X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MAZDA MX-5

Δοκιμή Mazda MX-5 2.0: Δυνατό κοκτέιλ μικρού βάρους, πίσω κίνησης και 184 ίππων

Δοκιμή του Mazda MX-5 Roadster 2.0 Skyactiv-G 184 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο ρομαντισμός των πισωκίνητων ρόουντστερ είναι ακόμη εδώ, με άξιο εκπρόσωπο το άκρως απολαυστικό 2λιτρο MX-5 που πάει κόντρα στον αναπόφευκτο εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης.

Δεν έχει σημασία αν είναι κανείς υπέρμαχος ή αντίθετος με τον διαρκή και αναπόφευκτο εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Αν είναι λάτρης της σπορ οδηγικής, πρέπει από τώρα να “κρύψει” στο γκαράζ του ένα αυτοκίνητο το οποίο απολαμβάνει να οδηγεί σε φιδίσιους δρόμους.

Αν μάλιστα τυχαίνει να τον συνεπαίρνουν τα πισωκίνητα ρόουντστερ, μόλις που προλαβαίνει. Το Mazda MX-5 είναι ακόμη εδώ, στην τέταρτη γενιά του, ασπαζόμενο την κλασική λύση “χαμηλό βάρος – κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω” και αγνοώντας τις Σειρήνες της υβριδικής τεχνολογίας και της ηλεκτροκίνησης.

Αυτή είναι η 4η γενιά του ιαπωνικού ρόουντσερ που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1989 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το ιαπωνικό ρόουντστερ στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 επανέφερε στο προσκήνιο την ξεχασμένη μέχρι τότε κατηγορία και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλά αντίστοιχα μοντέλα που ακολούθησαν.

Την τελευταία δεκαπενταετία ωστόσο οι νέες επιταγές της μόδας θέλουν SUV. Μοιραία κάποιες κατηγορίες μεταξύ των οποίων και τα ρόουντστερ, σταδιακά χάθηκαν από τις εκθέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Κομψό αμάξωμα με μήκος μόλις 3,9 m 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η Mazda όμως, που παραδοσιακά βάζει τον οδηγό και την οδήγηση στο επίκεντρο, επιμένει και συνεχίζει να μας προσφέρει το MX-5, τόσο στην προσιτή εκδοχή με τον 1.500άρη κινητήρα των 132 ίππων, όσο και με τον ισχυρότερο 2λιτρο με τους 184 ίππους που έχουμε την τιμή και τη χαρά να δοκιμάζουμε εδώ.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Σχεδίαση

Ακόμη και κλειστό, το MX-5 είναι όμορφο και δείχνει δυναμικό 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

To ΜΧ-5 δείχνει και είναι μικρό με μήκος 3,9 μέτρα, συνδυάζοντας κομψότητα και δυναμισμό στις καμπύλες που διατρέχουν το ανοιχτό του αμάξωμα.

Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω μαρτυρούν την Ασιατική του καταγωγή, ενώ η μαύρη υφασμάτινη οροφή περνάει απαρατήρητη και δεν επηρεάζει ιδιαίτερα την ομορφιά του ιαπωνικού ρόουντστερ όταν είναι κλειστή.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Εσωτερικό

Άριστη θέση οδήγησης, προσεγμένη ποιότητα και καλή εργονομία στο εσωτερικό 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Λιτή σχεδιαστικά, φυσικά διθέσια και ξεκάθαρα οδηγοκεντρική είναι η καμπίνα. Κουμπώνεις στο κάθισμα με την καλή πλευρική στήριξη, έχεις αρκετό χώρο αν είσαι μέχρι 1,85 m και έχεις όλα τα χειριστήρια εκεί που πρέπει, για να απολαύσεις ένα και μόνο πράγμα: την οδήγηση.

Infotainment με οθόνη 7'', Android Auto & Apple CarPlay 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ελάχιστα θα ασχοληθείς με την οθόνη 7’’ που αναλαμβάνει για την επικοινωνία, τη συνδεσιμότητα, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία. Περισσότερο θα ασχοληθείς με την κουκούλα που ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα αλλά πανεύκολα με δυο κινήσεις.

Απλώς απασφαλίζεις τους γάντζους στο παρμπρίζ και την σπρώχνεις προς τα πίσω μέχρι να κουμπώσει. Για να την κλείσεις, ακολουθείς την ίδια ακριβώς διαδικασία, ανάποδα, από τη θέση του οδηγού ή του συνοδηγού.

Το εσωτερικό είναι εστιασμένο στον οδηγό 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η εφαρμογή της είναι άριστη, χαρακτηρισμός που ταιριάζει γενικότερα στην συναρμογή των ποιοτικών υλικών που συνθέτουν το εσωτερικό του MX-5. Κατά τα λοιπά, οι θήκες για μικροαντικείμενα περιορίζονται σε ένα… κουτάκι δίπλα στο χειρόφρενο και ένα ντουλαπάκι πίσω, ανάμεσα στα καθίσματα.

Κλασικός πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο στο κέντρο, όπως αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το μικρό πορτμπαγκάζ των 130 λίτρων χωράει δύο σακβουαγιάζ και δεν επηρεάζεται από το αν η οροφή είναι κλειστή ή ανοιχτή. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Takuma, τέλος, είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 7'', ηχοσύστημα Bose, σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες φωτός και βροχής, cruise crontrol και ζάντες αλουμινίου 17''.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Επιδόσεις

Μαζεμένες διαστάσεις και μικρό βάρος οφελούν το κράτημα και τις επιδόσεις 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο ατμοσφαιρικός 2λιτρος 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης Skyactiv-G αποδίδει 184 ίππους και 205 Nm ροπής που καταλήγουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού και χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων που, ως κλασικό Mazda, έχει μικρές διαδρομές και κορυφαία αίσθηση.

