HONDA CR-V

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ένα ασφαλές, ποιοτικό, ιδιαίτερα ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο D-SUV που ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικά υψηλή αποδοτικότητα, τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου όσο και στην οδήγηση.

Το CR-V είναι το σημαντικότερο μοντέλο στη γκάμα της Honda παγκοσμίως, από πλευράς πωλήσεων. Το ιαπωνικό SUV κοντεύει τα 30 χρόνια ιστορίας, καθώς πρωτοπαρουσιάστηκε το 1995. Η τελευταία του γενιά στην Ευρώπη διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδική, με ένα σύστημα που ενστερνίζεται πλήρως τη φιλοσοφία της Honda: είναι πολύπλοκο και ακριβό, ιδιαίτερα αποτελεσματικό και απόλυτα φιλικό στη χρήση, καθώς τα κάνει όλα από μόνο του. Ο οδηγός, απλώς απολαμβάνει…

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Σχεδίαση

Σχεδιαστικά, το CR-V 5ης γενιάς επιλέγει τη λογική του δυναμισμού παρά της κομψότητας και ξεχωρίζει με τα έντονα φουσκώματα στο αμάξωμα, την απλόχερη χρήση χρωμίου στο εμπρός μέρος και τα ιδιαίτερα φώτα LED σχήματος L πίσω, στοιχεία που αναμφίβολα του δίνουν χαρακτήρα.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το CR-V είναι Hybrid αλλά δεν το φωνάζει. Αρκείται σε ένα διακριτικό λογότυπο e:HEV στο πορτμπαγκάζ, κάτω από το AWD που υποδηλώνει την ύπαρξη τετρακίνησης – το SUV της Honda είναι διαθέσιμο και σε έκδοση 2WD.

Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Εσωτερικό

Στο εσωτερικό ο δυναμισμός δίνει τη θέση του σε ένα hi-tech προφίλ, το οποίο εκφράζεται με διάφορους τρόπους. Αρχικά, με την απουσία του λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος έχει δώσει τη θέση του σε τέσσερα μπουτόν για την επιλογή της κίνησης: P (πάρκινγκ), R (όπισθεν), N (νεκρά) και D (κίνηση εμπρός).

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Δεξιά τους, υπάρχουν τρία ακόμη μπουτόν από όπου επιλέγεις στιλ οδήγησης: έμφαση στις επιδόσεις (SPORT), στην οικονομία (ECON) ή κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (EV).

Έπειτα, είναι οι δύο οθόνες στο ταμπλό. Η μία στο κέντρο του πίνακα οργάνων με την πληθώρα ψηφιακών ενδείξεων, και η δεύτερη, αφής 7’’, για το σύστημα infotainment Honda CONNECT. Το σύστημα πολυμέσων απαιτεί εξοικείωση στη λειτουργία του καθώς εύκολα χάνεσαι στο μενού, διαθέτει ωστόσο πλοήγηση Garmin και ψηφιακό ραδιόφωνο DAB.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η σχεδίαση στο εσωτερικό του CR-V είναι αρκετά μοντέρνα, η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας πραγματικά πλούσιος. Θετικά είναι τα σχόλια και για τη θέση οδήγησης που είναι ψηλή, άνετη και προσφέρει σωστή στήριξη του σώματος.

Η ευρυχωρία ήταν ανέκαθεν ένα από τα δυνατά σημεία του CR-V και αυτό ισχύει και σε αυτή τη γενιά. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απλά κορυφαίοι, καθώς πέντε ενήλικες βολεύονται με άνεση στην καμπίνα του ιαπωνικού SUV.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Στο ίδιο μήκος κύματος και το πορτμπαγκάζ που, παρά τη φιλοξενία της μπαταρίας ιόντων λιθίου στο πάτωμά του, έχει μεγάλη χωρητικότητα 497 λίτρων και έναν επίπεδο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο χώρο φόρτωσης.

Στην υψηλού επιπέδου πρακτικότητα συμβάλλουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος που ρυθμίζονται σε κλίση και αναδιπλώνονται με μια κίνηση, το αυτόματα ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και οι πολλές θήκες και μεγάλες για μικροαντικείμενα.

Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Επιδόσεις

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Όπως είπαμε και στον πρόλογο, το CR-V είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό. Το σύστημα κίνησης e:HEV αποτελείται από:

  • τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης i-VTEC που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και χρησιμοποιείται κυρίως για τη φόρτιση της μπαταρίας και λιγότερο για την κίνηση του οχήματος (σε ταχύτητες 80-120 km/h),
  • έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί κατά κανόνα το αυτοκίνητο,
  • ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια που παρεμβάλλεται μεταξύ των άλλων δύο κινητήρων και αναλαμβάνει τη διαχείριση της ενέργειας,
  • μια μπαταρία ιόντων λιθίου και
  • μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού (ουσιαστικά ένα συμπλέκτη) αντί συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία δημιουργεί άμεση μετάδοση κίνησης με σταθερή σχέση και απρόσκοπτη μεταφορά ροπής στους τροχούς.

Το ιδιαίτερο στοιχείο της τεχνολογίας e:HEV είναι ότι χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης κυρίως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία είτε μεταφέρεται απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, είτε αποθηκεύεται στη μπαταρία. Φυσικά, η μπαταρία φορτίζεται και κατά το φρενάρισμα από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο οδηγός, πέρα από το να επιλέξει στυλ οδήγησης (Sport, Eco ή EV) δεν χρειάζεται να κάνει κάτι – το σύστημα αποφασίζει πάντα από μόνο του ποιο είναι το καταλληλότερο υβριδικό mode λειτουργίας κατά περίπτωση. Στην πράξη, το μόνο που αντιλαμβάνεσαι είναι πως οι στροφές λειτουργίας του βενζινοκινητήρα δεν συμβαδίζουν με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Κατά την ηλεκτρική λειτουργία (Electric Drive), το αυτοκίνητο κινείται αθόρυβα (για έως 2 περίπου km) με τη χρήση του ενός ηλεκτροκινητήρα που αντλεί την ισχύ του από την μπαταρία υψηλής τάσης. Στην υβριδική λειτουργία (Hybrid Drive), ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω του μοτέρ-γεννήτριας η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Όταν χρειαστεί ισχυρή επιτάχυνση, σε ταχύτητες από 80 έως 120 km/h, ο κινητήρας βενζίνης συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω του συμπλέκτη κλειδώματος (Engine Drive).

