Δοκιμή Nissan Juke 1.6 Hybrid: Το στυλάτο SUV απέκτησε υβριδική έκδοση με 145 ίππους και κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Η νέα full hybrid έκδοση του Nissan Juke δεν φέρνει μόνο μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και καλύτερες επιδόσεις στο Ιαπωνικό B-SUV.
Στη δεύτερη γενιά του, το Nissan Juke βελτιώθηκε σημαντικά στους τομείς που υστερούσε και έγινε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στα B-SUV. Αν κάτι έλειπε, ήταν μια ισχυρότερη έκδοση από την βενζινοκίνητη 1.0 Turbo των 114 ίππων. Ήρθε και αυτή, και μάλιστα ως υβριδική συνδυάζοντας τις επιδόσεις των 145 ίππων με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Nissan Juke 1.6 Hybrid Auto: Σχεδίαση
Η τολμηρή αισθητική ήταν πάντα ένα από τα βασικά στοιχεία που ξεχώριζαν το Nissan Juke. Η δεύτερη γενιά κατάφερε δύο πράγματα. Αφενός να διατηρήσει τη διαφορετικότητα και το νεανικό ντιζάιν, αφετέρου να γίνει ευρύτερα αποδεκτό προκαλώντας λιγότερο σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε.
Το νέο Juke, από όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις, δείχνει αθλητικό, δηλαδή μυώδες αλλά και ευέλικτο. Η σιλουέτα του θυμίζει κουπέ, ενώ οι λεπτομέρειες που ιντριγκάρουν το μάτι βρίθουν πάνω στο αμάξωμα του Ιαπωνικού SUV.
Θα ξεχωρίσουμε τη γραμμή “V” που σχηματίζουν το περίγραμμα της μάσκας και τα φώτα εμπρός, το έντονα σμιλεμένο πλαϊνό μέρος και τα προτεταμένα πίσω φώτα με το επάνω τμήμα του πορτμπαγκάζ.
Συνολικά, το Nissan Juke είναι όμορφο, δυναμικό και αναμφίβολα κερδίζει τη ματιά σου στο δρόμο. Η έκδοση Hybrid διαφοροποιείται ελαφρώς από την βενζινοκίνητη στην μάσκα που είναι κλειστή, στην αεροτομή που έχει τροποποιηθεί για να βελτιωθεί η ροή του αέρα και στις στάνταρ δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17’’.
Nissan Juke 1.6 Hybrid Auto: Εσωτερικό
Στην καμπίνα οι αλλαγές περιορίζονται κυρίως στον πίνακα οργάνων, όπου υπάρχουν νέες ενδείξεις που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην οθόνη 7’’, ενώ και το στροφόμετρο αριστερά έχει δώσει τη θέση του σε ένα όργανο όπου δείχνει τα επίπεδα χρησιμοποιούμενης ισχύος στην επιτάχυνση και ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα.
Έχουν προστεθεί επίσης το μπουτόν ενεργοποίησης της λειτουργίας e-Pedal (για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω) στην κεντρική κονσόλα, πίσω από το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου, αλλά και του διακόπτη EV ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς για την επιλογή κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά.
Κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με ένα καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με ποιοτικά υλικά, μοντέρνα σχεδίαση. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και βολική, ενώ άνετα θα νιώσουν και οι υπόλοιποι επιβάτες της καμπίνας, έχοντας αρκετό χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατα.
Απλώς ικανοποιητικό από την άλλη είναι το πορτμπαγκάζ. Έχει χωρητικότητα 354 λίτρα, μειωμένη κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση λόγω της μπαταρίας 1,2 kWh. Αν πάντως χρειαστεί η μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται δημιουργώντας μεγάλο χώρο φόρτωσης 1.237 λίτρων.
Nissan Juke 1.6 Hybrid Auto: Επιδόσεις
Το υβριδικό σύστημα του Juke αποτελείται από έναν νέο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και 95 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας παράγει 49 ίππους, ενώ ο δεύτερος πρόκειται ουσιαστικά για μια μίζα-γεννήτρια 15 kW. Το υβριδικό σύστημα ολοκληρώνουν ο μετατροπέας, η υγρόψυκτη μπαταρία 1,2 kW και ένα πολυτροπικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 4 σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και 2 ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα – αλλά χωρίς τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών.
Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 145 ίππους και η ροπή τα 205 Nm. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Nissan είναι καλές: 0-100 km/h σε 10,1’’ και τελική ταχύτητα 166 km/h.
Γενικά το Juke Hybrid δείχνει πρόθυμο, επιταχύνει γραμμικά και διατηρεί εύκολα υψηλό ρυθμό στο ταξίδι. Αν κάτι έχουμε να παρατηρήσουμε, είναι οι εναλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου και του υβριδικού συστήματος στις χαμηλές ταχύτητες, που γίνονται αντιληπτές με έναν ανεπαίσθητο κραδασμό από τον οδηγό, ο οποίος ωστόσο δεν ενοχλεί ιδιαίτερα.
