Δοκιμές ασφάλειας ακόμα και για γρήγορη διάσωση
Οι δοκιμές ασφάλειας των αυτοκινήτων, περνούν σε νέα διάσταση όπως και η ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί κατά πολύ.
Σε αυτό συνέβαλε αποφασιστικά η ανεξάρτητος Οργανισμών Euro NCAP, που διενεργεί δοκιμές πρόσκρουσης και αξιολογεί ως προς την ασφάλειά τους, όλα τα νέα οχήματα παραγωγής.
Βέβαια, οι ίδιοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πραγματοποιούν εργοστασιακές δοκιμές και μετρούν την ασφάλεια των μοντέλων τους πριν κυκλοφορήσουν, ωστόσο ο Euro NCAP είναι αυτός που καθιέρωσε υψηλά στάνταρ ασφάλειας, “αναγκάζοντας” τους κατασκευαστές να εξελίξουν και να τοποθετήσουν πιο γρήγορα, περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Το 2019, ο Euro NCAP δοκίμασε 55 αυτοκίνητα από 26 διαφορετικές μάρκες, γεγονός που σημαίνει ότι σε ποσοστό 92% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη, είχαν έγκυρη αξιολόγηση. Μόνο το 3% δεν αξιολογήθηκαν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου το 75% των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν πέρυσι, πέτυχε την κορυφαία βαθμολογία ασφαλείας πέντε αστέρων. Ενα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, που για να επιτευχθεί, χρειάστηκε οι κατασκευαστές να τα εξοπλίσουν με πολλές από τις τελευταίες τεχνολογίες ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού. Η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), ήταν στάνταρ σε περίπου 90% των αυτοκινήτων και προαιρετικά σε ένα επιπλέον 5%. Η AEB για την αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς, ήταν στάνταρ σε 85% των αυτοκινήτων, ενώ η ανίχνευση ποδηλάτων, που καθιερώθηκε από τον Euro NCAP το 2018, ήταν ήδη στάνταρ στο 80% περίπου των νέων αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν.
Αν προσθέσουμε στα παραπάνω συστήματα, τα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας και παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας, τότε τα σημερινά αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα από ποτέ, χάρη στις πρωτοβουλίες του Euro NCAP και την προθυμία της αυτοκινητοβιομηχανίας να ανταποκριθεί στην πρόκληση.
Πράγματι, το Euro NCAP και η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων οδηγούν το δρόμο με την ταχύτερη υιοθέτηση εξοπλισμού ασφαλείας, σε σύγκριση με πολλά άλλα μέρη του κόσμου. Καθώς ο αναθεωρημένος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας (GSR) τίθεται σε ισχύ από το 2022 και μετά, πολλά νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας θα καταστούν υποχρεωτικά.
Τα αποτελέσματα του 2019 δείχνουν ότι πολλές από αυτές τις τεχνολογίες, ήδη είναι ευρέως προσαρμοσμένες στα επιβατικά αυτοκίνητα, ως αποτέλεσμα των υψηλών απαιτήσεων του Euro NCAP τα τελευταία χρόνια.
Και αυτό δεν σταματά εκεί, καθώς το 2020 φέρνει νέες δοκιμασίες για την ασφάλεια και την αποφυγή συγκρούσεων και, για πρώτη φορά, επιβραβεύονται τα αυτοκίνητα που φέρουν χαρακτηριστικά τα οποία επιτρέπουν ασφαλή και ταχεία διάσωση των επιβατών.
Ο Euro NCAP θα ενθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεχίσουν να προσφέρουν τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας στα αυτοκίνητα και να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί και οι συνεπιβάτες θα μπορούν να βασίζονται στις αξιολογήσεις του σε θέματα ασφάλειας...