ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή της νέας πρότασης στα plug-in υβριδικά SUV, Lynk & Co 01

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS

Στον όγδοο χρόνο της ύπαρξής της η Lynk & Co ήρθε και στη χώρα μας, και το πρώτο της αυτοκίνητο είναι ένα Plug-in υβριδικό SUV με μηχανικά μέρη της Volvo και υπερπλήρη εξοπλισμό στη μία και μοναδική του έκδοση. Πόσο καλό είναι το Lynk & Co 01;

Πριν από αυτό, όμως, πρώτα ας δούμε ποια είναι η Lynk & Co. Πρόκειται για μια νέα εταιρεία του κινεζικού κολοσσού Geely, η οποία ιδρύθηκε το 2016 και αναπτύχθηκε στη Σουηδία με τη συνεργασία της θυγατρικής Volvo.

Η βάση της βρίσκεται στο Γκέτεμποργκ, όπως και το κυρίως σχεδιαστικό της κέντρο - το οποίο συνεργάζεται με τα μικρότερα στη Σαγκάη, στην Καλιφόρνια και στο Κόβεντρι της Αγγλίας. Σήμερα η Lynk & Co απασχολεί περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Η νεοσύστατη αυτή εταιρεία, λοιπόν, απολαμβάνει τα προνόμια των οικονομιών κλίμακας -στην έρευνα και εξέλιξη, στα ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη, στο σχεδιασμό και στην παραγωγή- του κολοσσού της Χανγκτζού. Στην “ομπρέλα” της Geely βρίσκονται οι Volvo, Lotus, Polestar, Smart και Zeekr, μαζί με τη Lynk & Co.

Η λέξη “Co” στον τίτλο της τελευταίας δεν σημαίνει ‘Company’ αλλά ‘Connected’, και αυτό δίνει το στίγμα της εταιρείας σχετικά με την έμφαση των αυτοκινήτων της στη συνδεσιμότητακαι σε όλων των ειδών τις ηλεκτρονικές και ψηφιακές τεχνολογίες.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Η Lynk & Co αυτοπροσδιορίζεται ως “σχεδόν πολυτελής (premium)” εταιρεία, προκειμένου να προσφέρει πιο προσιτά αυτοκίνητα (σε σχέση με τα Volvo) αλλά με ποιότητα που προσεγγίζει το σύνορο της πολυτέλειας, και με τις ίδιες με τη Volvo τεχνολογίες κίνησης και ασφάλειας.

Το plug-in υβριδικό Lynk & Co 01
Το πρώτο κεφάλαιο της Lynk & Co στην αυτοκίνηση, λοιπόν, είναι το plug-in υβριδικό με την ονομασία ‘01’, που σχεδιάστηκε για τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές στο Γκέτεμποργκ. Ένα οικογενειακό SUV 4,54 μέτρων, το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα CMA και τον ίδιο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρου με το αντίστοιχο plug-in υβριδικό Volvo XC40.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Ο τελευταίος, τρικύλινδρος Turbo (που αποδίδει 180 hp/265 Nm), συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα (81 hp / 160 Nm) και συνδυαστικά το όλο υβριδικό σύστημα αποδίδει 262 ίππους, επιταχύνοντας -παρά το βάρος των 1.879 κιλών- το Lynk & Co 01 από στάση στα 100 km/h σε 8,0 δευτερόλεπτα, και μέχρι τα 210 km/h τελικής ταχύτητας. Αυτά στο οδηγικό προφίλ Sport.

Για την αντίθετη χρήση, στην ηπιότητα της καθημερινότητας, η μπαταρία ιόντων-λιθίου των 17.6 kWh χαρίζει στο σουηδικό/κινεζικό SUV έως και 69 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης (κατά WLTP), με την ηπιότερη των πιέσεων στο δεξί πεντάλ. Αυτά στο οδηγικό προφίλ Pure - ενώ υπάρχει και το Hybrid για τη “χρυσή τομή”.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Η Lynk & Co δίνει τη μέση κατανάλωση του ‘01’ στα 1,2 lt/100km, αλλά στην πραγματική ζωή -όταν φυσικά υπάρχει απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας- αυτή είναι τουλάχιστον διπλάσια.

