Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Το πολυτάλαντο SUV που κάνει τα πάντα εύκολα
Με οικονομία υβριδικού, επιδόσεις 129 ίππων, πρακτικότητα C-SUV και λογική τιμή, το νέο S-Cross είναι μια εξαιρετική επιλογή για τον οικογενειάρχη που λατρεύει τα σπορ και τις εκδρομές.
Το νέο S-Cross είναι ο εκπρόσωπος της Suzuki στην κατηγορία των C-SUV και έχει όλα όσα χρειάζεται και επιθυμεί ο οικογενειάρχης: εμφάνιση, χώρους, απόδοση, οικονομία και πρακτικότητα, χωρίς μάλιστα να κοστίζει μια περιουσία. Είναι μάλιστα ένα από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας του που είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, όπως αυτή που δοκιμάζουμε εδώ. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…
Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Σχεδίαση
Αναμφίβολα, το νέο S-Cross τραβά τα βλέμματα στο δρόμο. Το μήκους 4,3 m ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει κυρίως χάρη στο επιβλητικό εμπρός του μέρος, με τη μεγάλη, γυαλιστερή μαύρη μάσκα και τους μακρόστενους προβολείς να του προσδίδουν δυναμισμό.
Το πλαϊνό μέρος είναι λιτό αισθητικά. Οι μεγάλοι τροχοί και τα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά δίνουν αέρα περιπέτειας, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα “διάφανα” φωτιστικά σώματα με το ιδιόμορφο σχήμα τους: λεπτά στο πορτμπαγκάζ, μεγαλώνουν αισθητά στην περιοχή των πίσω φτερών.
Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Εσωτερικό
Η καμπίνα του νέου S-Cross από την άλλη εστιάζει στην ουσία παρά στον εντυπωσιασμό και προσφέρει όλα όσα αναζητά ο δραστήριος οδηγός ενός σύγχρονου SUV.
Θυμίζει σε αρκετά σημεία το προηγούμενο μοντέλο, όπως π.χ. στην κονσόλα και τους διακόπτες, δείχνει παρόλα αυτά ευχάριστο, χάρη κυρίως στη μεγάλη οθόνη του infotainment και τον όμορφο πίνακα οργάνων, με τη μικρότερη έγχρωμη οθόνη 4,2’’ ανάμεσα στο κοντέρ και το στροφόμετρο.
Η οθόνη αφής του infotainment (9’’ στην έκδοση GLX) είναι εύχρηστη, διαιρείται σε έως και τρία μέρη και έχει ωραία γραφικά. Υποστηρίζει λειτουργία φωνητικών εντολών, ενσωματώνει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto και σύστημα πλοήγησης και συνδυάζεται με κάμερα οπισθοπορείας και πανοραμική κάμερα 360 μοιρών.
Ο στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης GLX που δοκιμάζουμε περιλαμβάνει εκτός των παραπάνω, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με δερμάτινη επένδυση στα πλαϊνά και αυτόματο κλιματισμό.
Το εσωτερικό του Suzuki είναι επίσης ποιοτικό, τόσο σε πλαστικά όσο και σε συναρμογή, με το εμπρός μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ευχάριστο, μαλακό υλικό. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σωστά και έχει καλή ορατότητα προς τα εμπρός, ενώ καλά μελετημένη είναι και η εργονομία.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του S-Cross είναι και οι χώροι. Τέσσερις – και στην ανάγκη πέντε – ενήλικες χωράνε με μεγάλη άνεση στην καμπίνα του ιαπωνικού SUV, ενώ το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μπορεί να μεγαλώσει στα 1.230 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Στα θετικά και το δεύτερο πάτωμα του χώρου αποσκευών που αφενός κρύβει ένα δεύτερο αποθηκευτικό χώρο από κάτω, αφετέρου κάνει τον χώρο φόρτωσης εντελώς επίπεδο, όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.
Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Επιδόσεις
Όμορφο, καλά εξοπλισμένο και πρακτικό, αλλά όχι μόνο! Ένα από τα μεγάλα ατού του νέου S-Cross κρύβεται κάτω από το εμπρός καπό. Πρόκειται για τον εξαιρετικό σε απόδοση και χαρακτηριστικά λειτουργίας 4κύλινδρο 1.400άρη turbo βενζίνης της Suzuki που ακούει στο όνομα Boosterjet και συνδυάζεται με 48-βολτο υβριδικό σύστημα.
Το σύστημα λειτουργεί εντελώς αυτόματα, ομαλά και αθόρυβα, χωρίς καμία ενέργεια από τον οδηγό. Αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα ηλεκτρικό μοτέρ / μίζα που σβήνει, εκκινεί και υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά περίπτωση.
Στο φρενάρισμα ανακτά ενέργεια για να φορτίσει τη μπαταρία, όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο σβήνει τον κινητήρα για να εκμηδενίσει την κατανάλωση και τη μειώνει αισθητά δίνοντας επιπλέον ώθηση στις χαμηλές με μεσαίες στροφές κατά την επιτάχυνση – τόσο απλά.
Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 129 ίππων και ροπή 235 Nm, δίνοντας νεύρο στις επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 10,2’’) και ταχύτητα στα ταξίδια (τελική 195 km/h).
