχή του πέλματος καλύτερη απομάκρυνση του νερού και παγίδευσης του χιονιού. Κι ακόμη, οι αυλακώσεις ζιγκ-ζαγκ βελτιώνουν την πρόσφυση, ενώ η κεντρική σχεδίαση 2D Sipe, η 3D sipe στην περιοχή των ώμων και οι πλευρικές αυλακώσεις συνδυάζονται για καλύτερη πρόσφυση σε συνθήκες πάγου. Στις μεγαλύτερες διαστάσεις του ελαστικού χρησιμοποιούνται διαμήκεις αυλακώσεις για τη μεγιστοποίηση της απομάκρυνσης του νερού.
Ευρεία διαθεσιμότητα
Το Bridgestone Blizzak LM005, που αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στην Ευρώπη, θα είναι διαθέσιμο την άνοιξη του 2019 στην Ελλάδα, σε 116 διαστάσεις (από 14’’ έως 22’’), με 40 ακόμη διαστάσεις που θα ακολουθήσουν το 2020. Καλύπτει το 92% της ζήτησης στην αγορά, όπως επίσης το 90% σε μεγάλες διαστάσεις ζάντας, από 17" και άνω για να «καλύψει» τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα και τα εντός δρόμου SUV. Επίσης, 24 δημοφιλείς διαστάσεις θα προσφέρονται με ενσωματωμένη τη μοναδική τεχνολογία DriveGuard Run-Flat Technology (RFT) της Bridgestone, σύμφωνα με την οποία, οι οδηγοί μπορούν να διατηρήσουν τον έλεγχο του οχήματος και να συνεχίσουν να οδηγούν με ασφάλεια για 80 χλμ. απόσταση, με ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα, εφόσον το ελαστικό πάθει ζημιά.
Καταλήγοντας, οι σημάνσεις 3PMSF και M+S, καθιστούν το Bridgestone Blizzak LM005 συμβατό με όλες τις νομοθεσίες περί χειμώνα στην Ευρώπη.