Δοκιμή Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180 e-EAT8: Άνετο ηλεκτρικό στην πόλη, σπορ υβριδικό στο ταξίδι
Tο νέο υβριδικό 308 μπαίνει στην πρίζα και παίζει τον ρόλο του οικογενειακού σε διπλό ταμπλό και με απόλυτη επιτυχία.
Το ολοκαίνουριο 308 λανσάρει τη νέα ταυτότητα της Peugeot. Παίρνει τον σαγηνευτικό σχεδιασμό που διακρίνει την τελευταία γενιά μοντέλων της γαλλικής εταιρίας και τον πάει στο επόμενο επίπεδο.
Ουσιαστικά προκαλεί μια εξαιρετικά θετική πρώτη εντύπωση, την οποία φροντίζει να ενισχύσει με προσοχή στη λεπτομέρεια, προηγμένη τεχνολογία και αποδοτικά μηχανικά σύνολα. Αυτά περιλαμβάνουν επιλογές σε βενζίνη, diesel, αλλά και plug-in hybrid, όπως το 308 που δοκιμάζουμε εδώ.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Σχεδίαση
Τα τελευταία χρόνια, στο σχεδιαστικό τμήμα της Peugeot πνέει μοναδικός οίστρος. Οι σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας ανταγωνίζονται κάθε φορά τον ίδιο τον εαυτό τους, και τον ξεπερνούν, έχοντας αφήσει τον ανταγωνισμό πίσω, να παρακολουθεί από μακριά.
Ο άκρατος δυναμισμός που χαρακτηρίζει την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της Peugeot, στο νέο 308 βρίσκει το ιδανικό πεδίο εφαρμογής: το αεροδυναμικό χάτσμπακ αμάξωμα των 4,37 m.
Τα εμπρός φώτα LED με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας που θυμίζουν “δόντια λονταριού” περικλείουν την επιβλητική μάσκα, η οποία έχει στο επίκεντρο το νέο έμβλημα της Peugeot.
Ο ίδιος δυναμισμός ρέει και στο πλαϊνό μέρος του γαλλικού χάτσμπακ, ενώ στο πίσω μέρος το βλέμμα κεντρίζουν οι εντυπωσιακές τρεις “νυχιές”, τα φωτιστικά σώματα δηλαδή που αποτελούν επίσης σήμα κατατεθέν της Peugeot.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα, η πρώτη εντύπωση είναι πως η γνωστή φιλοσοφία Peugeot i-cockpit έχει επίσης εξελιχθεί, αναβαθμιστεί και εκμοντερνιστεί. Το ταμπλό έχει σαφή προσανατολισμό προς τον οδηγό, ενώ το μικρό σπορ τιμόνι με τις ίσιες πλευρές πάνω και κάτω συνοδεύει ένας ψηφιακός, τρισδιάστατος πίνακας οργάνων 10 ιντσών με δυνατότητες διαμόρφωσης και παραμετροποίησης των ενδείξεων.
Σημειώστε το “τρισδιάστατος” και θυμηθείτε το όταν έχετε την ευκαιρία να δείτε το 308 από κοντά, γιατί οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποδώσουν το πόσο εντυπωσιακό είναι το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό.
Αυτή η ιδιαίτερη δομή, με τον πίνακα οργάνων πάνω και όχι πίσω από το τιμόνι, δυσκολεύει τους ψηλότερους να δουν το κάτω μέρος της οθόνης. Είναι παρόλα αυτά κάτι που συνηθίζεται σχετικά εύκολα. Κατά τα λοιπά, η θέση οδήγησης είναι άψογη και η εργονομία σωστά μελετημένη.
Το εσωτερικό βγάζει μια premium αύρα, τόσο χάρη στα ποιοτικά υλικά και το έντονα ψηφιακό προφίλ, όσο και σε στοιχεία όπως ο διακόπτης-επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ή ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης.
Στο ταμπλό, η μεγάλη οθόνη αφής του infotainment Peugeot i-Connect, επίσης 10’’, έχει τη δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων με "widgets", καθώς και πλήκτρα συντομεύσεων. Η χρήση της είναι πολύ εύκολη, ενώ η λειτουργία mirroring γίνεται πλέον ασύρματα και δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth, δύο κινητών ταυτόχρονα.
Φυσικά υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η περιήγηση στο μενού της γίνεται και από τους απτικούς διακόπτες i-toggle. Κάτω από την οθόνη υπάρχει επίσης ειδική θέση ασύρματης φόρτισης συμβατών smartphone.
