Δοκιμή Mazda MX-5 Roadster 1.5: Ανοιχτό εισιτήριο για τον μαγικό κόσμο της οδηγικής απόλαυσης
Το ιαπωνικό ρόουντστερ έχει την ιδανική συνταγή για τους λάτρεις της οδήγησης: μικρό βάρος, πίσω κίνηση, στιβαρό πλαίσιο και ανοιγόμενη οροφή.
Η Mazda έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με πολλές, διαφορετικές έννοιες της αυτοκίνησης, όπως αυτές της αξιοπιστίας, του “made in Japan”, του περιστροφικού κινητήρα, αλλά και της οδηγικής απόλαυσης. Η τελευταία αποτελεί βασικό πυλώνα στη φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρίας και εκφράζεται μέσω του ‘Jinba Ittai’, του οδηγού και του αυτοκινήτου δηλαδή που ενώνονται, γίνονται ένα.
Όταν μιλάμε για την οδηγική απόλαυση ενός Mazda, ωστόσο, στο μυαλό έρχεται πρώτα απ’ όλα το MX-5. Δικαίως! Το ιαπωνικό ρόουντστερ προσφέρει εδώ και πάνω από 30 χρόνια την ιδανική συνταγή για τους λάτρεις της οδήγησης: μικρό βάρος, πίσω κίνηση, στιβαρό πλαίσιο και ανοιγόμενη οροφή.
Mazda MX-5 Roadster 1.5: Σχεδίαση
Αυτό ισχύει φυσικά και στην τέταρτη γενιά του Mazda MX-5. Το μικρό σε μήκος (3,9 m) και ελαφρύ (1.060 kg) αμάξωμα συνδυάζει άριστα την κομψότητα με τον δυναμισμό.
Φιλοσοφία Kodo την ονομάζουν οι Ιάπωνες και παίρνει μορφή με υπέροχες αναλογίες, κομψές γραμμές και όμορφες καμπύλες. Όλα μαζί συνθέτουν ένα ρόουντσερ με μια αναμφισβήτητη γοητεία, που σε προδιαθέτει για ευχάριστες εμπειρίες πίσω από το τιμόνι του και σε προκαλεί να ανοίξεις την πόρτα και να βρεθείς ακριβώς εκεί.
Mazda MX-5 Roadster 1.5: Εσωτερικό
Βολεύεσαι στο μπάκετ με την πολύ καλή στήριξη και έχεις εμπρός σου μια λιτή και οδηγοκεντρική σχεδιαστική λογική. Νιώθεις άνετα, αρκεί να είσαι μέχρι 1,85 m. Ιδανικά θα ήθελες να κάθεσαι ελαφρώς χαμηλότερα, έχεις όμως προέκταση των χεριών σου το τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων.
Έτσι κι αλλιώς, τα μόνα επιπλέον στοιχεία που θα αναζητήσεις είναι το στροφόμετρο με το βλέμμα σου και το μοχλό στο πλαίσιο του παρμπρίζ για να απασφαλίσεις και να ανοίξεις την μαλακή οροφή. Όλα τα υπόλοιπα μικρή σημασία έχουν, ακόμη και η οθόνη 7’’ στο ταμπλό που φροντίζει για συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία.
Η μαλακή οροφή του MX-5 Roadster (μην ξεχνάμε πως υπάρχει και το RF με την σκληρή ανοιγόμενη οροφή) ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα και πανεύκολα, με μια κίνηση, χωρίς να χρειάζεται να σηκωθείς από το κάθισμά σου.
Η τέλεια εφαρμογή της είναι μια ακόμη απόδειξη της προσεγμένης κατασκευής και της ποιότητας των υλικών του εσωτερικού.
Κατά τα λοιπά, οι θήκες για μικροαντικείμενα απλώς επαρκούν χωρίς να διακρίνονται για τη βολική τους θέση, ενώ εύσημα δεν κερδίζει ούτε το μικρό πορτμπαγκάζ των 130 λίτρων. Χωράει πάντως δύο σακβουαγιάζ και δεν επηρεάζεται από το αν η οροφή είναι κλειστή ή ανοιχτή. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως έχουμε να κάνουμε με ένα ρόουντστερ, στο οποίο η πρακτικότητα είναι πολύ χαμηλά στη λίστα προτεραιοτήτων.
Mazda MX-5 Roadster 1.5: Επιδόσεις
Κάτω από το καπό του βασικού MX-5 παίρνει θέση ένας ατμοσφαιρικός 1.500άρης SKYACTIV που τροφοδοτείται με βενζίνη και αποδίδει 132 ίππους. Είναι ελαστικός από χαμηλά, απροσδόκητα ζωηρός και επιταχύνει με νεύρο το ιαπωνικό ρόουντστερ. Για το κλασικό 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 8,3’’, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 km/h.
