X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

BMW I4

Δοκιμή BMW i4 M50: Ηλεκτρικός πύραυλος 544 ίππων

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Σπορ χαρακτήρας ‘Μ’ και ηλεκτροκίνηση συναντιούνται σε ένα από τα πιο ερωτεύσιμα αυτοκίνητα που μπορεί κανείς να βρει στη σύγχρονη γκάμα της BMW.

Τίποτα δεν προμηνύει την εμπειρία που θα ζήσει όποιος τυχερός βρεθεί στο τιμόνι της BMW i4 M50. Οι κόσμοι της BMW M και της BMW i συνδυάζονται ιδανικά σε ένα πανέμορφο τετράθυρο κουπέ, μια από τις κομψότερες προτάσεις που θα βρεις στη γκάμα της Βαυαρικής εταιρίας, σήμερα.

Πρόκειται για την κορυφαία σπορ έκφανση της i4, της αμιγούς ηλεκτρικής εκδοχής της Σειράς 4 Gran Coupe. Στην BMW i4 M50, ο ηλεκτρισμός αποβάλλει το μανδύα της οικονομίας και διοχετεύει όλη του την ενέργεια και ένταση στο να προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις και μοναδικές οδηγικές συγκινήσεις.

BMW i4 M50: Σχεδίαση

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Σωστά καταλάβατε: το ηλεκτρικό τετράθυρο coupe που ακούει στο “i4” βασίζεται στην Σειρά 4 Gran Coupe, η οποία σχεδιάστηκε εξαρχής για να μπορεί να αποκτήσει και μια αμιγώς ηλεκτρική φύση.

Εμφανισιακά, η κομψή, αεροδυναμική σιλουέτα των 4,8 μέτρων παραμένει απαράλλαχτη, με τις μαύρες προσθήκες που θυμίζουν αεραγωγούς χαμηλά στον προφυλακτήρα και τα εμπρός φτερά, τους μεγάλους τροχούς 20’’ (έξτρα) και τους ιδιαίτερους καθρέπτες να μαρτυρούν την συγγένεια με τα μοντέλα ‘M’ της Γερμανικής φίρμας.

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Βέβαια, θα λέγαμε πως αντίθετα με τη νέα τάση των σχεδιαστών της BMW, η i4 M50 κάθε άλλο προκαλεί με έντονες λεπτομέρειες που σε κάποιες περιπτώσεις ιντριγκάρουν σε σημείο που καταλήγουν να είναι μέχρι και αμφιλεγόμενες. Η ηλεκτρική 4άρα είναι μάλλον διακριτική αισθητικά, αν και αναμφίβολα σπορ.

Το γεγονός μάλιστα πως οι αεραγωγοί είναι… κλειστοί, κάνουν επίσης φανερό πως κάτω από το καπό δεν κρύβεται κάποιο πανίσχυρο εξακύλινδρο σε σειρά ή V8 μοτέρ βενζίνης, αλλά ένας αντίστοιχης ισχύος ηλεκτροκινητήρας. Για την ακρίβεια, ο ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν την i4 M50 και οι οποίοι διακρίνονται για τις συμπαγείς διαστάσεις τους, ωφελώντας μεταξύ άλλων και την ευρυχωρία.

BMW i4 M50: Εσωτερικό

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / FABIAN KIRCHBAUER

Είναι γεγονός πως η καμπίνα της i4 είναι ικανοποιητικά ευρύχωρη παρά την κουπέ σχεδίαση της οροφής. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ άνετα, ενώ στις πίσω θέσεις θα βολευτούν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος.

Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που έχει χωρητικότητα 470 λίτρων (1.290 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος), παρόλο που ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω. Διαθέτει επίσης μεγάλη πίσω πόρτα με στάνταρ αυτόματο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος.

Το εσωτερικό της i4 M50 έχει όμορφη σχεδίαση και κορυφαία ποιότητα υλικών και κατασκευής. Ξεχωρίζει φυσικά το BMW Curved Display που εκτείνεται πίσω από το τιμόνι μέχρι τη μέση του ταμπλό και αποτελείται ουσιαστικά από δύο οθόνες κάτω από ένα ενιαίο, κυρτό κρύσταλλο.

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW


Η μία είναι 12,3’’ και αφορά τον όμορφο και πλήρη σε ενδείξεις ψηφιακό πίνακα οργάνων και η δεύτερη, 14,9’’, φιλοξενεί τη νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων iDrive. Πέρα από τις κλασικές πλέον υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας και πλοήγησης, περιλαμβάνει επίσης τον αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant που απαντά σε ότι του ζητήσεις.

Η θέση οδήγησης είναι άψογη και διαθέτει πολλές ρυθμίσεις, ενώ σωστά μελετημένη είναι και η εργονομία. Μόνο οι διακόπτες χαμηλά στην κονσόλα απαιτούν μια μικρή περίοδο εξοικείωσης, εκτός αν ήδη οδηγείς BMW οπότε θα νιώσεις με το καλημέρα “σπίτι σου”.