Γενικότερα υπάρχουν αρκετές και βολικές θήκες στην καμπίνα του γαλλικού χάτσμπακ. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες από την άλλη, δεν συγκαταλέγονται στους κορυφαίους της κατηγορίας. Δύο άτομα μέσου αναστήματος (1,75 m) θα βολευτούν μια χαρά, οι ψηλότεροι ωστόσο θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο, τόσο στο ύψος όσο και για τα γόνατα. Αν μάλιστα χρειαστεί να μπει και τρίτος, θα νιώσει άβολα λόγω του σκληρού κεντρικού τμήματος του καθίσματος.
Απλώς ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 361 λίτρων. Έχει πάντως τετραγωνισμένο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μεγάλο άνοιγμα και αυξάνει στα 1.271 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Επιδόσεις
Όπως είπαμε και στην αρχή, εδώ έχουμε να κάνουμε με την υβριδική έκδοση του νέου 308. Το plug-in hybrid (PHEV) σύστημα αποτελείται από:
- κινητήρα βενζίνης 1.6 Turbo 150 ίππων & 250 Nm ροπής,
- ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων & 320 Nm ροπής,
- αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα e-EAT8,μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh,
- ενσωματωμένο φορτιστή (On-Board Charger) 3,7 kW (προαιρετικά 7,4 kW).
Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 180 ίππους και τα 360 Nm σε ροπή, ικανή να επιταχύνει το 308 PHEV από στάση στα 100 km/h σε 7,6 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 225 km/h.
Στην πράξη, το γαλλικό μοντέλο είναι πολύ γρήγορο, τόσο στις εκκινήσεις όσο και στις προσπεράσεις. Το σύστημα λειτουργεί αρμονικά και ανεβάζει γραμμικά δύναμη και ταχύτητα, ενώ συνεργάζεται σωστά και με το αυτόματο κιβώτιο.
Το τελευταίο διακρίνεται για τις ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Μόνο όταν σανιδώσεις το γκάζι παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στο κατέβασμα σχέσης, αν δεν έχεις επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Hybrid και Electric). Φυσικά, αλλαγές σχέσεων γίνονται και χειροκίνητα από τα χειριστήρια (παντλς) που υπάρχουν στο τιμόνι.
Η κατανάλωση παρουσιάζει αρκετή διακύμανση, αναλόγως του στυλ οδήγησης. Είναι ωστόσο πάντα σε χαμηλά επίπεδα. Στην πόλη, και δεδομένου πως ο οδηγός φορτίζει κάθε βράδυ τη μπαταρία, αν οδηγεί οικονομικά εύκολα βλέπει τιμές γύρω στα 3 - 3,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Χρειάζεται βέβαια προσεκτική και ήρεμη οδήγηση για να πλησιάσεις την επίσημη, εργοστασιακή τιμή των 1,1-1,2 lt/100 km. Από την άλλη, ακόμη κι αν έχει αδειάσει η μπαταρία και οδηγείτε νευρικά, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά εύκολα τα 8,5 lt/100 km.
Καθώς μιλάμε για υβριδικό, οι εκπομπές CO2 είναι αναμενόμενα χαμηλά, στα 24-26 g/100 km, που σημαίνει πως το 308 PHEV έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας
Όπως δηλώνει ο όρος plug-in hybrid, το 308 είναι υβριδικό που έχει τη δυνατότητα να φορτίζει τη μπαταρία του τόσο εν κινήσει, κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, όσο και στην πρίζα, όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα ο οδηγός να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 58-60 km. Μπορείτε δηλαδή να καλύπτετε το σύνολο ή το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών σας μετακινήσεων στην πόλη, πολύ οικονομικά. Υπολογίστε ότι το κόστος φόρτισης στο σπίτι είναι γύρω στα 1,5-2 ευρώ, όταν το αντίστοιχο κόστος σε βενζίνη (για 60 km) με μια μέση κατανάλωση 8 lt/100 km υπερβαίνει τα 10 ευρώ.
