Δοκιμή Hyundai i20 N: Σπορ αντικείμενο λατρείας και είδος προς εξαφάνιση
Το κορυφαίο i20 N των 204 ίππων είναι ένα κλασικό Hot Hatch του μέλλοντος, ένα "future classic" δηλαδή, από μια εταιρία που σέβεται τις παραδόσεις και τις επιθυμίες των ρομαντικών που λατρεύουν την καθαρόαιμη σπορ οδήγηση.
Με μια ματιά
- Σπορ σουπερμίνι με κίνηση στους εμπρός τροχούς και έμφαση στην οδηγική απόλαυση.
- 1.600άρης Τurbo κινητήρας βενζίνης με απόδοση 204 ίππους, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
- Εκρηκτικές επιδόσεις με 0-100 km/h σε 6,2’’ και τελική ταχύτητα 230 km/h.
- Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό με σπορ πινελιές.
- Τιμή από 28.790 € και έκδοση Performance Pack με 30.290 €.
Το Hyundai i20 N αναλυτικά
Σε μια εποχή που οι ηλεκτροκινητήρες παίρνουν τη θέση των turbo κάτω από το καπό, που οι επιδόσεις γίνονται “βιώσιμες” και προκύπτουν από πηνία, και που οι βαριές και ακριβές μπαταρίες εξαλείφουν από το λεξιλόγιό μας έννοιες όπως η προσιτή τιμή και το χαμηλό βάρος για μικρή αδράνεια και καλύτερο κράτημα, υπάρχουν ακόμη μερικά hot hatch που αντιστέκονται στο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης και προσφέρουν ανόθευτη οδηγική απόλαυση, σε λογικό για την εποχή μας κόστος.
Το Hyundai i20 N είναι ένα από αυτά, τα ελάχιστα πλέον δείγματα. Ένα εκρηκτικό σουπερμίνι από μια εταιρία που πρωτοστατεί μεν στην ηλεκτροκίνηση και δεν έχει μεγάλη παράδοση στα Hot Hatch, αλλά τόλμησε και έβαλε τα γυαλιά σε κατασκευαστές που έχουν γράψει σελίδες ένδοξης σπορ ιστορίας. Ένα αυτοκίνητο που αξίζει να αποκτήσεις και να κρύψεις στο γκαράζ σου, για να απολαμβάνεις στο “ηλεκτρικό” μέλλον, κρυφά, ανόθευτη οδηγική απόλαυση.
Hyundai i20 N: Σχεδίαση
Τα έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι 18άρες ζάντες από τη μία, τα σχεδόν κραυγαλέα αυτοκόλλητα “Ν” στο πλάι από την άλλη, δεν αφήνουν αμφιβολία για την σπορ ταυτότητα του γαλάζιου Hyundai. Άλλωστε, ακόμη και το “απλό” i20 διακρίνεται για τη δυναμική σχεδίαση του με στοιχεία όπως η μεγάλη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.
Αν μας ρωτάτε, θα αφαιρούσαμε τα αυτοκόλλητα που είναι έτσι κι αλλιώς προαιρετικά και, αν το γαλάζιο σας φαίνεται “κάπως”, σας προτείνουμε το σκούρο γκρι ή το λευκό που κάνουν ωραία αντίθεση με τις κόκκινες λεπτομέρειες χαμηλά στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ. Για τους πιο απαιτητικούς, διατίθεται και διχρωμία με μαύρη οροφή.
Hyundai i20 N: Εσωτερικό
Πολεμική είναι η διάθεση και στο εσωτερικό, χάρη στα τύπου μπάκετ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα αλουμινένια πεντάλ, τον σπορτίφ λεβιέ στο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και το ιδιαίτερο δερμάτινο τιμόνι με τους χρωματιστούς διακόπτες. Από τους δύο γαλάζιους επιλέγεις προφίλ οδήγησης, ενώ με τον κόκκινο ενεργοποιείς το σύστημα Rev Matching, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω.
