Δοκιμή: Ford Fiesta Vignale
Δοκιμάσαμε το Ford Fiesta Vignale, το οποίο είναι ένα supermini με αρετές και, κατά συνέπεια, και τιμή (19.608 Ευρώ) μεγαλύτερου αυτοκινήτου, στα όρια του λεγόμενου "premium" πεδίου.
H Ford δανείστηκε το όνομα της Carrozzeria -κατασκευάστριας αμαξωμάτων- του Ιταλού Alfredo Vignale, για χάρη των πολυτελέστερων εκδόσεων των αυτοκινήτων της. Και ιδού το Fiesta Vignale. H αναβαθμισμένη ποιότητα και εικόνα καθώς και ο πλουσιότερος εξοπλισμός της έκδοσης αυτής, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση -για πρώτη φορά- του κινητήρα πετρελαίου 1.5 TDCi 120 ίππων στο Fiesta, καθιστά το Fiesta Vignale ένα supermini με αρετές και, κατά συνέπεια, και τιμή (19.608 Ευρώ) μεγαλύτερου αυτοκινήτου, στα όρια του λεγόμενου "premium" πεδίου.
Η έκδοση Vignale εμπλουτίζεται, μεταξύ άλλων, με πιο εκλεπτυσμένη μάσκα και προφυλακτήρα και ζάντες, με χρώμιο σε πολλά σημεία, καθώς και στο εσωτερικό με εκτεταμένες δερμάτινες επενδύσεις, με ηχοσύστημα της B&O. Σε πρακτικό επίπεδο δεν αλλάζει τίποτα, καθώς με τον ανασχεδιασμό της νέας γενιάς το Fiesta είναι λίγο πιο ευρύχωρο, και προσφέρει 303 λίτρα στο χώρο αποσκευών, αν και θα θέλαμε λίγο παραπάνω χώρο. Στο εσωτερικό δεσπόζει η μεγάλη "αιωρούμενη" οθόνη αφής 8" TFT με το σύστημα πολυμέσων SYNC3.
Ο κινητήρας, ωστόσο, και οι επιδόσεις του, είναι στην κορυφή της κατηγορίας. Είναι τόσο ζωντανός χαμηλά και τόσο ορεξάτος σε όλο το φάσμα στροφών που δεν εμφανίζει σχεδόν κανένα "κουσούρι" των κινητήρων πετρελαίου. Η κατανάλωσή του κυμαίνεται κοντά στα 6,2 λίτρα/100χλμ., ειδικά με το κουμπί ρυθμίσεων "Εco" στο ταμπλό.
Τέλος, στο δρόμο, η έκδοση Vignale δίνει σχετική έμφαση στην ποιότητα κύλισης, στην άνεση της οδικής συμπεριφοράς και στην ηχομόνωση. Πετυχαίνει σπουδαία αυτές τις πτυχές, χωρίς να θυσιάζει την κλασσική σπορ στιβαρή αίσθηση του πατήματος των σύγχρονων Ford, που δεν τα άφηνε ποτέ να γίνουν αποστειρωμένα…