Δοκιμή: Jeep Renegade Trailhawk 4xe Plug-in Hybrid – Υβριδικό SUV με 240 ίππους και κατανάλωση 2,0 lt/100 km
Η άποψη του SPORT24 για την κορυφαία έκδοση Trailhawk 4xe Plug-in Hybrid του Jeep Renegade που σου δίνει πολλές επιλογές για να κινείσαι όπου και όπως θέλεις.
Σπάνια ένα τόσο ικανό 4x4 είναι παράλληλα τόσο καλό και ευχάριστο στο δρόμο. Αυτή είναι η πρώτη σκέψη όποιου βρεθεί για πρώτη φορά στο τιμόνι του Jeep Renegade Trailhawk. Το κόμπακτ SUV της αμερικανικής εταιρείας, στην κορυφαία από πλευράς off-road ικανοτήτων έκδοση της γκάμας. Μόνο που στην περίπτωσή μας προστίθεται στο βιογραφικό του το ‘4xe’, που σηματοδοτεί την Plug-in Hybrid υπόστασή του και δηλώνει ότι μπαίνει στην πρίζα και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά!
Το εντυπωσιακό με το Jeep Renegade Trailhawk 4xe PHEV είναι πως δίνει στον οδηγό του πολλές επιλογές για να κινείται, όπου και όπως θέλει: στην πόλη και στην εξοχή, εντός και εκτός δρόμου, με βενζίνη και ηλεκτρική ενέργεια - η χρήση του “και” αντί του “ή”, δεν είναι καθόλου τυχαία.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe: Σχεδίαση
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. H Plug-in Hybrid έκδοση του Renegade δεν διαφοροποιείται αισθητικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Το στυλ του συνδυάζει μοντέρνα εμφάνιση και κλασικές γραμμές Jeep, με κυρίαρχο στοιχείο την “σήμα κατατεθέν” μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και τα στρογγυλά φώτα εμπρός, τα τραπεζοειδή τόξα των φτερών στο πλάι και τα τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα με το ‘Χ’ στο κέντρο που παραπέμπει στο σχέδιο των στρατιωτικών κάνιστρων.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe: Εσωτερικό
Ευχάριστη σε σχεδίαση, ποιοτικά φτιαγμένη και καλοεξοπλισμένη είναι η καμπίνα του Renegade. Προσφέρει καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους, καθώς το υβριδικό σύστημα ελάχιστα έχει επηρεάσει το πορτμπαγκάζ. Ο όγκος του φτάνει τα 330 λίτρα, παρά την ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας κάτω από το δάπεδο, και μεγαλώνει στα 1.277 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει καλή περιμετρική ορατότητα, σωστή εργονομία και άριστη πληροφόρηση από τον όμορφο πίνακα οργάνων, που συνδυάζει αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο με μια έγχρωμη οθόνη TFT 7’’ στο κέντρο.
Στο ταμπλό δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων UCONNECT με οθόνη αφής 8,4’’ που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play, Android Auto και Phone Mirroring.
Η μέτρια πλευρική στήριξη από τα εμπρός καθίσματα και η ελαφρώς υποδεέστερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό ηχομόνωση, λόγω της αφαιρούμενης (σε δύο τμήματα) οροφής, είναι τα μόνα για τα οποία μπορούμε να πούμε κάτι αρνητικό. Η γενική εικόνα είναι αυτή ενός ευχάριστου, πρακτικού και φιλόξενου εσωτερικού.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe: Επιδόσεις
To υβριδικό σύστημα κίνησης του Renegade 4xe απαρτίζεται από κινητήρα turbo βενζίνης 1.300 κυβικών και 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, έναν ηλεκτροκινητήρα εμπρός που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια, ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων με ενσωματωμένο διαφορικό (“e-axle”) που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα - άρα και τετρακίνηση στο αμερικανικό SUV - και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 11,4 kWh.
Η μπαταρία φορτίζεται είτε εν κινήσει είτε με το αυτοκίνητο παρκαρισμένο: σε λιγότερο από 5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα και σε 1 ώρα και 40’ σε wallbox (7,4 kW) ή σε δημόσιο φορτιστή.
Στην πράξη, ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι στον τρόπο που οδηγεί. Απλώς επιλέγει το πρόγραμμα οδήγησης που είναι ιδανικό για κάθε περίπτωση, μέσω των μπουτόν που βρίσκονται στην κονσόλα:
- HYBRID: Ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα, με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση.
- ELECTRIC: Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέση αυτονομία 50 km. Όταν πέσει η φόρτιση της μπαταρίας ή αν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής, το σύστημα περνά αυτόματα στη λειτουργία HYBRID.
- E-SAVE: Στη λειτουργία Passive E-SAVE διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (και) με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα, ενώ στην Active E-SAVE φορτίζει την μπαταρία στο 80% μέσω της λειτουργίας του βενζινοκινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας.
Φυσικά, τον παρών δίνει και το σύστημα Jeep Active Drive Low με τα κλασικά για Jeep Trailhawk προγράμματα οδήγησης: Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock (συν του Hill Descent Control). Οι παραπάνω λειτουργίες συνδυάζονται με τα δύο προγράμματα του συστήματος τετρακίνησης.