BMW i4 M50: Επιδόσεις

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Το ζουμί όμως βρίσκεται μέσα στα χέρια σου και κάτω από το δεξί σου πόδι. Με το γκάζι ελέγχεις δύο ηλεκτροκινητήρες - ο ένας κινεί τους εμπρός και ο δεύτερους τους πίσω τροχούς. Αποδίδουν συνδυαστικά ισχύ 544 ίππων και ροπή 795 Nm, που απελευθερώνονται για 10’’ σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, στο πρόγραμμα οδήγησης Sport Boost.

Σύμφωνα με τη BMW, η i4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο που δίνει έμφαση εξαρχής στις δυναμικές επιδόσεις. Η επιβεβαίωση έρχεται από τα επίσημα νούμερα: 0-100 km/h σε 3,9’’ και τελική που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 225 km/h – πολύ ψηλά για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Η εμπειρία στην πράξη είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Σανιδώνεις το γκάζι και βιώνεις μια απίστευτη ώθηση προς τα εμπρός. Νιώθεις κάθε τροχό ξεχωριστά να ψάχνει και να βρίσκει την απαραίτητη πρόσφυση για να βάλει τη δύναμη που του αναλογεί στην άσφαλτο.

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Μπορείς να παρομοιάσεις την επιτάχυνση που προσφέρει η i4 M50 με αυτή π.χ. της M4 Competition, μόνο που στην πρώτη περίπτωση η μαγεία είναι ασύλληπτη, λόγω αφενός της αμεσότητας των ηλεκτροκινητήρων στο πάτημα του γκαζιού, αφετέρου της ιδιαίτερης ηχητικής υπόκρουσης του BMW Iconic Sounds Electric που συνοδεύει την όλη εμπειρία.

Όχι, δεν πρόκειται για τη μίμηση του βρυχηθμού από κάποιο μοτέρ εσωτερικής καύσης με τη σφραγίδα της BMW M, αλλά για ένα ιδιαίτερο ήχο, μια - αποκλειστική για τη BMW - δημιουργία του συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Χανς Ζίμερ. Θα τον περιγράφαμε σαν έναν έντονα επεξεργασμένο ήχο από V8, με έντονο το ψηφιακό στοιχείο που στόχο έχει να μην θυμίζει κάτι από το παρελθόν, αλλά κάτι εξελιγμένο, φουτουριστικό, κάτι που έρχεται από το μέλλον.

BMW i4 M50: Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας

Σε ένα ηλεκτρικό όμως, όσο κι αν έχει δοθεί έμφαση στον σπορ χαρακτήρα, η αυτονομία είναι κρίσιμη. Γι’ αυτό οι μηχανικοί της BMW εξόπλισαν την i4 με μια μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου, το συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο της οποίας είναι 83,9 kWh (80,7 kWh net).

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η μέση κατανάλωση ενέργειας της Μ50 είναι 19-24 kWh/100 km, ενώ η μέση αυτονομία φτάνει τα 510 km. Τιμή υπέρ αρκετή, αν καταφέρεις βέβαια να συγκρατηθείς και να μην παρασύρεσαι συχνά από τις εκρηκτικές της επιδόσεις. Αν αποφασίσεις πάντως να κινηθείς οικονομικά (καλή τύχη σε αυτό…), η i4 θα σταθεί δίπλα σου και θα σε βοηθήσει με τη δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Αυτό γίνεται μέσα από το μενού της οθόνης, ενώ υπάρχει επίσης η επιλογή αυτόματης προσαρμογής της ανάκτησης στις οδικές συνθήκες, όπως αυτές ανιχνεύονται από τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση, η ισχύς ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αυξηθεί, φρενάροντας το αυτοκίνητο και φορτίζοντας ταυτόχρονα τη μπαταρία. Αντίθετα, σε ανοιχτό δρόμο η λειτουργία coasting ενεργοποιείται όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, έτσι ώστε το όχημα να ρολάρει ελεύθερα εξοικονομώντας ενέργεια.

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / FABIAN KIRCHBAUER PHOTOGRAPHY

Υπάρχει τέλος και η λειτουργία one-pedal. Μετακινώντας τον λεβιέ του κιβωτίου αριστερά στη θέση Β (Brake), όταν αφήνεις το γκάζι το όχημα φρενάρει αισθητά, μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του. Λειτουργία που όταν τη συνηθίσεις κάνει τις μετακινήσεις στην πόλη, ή ακόμη και τη σβέλτη οδήγηση και σε επαρχιακό δρόμο, πιο εύκολη και πιο ευχάριστη.

