Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4T Hybrid 48V 4WD - Η άποψη του SPORT24 για το ιαπωνικό SUV
Το Vitara συνδυάζει την τετρακίνητη παράδοση της Suzuki με τις αρετές της υβριδικής τεχνολογίας και τις επιδόσεις των 129 ίππων, σε ένα ευχάριστο, ασφαλές και προσιτό SUV.
Η Suzuki έχει μακρά παράδοση στα τετρακίνητα SUV με μοντέλα όπως το Vitara. Ταυτόχρονα είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που υιοθέτησαν την ήπια υβριδική τεχνολογία σε ολόκληρη τη γκάμα, αρχικά στα Swift και Ignis και στη συνέχεια στα μεγαλύτερα μοντέλα της.
Στο Suzuki Vitara 1.4T Hybrid 48V συναντιούνται οι δύο ισχυροί πυλώνες της ιαπωνικής μάρκας: αυτοί της οικονομίας και του πολύπλευρου χαρακτήρα, on και off road.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip: Σχεδίαση
Το Vitara είναι ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της ελληνικής αγοράς και αυτό οφείλεται εν μέρει στη σχεδίασή του. Γι’ αυτό άλλωστε ελάχιστα πράγματα άλλαξαν στο facelift μοντέλο, στο οποίο ξεχωρίζουν στοιχεία όπως η μάσκα και τα ένθετα χρωμίου στον εμπρός προφυλακτήρα, τα φώτα τεχνολογίας LED, το γλυπτό πλαϊνό μέρος ειδικά προς τα πίσω και η διχρωμία στο αμάξωμα, όταν υπάρχει.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip: Εσωτερικό
Η μεγαλύτερη αλλαγή στη facelift έκδοση του ιαπωνικού SUV είναι το νέο, μαλακό και ποιοτικό υλικό στο επάνω μέρος του ταμπλό. Πιο χαμηλά και στις πόρτες τα πλαστικά παραμένουν σκληρά χωρίς όμως να ενοχλούν και η συναρμογή τους είναι σε καλό επίπεδο.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή εποπτεία του χώρου τριγύρω, ενώ εμπρός του απολαμβάνει σωστή και πλήρη ενημέρωση από τον πίνακα οργάνων με την έγχρωμη οθόνη στο κέντρο, ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Εκεί απεικονίζεται μεταξύ άλλων η λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Στο ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Είναι από τις πιο εύκολες που έχουμε δει στη χρήση, με απλό μενού και εύχρηστο τρόπο λειτουργίας. Εκτός από τη δυνατότητα σύνδεσης smartphone, συνεργάζεται με κάμερα οπισθοπορείας απεικονίζοντας με υψηλή ευκρίνεια το χώρο πίσω, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο στο παρκάρισμα όσο και στους ελιγμούς, π.χ. όταν κινείστε εκτός δρόμου.
Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,2 m, το Vitara τοποθετείται στην κατηγορία των B SUV, κάτι που το κάνει ευέλικτο στην πόλη. Ταυτόχρονα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, τόσο με τους χώρους που προσφέρει στην καμπίνα του όσο και με το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων. Αν χρειαστεί περισσότερος χώρος για μεταφορά, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ανεβάζει τον συνολικό όγκο στα 1.120 lt.
Στα θετικά του Vitara είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης GL+ που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, κεφαλής και γονάτων οδηγού), ESP, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) και ζάντες αλουμινίου 17’’.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip: Επιδόσεις
Τα τεχνικά στοιχεία του τετρακίνητου Vitara Hybrid 48V προϊδεάζουν για ένα πολύ ενδιαφέρον SUV. Ο αποδοτικότατος 1.400 Turbo των 129 ίππων φροντίζει για πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,2’’) ενώ σε συνδυασμό με το 48βολτο υβριδικό σύστημα συγκρατεί χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου: 6,0 lt/100 km ανακοινώνει η Suzuki.
Στην πράξη κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα εξαιρετικά 7,3 lt/100 km. Με βαρύ πόδι σπάνια ξεπέρασε τα 8,5, ενώ κυνηγώντας την οικονομία δεν ήταν λίγες οι φορές που η ένδειξη στο trip computer έπεσε κοντά στο 6!
