Δοκιμή DS 7 Crossback E-Tense 225: Η νουβέλ βαγκ των SUV
Δεν μοιάζει με εύκολο γρίφο να ανταγωνιστείς τους Γερμανούς στο λαμπρό πεδίο δόξης τους, τα πολυτελή αυτοκίνητα, οπότε η DS χρειάστηκε να σκάψει βαθιά στη γαλλική της κουλτούρα για να το πετύχει. Το DS 7 Crossback είναι το πρώτο δείγμα, κι αυτή είναι η plug-in υβριδική του έκδοση.
Πρόκειται για μια ευτυχή συγκυρία ότι οι Γάλλοι διαθέτουν μακρά κουλτούρα σχεδιαστικής καινοτομίας, πειραματισμού, τόλμης. Διότι το πεδίο διαφοροποίησης από τους Γερμανούς κατασκευαστές, φαντάζει ενίοτε τελευταία να είναι ο σχεδιασμός. Βάσει της κουλτούρας της, το μόνο που απέμενε στη DS Automobiles ήταν να ανέβει σε αντίστοιχο επίπεδο υβριδικής και ηλεκτρονικής τεχνολογίας με τους Γερμανούς, καθώς και ποιότητας - και το κατάφερε.
DS 7 Crossback E-Tense 225: Σχεδίαση
Όχι ότι δεν υπάρχουν όμορφα γερμανικά αυτοκίνητα, κάθε άλλο, αλλά αναμφίβολα είναι κάτι αλλιώτικο να περπατάς στους δρόμους του Παρισιού απ' ό,τι στους δρόμους της Φρανκφούρτης. Είναι ένας ολοσδιόλου διαφορετικός ψυχισμός, με τον οποίο σίγουρα η DS Automobiles θέλει να εμποτίσει τα αυτοκίνητά της. Χρησιμοποιεί διάφορα κυψελοειδή μοτίβα κατά κόρον, κυρίως στη μάσκα και τα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα.
Τα συμπληρώνει, στο DS 7 Crossback, με μεταλλικά στοιχεία γύρω από τα εμπρός φώτα Active LED Vision, όπως και τα πίσω, και με έντονες αιχμές στα φτερά. Αυτές, οι αιχμές, συνδέονται νοητικά με την πίσω πτέρυγα και τις ιδιαίτερες απολήξεις της εξάτμισης για να αποπνέουν μια σπορτίφ ατμόφαιρα, που συνοδεύει την πολυτέλεια και τη σχεδιαστική λεπτότητα στη φιλοσοφία της DS.
Είναι δύσκολο να διαχειριστείς ένα αμάξωμα 4,573 m και ύψους 1.621 m που πρέπει να δίνει έμφαση στους εσωτερικούς χώρους, αλλά η DS το έχει κάνει με φινέτσα. Έχει επεκτείνει τους τροχούς στα άκρα -με μεταξόνιο 2,738 μέτρων- και ενσωματώνει λεπτεπίλεπτα τους μικρούς προβόλους στο ρύγχος και στην ουρά του DS 7 Crossback. Μια λεπτομέρεια, επίσης, είναι ότι τα πίσω φτερά και στις δύο πλευρές έχουν από μία τάπα, για την πρίζα και την αντλία βενζίνης.
DS 7 Crossback E-Tense 225: Εσωτερικό
Το μοτίβο, στο σαλόνι του DS 7 Crossback, δεν είναι κυψελοειδές αλλά κυριαρχείται από ρομβοειδή γεωμετρικά σχήματα -κυρίως στους διακόπες του ταμπλό και της ογκώδους κεντρικής κονσόλας- με διαφορετική κυρτότητα κάθε πλευράς, που τους προσδίδει διαφορετική τονικότητα στο φως. Το πυραμιδοειδές σχήμα των αεραγωγών στις δύο άκρες του ταμπλό παραπέμπει σε κάποιο αρχέγονο σχήμα από τα βάθη της αυτοκίνησης, σε κάποιο δύσκολο να το θυμηθεί κανείς.