Η i4 έχει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ (DC) έως και 205 kW - αν και στην Ελλάδα τόσο ισχυροί ταχυφορτιστές είναι σπάνιοι. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να φορτίσει από το 10% μέχρι το 80% σε μόλις 31 λεπτά. Στο σπίτι ή το γραφείο πάντως, όπου μπορείς να τοποθετήσεις wallbox 11 kW (τριφασικό ρεύμα, φόρτιση AC), η Μ50 φορτίζει πλήρως τη μπαταρία της (0-100%) σε 8,5 ώρες.

BMW i4 M50: Οδική συμπεριφορά

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ακόμη κι αν είχαμε να κάνουμε με ένα… ηλεκτρικό dragster, η i4 Μ50 θα ήταν και πάλι συναρπαστική. Όσο εντυπωσιακή είναι όμως η ταχύτητά της, άλλο τόσο εθιστική είναι η οδηγική εμπειρία που προσφέρει.

Με τα ηλεκτρονικά στο ‘ΟΝ’ δεν είναι εύκολο να φέρεις την ηλεκτρική τετράθυρη ‘Μ’ σε δύσκολη θέση. Παρά την πλούσια ισχύ των 544 ίππων και την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 795 Nm, η i4 M50 πατάει με σιγουριά στο δρόμο, στρίβει με περίσσεια αυτοπεποίθηση και προσφέρει αστείρευτες δόσεις ταχύτητας και αποτελεσματικότητας.

Βοηθούν φυσικά η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ειδική σπορ ρύθμιση, το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, τα πανίσχυρα φρένα M Sport και το ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η μπαταρία, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου.

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά δεσμά της, η Μ50 ξεδιπλώνει ένα συγκροτημένο προφίλ αλητείας – και εξηγούμαστε ευθύς αμέσως. Δεν διστάζει να ανοίξει ξεδιάντροπα την τροχιά του πίσω μέρους και να προσφέρει τη χαρά της πλαγιολίσθησης όταν το επιδιώξει ο οδηγός, το κάνει όμως δίνοντας όλα τα απαιτούμενα εφόδια στον γνώστη της σπορ οδήγησης: ένα άμεσο και καλό σε αίσθηση τιμόνι κι ένα στιβαρό, υπάκουο πλαίσιο. Το μόνο που χρειάζεται, είναι περισσότερος χώρος συγκριτικά με τις πισωκίνητες ‘Μ’ ξαδελφές της.

Την ίδια στιγμή, η ανάρτηση προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση και ποιότητα κύλισης, καθιστώντας την M50 εξαιρετικά ξεκούραστη στο ταξίδι. Φυσικά, ο τομέας της ασφάλειας υποστηρίζεται όπως απαιτούν οι περιστάσεις, με περίπου 40 τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η ενημέρωση για τα όρια ταχύτητας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και η κάμερα οπισθοπορείας.

BMW i4 M50: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Επειδή προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις και συναρπαστική οδηγική εμπειρία, χωρίς να αφήνει σε δεύτερη μοίρα τομείς όπως η ποιότητα και η αυτονομία, είναι η σύντομη απάντηση. Με μια ματιά όμως στον τιμοκατάλογο της BMW Σειράς 4 Gran Coupe, ανακαλύπτεις ότι στα ίδια χρήματα μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στην i40 M60 των 544 ίππων και την M440i των 385 ίππων, κάνοντας την ηλεκτροκίνητη πρόταση μάλλον μονόδρομο.

Αν συνυπολογίσουμε και το όφελος των 8.000 € από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, η τιμή της i4 Μ50 πέφτει κάτω από τα 70.000 € (με ΦΠΑ). Εντάξει, ξέρουμε, είναι άπιαστο όνειρο για τους περισσότερους από εμάς, αλλά τι θα ήταν η ζωή μας χωρίς όνειρα;

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

BMW i4 M50: Τεχνικά* / Τιμή

  • Ηλεκτροκινητήρες: 2 (εμπρός 258 PS, πίσω 313 PS)
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: 4x4
  • Ισχύς: 544 ίπποι
  • Ροπή: 795 Nm
  • 0-100 km/h: 3,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 225 km/h
  • Κατανάλωση ενέργειας: 19-24 kWh/100 km
  • Αυτονομία: 510 km
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 83,9 kWh
  • Φόρτιση (DC) 210 kW: 31’ (10-80%)
  • Φόρτιση (AC) 11 kW: 8,5 h (0-100% σε wallbox τριφασικό 16A)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,78 m
  • Βάρος: 2.215 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 125 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 470 lt (1.290 lt με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα)
  • Ελαστικά: 245/45 R18 εμπρός, 255/45 R18 πίσω
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Εγγύηση: 2 χρόνια (μπαταρία: 8 χρόνια)
  • Τιμή: 75.850 € (67.850 € με επιδότηση 8.000 €)

*Στοιχεία κατασκευαστή

Δοκιμή BMW i4 M50 BMW / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
TAGS BMW I4 ΔΟΚΙΜΗ BMW ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΠΟΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