FORD MUSTANG MACH-E

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Με 351 ίππους, 0-100 km/h σε 5,1΄΄, μεγάλη αυτονομία 540 km και αισθητική που κολάζει ακόμη τον πλέον φανατικό των κουπέ, το  SUV της Ford έχει πολλά να μας πει για την ηλεκτροκίνηση.

Για τη Ford Mustang Mach-E θα μπορούσε κανείς να πει πολλά, πριν καν την οδηγήσει, πριν καν τη δει από κοντά. Θα μπορούσε ας πούμε να πει ότι έχει υπέροχη σχεδίαση - που ισχύει. Θα μπορούσε επίσης να πει, ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα τρικ του μάρκετινγκ, που πήρε το εμβληματικό όνομα της Mustang και το έδωσε - άκουσον άκουσον - σε ένα ηλεκτρικό SUV.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Δήλωση που όμως θα ήταν πέρα για πέρα ρηχή, λανθασμένη και άδικη, για ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο που όχι μόνο δικαιώνει τις επιλογές της Ford, αλλά και που “ιδρώνει” τη βαριά φανέλα της Mustang, με τον δυναμικό του χαρακτήρα και την ικανότητά του να συναρπάζει τον οδηγό του.

Απλώς, η Mustang Mach-E το κάνει με τον τρόπο της, συνδυάζοντας ιδανικά τον σεβασμό στην σπορ παράδοση του “αλόγου που καλπάζει”, με τις αρετές που φέρνει η ηλεκτροκίνηση.

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Σχεδίαση

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Τα μεγάλα αυτοκίνητα δείχνουν συνήθως επιβλητικά, αλλά σπάνια κομψά και αρμονικά. Στην περίπτωση της Mach-E, οι σχεδιαστές της Ford δημιούργησαν ένα γλυπτό έργο τέχνης! Κατάφεραν στο μήκους 4,7 m SUV αμάξωμα να συνδυάσουν αρμονικά την κομψότητα και τον δυναμισμό με αρκετά χαρακτηριστικά από την κουπέ Mustang. Θα μπορούσε με δυο λόγια να πει κανείς ότι δημιούργησαν ένα muscle SUV.

Η μορφή της γοητεύει το βλέμμα σου από όποια πλευρά κι αν τη δεις, με τρόπο που τελικά δυσκολεύεσαι να την κατατάξεις σε μια συγκεκριμένη κατηγορία: είναι ένα SUV με κουπέ σιλουέτα, ή ένα σπορ coupe με αυξημένη απόσταση από το έδαφος; Δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το σίγουρο είναι πως το σχέδιο της καλυμμένης μάσκας, το μακρύ ρύγχος, το ανάγλυφο καπό, τα τονισμένα φτερά – κυρίως τα πίσω – και τα τριπλά κάθετα φώτα LED στο πίσω μέρος, αποτελούν τρανταχτές αποδείξεις της στενής συγγένειας που υπάρχει ανάμεσα στο ηλεκτρικό SUV και σε ένα από τα πιο όμορφα, διαχρονικά, εμβληματικά Coupe στην ιστορία της αυτοκίνησης: τη θρυλική Mustang.

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Εσωτερικό

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Για να εισέλθεις στο εσωτερικό, αρκεί να έχεις το κλειδί στην τσέπη σου και να αγγίξεις το μικρό στρογγυλό μπουτόν στο πλαίσιο της πόρτας. Ανοίγοντας, μπαίνεις σε ένα πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον υψηλής ποιότητας και αισθητικής.

Επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι φυσικά η τεράστια, κάθετη full HD οθόνη αφής 15,5’’ στο κέντρο του ταμπλό, που είναι το κέντρο ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας και πλοήγησης του αυτοκινήτου.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Εκεί βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων SYNC της Ford, από όπου μπορείς να προβείς ακόμη και σε ρυθμίσεις που αφορούν το όχημα, όπως το προφίλ οδήγησης (Whisper, Active ή Untamed), τον κλιματισμό και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, ακόμη και να επιλέξεις τον ήχο που προσομοιάζει τη λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης.