Στην πράξη το S-Cross δείχνει πολύ πιο ζωηρό από αυτό που σε προϊδεάζουν τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του κατασκευαστή – η Suzuki άλλωστε μας έχει συνηθίσει στα “απαισιόδοξα” νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει για τα μοντέλα της.
Ο 1.4 Boosterjet “ακούει” με αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και ανεβάζει με δύναμη μέχρι τον κόφτη. Συνδυάζεται μάλιστα αρμονικά με το σωστό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, ο λεβιές του οποίου έχει μια ελαφριά τάση να σκαλώνει στις αλλαγές, χωρίς όμως να το κάνει τελικά. Είναι περισσότερο θέμα αίσθησης παρά λειτουργίας.
Και όλα αυτά, με την κατανάλωση καυσίμου να είναι εξαιρετικά χαμηλή! Η μέση τιμή στη δοκιμή μας κυμάνθηκε ελάχιστα πάνω από τα 7,0 λίτρα ανά 100 km (Suzuki: 5,9 lt/100 km), ενώ σε σβέλτο ταξίδι με τέσσερα άτομα η κατανάλωση έπεσε εύκολα στα 6,5 lt/100 km!
Στα θετικά και οι χαμηλές εκπομπές CO2 (133 g/km) που αντιστοιχούν σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόλις 85 ευρώ. Εδώ αξίζει να προσθέσουμε ότι η βασική, προσθιοκίνητη έκδοση του S-Cross έχει εκπομπές CO2 120 g/km που συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Οδική συμπεριφορά
Η οδική συμπεριφορά είναι ένας ακόμη τομέας στον οποίο διακρίνεται το Suzuki S-Cross. Το ιαπωνικό SUV δεν είναι μόνο ασφαλές και αποτελεσματικό, είναι επίσης δραστήριο και ευχάριστο στην οδήγηση.
Στην πόλη, η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) περνά με ωραίο τρόπο από λακκούβες και ανωμαλίες προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης. Στο ταξίδι πάλι, το S-Cross είναι ευθύβολο και εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα. Την ίδια στιγμή, η κύλιση είναι ποιοτική και η βελτιωμένη ηχομόνωση κρατά ήσυχη την καμπίνα.
Το καλοστημένο πλαίσιο αναδεικνύεται και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Το τιμόνι είναι άμεσο, η πρόσφυση πολύ καλή και οι αντιδράσεις του αμαξώματος εύκολα ελεγχόμενες, χάρη και στο πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού.
Αυτό περιλαμβάνει στάνταρ στις εκδόσεις GL+ και GLX μεταξύ άλλων συστήματα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, προειδοποίησης & αποφυγής αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και Hill hold.
Σε κάθε περίπτωση, στα θετικά στοιχεία του SUV της Suzuki συγκαταλέγονται τα δυνατά φρένα.
Μακριά από την άσφαλτο, το τετρακίνητο S-Cross που δοκιμάζουμε εκμεταλλεύεται το σύστημα AllGrip για να κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους και διαδρομές με περιορισμένη πρόσφυση. Ο οδηγός απλώς επιλέγει το πρόγραμμα οδήγησης που ταιριάζει στο τερέν που θέλει να κινηθεί, μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα: SNOW, SPORT, AUTO ή LOCK.
Η τετρακίνηση της Suzuki είναι πολύ αποτελεσματική και συνεργάζεται ιδανικά με τον δυνατό κινητήρα, σε δύσκολες καταστάσεις. Τα 175 mm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος από την άλλη, δεν ενδείκνυνται για περιπετειώδεις εξερευνήσεις σε σκληρές off-road διαδρομές. Φυσικά αυτό ισχύει για όλα σχεδόν τα SUV της αγοράς, αλλά εδώ μιλάμε για ένα Suzuki και ενδεχομένως κάποιος να θεωρεί πως οδηγεί Jimny.
Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Για πάρα πολλούς λόγους, είναι η απάντηση στον από πάνω μεσότιτλο: για την εμφάνισή του, την ευρύχωρη, καλοεξοπλισμένη και πρακτική καμπίνα, τον δυνατό κινητήρα με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, την άνετη, ασφαλή κι ευχάριστη οδική συμπεριφορά, αλλά και την αξιοπιστία που παραδοσιακά συνοδεύει τα Suzuki και η οποία “υπογράφεται” με 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Σε όλα αυτά προσθέστε τη λογική τιμή που ξεκινά από 21.730 € για την προσθιοκίνητη έκδοση ή τα 26.730 € για την τετρακίνητη. Μην ξεχνάτε ότι δεν είναι πολλά τα C-SUV που διαθέτουν εκδόσεις 4WD στη γκάμα τους!
Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 48V 4WD: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας / Καύσιμο: 1.373 κ.εκ. / βενζίνη
- Υβριδικό σύστημα: 48 Volt (mild hybrid)
- Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
- Κίνηση: 4x4
- Ισχύς: 129 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 235 Nm / 2.000-3.000 rpm
- 0-100 km/h: 10,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 195 km/h
- Κατανάλωση: 5,9 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 132 g/km
- Μήκος: 4,3 m
- Απόσταση από το έδαφος: 175 mm
- Πορτμπαγκάζ: 430 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 85 €
- Τιμή: από 26.730 € (2WD: από 21.730 €)
*Στοιχεία κατασκευαστή