Μεσουρανεί, φυσικά, στο κέντρο η ψηφιακή οθόνη αφής 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και συνδεσιμότητας - δίπλα στον ελάχιστα μεγαλύτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3''. Τα γραφικά τους είναι υπέροχα, και μπορούν προαιρετικά να συνδεθούν με την υποβοήθηση νυχτερινής οδήγησης Night Vision και με ηχοσύστημα της Focal. Φυσικά, διατίθεται κάθε δυνατότητα συνδεσιμότητας, μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Ο σχεδιασμός έχει αξιοποιήσει εξαιρετικά το μέγεθος του αμαξώματος για πέντε άνετες θέσεις και χώρο αποσκευών 555 λίτρων τετραγωνισμένου σχήματος, βολικού και πρακτικού. Δεν υπάρχουν συμβιβασμοί χώρων της υβριδικής σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις, μιας και η μπαταρία της συγκεκριμένης βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Το μόνο που έχει στερήσει είναι 19 λίτρα από το δοχείο καυσίμων, που χωρά τώρα 43 λίτρα.
DS 7 Crossback E-Tense 225: Επιδόσεις
Το υβριδικό σύστημα E-Tense αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech (180 hp) και από ένα ηλεκτροκινητήρα (110 hp) που αποδίδουν συνδυαστικά 225 ίππους και 360 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
Η μπαταρία των 13,2 kWh χαρίζει μέχρι και 55 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, ενώ στο άλλο άκρο -με την επιλογή του προφίλ Sport από τον διακόπτη των Drive modes στην κονσόλα- ξεδιπλώνεται η μέγιστη ισχύς. Τα 1.760 κιλά (λόγω της μπαταρίας) είναι αρκετά, αλλά η ισχύς αρκεί για να μην υπάρχουν στιγμές βαρυγκόμιας του DS 7 Crossback. Με πλήρη ισχύ, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε μόνο 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική φτάνει τα 225 km/h (135 km/h στο αμιγώς ηλεκτρικό mode).
Με την πίεση του μπουτόν εκκίνησης εκπέμπεται μόνο ο υπόκωφος ήχος της ενεργοποίησης του ηλεκτροκινητήρα, όπως και κατά την κίνηση μόνο με αυτόν για περίπου 45-50 χιλιόμετρα στην πράξη. Μεταξύ της λειτουργίας αυτής και της Sport υφίστανται και τα προφίλ Comfort και Hybrid, που υπολογίζουν διαρκώς την ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οικονομίας ενέργειας - αν και σίγουρα σημαντικό ρόλο παίζει η ευαισθησία στη βύθιση του πεντάλ.
Το σύστημα λειτουργεί αρκετά αρμονικά και απρόσκοπτα (καθώς η ροή ενέργειας σε κάθε περίσταση απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη), και όταν το ζητούμενο είναι η οικονομία η μέση κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί -με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα- στην πόλη γύρω στο 1,5 λίτρο, ενώ η μέση εργοστασιακή των 5,5 lt δεν είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Κι αυτό είναι αρκετά θετικό για το βάρος και το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Όταν η μπαταρία στερεύει, φυσικά, η κατανάλωση γίνεται διψήφια, αλλά το καλό είναι ότι η πρώτη φορτίζει εν κινήσει με την ανάκτηση της ενέργειας του φρεναρίσματος. Δεδομένου ότι η μπαταρία είναι μικρή, αρκούν περίπου 7 ώρες για την πλήρη φόρτισή της σε οικιακή πρίζα. Σε Wallbox 7,4 kW η δικαδικασία πέφτει στη 1 ώρα και 45 λεπτά για πλήρη φόρτιση από το μηδέν. Το αυτοκίνητο διαθέτει καλώδια και για τα δύο.
DS 7 Crossback E-Tense 225: Οδική συμπεριφορά
Είναι προφανές και αναμενόμενο και λογικό ότι ο πυρήνας της ρύθμισης και της λειτουργίας των ηλεκτρονικών του DS 7 Crossback είναι η άνεση. Η άνεση έχει δύο παρακλάδια που το γαλλικό SUV τα καταφέρνει πολύ καλά: την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση.
