Δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi diesel – Η άποψη του SPORT24
Το ανανεωμένο SUV της Citroen απέκτησε νέα εμφάνιση, αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων και καινούρια στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Το SPORT24 δοκιμάζει το C3 Aircross με τον 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το Citroen C3 Aircross έβαλε με επιτυχία τη γαλλική μάρκα στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των B SUV. Παρουσιάστηκε το 2017 και τώρα, 4 χρόνια μετά, δέχεται την πρώτη του ανανέωση που εστιάζει στην εμφάνιση, τους κινητήρες και τις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Φυσικά, το νέο C3 Aircross ασπάζεται τη φιλοσοφία Advanced Comfort και συνεχίζει να εστιάζει στον τομέα της άνεσης, τον οποίο υπηρετεί με κάθε του πτυχή.
Citroen C3 Aircross: Σχεδίαση
Το νέο C3 Aircross ξεχωρίζει κυρίως από την εντελώς φρέσκια, αισθητά πιο δυναμική εμφάνιση του εμπρός μέρους. Οι αλλαγές αφορούν τη μάσκα, τους προβολείς και τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ενώ ο αγοραστής μπορεί να το προσαρμόσει στο γούστο του επιλέγοντας ανάμεσα σε 7 χρώματα, 70 εξωτερικούς συνδυασμούς και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16’’ και 17’’.
Citroen C3 Aircross: Εσωτερικό
Η σχεδίαση στο εσωτερικό δεν άλλαξε ιδιαίτερα και παραμένει μοντέρνα. Από τα τέσσερα πακέτα διακόσμου που είναι διαθέσιμα, τα τρία είναι καινούρια. Η μεγαλύτερη αλλαγή στην καμπίνα ωστόσο είναι η νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9’’, η οποία περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Shine που δοκιμάζουμε.
Από εκεί οδηγός και επιβάτες ελέγχουν το ηχοσύστημα, την πλοήγηση και τον κλιματισμό, ρυθμίζουν τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και συνδέουν το smartphone έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση στη μουσική και τις αγαπημένες τους εφαρμογές.
Στην κορυφαία έκδοση Shine Pack η οθόνη συνοδεύεται από ασύρματη φόρτιση κινητού και κάμερα οπισθοπορείας.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα και εργονομία. Προσεγμένη είναι και η ποιότητα υλικών και κατασκευής, ενώ ειδική μνεία αξίζουν τα καθίσματα Advanced Comfort με το αφρώδες υλικό διαβαθμισμένης σκληρότητας που προσφέρουν απαράμιλλη άνεση.
Το βασικό πλεονέκτημα του C3 Aircross είναι οι χώροι και η πρακτικότητα. Στις πίσω θέσεις κάθονται με άνεση δύο ενήλικες ενώ ακόμη κι ένας τρίτος θα βολευτεί ανάμεσά τους χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Το κάθισμα, εκτός από διαιρούμενο (60:40) και αναδιπλούμενο, μπορεί στην έκδοση Shine Pack να μετακινηθεί εμπρός-πίσω κατά 15 εκατοστά, σε δύο ανεξάρτητα μέρη.
Έτσι, αυξάνει κατά το δοκούν είτε ο χώρος αποσκευών, από 410 μέχρι 520 λίτρα, είτε αυτός για τους επιβάτες. Όταν μάλιστα αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος, δημιουργείται ένας μεγάλος και εντελώς επίπεδος χώρος 1.289 λίτρων.
Στις αλλαγές του εσωτερικού συμπεριλαμβάνεται η νέα κεντρική κονσόλα που έχει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός τμήμα και δύο βολικές ποτηροθήκες δίπλα στο επίσης νέο χειρόφρενο.
Citroen C3 Aircross: Οδική συμπεριφορά
Στην οδήγηση, το C3 Aircross σέβεται την παράδοση της Citroen και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση απορροφά ακούραστα λακκούβες και ανωμαλίες προσφέροντας ποιότητα κύλισης ανώτερης κατηγορίας. Παράλληλα, η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλέστατη.
Το γαλλικό SUV γέρνει στις στροφές λόγω της μαλακής ανάρτησης αλλά κρατάει καλά και διακρίνεται για το ιδιαίτερα υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και τελικά εμπνέει σιγουριά στον οδηγό του. Στα θετικά και τα φρένα που είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Στον αυτοκινητόδρομο το C3 Aircross ταξιδεύει ήσυχα και με ασφάλεια, χάρη και στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που μεταξύ άλλων φρενάρουν αυτόματα το όχημα όταν ο οδηγός ξεχαστεί, το βοηθούν να παραμείνει στη λωρίδα του, αναγνωρίζουν και ενημερώνουν για τα όρια ταχύτητας του δρόμου ή δεν αφήνουν το αυτοκίνητο να κυλίσει όταν ξεκινά σε ανηφόρα.
Ως SUV, το C3 Aircross δεν θα πει όχι σε εξερευνήσεις στη φύση μέσω χωμάτινων οδών, έχοντας σύμμαχο την ικανή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 178 mm.
Για πιο δύσκολες καταστάσεις, η έκδοση Shine Pack εξοπλίζεται με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control που διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης: Standard, All-Road, Snow, Sand και ESP-Off, ενώ συνοδεύεται και από Hill Descent που κρατά αυτόματα σταθερή ταχύτητα όταν το αυτοκίνητο κατεβαίνει μια απότομη πλαγιά.
Η οικονομία είναι ένας ακόμη τομέας στον οποίο διακρίνεται το C3 Aircross. Ο 1.500άρης turbodiesel των 110 ίππων που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km στα χαρτιά. Στην πράξη, είδαμε κατά μέσο όρο 5,8 lt/100 km τιμή που δεν απέχει πολύ από την εργοστασιακή και που κρίνεται πολύ καλή.
Καλές είναι και οι επιδόσεις που χαρίζει ο 1.5 BlueHDi κινητήρας με την πλουσιοπάροχη ροπή των 250 Nm, τόσο από στάση (11,2 sec για το 0-100 km/h) όσο κυρίως εν κινήσει (προσπεράσεις). Να θυμίσουμε εδώ πως το B SUV της Citroen προσφέρεται επίσης με κινητήρες turbo βενζίνης 1.2 Puretech 110 και 130 ίππων και με τον 1.5 Diesel BlueHDi των 120 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Citroen C3 Aircross: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Αν ψάχνεις ένα καλαίσθητο, ασφαλές, ευρύχωρο, πρακτικό και εξαιρετικά άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο, το νέο Citroen C3 Aircross θα σε καλύψει απόλυτα. Και αν αναζητάς τη μέγιστη οικονομία του πετρελαιοκινητήρα, είναι μια από τις ελάχιστες πλέον επιλογές στην κατηγορία με εκδόσεις diesel στη γκάμα του.
Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110: Τεχνικά / Τιμή
Κινητήρας: 1.5 Turbodiesel
Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
Ισχύς: 110 ίπποι
Ροπή: 250 Nm
0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Κατανάλωση: 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 122 g/km
Μήκος: 4,15 m
Πορτμπαγκάζ: 410 - 520 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: από 19.600 €