Παράλληλα, το μοτέρ της Mazda έχει ευχάριστο ήχο και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία στη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω στα 8,0 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 6,3 lt/100 km).
Για να κινηθείς γρήγορα, βέβαια, απαιτείται συχνή χρήση του κιβωτίου και η συχνή επίσκεψη στον κόφτη των 7.500 σ.α.λ.. Βέβαια, για τους ρομαντικούς της σπορ οδήγησης είναι και αυτό μέρος της οδηγικής απόλαυσης. Εξάλλου, το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο του MX-5 είναι από τα καλύτερα που θα βρεις σήμερα σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Mazda MX-5 Roadster 1.5: Οδική συμπεριφορά
Το MX-5 τέταρτης γενιάς δίνει συνέχεια στη μακρά παράδοση 30+ ετών που θέλει το ρόουντστερ της Mazda να είναι ένα από τα πιο απολαυστικά αυτοκίνητα στο δρόμο. Ελαφρύ σε αίσθηση κι ευέλικτο στο χειρισμό, χαρακτηρίζεται από τέλειο ζύγισμα και ακρίβεια στις κινήσεις του, προσφέροντας μια οδηγική εμπειρία που είναι σπάνια στις μέρες μας.
Ακόμη κι αν ξεκινήσεις για χαλαρή βόλτα, αυτό σε βάζει στην πρίζα να ανεβάσεις ρυθμό και να επιλέξεις στροφές αντί για ευθεία. Διακρίνεται για την σχεδόν ανύπαρκτη αδράνεια και τη φιλικότητα στις αντιδράσεις του. Νιώθεις πως έχεις ανά πάσα στιγμή τον απόλυτο έλεγχο.
Απλά σημαδεύεις με το άμεσο τιμόνι, ρυθμίζεις με το γκάζι και αυτό αντιδρά ακριβώς όπως περιμένεις. Ελίσσεται με τη χάρη μπαλαρίνας από στροφή σε στροφή, ενώ όταν χρειαστεί τα δυνατά ανθεκτικά φρένα είναι πάντα εκεί, πολύτιμος σύμμαχός σου.
Όταν απενεργοποιείς το ESP για να αρχίσεις το παιχνίδι με την πίσω κίνηση, αναζητάς παραπάνω άλογα από τον πρόθυμο κινητήρα, ή ένα μπλοκέ διαφορικό που θα βοηθούσε να σπάσει η πρόσφυση των κινητήριων τροχών. Καταφεύγεις λοιπόν στην αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους με μεταφορά φορτίου, και εκεί νιώθεις την ανάρτηση λίγο πιο μαλακή απ’ ότι θα ήθελες. Όχι, δεν γκρινιάζουμε. Απλά όταν έχεις ένα τόσο καλοστημένο και ευχάριστο αυτοκίνητο, αναζητάς την τελειότητα.
Σε κάθε περίπτωση εκτιμάς τη στιβαρότητα του πλαισίου, αλλά και το υψηλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Όταν ανοίξεις την οροφή για να έρθεις πιο κοντά στη φύση, ο αέρας αρχίζει να γίνεται αισθητός μετά τα 120 km/h, ενώ οι κραδασμοί από το αμάξωμα λάμπουν με την απουσία τους!
Mazda MX-5 Roadster 1.5: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Διαχρονικά γοητευτικό σε εμφάνιση και οδηγικό χαρακτήρα, το MX-5 σε προκαλεί να απολαύσεις κάθε σου διαδρομή, ακόμη κι αν δεν σε ενδιέφερε ποτέ η σπορ οδήγηση! Είναι το απόλυτο αγχολυτικό, ένας εξαιρετικός τρόπος διαφυγής από τη ρουτίνα της καθημερινότητας, το ιδανικό εισιτήριο για τον μαγικό κόσμο της πλαγιολίσθησης. Θες απλώς να χωθείς στο κάθισμά του και να χαθείς, χωρίς συγκεκριμένο προορισμό. Αρκεί ο δρόμος να έχει στροφές. Πολλές στροφές...
Mazda MX-5 Roadster 1.5: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας / Καύσιμο: 1.496 κ.εκ. / βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
- Κίνηση: Πίσω
- Ισχύς: 132 ίπποι @ 7.000 σ.α.λ.
- Ροπή: 152 Nm @ 4.000 σ.α.λ.
- 0-100 km/h: 8,3 sec
- Τελική ταχύτητα: 205 km/h
- Κατανάλωση: 6,3 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 142 g/km
- Μήκος: 3,9 m
- Βάρος: 1.100 kg
- Πορτμπαγκάζ: 130 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 99,4 €
- Τιμή: από 27.573 €
*Στοιχεία κατασκευαστή