Όταν τελείωσε το απόθεμα της μπαταρίας, και προσθέτοντας και τον αυτοκινητόδρομο μαζί με το επαρχιακό δίκτυο, ο τρικύλινδρος 1.5 Turbo έκαψε κατά μέσο όρο 7,8 lt/100 km στη δοκιμή μας - που δεν είναι κακή τιμή αν αναλογιστούμε το βάρος του SUV αυτού.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Βεβαίως, στο προφίλ Sport, και τον οδηγό στην ίδια ψυχολογία, η κατανάλωση ξεφεύγει - και παρότι τα κιλά του ‘01’ είναι αρκετά, και βάζουν “χαλινάρι” στην ορμή του υβριδικού συστήματος, το πλαίσιο του σουδικού/κινεζικού SUV ανταποκρίνεται με αρκετή συγκρότηση.

Είναι δεδομένο ότι το Lynk & Co καρπώθηκε την τεχνογνωσία των μηχανικών της Volvo που μετακόμισαν στη νεοφυή αυτή εταιρεία, και ο έλεγχος των κλίσεων είναι μια χαρά στις ορεινές διαδρομές.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Από την άλλη όμως, τόσο το ελαφρύ τιμόνι όσο και η άνεση της ανάρτησης καθιστούν σαφές ότι αυτό το SUV εξελίχθηκε για τις οικογενειακές και τις καθημερινές ανάγκες, καθώς και για την ποιοτική και ξεκούραστη κύλιση στην εθνική οδό. Δεν κουράζει στις κακοτεχνίες του δρόμου, παρά μόνο στις χείριστες από αυτές. Εν πολλοίς, ακολουθεί τον ίδιο τρόπο σκέψης με τη Volvo.

Lynk & Co 01: Η μία και μοναδική του έκδοση
Η μεγάλη ιδιαιτερότητα του SUV αυτού είναι ότι δεν έχει διαφορετικές εκδόσεις. Υπάρχει μόνο μία, που περιλαμβάνει το σύνολο όλου του διαθέσιμου εξοπλισμού, και κοστίζει 49.900 ευρώ. Ο αγοραστής έχει απλά να επιλέξει ανάμεσα στο μπλε ή το μαύρο χρώμα.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Στον εξοπλισμό αυτό περιλαμβάνεται μια μεγάλη πληθώρα στοιχείων που το φέρουν -μαζί με τα αρκετά ποιοτικά υλικά και την εξαίρετη συναρμογή τους σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες του μινιμαλιστικού εσωτερικού- στις παρυφές των premium κατασκευών.

Πάνω από τους πρακτικούς δύο περιστροφικούς διακόπτες της κονσόλας (συν άλλον έναν για την ένταση του ήχου) βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής 12,7 ιντσών για τα πολυμέσα, με λογισμικό αποκλειστικά της Lynk & Co, η οποία -βάσει και της ονομασίας της εταιρείας- προσφέρει τη μέγιστη συνδεσιμότητα.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS

Συγκεκριμένα, με διαρκή (και δωρεάν) σύνδεση μέσω WiFi με το διαδίκτυο, με τα λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto, με δορυφορική πλοήγηση για πληροφορίες της κίνησης σε αληθινό χρόνο, και βεβαίως με τη δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων (ΟΤΑ).

Όσο για την ψηφιακή οθόνη του οδηγού, αυτή έχει μέγεθος 12,3 ιντσών, με αρκετά καλαίσθητα γραφικά και παραμετροποιήσιμες απεικονίσεις των πληροφοριών και των οργάνων. Οι οθόνες είναι τα μοναδικά στοιχεία στο απέριττο ταμπλό, μαζί με το μπουτόν της εκκίνησης, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι αυτή που συγκεντρώνει όλους τους διακόπτες για τη μετάδοση, τα προφίλ οδήγησης, το χειρόφρενο.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Συνεχίζοντας με τον εξοπλισμό της μίας και μοναδικής αυτής έκδοσης, περιλαμβάνει επίσης την πλήρη σουίτα συνοπλικά 13 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης - μεταξύ άλλων τα Adaptive Cruise Control με HWA (Highway Assist) και TJA (Traffic Jam Assist), τις προειδοποιήσεις οπίσθιας διασταυρούμενης κίνησης (Rear Cross Traffic Alert) και τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assist) και το ημι-αυτόματο παρκάρισμα SAP+.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS

Επίσης, στην έκδοση αυτή των 49.900 ευρώ περιλαμβάνονται ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών με μπλε λεπτομέρειες, καθώς και στο εσωτερικό πανοραμική γυάλινη οροφή, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, όλες τις περιμετρικές κάμερες, το ηχοσύστημα Infinity με 10 ηχεία, καθώς και ασύρματη φόρτιση του smartphone. Δεν φαίνεται να λείπει κάτι.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Lynk & Co 01: Πόσο ευρύχωρο είναι;
Τα πολλά πλοκάμια της Lynk & Co με τα σχεδιαστικά της τμήματα στα τέσσερα σημεία της πυξίδας αποτυπώνονται στο αμάξωμα του ‘01’, καθώς ναι μεν ακολουθεί τις ευρωπαϊκές προσταγές σε σχέση με το design που πρέπει να έχει ένα SUV όπως το θέλουν οι Ευρωπαίοι αγοραστές - αλλά παράλληλα διατηρεί και την κινεζική ματιά στην αυτοκίνηση, με στοιχεία από τη σχεδιαστική αισθητική της αχανούς ασιατικής χώρας και σαφείς παραπομπές στο Zeekr 01 (επίσης της Geely).

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Τα στοιχεία αυτά βρίσκονται στα διπλά LED των μακρόστενων φωτιστικών σωμάτων στο ρύγχος, στη διαμόρφωση τύπου ‘Γ’ που έχουν τα πίσω φώτα, όπως και στις μπλε γραμμές που συναντάμε πάνω από τη γρίλια και στις αψίδες της γραμμής των παραθύρων στις πλευρές - οι οποίες συνδυάζονται με τις ίδιου χρώματος λεπτομέρειες των ζαντών. Το Lynk & Co 01 δεν δείχνει να έχει κάτι χοντροκομμένο, κάτι που να στερείται σχεδιαστικής λεπτότητας.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Στα 4,54 μέτρα του αμαξώματός του, και ανάμεσα στα 2,734 μέτρα του μεταξονίου του, πέντε επιβάτες χωρούν για ένα ταξίδι -καθώς ο χώρος είναι επαρκής, αν και όχι άπλετος- ενώ τα 466 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν είναι και τόσο εντυπωσιακά για την κατηγορία. Με την πτώση των καθισμάτων ο χώρος φτάνει τα 1.213 λίτρα, και αυτά δεν είναι στοιχεία που τρομάζουν τον ανταγωνισμό.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Lynk & Co 01: Αξίζει να το αγοράσω;
Τα plug-in υβριδικά SUV δεν είναι φτηνά - πόσω μάλλον τα μεγάλα και οικογενειακά. Το Lynk & Co δεν έχει το βάρος του σήματος της Volvo, ωστόσο έχει πολλά από τα μηχανικά μέρη και από τις τεχνολογίες της σουδικής εταιρείας, μαζί με υλικά και εξοπλισμό που το φέρνουν στο σύνορο της premium κατηγορίας.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Παράλληλα, το ‘01’ έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, και επίσης συνοδεύεται από εγγύηση 4 ετών ή 120.000 χιλιομέτρων (όποιο έρθει πρώτο). Αυτό σημαίνει ότι η τιμή των 49.900 ευρώ είναι λογική για τα σημερινά δεδομένα, για την τεχνολογία του και για όσα προσφέρει - πέραν του ότι είναι και βολική για την επιλογή του για εταιρικούς στόλους.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Τα αυτοκίνητα της Lynk & Co ξεκίνησαν από φέτος να εισάγονται και στην ελληνικά αγορά από τον όμιλο SEEAG, ο οποίος έχει μακροχρόνια διαδρομή στην εισαγωγή αυτοκινήτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στον όμιλο αυτόν περιλαμβάνονται οι 8 εργαζόμενοι του ελληνικού παραρτήματος του Lynk & Co Space που βρίσκεται στο Μαρούσι της Αθήνας - μέχρι να ανοίξουν και άλλα 6 παραρτήματα στη χώρα μας.

P.DIAMANTIS
Lynk & Co 01 P.DIAMANTIS


Lynk & Co 01 1.5 PHEV

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη
  • Απόδοση θερμικού κινητήρα: 180 hp / 265 Nm
  • Απόδοση ηλεκτροκινητήρα: 81 hp / 160 Nm
  • Συνδυαστική ισχύς: 261 hp / 5.500 rpm
  • Συνδυαστική ροπή: 425 Nm / 1.500 rpm
  • Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 69 km
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • 0-100 km/h: 8,0 sec
  • Τελική ταχύτητα: 210 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 1,2 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 27 g/km
  • Μήκος: 4,541 m
  • Μεταξόνιο: 2,734 m
  • Βάρος: 1.879 kg
  • Χώρος αποσκευών: 466-1.213 lt
  • Τιμή: Από 49.900 €
TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ LYNK & CO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