Δοκιμή Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo 200 PS: Άκρως ερωτεύσιμη, είτε τη βλέπεις είτε την οδηγείς
Το μιλανέζικο σπορ σεντάν πάει κόντρα σε μια εποχή που θέλει ψηλά και εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα. Σνομπάρει τη μόδα των SUV, των υβριδικών και των ηλεκτρικών και προσφέρει απλόχερα γνήσια απόλαυση στον λάτρη της οδήγησης.
Η Alfa Romeo Giulia είναι μια τέλεια χρονομηχανή. Χρησιμοποιεί σύγχρονα μηχανικά μέρη και τεχνολογίες για να προσφέρει υψηλού επιπέδου ασφάλεια, αποδοτικότητα και ανέσεις, ενώ παράλληλα ταξιδεύει τον οδηγό της στο ρομαντικό παρελθόν της αυτοκίνησης, στην εποχή που η οδηγική απόλαυση και οι επιδόσεις ήταν ψηλά στους παράγοντες που έκριναν την επιλογή ενός αυτοκινήτου.
Την ίδια στιγμή, βάζει γερά θεμέλια για το μέλλον της Alfa Romeo, ένα μέλλον σαφώς εξηλεκτρισμένο – με πρώτο παράδειγμα την Tonale – χωρίς όμως να αλλοιώνει τις αξίες της μιλανέζικης μάρκας. Η Giulia είναι ένα επίκαιρο σπορ σεντάν που το ερωτεύεσαι, είτε το βλέπεις, είτε το οδηγείς!
Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo: Σχεδίαση
Η μεσαία Alfa δεν είναι νέο μοντέλο στην πιάτσα. Παραμένει όμως ό,τι πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικά στην κατηγορία της – και όχι μόνο! Αναστατώνει στο πέρασμά της, προκαλεί τη ματιά σου να την ακολουθήσει και ξυπνά αναμνήσεις από το σαγηνευτικό παρελθόν της ιταλικής φίρμας.
Την ίδια στιγμή ξεχωρίζει με το επίκαιρο μα και διαχρονικό της ντιζάιν. Ο θυρεός που δεσπόζει στο εμπρός μέρος σε κάθε Alfa Romeo κάνει ξεκάθαρη την ταυτότητα του σπορ σεντάν, με τους μεγάλους αεραγωγούς εκατέρωθεν και τα χαρακτηριστικά αμυγδαλωτά φώτα να διαμορφώνουν μια άκρως δυναμική όψη εμπρός.
Ο δυναμισμός ρέει και στο πλάι συμβάλλοντας σε μια ιδιαίτερα ελκυστική τετράθυρη σιλουέτα, ενώ το πορτμπαγκάζ που διαμορφώνει μια διακριτική πτέρυγα στην άκρη και τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα πίσω ολοκληρώνουν ένα άκρως ερωτεύσιμο και καθόλα επιβλητικό σχήμα.
Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo: Εσωτερικό
Στον εσωτερικό κόσμο της Giulia ο σπορ χαρακτήρας συνδυάζεται με μια premium αύρα. Ο σχεδιασμός βάζει ξεκάθαρα τον οδηγό στο επίκεντρο. Η θέση οδήγησης είναι άψογη και η εργονομία σωστά μελετημένη.
Ο χειριστής του ιταλικού σεντάν έχει εμπρός του ένα πανέμορφο τιμόνι με το start button κάτω από το αριστερό μπράτσο και τα μεγάλα, πανέμορφα μεταλλικά paddles για τις αλλαγές σχέσεων, σταθερά στο πίσω μέρος.
Ο πίνακας οργάνων παντρεύει τον ρομαντισμό των αναλογικών οργάνων με τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, καθώς ανάμεσα στο στρογγυλό ταχύμετρο και στροφόμετρο υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη πληροφοριών 7’’.
Στο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής 8,8’’ του συστήματος infotainment. Αυτό έχει αναβαθμισμένα γραφικά και ευκολότερο χειρισμό, ταχύτερη απόκριση και δυνατότητα ελέγχου real-time διαφόρων λειτουργιών του οχήματος, όπως η πίεση του turbo και η απόδοση του κινητήρα.
Πιο χαμηλά στην κονσόλα και πίσω από τον λεβιέ joystick του αυτόματου κιβωτίου υπάρχουν τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων, το DNA από όπου ο οδηγός επιλέγει πρόγραμμα οδήγησης (Dynamic, Natural & Advanced Efficiency), αλλά και μια πρακτική θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού.
Μπορεί η καμπίνα της Giulia να είναι κατά βάση οδηγοκεντρική, δεν θα αφήσει παρόλα αυτά παραπονούμενους τους υπόλοιπους επιβάτες. Προσφέρει μεγάλους χώρους για τέσσερις ενήλικες και ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ για τις αποσκευές τους, με όγκο 480 λίτρα. Στα θετικά και η υψηλή ποιότητα, τόσο των υλικών όσο και της συναρμογής τους.
Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo: Επιδόσεις
Το μεσαίο sedan της Alfa Romeo είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης και diesel και με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση. Η έκδοση Sprint που δοκιμάζουμε κινείται από τον 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα που στέλνει 200 ίππους και 330 Nm ροπής στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων της ZF και άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα.
Οι επιδόσεις είναι αυτές που αρμόζουν σε μια σπορ μπερλίνα με την ταυτότητα της Alfa Romeo. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 6,6 sec και η ταχύτητα κορυφώνεται στα 230 km/h.
Η αίσθηση είναι όμως αυτή που σε κερδίζει και όχι τα νούμερα. Ο 2λιτρος turbo δείχνει πάντα ζωηρός στο πάτημα του γκαζιού και σιγοντάρεται από το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που πραγματοποιεί εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές, ειδικά όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα ‘D’ στο DNA.
Μπορεί να φταίει και το γεγονός ότι η Giulia δεν σε αφήνει σε ησυχία, αλλά η κατανάλωση καυσίμου δεν συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματά της. Δύσκολα θα δεις τιμές κάτω από τα 9 lt/100 km, ενώ πιο συχνά η ένδειξη στο trip computer θα φλερτάρει με το 10 - σίγουρα όχι κοντά στα 6,4 lt/100 km που ανακοινώνουν οι Ιταλοί.
Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo: Οδική συμπεριφορά
Εδώ η Giulia δίνει τα ρέστα της. Το οικογενειακό σεντάν με το έντονα σπορ ταμπεραμέντο βάζει την οδηγική απόλαυση στην πρώτη θέση της λίστας με τα πλεονεκτήματά της.
Κάθε στιγμή, σε κάθε διαδρομή, απολαμβάνεις αμεσότητα, αποτελεσματικότητα, συμμετοχή και πλούσια πληροφορία. Το σημαντικότερο είναι πως η Ιταλίδα δεν τα κάνει όλα από μόνη της, αλλά σε βάζει στο παιχνίδι.
Συμπεριφέρεται με χάρη, φινέτσα και εξαιρετική ευελιξία από στροφή σε στροφή, χωρίς μάλιστα να θυσιάζει την ποιότητα κύλισης που είναι επίσης πολύ καλή.
Η στιβαρή πλατφόρμα Giorgio, η άψογη ρύθμιση της ανάρτησης που αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το κοφτερό τιμόνι και τα πανίσχυρα φρένα συνθέτουν ένα σεντάν που χαίρεσαι να οδηγείς.
Τόσο πολύ που αναρωτιέσαι, γιατί να μην υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας. Με ένα μπουτόν ESP OFF θα μπορούσες να απελευθερώσεις τους πίσω τροχούς από τα ηλεκτρονικά δεσμά τους και να δώσεις ελευθερία στην ουρά που θέλει να ξεκολλήσει και να απλώσει την τροχιά της προς το εξωτερικό της στροφής, αφήνοντας τον έλεγχο στα χέρια σου.
Σε κάθε περίπτωση, η αναβαθμισμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) που προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 είναι εκεί για να συνδράμουν τον οδηγό όποτε και όσο χρειαστεί, προς όφελος της ασφάλειας αλλά και της άνεσης.
Τελικά, η Giulia ήταν και παραμένει το πιο ευχάριστο οδηγικά μοντέλο στην κατηγορία του και μια αυθεντική Alfa Romeo που σέβεται το ένδοξο παρελθόν της μιλανέζικης μάρκας.
Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo: Γιατί αξίζει να την αγοράσεις
Η Giulia Sprint είναι ένα σπορ σεντάν που γοητεύει με κάθε του πτυχή. Σαγηνευτική ως παρουσία, σνομπάρει τη μόδα των SUV με τον αέρα Ιταλίδας ντίβας που γίνεται αντικείμενο θαυμασμού και συζήτησης όπου κι αν βρεθεί. Πάνω απ’ όλα όμως, αυτό που την κάνει τόσο θελκτική, είναι η ευχαρίστηση που απλόχερα προσφέρει σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι της.
Είναι μια επιλογή που αναμφίβολα γίνεται βασισμένη στο συναίσθημα, που υποστηρίζεται ωστόσο από σοβαρά επιχειρήματα: της ποιότητας, της άνεσης, της ασφάλειας, του πλούσιου εξοπλισμού αλλά και των 4 χρόνων εργοστασιακής εγγύησης και οδικής βοήθειας που συνοδεύουν την αγορά της.
Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας / Καύσιμο: 1.995 κ.εκ. Turbo / Βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
- Κίνηση: Πίσω
- Ισχύς: 200 ίπποι / 4.500 rpm
- Ροπή: 330 Nm / 1.750 rpm
- 0-100 km/h: 6,6 sec
- Τελική ταχύτητα: 230 km/h
- Κατανάλωση: 6,4 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 165 g/km
- Μήκος: 4,64 m
- Πορτμπαγκάζ: 480 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 116 €
- Τιμή: από 45.000 € / Sprint: 47.000 €
*Στοιχεία κατασκευαστή