Ο 1.400άρης τούρμπο βενζίνης εντυπωσιάζει και με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Είναι εξαιρετικά ελαστικός από χαμηλά και ανεβάζει με τρομερή δύναμη όταν σανιδώσεις του γκάζι, άσχετα με το αν έχεις κατεβάσει ή όχι σχέση στο θετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο!
Εντύπωση προκαλεί επίσης ο τρόπος που σβήνει και παίρνει μπρος στα φανάρια: εντελώς αθόρυβα και με παντελή απουσία κραδασμών.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip: Οδική συμπεριφορά
Οδηγικά το τετρακίνητο Suzuki Vitara είναι πραγματικά ένα all rounder SUV. Τα καταφέρνει περίφημα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Κινείται ευχάριστα και ευέλικτα στην πόλη προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης, ενώ όταν βγεις σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό δρόμο σου δίνει αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς.
Απολαμβάνεις κάθε στιγμή πλούσια πρόσφυση και καλό έλεγχο, ενώ ακόμη κι όταν το πιέσεις στις στροφές κρατάει πολύ καλά και, παρότι είναι μαλακό, δεν γέρνει υπερβολικά. Στα συν και τα φρένα που έχουν καλή απόδοση και δεν δείχνουν να κουράζονται ιδιαίτερα στη σκληρή χρήση.
Φυσικά στην ασφάλεια συμβάλλει τόσο η τετρακίνηση, ειδικά σε διαδρομές όπου η πρόσφυση είναι περιορισμένη όπως σε νερά, χιόνι ή πάγο, όσο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Στάνταρ στις εκδόσεις GL+ και GLX του Vitara είναι τα συστήματα:
- Αυτόματου Φρεναρίσματος (Dual Sensor Brake Support ή DSBS),
- Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor),
- Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert),
- Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition),
- Προειδοποίησης & Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας και
- Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου.
Χάρη στον διττό του χαρακτήρα, το ιαπωνικό SUV είναι ανά πάσα στιγμή πρόθυμο να μπει στον πρώτο χωματόδρομο που θα βρει μπροστά του. Εκεί έχει τη βοήθεια της ικανής απόστασης από το έδαφος (185 mm) και φυσικά την αποτελεσματική τετρακίνηση AllGrip της Suzuki.
Μπορείς μάλιστα να επιλέξεις ένα από τα 4 mode οδήγησης για να προσαρμόσεις τη λειτουργία της τετρακίνησης καλύτερα στο τερέν ή στον τρόπο οδήγησης που θέλεις: AUTO, SPORT, SNOW και LOCK, όπου η μετάδοση κλειδώνει στο 50:50 εμπρός – πίσω.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Οι προδιαγραφές προμηνύουν ένα ιδιαίτερα δελεαστικό πακέτο, πριν καν το οδηγήσεις. Το υβριδικό, τετρακίνητο Vitara είναι έτοιμο για όλα. Ιδιαίτερα γρήγορο και οικονομικό, κόμπακτ σε διαστάσεις αλλά με καλούς χώρους, άνετο, ασφαλές και αποτελεσματικό στην οδήγηση και πρόθυμο να κινηθεί εκτός δρόμου, πρόκειται για ένα προσιτό SUV που είναι ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση και έχει έντονο εκδρομικό χαρακτήρα.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip: Τεχνικά / Τιμή
- Κινητήρας: 1.4 Turbo βενζίνης
- Υβριδικό σύστημα: 48 Volt (mild hybrid)
- Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
- Κίνηση: 4x4
- Ισχύς: 129 ίπποι
- Ροπή: 235 Nm
- 0-100 km/h: 10,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 190 km/h
- Κατανάλωση: 6,0 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 133 g/km
- Μήκος: 4,18 m
- Απόσταση από το έδαφος: 185 mm
- Πορτμπαγκάζ: 375 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 85 €
- Τιμή: 24.630 € (2WD από 19.330 €)
*Στοιχεία κατασκευαστή