Αν πάλι χρειαστεί να ταξιδέψετε, δεν έχετε το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας, αφού το 308 PHEV μπορεί να κινηθεί σαν ένα κανονικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου 12,4 kWh σε απλή οικιακή πρίζα σούκο 3,7 kW/16A είναι λιγότερο από 4 ώρες, που σημαίνει πως μπορείτε να φορτίζετε πλήρως το 308 κάθε βράδυ, στο γκαράζ σας. Αν μάλιστα τοποθετήσετε κι ένα επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 7,4 kW, που επιδοτείται από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, και παραγγείλετε το 308 PHEV με τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4 kW (αντί του στάνταρ 3,7 kW), τότε ο χρόνος φόρτισης πέφτει κάτω από 2 ώρες.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Οδική συμπεριφορά
Όλα όσα περιμένεις από ένα Peugeot στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς είναι εδώ: αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και οδηγική απόλαυση στο maximum. Και προσφέρονται με έναν ιδιαίτερα ραφιναρισμένο τρόπο.
Το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί όπως θέλει και να πιέσει όσο θέλει, είτε σε αυτοκινητόδρομο με ευθείες και ανοιχτές καμπές, είτε σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές. Απλώς σημαδεύει με το άμεσο τιμόνι και το γαλλικό χάτσμπακ στρίβει με σιγουριά και υψηλό επίπεδο πρόσφυσης.
Είναι τόσο καλοστημένο που σπάνια χρειάζεται να επέμβουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για να επαναφέρουν την τάξη – και είναι και πολλά!
Μεταξύ άλλων, το 308 διαθέτει στάνταρ:
- Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζού και ποδηλάτη.
- Προειδοποίηση και αυτόματη διόρθωση με στρίψιμο του τιμονιού σε περίπτωση μη ηθελημένης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
- Ανίχνευση έλλειψη προσοχής του οδηγού.
- Αναγνώριση οδικής σήμανσης (πινακίδων κυκλοφορίας STOP, απαγορευτικό εισόδου κλπ).
- Χειροκίνητη ή αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης SOS.
Παράλληλα, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε επίσης πολύ υψηλό επίπεδο, τιμώντας τη γαλλική καταγωγή του μοντέλου. Σε αυτό προσθέστε την ιδιαίτερα ήσυχη μετακίνηση που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση. Για τα πρακτικά, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Η Plug-in Hybrid υπόσταση του 308 δίνει πολλά πλεονεκτήματα: ελεύθερη κυκλοφορία στο Δακτύλιο, εξαιρετικά χαμηλό κόστος καθημερινής μετακίνησης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, άνετες και ήσυχες διαδρομές με τον ηλεκτροκινητήρα και οικολογικό προφίλ.
Σε όλα αυτά, προσθέστε τα δυνατά σημεία που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του νέου μοντέλου: εντυπωσιακή εμφάνιση μέσα-έξω, πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, εξαιρετικά αποτελεσματική και απολαυστική οδική συμπεριφορά, ταχύτατες επιδόσεις, προηγμένη τεχνολογία και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής.
Αν ψάχναμε για ψεγάδια, θα λέγαμε για τους χώρους που δεν είναι κορυφαίοι αλλά ικανοποιητικοί, και για την ιδιαιτερότητα του i-Cockpit με το μικρό τιμόνι που κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων στους ψηλότερους οδηγούς.
Και πάλι όμως, η συνολική εικόνα είναι αυτή ενός ολοκληρωμένου, ιδιαίτερα ευχάριστου και οικονομικού οικογενειακού χάτσμπακ, που συνδυάζει δύο διαφορετικές προσωπικότητες σε μία: άνετο και οικονομικόμηλεκτρικό για την πόλη, αλλά και σπορ βενζινοκίνητο για το ταξίδι, χωρίς τους περιορισμούς ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Peugeot 308 Plug-in Hybrid 180: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρες: Βενζίνης 1.6 Turbo & Ηλεκτρικός
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 180 ίπποι
- Ροπή: 360 Nm
- 0-100 km/h: 7,6 sec
- Τελική ταχύτητα: 225 km/h (135 km/h με τον ηλεκτροκινητήρα)
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 12,4 kWh
- Κατανάλωση βενζίνης: 1,1-1,2 lt/100 km
- Ηλεκτρική αυτονομία (μέση/πόλη): 58-60 / 70-71 km
- Φόρτιση σε οικιακή πρίζα 3,7 kW (0-100%): 3h 50’
- Φόρτιση σε wallbox (AC) 7,4 kW (0-100%) με OBD 7,4 kW: 1h 55’
- Εκπομπές CO2: 24-26 g/km
- Μήκος: 4,37 m
- Βάρος: 1.678 kg
- Πορτμπαγκάζ: 361 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: από 44.500 € (update 03/01/23)
*Στοιχεία κατασκευαστή