Ο χειρισμός γίνεται και με φωνητικές εντολές, ενώ για τη σύνδεση του κινητού υπάρχουν πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον, με την εφαρμογή FordPass έχεις μεταξύ άλλων υπηρεσιών και απομακρυσμένη πρόσβαση και έλεγχο στο αυτοκίνητο, ενώ οι over-the-air (OTA) ενημερώσεις επιτρέπουν στην ηλεκτρική Mustang να βελτιώνεται συνεχώς κατά τη διάρκεια της ζωής της.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Πίσω από το τιμόνι, μια δεύτερη οθόνη 10,2’’ έχει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που αφορούν την οδήγηση και τη λειτουργία του SUV. Όταν καταφέρεις να πάρεις το βλέμμα σου από τις οθόνες, θα παρατηρήσεις ότι στην κονσόλα δεν υπάρχει ο κλασικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, αλλά ένας περιστροφικός διακόπτης.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η σχεδίαση είναι λιτή και μοντέρνα, η ποιότητα κατασκευής φροντισμένη τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή, η εργονομία σωστά μελετημένη και η πρακτικότητα σε υψηλό επίπεδο. Για το τελευταίο φροντίζουν οι πολλές και βολικές θήκες, αλλά και η ευρυχωρία.

Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο που αγγίζει τα 3 m και το εντελώς επίπεδο δάπεδο πίσω, οι χώροι είναι μεγάλοι ακόμη και για 5 επιβάτες. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ είναι αντίστοιχα πρακτικό με χωρητικότητα 402 λίτρων, μεγαλώνει στα 1.420 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος και συνοδεύεται από έναν δεύτερο χώρο 81 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (frunk).

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο συγκεκριμένος χώρος διαθέτει σύστημα αποστράγγισης του νερού και είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένων ή λασπωμένων αντικειμένων, όπως ρούχα, ορειβατικά μποτάκια, αξεσουάρ παραλίας κλπ.

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Επιδόσεις

Το σύστημα κίνησης της τετρακίνητης Mustang Mach-E ER (Extended Range) αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον πίσω κι έναν στον εμπρός άξονα. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 351 ίππους σε ισχύ και τα 580 Nm σε ροπή, με τις επιδόσεις που ανακοινώνει η Ford να είναι εξαιρετικές: 0-100 km/h σε 5,1’’ και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h (για χάρη της αυτονομίας).

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Στην πράξη, η επιτάχυνση ξεκινά με την αμεσότητα που περιμένεις από ένα ισχυρό ηλεκτρικό, παραμένει όμως καταιγιστική και στη συνέχεια, σε σημείο που γίνεται εθιστική.

Μάλιστα, υπάρχει και λειτουργία One Pedal Drive με την οποία ο οδηγός επιταχύνει και επιβραδύνει πατώντας και αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού αντίστοιχα. Όταν φυσικά χρειαστεί να επιβραδύνει ακόμη πιο δυνατά, μπορεί απλώς να πατήσει φρένο.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το One Pedal Drive, εκτός του ότι όταν το συνηθίσεις κάνει την οδήγηση πιο εύκολη, συμβάλλει και στην αυτονομία της μπαταρίας.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας, σύμφωνα με τη Ford, είναι 18,7 kWh/100 km, νούμερο που αν δεν παρασυρθείς από τη δύναμη της Mustang Mach-E, είναι σχετικά εύκολα επιτεύξιμο.

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το “ER” στην ονομασία της έκδοσης, όπως προείπαμε, παραπέμπει στο Extended Range, δηλαδή στη μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου των 98,8 kWh που υπόσχεται μέση αυτονομία 540 km! Νούμερο που αφενός είναι μεγάλο, αφετέρου εφικτό αν οδηγείς συνετά και έξυπνα.

Εδώ πρέπει να εξυμνήσουμε και το σύστημα ανάκτησης αλλά και διαχείρισης της ενέργειας που κάνουν εξαιρετική δουλειά. Πραγματικά, η Mustang Mach-E διακρίνεται σε αυτό τον τομέα, κάτι που το εκτιμάς κυρίως στο ταξίδι.

Η ηλεκτρική Mustang, εκτός από το δρόμο μπορεί να είναι γρήγορη και στη φόρτιση της μπαταρίας της. Για να φτάσει το φορτίο της από το 10% στο 80%, σε ταχυφορτιστή DC 150 kWh αρκούν 45’, σε wallbox 11 kWh περίπου 7 ώρες και σε wallbox 7,4 kWh περίπου 10 ώρες.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Οδική συμπεριφορά

Στην οδήγηση, η Mustang Mach-E ακολουθεί την μακρά παράδοση της Ford και είναι ένα από τα πιο απολαυστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς. Το μεγάλο βάρος των 2.182 κιλών πραγματικά εξαφανίζεται όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο στροφιλίκι. Συμβάλλει σε αυτό και το χαμηλό κέντρο βάρους, με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο του οχήματος.