Κατά τα λοιπά, η καμπίνα του "μικρού" N προσφέρει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (352 lt), ποιοτικά υλικά, σωστή εργονομία και θέση οδήγησης και πλούσιο εξοπλισμό. Στάνταρ μεταξύ πολλών άλλων είναι ο αυτόματος κλιματισμός, τα ημιδερμάτινα μπάκετ και οι δύο έγχρωμες οθόνες στο ταμπλό.
Η μία αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ που προσφέρει πληθώρα πληροφοριών σε διαμορφώσιμη απεικόνιση, ενώ η δεύτερη οθόνη αφής 8’’ του συστήματος πολυμέσων φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία.
Εκεί βλέπεις φυσικά την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και τις ρυθμίσεις για το σύστημα ελέγχου οδήγησης N Grin που σου δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: ECO, NORMAL, SPORT, N και N CUSTOM το οποίο διαμορφώνεις όπως εσύ θέλεις, επεμβαίνοντας στην απόκριση του μοτέρ, στην βαρύτητα του συστήματος διεύθυνσης, την λειτουργία του ελέγχου ευστάθειας ESP και το ήχο της εξάτμισης.
Hyundai i20 N: Επιδόσεις
Ένας από πρωταγωνιστές στο i20 N είναι φυσικά ο κινητήρας. Είναι 1.600άρης βενζίνης με turbo και άμεσο ψεκασμό, 4κύλινδρος, χωρίς καμία ηλεκτρική ενίσχυση και αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm ροπής, τα οποία φτάνουν τα 305 με overboost. Η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου - όπως είπαμε - κιβωτίου 6 σχέσεων.
Ο 1.6 T-GDI είναι εύστροφος, γεμάτος σε απόδοση και άγριος σε ήχο, δίνοντας εκρηκτικές για τον κυβισμό του επιδόσεις. Επιταχύνει το i20 N από στάση στα 100 km/h σε 6,2’’ με τη βοήθεια launch control και μέχρι την τελική ταχύτητα των 230 km/h, με δύναμη σε όλο το εύρος στροφών.
Πέρα από τα νούμερα, η αίσθηση είναι αυτή που σε κερδίζει. Η επιτάχυνση είναι άμεση, στακάτη, καταιγιστική, με ήχο που θυμίζει αγωνιστικό! Σύμμαχοί σου, από τη μία το κιβώτιο με τον ακριβέστατο λεβιέ που συμβάλλει σε αυτή την υπέροχη εμπειρία, αλλά και το χρήσιμο shift-light που σε ενημερώνει πριν τον κόφτη για να ανεβάσεις ταχύτητα.
Και στα κατεβάσματα όμως, η λειτουργία Rev Matching (αυτό το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι που λέγαμε πριν), αναλαμβάνει να συγχρονίζει τις στροφές κινητήρα και μετάδοσης με ευχάριστες ¨γκαζιές”.
Hyundai i20 N: Οδική συμπεριφορά
Εδώ όμως κρύβεται ο άσος της Hyundai: στην μοναδική, κορυφαία, σχεδόν απερίγραπτη οδηγική εμπειρία που προσφέρει το i20 N. Η οποία συνοψίζεται τόσο σε αποτελεσματικότητα όσο και σε ευχαρίστηση. Αντίθετα με το εξαιρετικό i30 N που διαπρέπει στην οδήγηση χωρίς να υστερεί ιδιαίτερα σε άνεση, το i20 N επιλέγει ξεκάθαρα και συνειδητά σφικτή ρύθμιση στην ανάρτηση του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω).
Το μικρό “Ν” πατάει με απίστευτη αυτοπεποίθηση δείχνοντας ευέλικτο και ελαφρύ, διαθέσιμο να αλλάξει κατεύθυνση σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. Η αδράνεια δεν υπάρχει στο οδηγικό του λεξιλόγιο. Πρέπει να προσπαθήσεις να “σπάσεις” την πρόσφυση, ειδικά αν έχεις “χτίσει” το mode N με τις πιο σκληροπυρηνικές ρυθμίσεις.