Το μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητά του από τις πολύ χαμηλές στροφές, τον ευχάριστο ήχο και τη δύναμη που ξεδιπλώνεται γραμμικά και πλουσιοπάροχα σε ένα πολύ μεγάλο εύρος στροφών, μέχρι ψηλά.

O 2λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 184 ίππους 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα εξαιρετικές, με το 0-100 km/h να διαρκεί μόλις 6,5’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 km/h.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι κατά μέσο όρο 6,9 lt/100 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη απαιτεί προσπάθεια για να παραμείνει στην περιοχή των 8 με πιο συχνές τιμές κοντά στα 9 lt/100 km.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Οδική συμπεριφορά

Το πίσω μπλοκέ διαφορικό είναι στάνταρ 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Αν το ιαπωνικό ρόουντστερ είναι ευχάριστο με τον “μικρό” κινητήρα των 1.500 κυβικών, φανταστείτε πόσο απολαυστικό γίνεται με 52 επιπλέον PS!

Με 184 ίππους και μπλοκέ διαφορικό, είναι πολύ εύκολο να σπάσεις την πρόσφυση των πίσω τροχών (φυσικά το ESP απενεργοποιείται). Αν είσαι λοιπόν λάτρης και γνώστης της πίσω κίνησης, έχεις τη δυνατότητα να οδηγήσεις με πλαγιολισθήσεις του πίσω μέρους, τις οποίες κοντρολάρεις εύκολα με το γκάζι και ανάποδο τιμόνι.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Σε σχέση με το 1.5, το 2λιτρο MX-5 είναι καλύτερα στημένο και δείχνει ακόμη πιο στιβαρό. Η πιο σφικτή ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ελέγχει σαφώς καλύτερα τις κλίσεις του αμαξώματος και περιορίζει αισθητά την τάση της πλεύσης κατά το διαμήκη άξονα, η οποία εμφανίζεται πλέον μόνο στις εναλλαγές πορείας με πολύ μεγάλη πίεση και ταχύτητα.

Η απόλαυση στην οδήγηση είναι δεδομένη, είτε με γρήγορο είτε με χαλαρό ρυθμό 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Σε αυτό συμβάλλει και το νέο σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) που στις στροφές φρενάρει ελαφρώς τον εσωτερικό πίσω τροχό για να καταστείλει την τάση του συγκεκριμένου μέρους του αυτοκινήτου να ανασηκωθεί, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα.

Στην ευχάριστη οδηγική εμπειρία βάζουν το λιθαράκι τους το άμεσο τιμόνι που βοηθά στον εύκολο έλεγχο στις στριφτερές διαδρομές χωρίς να κουράζει με νευρικότητα στις ευθείες, το μικρό βάρος που χαρίζει ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις και τα φρένα που είναι δυνατά και ανθεκτικά.

Στάνταρ τροχοί αλουμινίου 17'' με ελαστικά 205/45 R17 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Σε κάθε περίπτωση εκτιμάς επίσης τη στιβαρότητα και την έλλειψη κραδασμών από το πλαίσιο, το καλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση και τον αέρα που δεν ενοχλεί με ανοιχτή την οροφή μέχρι τα 120 km/h.

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Όμορφο και ξεχωριστό το νέο μεταλλικό χρώμα Platinum Quartz 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η απάντηση είναι μία και πολύ απλή: Για να απολαμβάνεις οδήγηση, τώρα αλλά και στο μέλλον, όταν η επέλαση της ηλεκτροκίνησης θα έχει καταστήσει αυτοκίνητα σαν το MX-5 θρύλους του παρελθόντος που θα αναπολούμε με νοσταλγία. Μπορείτε κάλλιστα να το δείτε και σαν επένδυση!

Όπως και να έχει, το ιαπωνικό ρόουντστερ έχει την ικανότητα να σου χαρίζει απόλαυση κάθε στιγμή σε κάθε διαδρομή, είτε προσπαθείς να καλύψεις την απόσταση στο μικρότερο δυνατό χρόνο, είτε παρασύρεσαι από το παιχνίδι με την πίσω κίνηση, είτε κινείσαι χαλαρά με την οροφή ανοιχτή απολαμβάνοντας το τοπίο.

Η γκάμα του MX-5 περιλαμβάνει την έκδοση Roadster και την RF με σκληρή ανοιγόμενη οροφή 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Mazda MX-5 Roadster 2.0: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 1.998 κ.εκ. / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
  • Κίνηση: Πίσω
  • Ισχύς: 194 ίπποι / 7.000 rpm
  • Ροπή: 205 Nm / 4.000 rpm
  • 0-100 km/h: 6,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 220 km/h
  • Κατανάλωση: 6,9 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 155 g/km
  • Μήκος: 3,92 m
  • Βάρος: 1.105 kg
  • Πορτμπαγκάζ: 130 lt
  • Ελαστικά: 205/45 R17
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 131,75 €
  • Service: κάθε 15.000 km ή 12 μήνες
  • Εγγύηση: 3 χρόνια ή 100.000 km
  • Τιμή: από 38.272 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

Το MX-5 είναι πλέον ένα από τα ελάχιστα προσιτά πισωκίνητα σπορ μοντέλα 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
TAGS MAZDA MX-5 ΔΟΚΙΜΗ MAZDA ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