Η πρώτη εξασφαλίζεται από την κλασικά "γαλλική" ρύθμιση της ανάρτησης, που σημαίνει εξαιρετικός συμβιβασμός μεταξύ της απορρόφησης των κακοτεχνιών του δρόμου και ελέγχου των κλίσεων στις στροφές - παρά το μεγάλο βάρος. Φυσικά, η επιλογή ανάμεσα στα προφίλ Comfort και Sport, που μαλακώνουν και σκληραίνουν τα αμορτισέρ αντίστοιχα, εξειδικεύουν το έργο αυτό κατά περίσταση.
Όμως, στην απορρόφηση συμβάλλει και η ενεργητική ανάρτηση DS Active Scan Suspension, που ανιχνεύει τις κακοτεχνίες και -σε κλάσματα δευτερολέπτου- προσαρμόζει τα αμορτισέρ. Αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι και η ηχομόνωση - από το θόρυβο των ελαστικών, του κινητήρα και τον αεροδυναμικό εξίσου.
Η Sport οδήγηση και η εκτός δρόμου κίνηση δεν είναι τα κύρια ζητούμενα εδώ, αν και η τετρακίνητη -και ακριβότερη- έκδοση E-Tense 300 εστιάζει ως έναν βαθμό και σε αυτές. Στις off-road διαδρομές το μόνο που βοηθά το E-Tense 225 είναι το ύψος 19 εκατοστών από το έδαφος, ενώ αντίστοιχα διακριτικές είναι και οι σπορ προδιαγραφές του. Αυτές προκύπτουν κυρίως στο οδηγικό προφίλ Sport, το οποίο κάνει λίγο πιο άμεσες τις αλλαγές ταχυτήτων, λίγο πιο σφιχτά τα αμορτισέρ, και ξεδιπλώνει την πλήρη δυναμική της υβριδικής μονάδας ισχύος.
Στη σβέλτη οδήγηση το DS 7 Crossback κάνει ό,τι πρέπει να κάνει για να είναι ασφαλές: ελέγχει τις μετατοπίσεις του βάρους και τις κλίσεις χωρίς να τρομάζει, είναι προοδευτικό και χωρίς εξάρσεις ακόμα κι όταν τείνει να υποστρέψει, το πλαίσιό του εμπνέει εμπιστοσύνη με τη στιβατότητά του και έχει ιδιαίτερα αποτελεσματικά φρένα. Έτσι, διατηρεί αρκετά καλό επίπεδο πρόσφυσης, όσο χρειάζεται από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
DS 7 Crossback E-Tense 225: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Σε σύγκριση με τον γερμανικό υβριδικό ανταγωνισμό το DS 7 Crossback καταφέρνει να είναι με αξιώσεις εναλλακτικό, για όσους θέλουν να κάνουν μία αλλιώτικη δήλωση με το πολυτελές τους μεσαίο SUV - χωρίς να υστερεί καθόλου σε τεχνολογία και ποιότητα.
Σε σύγκριση, τώρα, με την τετρακίνητη κορυφαία έκδοση E-Tense 300, ενδεχομένως να είναι καλύτερη επιλογή διότι κοστίζει 4.540 ευρώ λιγότερο χωρίς να στερείται τίποτα από την ποιότητα και την πλειάδα των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η πρώτη έκδοση (So Chic) κοστίζει 47.300 ευρώ, όμως η τιμή του προ φόρων είναι κάτω από τις 40 χιλιάδες και αυτό έχει οφέλη για την επιλογή του ως εταιρικό αυτοκίνητο.
DS 7 Crossback E-Tense 225: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας: 1.6 Turbo βενζίνης
- Ηλεκτροκινητήρες: 1
- Υβριδικό σύστημα: Plug-in Hybrid
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 13,2 kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 225 ίπποι
- Ροπή: 360 Nm
- 0-100 km/h: 8,9 sec
- Τελική ταχύτητα: 225 km/h
- Κατανάλωση: 1,6 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 35 g/km
- Ηλεκτρική αυτονομία: 55 km
- Μήκος: 4,57 m
- Απόσταση από το έδαφος: 190 mm
- Πορτμπαγκάζ: 555 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: 47.700 €
*Τιμές κατασκευαστή