Το ‘4WD Lock’ εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 km/h και το ‘4WD Low’ είναι για ακραίες συνθήκες και αξιοποιεί στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων. Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να ρυθμίσει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα / ρολάρισμα, κάνοντας π.χ. πιο έντονη την επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού.
Πώς μετουσιώνονται όλα τα παραπάνω στο δρόμο; Κατ’ αρχήν, με άκρως εντυπωσιακά νούμερα: 240 ίπποι συνδυαστικής ισχύος, 270 Nm ροπής, 0-100 km/h σε 7,1 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h. Το “γκάζι” είναι απίστευτο. Πραγματικά, οι 240 ίπποι δίνουν ταχύτατες επιταχύνσεις, είτε από στάση είτε εν κινήσει.
Και όλα αυτά με την επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου να είναι μόλις 2,0 lt/100 km, τις εκπομπές CO2 στα 46 g/km κατά μέσο όρο και την ηλεκτρική αυτονομία στα 50 km! Αν ξεκινάτε κάθε πρωί με φορτισμένη μπαταρία, είναι πολύ εύκολο να γυρνάτε στο σπίτι το βράδυ έχοντας διανύσει 40+ km με σχεδόν μηδενική κατανάλωση, ή 100 km με 2-2,5 lt/100 km μόνο!
Απολαμβάνοντας ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση, ευκολία οδήγησης - χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο - και ασφάλεια, για την οποία φροντίζουν τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Ανάμεσά τους είναι τα ενεργά συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και ακούσιας αλλαγής λωρίδας, επόπτευσης τυφλής γωνίας, αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας και αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe: Οδική συμπεριφορά
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο αρμονικά συμβαίνουν όλα! Στην άσφαλτο έχουμε ένα άνετο SUV που πατάει καλά και συμπεριφέρεται με ασφάλεια, αντιδρώντας με εύκολα ελεγχόμενη υποστροφή όταν ο οδηγός παρασυρθεί από το πλουσιοπάροχο γκάζι και το πιέσει παραπάνω στις στροφές.
Στο χώμα έχουμε να κάνουμε με ένα γνήσιο Trailhawk, που δείχνει ικανό να περάσει και το πιο δύσκολο εμπόδιο. Μιλάμε για ένα ικανότατο SUV με αποτελεσματική τετρακίνηση, ελαστικά Mud&Snow και μεγάλη απόσταση από το έδαφος, 201 mm!
Και για να έχετε το πλήρες off-road βιογραφικό του Renegade Trailhawk 4xe, συμπληρώστε σε όλα αυτά τη δυνατότητα προσπέλασης υδάτινου κολλήματος έως 50 cm και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης/ ράμπας/ διαφυγής: 28 /18 / 28 μοίρες, παρακαλώ…
Μάλιστα, η εντελώς ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες προσφέρει ακόμη πιο άμεση απόκριση της τετρακίνησης, συγκριτικά με ένα μηχανικό σύστημα που έχει κάποιο - μικρό έστω - χρόνο αντίδρασης.
Γενικά το Plug-in Hybrid Renegade είναι ένα ευχάριστο, αποτελεσματικό και ασφαλές στην οδήγηση SUV που πραγματικά μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους τερέν, προσφέροντας μεγάλη οικονομία ή εναλλακτικά κορυφαίες επιδόσεις.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Το Renegade 4xe προάγει την “υβριδοκίνηση”. Έχει τόσα πολλά πλεονεκτήματα που σε πείθει και σε ωθεί να εκμεταλλεύεσαι την έξυπνη σε σχεδίαση, εύκολη στη χρήση και αποτελεσματική στην πράξη υβριδική του τεχνολογία, χωρίς κανένα συμβιβασμό σε πρακτικότητα, αυτονομία ή δυνατότητες κίνησης.
Όπως και το ελαφρώς μεγαλύτερο Compass 4xe, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της θρυλικής μάρκας, όπου ο αυθεντικός χαρακτήρας Jeep συνδυάζεται αρμονικά με οικονομία χρήσης, σεβασμό προς το περιβάλλον, υψηλές επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Με εκπομπές CO2 χαμηλότερες από 50 g/km απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας, ως υβριδικό κυκλοφορεί καθημερινά ελεύθερα στον δακτύλιο της Αθήνας και με Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω από το όριο των 40.000 ευρώ απαλλάσσει τον χρήστη εταιρικού αυτοκινήτου από την καταβολή φόρου.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας: 1.3 Turbo βενζίνης
- Ηλεκτροκινητήρες: 2
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 11,4 kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
- Κίνηση: 4x4
- Ισχύς: 240 ίπποι
- Ροπή: 270 Nm
- 0-100 km/h: 7,1 sec
- Τελική ταχύτητα: 200 km/h
- Κατανάλωση: 2,0 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 46 g/km
- Ηλεκτρική αυτονομία: 50 km
- Μήκος: 4,24 m
- Απόσταση από το έδαφος: 210 mm
- Πορτμπαγκάζ: 330 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: 49.300 €
Τιμές κατασκευαστή