RENAULT

Δοκιμή Renault Arkana Hybrid E-Tech 145

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test P. DIAMANTIS

Καιρό είχε η Renault να υπογραμμίσει τη διάθεσή της για παρουσία σε πιο premium κατηγορίες, όπως είναι αυτή των coupe-crossover που είναι εξ ορισμού για συγκεκριμένο κοινό.

Αυτό όμως που πετυχαίνει η Renault, είναι ένα από τα στοιχεία που θα μπορούσε να πει κανείς πως την ορίζει ως μάρκα στη συνείδηση του κοινού. Καταφέρνει και κάνει μια πρόταση της κατηγορίας που από την ονομασία της και μόνο, φαίνεται “για λίγους και εκλεκτούς”, για πολύ κόσμο. Αν μου επιτρέπεται την έκφραση, η Γαλλική εταιρεία “εκλαϊκεύει” την ιδιαιτερότητα των SUV με το -και καλά- coupe αμάξωμα.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test K. BOIDANIS


Από την πρώτη στιγμή που το αντικρίζεις, βλέπεις πως έχεις να κάνεις με κάτι ιδιαίτερο. Είναι και αυτό το λευκό ιριδίζων χρώμα που του ταιριάζει ιδιαίτερα και το κάνει να δείχνει ακόμα πιο special από ότι είναι. Η διαμόρφωση του εμπρός μέρους δίνει το στίγμα του family look, ενώ το πίσω μέρος, όλο και “κάτι άλλο” θυμίζει, χωρίς να είναι κάτι συγκεκριμένο.

Το σίγουρο πάντως είναι πως πρόκειται για μια πολύ καλαίσθητη πρόταση σε μια κατηγορία που το μέγεθος τείνει να γίνει “κουκούλα” για τις όποιες κομψές πτυχές της σχεδίασης. Το Arkana, παρά τις ρώσικες καταβολές του (αρχικά προοριζόταν για αποκλειστική διάθεση στην εκεί αγορά), δεν έχει το “χοντροκομμένο” προφίλ άλλων premium SUV.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test K. BOIDANIS


Έχει μια πολύ ευχάριστη ροή στις γραμμές του, που ιδιαίτερα από το προφίλ, σε κάνουν να μη θέλεις τίποτα άλλο (και να μην σε πειράζει που δεν υπάρχει “κλασική” εναλλακτική αμαξώματος, όπως π.χ. σε κάποια SUV της Audi). Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, το Arkana καταφέρνει και πείθει για τις προθέσεις του, όντας ένα πολύ καλοφτιαγμένο μοντέλο με ποιοτικά μαλακά πλαστικά στις περισσότερες επιφάνειες που θα απασχολήσουν τον οδηγό και τους επιβάτες του.

Τίποτα δεν παραπέμπει σε μια μεγαλύτερη εκδοχή του Captur, παρά το γεγονός πως το Arkana χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα, έστω και με μια μικρή επιμήκυνση. Το Arkana κερδίζει εύκολα το στοίχημα της πρώτης ματιάς, τόσο με την εξωτερική του εμφάνιση, όσο και με τα χαρίσματα της καμπίνας. Εκεί που θα φιλοξενηθούν με άνεση πέντε ενήλικοι, οι οποίοι θα χαρούν εκτός των στοιχείων εξοπλισμού άνεσης με τα οποίας εφοδιάζεται, τη συνδεσιμότητα και τη διασύνδεση που προσφέρει με όλες τις σύγχρονες εκδοχές τους, το Γαλλικό μοντέλο.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test P.DIAMANTIS


Αντίστοιχα, στο χώρο των αποσκευών, θα βρουν τη θέση τους έως και 480 λίτρα αντικειμένων προς μεταφορά- με τα καθίσματα στη θέση τους, γιατί αν πέσουν, η μεταφορική ικανότητα εκτινάσσεται στα 1.283 λίτρα. Θέλει λίγη προσοχή η προσέγγιση του χώρου όταν η πόρτα είναι ανοιχτή, μια και το σύστημα κλειδώματος είναι αρκετά ογκώδες και “κατεβαίνει” μέχρι χαμηλά για τα δεδομένα τους είδους, κάτι που μπορεί να σημαίνει επώδυνες επαφές με το κεφάλι όποιου έχει ανάστημα πάνω από 1,85 μέτρα.