Νιώθεις σαν να οδηγείς αγωνιστικό δρόμου! Φτάνεις με πολλά km/h στη στροφή, πλακώνεσαι στα πανίσχυρα φρένα αργά, σημαδεύεις με το άμεσο τιμόνι την πορεία που θέλεις να ακολουθήσεις και το i20 N στρίβει σαν βαγόνι σε ράγες, σε ένα κομμάτι, χωρίς χαζέματα, χωρίς δράματα, αλλά με σιγουριά και πυγμή.
Φυσικά, το μπλοκέ διαφορικό του έξτρα Performance Pack κάνει εξαιρετική δουλειά στη διαχείριση της δύναμης. Ακόμη κι αν σανιδώνεις το γκάζι πριν την έξοδο της στροφής, το αυτοκίνητο επιταχύνει στη γραμμή που έχεις ορίσει. Θα πρέπει να προσπαθήσεις για να σπάσεις την πρόσφυση και να διώξεις το πίσω μέρος, με το χειρόφρενο (ναι, έχει κανονικό χειρόφρενο!!!). Δεν υπάρχει Hot σουπερμίνι, ή οποιοδήποτε άλλο σπορ αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμής, που να πλησιάζει την οδηγική αίσθηση και αποτελεσματικότητα του Hyundai i20 N!
Σε κάθε περίπτωση, όπως και σε κάθε Hyundai, το πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης SmartSense περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών & δικύκλων, προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, εκκίνησης σε ανηφόρα και αναγνώρισης ορίων τραχύτητας.
Hyundai i20 N: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Ταχύτατο, απόλυτο, συναρπαστικό! Σαν το Rallye της νεότητάς μας, αλλά χωρίς τα τερτίπια της δύστροπης ουράς που απαιτούσε χέρια και τύχη. Μαζί του απολαμβάνεις στο έπακρο κάθε σπιθαμή ασφάλτου που διανύεις, κάθε σταγόνα βενζίνης που ψεκάζεται στους κυλίνδρους του, κάθε στρίψιμο του τιμονιού και βύθισμα του γκαζιού στη μοκέτα.
Με το Hyundai i20 N κάθε στροφή, καμπή, ευθεία, διαδρομή, είναι ένα ταξίδι στον κόσμο της ανόθευτης, αυθεντικής σπορ οδήγησης, απαλλαγμένης από το βάρος των ηλεκτρικών μοτέρ και μπαταριών. Αν είσαι από εκείνους τους ρομαντικούς που τους γοητεύουν τα καθαρόαιμα hot hatch, το παίρνεις τώρα και το κρύβεις στο γκαράζ σου, για πάντα.
Hyundai i20 N: Τεχνικά* / Τιμή
- Κινητήρας / Καύσιμο: 1.598 κ.εκ. Turbo / βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 204 ίπποι / 5.500-6.000 rpm
- Ροπή: 275 Nm / 1.750-4.500 rpm (305 με overboost)
- 0-100 km/h: 6,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 230 km/h
- Κατανάλωση: 7,0 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 158 g/km
- Μήκος: 4,075 m
- Βάρος: 1.200 kg
- Πορτμπαγκάζ: 352 lt
- Ελαστικά: 215/40 R18
- Τέλη Κυκλοφορίας: 110,60 €
- Service: κάθε 15.000 km ή 12 μήνες
- Εγγύηση: 5 χρόνια (απεριόριστα km)
- Τιμή: από 28.790 € / Performance Pack: 30.290 €
*Στοιχεία κατασκευαστή
Δείτε εδώ το φυλλάδιο με τα τεχνικά στοιχεία και τον εξοπλισμό του Hyundai i20 N.