Δοκιμή: Audi Q2 1.6 TDI
Στο μεγάλο "baby boom" των μικρών Crossovers, όπου η Mercedes-Benz GLA τείνει προς την άνεση, το MINI Countryman προς το hip και το Jeep Renegade προς το off-road, η Audi τοποθέτησε το χαρακτήρα του Q2 στη σπορ, "οδηγοκεντρική" πλευρά.
Το καθιστά εμφανές το χαμηλό του ύψος (1,508 μ.), η κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή -που παραπέμπει σε coupe- κι η αεροτομή της απόληξής της, η μεγάλη μάσκα και το πολυγωνικό σχέδιο του αμαξώματος, η όχι μεγαλύτερη των 14,5 εκατ. απόσταση από το έδαφος, κι η αίσθηση ότι το εμπρός μέρος είναι χαμηλότερο του πίσω.
Παράλληλα, το Q2 έχει αισθητά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που το κάνει εντυπωσιακά συγκροτημένο στη στροφή και ακριβέστατο στις αλλαγές κατεύθυνσης - χωρίς αυτά να θυσιάζουν την ποιότητα κύλισης ή την άνεση, αν εξαιρέσουμε μια ξερή αίσθηση των πίσω τροχών στις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.
Παρά τον σπορ σχεδιασμό και τις μικρότερες διαστάσεις από τον ανταγωνισμό, με μήκος 4,191 μ. αλλά με μεγάλο μεταξόνιο 2,6 μέτρων, το Q2 δεν δυσκολεύει την ευρυχωρία των επιβατών, και το χαμηλό πίσω ύψος αντισταθμίζεται με το χαμηλό δάπεδο, ενώ προσφέρει 405 λίτρα αποσκευών - που είναι μια πολύ καλή τιμή.
Με τον -αναβαθμισμένο- πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI, 116 ίππων και 250 Nm ροπής, το Q2 είναι αρκετά ζωηρό μετά την αρχική ραθυμία ως τις 1.800 σ.α.λ., και η ροπή έπειτα εμφανίζεται προοδευτικά.
Με το ταχύτατο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, στη ρύθμιση άνεσης και οικονομίας D (υπάρχει και η σπορ S), το Q2 καταναλώνει κοντά στα 7,0 λίτρα/100χλμ.
Το εσωτερικό δεν έχει μεγάλες διαφορές από το Α3. Έχει ωραίες διχρωμίες, και προαιρετικά το Virtual Cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’…