Νιώθεις πάντα τη σιγουριά του στιβαρού αμαξώματος, της καλοκουρδισμένης ανάρτησης και των αποτελεσματικών ηλεκτρονικών συστημάτων που σου εμπνέουν εμπιστοσύνη να επιτεθείς, ενώ έχεις σε κάθε περίπτωση επιπλέον συμμάχους το καλό σε αίσθηση τιμόνι, τα δυνατά φρένα και την τετρακίνηση που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης στις εξόδους των στροφών.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Αν το επιδιώξεις μάλιστα, το πίσω μέρος δεν θα διστάσει να ανοίξει λίγο την τροχιά του προς το εξωτερικό της στροφής, τόσο ώστε να εξαλείψει οποιαδήποτε τάση υποστροφής.

Όπως σε κάθε μοντέλο της Ford, ένα πακέτο προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης είναι σε ετοιμότητα για να επέμβει όταν χρειαστεί. Χάρη σε αυτά και μεταξύ άλλων, η Mustang Mach-E μπορεί να διατηρεί αυτόματα απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, να παρκάρει μόνη της σε παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης, να ανιχνεύει άλλα οχήματα, πεζούς και δικυκλιστές και να φρενάρει αυτόματα για να αποφύγει μια σύγκρουση.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα σφικτή, με αυτό τον τρόπο ωστόσο προσφέρει και καλό επίπεδο άνεσης, κάτι που θα εκτιμήσεις στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Εκτός δρόμου, με απόσταση από το έδαφος μόλις 145 mm, δεν νομίζουμε πως ο οδηγός της Mustang Mach-E πρέπει να έχει ιδιαίτερες βλέψεις. Η τετρακίνηση πάντως είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Να διευκρινίσουμε εδώ, σε τεχνικό επίπεδο, πως δεν υπάρχει κεντρικός άξονας ή διαφορικό και πως η τετρακίνηση προκύπτει από τους δύο ηλεκτροκινητήρες: ο ένας κινεί τους εμπρός τροχούς και ο δεύτερος τους πίσω. Έτσι, τόσο η μετάδοση της ισχύος όσο και ο έλεγχος της πρόσφυσης γίνονται πολύ πιο άμεσα.

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Επειδή είναι ένα από τα πιο όμορφα, τα πιο αποδοτικά, τα πιο ευχάριστα και πρακτικά ηλεκτρικά SUV της αγοράς, είναι η σύντομη απάντηση στην ερώτηση “γιατί να το αγοράσω”.

Οδηγώντας τη Mustang Mach-E ανακαλύπτεις ένα ηλεκτρικό SUV που δεν είναι απλά ολοκληρωμένο, αλλά είναι ψαγμένο σε κάθε τομέα για να πείσει τη λογική αλλά και να γοητεύσει το συναίσθημα. Συνδυάζει ταχύτητα και αυτονομία, άνεση και ασφάλεια, ευρυχωρία και ποιότητα κατασκευής και τα προσφέρει όλα αυτά σε ένα ιδιαίτερα ελκυστικό σε εμφάνιση SUV.

Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD: Μία Μάστανγκ που είναι SUV, τετρακίνητη και φορτίζει στην πρίζα
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ford Mustang Mach-E AWD ER: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρες: 2, Ηλεκτρικοί (Dual Motor)
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: 4x4
  • Ισχύς: 351 ίπποι
  • Ροπή: 580 Nm
  • 0-100 km/h: 5,1 sec
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 98,8 kWh
  • Κατανάλωση ενέργειας: 18,7 kWh/100 km
  • Αυτονομία (μέση): 540 km
  • Φόρτιση σε wallbox (AC) 7,4 kW (10-80%): 10 h
  • Φόρτιση σε wallbox (AC) 11 kW (10-80%): 7 h 10’
  • Φόρτιση σε ταχυφορτιστή (DC) 150 kW (10-80%): 45’
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4.713 m
  • Βάρος: 2.182 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 145 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 402 + 81 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Εγγύηση μπαταρίας: 8 χρόνια ή 160.000 km
  • Τιμή: 76.178 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

TAGS FORD MUSTANG MACH-E ΔΟΚΙΜΗ FORD ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ SUV ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