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το πολύπλοκο αυτό σύστημα, καταφέρνει και είναι τόσο αποδοτικό όσο και αρκετά αθόρυβο στη λειτουργία του – αντίθετα με άλλα full hybrid συστήματα του ανταγωνισμού. Η συνδυαστική απόδοση είναι υψηλή, φτάνοντας τους 185 ίππους και τα 315 Nm ροπής, και δίνει πολύ καλές επιδόσεις στο υβριδικό SUV: 0-100 km/h σε 8,9’’ και τελική ταχύτητα 180 km/h.

Το μεγάλο όφελος ωστόσο είναι στην κατανάλωση καυσίμου. Τα επίσημα στοιχεία της Honda κάνουν λόγο για μέσο όρο 7,1 lt/100 km, τιμή που ανταποκρίνεται στην πράξη. Μάλιστα, με προσεκτική οδήγηση εύκολα καταγράψαμε ακόμη πιο χαμηλή τιμή: 6,5 lt/100 km! Όσο για τις εκπομπές CO2, αυτές είναι στα 161 g/km και αντιστοιχούν σε μόλις 113 ευρώ ετησίως.

Να συμπληρώσουμε τέλος πως, καθότι δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, τα paddles πίσω από το τιμόνι υπάρχουν για να ρυθμίζεις την ένταση της επιβράδυνσης / ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι.

Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Οδική συμπεριφορά

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Στην οδήγηση, το CR-V διακρίνεται για το στιβαρό του πλαίσιο και στην άριστη λειτουργία της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Το ιαπωνικό SUV εμπνέει σιγουριά, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και εκτελεί με αμεσότητα και ασφάλεια τις εντολές του οδηγού, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης που βαθμολογούνται επίσης με πολύ υψηλό βαθμό.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου συμβάλλουν η αποτελεσματική ηχομόνωση της καμπίνας αλλά και το σύστημα Active Noise Cancellation που μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στο εσωτερικό.

Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση, αυτή δεν βασίζεται σε κάποιον από τους ηλεκτροκινητήρες όπως συμβαίνει σε πολλά plug-in hybrid SUV, αλλά σε έναν πολύδισκο συμπλέκτη τον οποίο ενεργοποιεί μια υδραυλική αντλία όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, έτσι ώστε να μεταφερθεί ποσοστό της ροπής στον πίσω άξονα.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το σύστημα ενεργεί άμεσα και βελτιώνει αισθητά τη πρόσφυση σε μια γλιστερή διαδρομή, ενώ βοηθά το CR-V να κινηθεί και σε βατές off-road διαδρομές. Εκεί, σύμμαχος του οδηγού είναι επίσης η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (200 mm). Προσοχή χρειάζεται βέβαια στα ελαστικά, καθώς έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό, ενώ δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής.

Όσο για την ασφάλεια, φροντίζει η ομπρέλα Honda Sensing με μια πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Ανάμεσά τους το σύστημα υποβοήθησης ευελιξίας (Agile Handling Assist), το αυτόματο φρενάρισμα (CMBS), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKAS) και η αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας (TSR).

Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το CR-V δεν αρκείται στο να φορά την ταμπέλα “Hybrid”. Όλη η τεχνογνωσία και η μανιώδης αναζήτηση της καινοτομίας που διαχρονικά διακρίνει τους μηχανικούς της Honda, κρύβεται μέσα του. Πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό, ιδιαίτερα ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο που ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικά υψηλή αποδοτικότητα, τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου όσο και στην οδήγηση.

Ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση, μπορείς να απολαμβάνεις την κορυφαία πρακτικότητα ενός SUV και την ουσιαστική οικονομία ενός ψαγμένου υβριδικού συστήματος, ανεξαρτήτως του τερέν που θα κινηθείς.

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Τεχνικά* / Τιμή

  • Βενζινοκινητήρας: 1.993 κ.εκ. I-VTEC 145 PS
  • Ηλεκτροκινητήρες: 2 (ένας 130 kW για κίνηση & ένας ως γεννήτρια)
  • Υβριδικό σύστημα: e:HEV (full hybrid)
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 1 kWh
  • Κίνηση: 4x4
  • Ισχύς: 185 ίπποι
  • Ροπή: 315 Nm
  • 0-100 km/h: 8,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Κατανάλωση: 7,1 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 161 g/km
  • Μήκος: 4,6 m
  • Βάρος: 1.790 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 200 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 497 lt (1.692 lt με αναδιπλωμένα καθίσματα)
  • Ελαστικά: 235/60 R18
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 113 €
  • Εγγύηση: 3 χρόνια ή 100.000 km / 5 χρόνια ή 100.000 km για το υβριδικό σύστημα
  • Τιμή: από 45.100 € (2WD: από 39.800 €)

*Στοιχεία κατασκευαστή

Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD: Υβριδικό SUV με επιδόσεις 185 ίππων και κατανάλωση σουπερμίνι
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV Hybrid ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
TAGS HONDA CR-V ΔΟΚΙΜΗ ΥΒΡΙΔΙΚΑ SUV HONDA ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