Η εκκίνηση γίνεται πάντα με τον κύριο ηλεκτροκινητήρα και στη συνέχεια, το σύστημα αποφασίζει πότε και ποιος κινητήρας θα συνεισφέρει στην κίνηση του οχήματος. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική (λειτουργία ανάκτησης ενέργειας), η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία.
Όπως είπαμε, ο οδηγός έχει την επιλογή EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, για κάποια χιλιόμετρα με χαμηλή ταχύτητα (έως και 55 km/h), όταν φυσικά η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη.
Επιπλέον, με το e-Pedal μπορείς να ελέγχεις την επιτάχυνση αλλά και την επιβράδυνση του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού. Όταν δηλαδή σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, το Juke επιβραδύνει σαν να πατάς ελαφρώς τα φρένα για να μειώσεις ταχύτητα. Σε κάθε περίπτωση, για να επιβραδύνεις δυνατά ή να ακινητοποιήσεις εντελώς το όχημα, θα πρέπει να πατήσεις το φρένο.
Το Juke Hybrid διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport. Εκτός του ότι αλλάζουν το βάρος του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, επεμβαίνουν επίσης στη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για καλύτερη επιτάχυνση στη συνέχεια.
Το όφελος σε οικονομία καυσίμου είναι αξιοσημείωτο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Juke Hybrid χρειάστηκε κατά μέσο όρο 6,1 lt/100 km, διόλου μακριά από την επίσημη εργοστασιακή τιμή των 5,1 lt/100 km. Παράλληλα, με εκπομπές CO2 115 g/km το ιαπωνικό SUV έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ ως υβριδικό κινείται καθημερινά χωρίς περιορισμούς στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Nissan Juke 1.6 Hybrid Auto: Οδική συμπεριφορά
Το Juke ήταν ανέκαθεν ένα ευχάριστο στην οδήγηση B-SUV και αυτό δεν έχει αλλάξει. Το ιαπωνικό μοντέλο πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, στρίβει με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και περιορισμένες κλίσεις και “ακούει” στις εντολές του οδηγού, άμεσα και αποτελεσματικά. Στα θετικά και τα δυνατά φρένα.
Σε κάθε περίπτωση, το πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης είναι εκεί για να συνδράμει τον οδηγό όταν και όσο χρειαστεί. Ανάμεσά τους η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, το cruise control, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών και η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας.
Παρά τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, το Juke Hybrid προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, είτε κινείται στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο. Ο θόρυβος από τον κινητήρα στις επιταχύνσεις είναι μεν αισθητός, αλλά όχι στο βαθμό άλλων full hybrid μοντέλων με αυτόματο κιβώτιο CVT.
Τέλος, το υβριδικό Juke δεν θα πει όχι σε βατούς χωματόδρομους, αν και η έλλειψη τετρακίνησης ή κάποιου συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης βάζουν τις off-road δυνατότητες σε δεύτερη μοίρα – όπως άλλωστε και στην πλειοψηφία των ανταγωνιστών του.
Nissan Juke 1.6 Hybrid Auto: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Το υβριδικό Juke είναι όμορφο, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, καλοστημένο, ασφαλές, γρήγορο και οικονομικό. Είναι με λίγα λόγια ένα ολοκληρωμένο B-SUV έχοντας να προσφέρει έναντι τις έκδοσης 1.0 των 114 ίππων, εκτός από καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Το τίμημα βέβαια δεν ευκαταφρόνητο, αφού το Juke Hybrid ξεκινά από τα 31.900 €. Σε αυτή την τιμή προσφέρει βέβαια το πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού της έκδοσης N-Connecta και την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου.
Nissan Juke 1.6 Hybrid Auto: Τεχνικά* / Τιμή
- Κινητήρας / Καύσιμο: 1.598 κ.εκ. / Βενζίνη
- Ηλεκτροκινητήρες: 2
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 1,2 kWh
- Υβριδικό σύστημα: Full hybrid
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 4+2
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 145 ίπποι
- Ροπή: 205 Nm / 200-1.650 rpm
- 0-100 km/h: 10,1 sec
- Τελική ταχύτητα: 166 km/h
- Κατανάλωση: 5,1 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 115 g/km
- Μήκος: 4,2 m
- Βάρος: 1.290 kg
- Απόσταση από το έδαφος: 184 mm
- Πορτμπαγκάζ: 354 lt
- Ελαστικά: 215/60 R17
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Εγγύηση: 3 έτη / 100.000 km (υβριδικό σύστημα: 5 έτη)
- Τιμή: από 31.900 €
*Στοιχεία κατασκευαστή