Στην “αντίπερα όχθη” κάτω από το εμπρός καπό του Arkana, έχουμε στην προκειμένη περίπτωση ένα καλά ρυθμισμένο υβριδικό σύνολο. Με βάση τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, το υβριδικό σύνολο ολοκληρώνεται με τη μπαταρία των 1,2 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 20 ίππων. Έτσι έρχεται στο προσκήνιο μια συνδυαστική ισχύς 145 ίππων, που με τον τρόπο που εμφανίζεται, φαίνεται παραπάνω από επαρκής για τα 1.435 κιλά του απόβαρου.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test K.BOIDANIS


Η ηλεκτρική υποβοήθηση δίνει σπιρτάδα στο σύνολο που “αρπάζει” από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, με τη βοήθεια και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Αρκεί για να κινήσει το αυτοκίνητο αποκλειστικά με ρεύμα, για λίγο αλλά μάλλον αρκετά προκειμένου να περιορίσει σημαντικά το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων, που από τη Renault ανακοινώνονται ως 105 γρ/χλμ.

Πίσω από το -μάλλον αχρείαστα- βαρύ τιμόνι του Arkana, ο οδηγός έχει μια πολύ καλή θέση που του επιτρέπει άριστη περιμετρική ορατότητα. Η αυξημένη κλίση του πίσω παρμπρίζ δεν είναι κάτι που απασχολεί με αρνητικό πρόσημο, μια και η ορατότητα είναι επαρκή. Αυτό που ίσως προβληματίσει, είναι η απουσία του πίσω υαλοκαθαριστήρα (προς χάρη της καλής αεροδυναμικής του αμαξώματος) όταν βρέχει.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test K.BOIDANIS


Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύει κανείς με το Arkana στην υβριδική του εκδοχή, αντιλαμβάνεται την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το “ανοιχτό” του πάτημα. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται ως “αρχοντιά” στα περάσματα από πατημένες καμπές του δρόμου- όπου, όπως καταλαβαίνετε, το δυνατό του σημείο είναι η Εθνική Οδός. Το Arkana, δεν “βολεύεται” με την ίδια άνεση σε κλειστό στροφιλίκι επαρχιακού δικτύου.

Θέλει τις ανοιχτές καμπές της Εθνικής, για να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στον οδηγό του και να του επιτρέψει να περάσει “όπως έρχεται”. Ιδιαίτερα σταθερό και ακλόνητο από ανωμαλίες του δρόμου, διαχειρίζεται ιδανικά τις κακοτοπιές της επιφάνειας πάνω στην οποία κυλάει. Η ανάρτηση του Arkana, δίνει ρεσιτάλ απόδοσης με μια ισορροπημένη ρύθμιση που κοντρολάρει τις ανωμαλίες εξαφανίζοντας τις περισσότερες από αυτές, ενώ διατηρεί και τις κλίσεις του αμαξώματος ιδιαίτερα περιορισμένες υπό πίεση.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test P.DIAMANTIS


Αντίστοιχα, πολύ θετική είναι η αίσθηση από τα φρένα του αυτοκινήτου, που δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από έντονη χρήση σε παρατεταμένη κατωφέρεια. Με λίγα λόγια, τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα ικανό οικογενειακό, στιλάτο και με χώρους; Προφανώς υπάρχει και κάτι ακόμα και έχει να κάνει με την οικονομία, τόσο για την αγορά του, όσο και για τη χρήση του. Αυτό που μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος, είναι πως ο υπολογιστής ταξιδιού του Arkana, δεν λέει ψέμματα.

Με ένα ντεπόζιτο 50 λίτρων, η κατανάλωση των 6,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, μας έδωσε μια αυτονομία λίγο μικρότερη από 800 χιλιόμετρα- και μάλιστα, χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για οικονομική οδήγηση, απλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το mix αστικής- περιαστικής μετακίνησης, ήταν κάπου στο 70:30. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο με τις διαστάσεις του Arkana, που έχει τα 100 χλμ.ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test P.DIAMANTIS


Στο ταμείο τώρα, η υβριδική και ιδιαίτερα ικανή έκδοση του Arkana, έρχεται να δώσει ένα ακόμα στοιχείο εντυπωσιασμού. Με κόστος από 34.990 ευρώ, η Renault κάνει κίνηση- ματ στον ανταγωνισμό, καθώς προσφέρει μια πρόταση που για την εποχή μας, είναι από αυτές που χαρακτηρίζονται ως “πολύ αυτοκίνητο για τα χρήματά του”.

Renault_Arkana_Test
Renault_Arkana_Test K.BOIDANIS


Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Arkana Hybrid E-Tech 145

Κινητήρας: 1598 cc

Ισχύς: (συνδυασμένη) 145 PS

Ροπή: 148 Nm (θερμικός κινητήρας) 205 Nm (ηλεκτροκινητήρας)

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec

Τελική ταχύτητα: 172 km/h

Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή: 5,2 l/100 km

Εκπομπές CO2: 112 gr/km

Βάρος: 1.435 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.568/ 1.821/ 1.576 mm

Μεταξόνιο: 2.720 mm|

Χώρος αποσκευών: 480 lt

Τιμή: Από 34.990€

TAGS RENAULT RENAULT ARKANA ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