Δοκιμή της ξεχωριστής BMW Active Tourer 225e xDrive με τους 245 ίππους
Θα έλεγε κανείς πως εδώ έχουμε μια τυπική περίπτωση αυτοκινήτου που χωρίς να το “δείχνει”, είναι σε επίπεδο επιδόσεων πραγματικός “φονέας γιγάντων”, μια και η τετρακίνητη Active Tourer χωρίς να προκαλεί, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε κάθε “αποστολή”.
Πολύ πρόσφατα, πέρασε από τα γραφεία του Sport24.gr η πολυμορφική Mercedes-Benz B200 και μέσω αυτής, είχαμε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε εκ νέου την ύπαρξη ενός είδους αυτοκινήτου που τείνει να εκλείψει. Για τις εντυπώσεις μας επί των χαρισμάτων (και των αδυναμιών) της Β200, μπορείτε να δείτε τη σχετική δοκιμή. Τώρα, την τιμητική της έχει η “αντίπαλη” εκδοχή.
Είναι κάπως σαν να πρέπει να ευχαριστήσουμε και τις δύο μάρκες για αυτή τη διαχρονική μεταξύ τους “κόντρα”, βάσει της οποίας, πρέπει να υπάρχει ανταγωνιστικό μοντέλο σε κάθε κατηγορία που η μια από τις δύο εκπροσωπείται. Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία της Active Tourer εκδοχής για τη Σειρά 2 της BMW, αφού η Merc για κάποιο χρονικό διάστημα ήταν “μόνη” με τις προηγούμενες γενιές της A-Class αλλά και την ξεκάθαρα πολυμορφική από την πρώτης κιόλας γενιά της, B-Class.
Για την εξέλιξη της Active Tourer, σημαντική “βοήθεια” προέκυψε από τη MINI, η οποία προσέφερε ευγενικά ορισμένα θεμελιώδη στοιχεία για τη δημιουργία και την παρουσίαση του τελικού προϊόντος με τα σήματα της BMW. Κινητήρες, πλαίσιο και αναρτήσεις, έρχονται απευθείας από τη γκάμα της MINI και “κουμπώνουν” με ένα συγκεκριμένης κατεύθυνσης fine tuning, σε ένα μοντέλο που περήφανα φέρει τα σήματα της BMW.
Της μάρκας, που αξίζει την ιδιαίτερη μνεία για την “αγάπη” του ελληνικού κοινό προς τα μοντέλα της και ιδιαίτερα τη Σειρά 3, που διαχρονικά έχει παίξει μεγάλη μπάλα σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο. Δεν θα μείνουμε παραπάνω σε αυτό, δεν υπάρχει λόγος. Εδώ έχουμε την πιο “αδικημένη” ίσως BMW της αγοράς, που ακόμα και οι φανατικοί της μάρκας δεν την έχουν “ψηλά” στις προτιμήσεις τους.
Αδίκως. Η “δική μας” 225e xDrive με τους 245 ίππους, μπορεί να παίξει το ρόλο του οργάνου που επαναφέρει την τάξη. Δεν είναι η σχεδιαστική της τοποθέτηση που θα “συγκινήσει”, αν και σε ετούτη εδώ τη νέα εκδοχή, είναι πιο συμπαθητική από ποτέ, έχοντας ωραία μεμονωμένα στοιχεία να “μασκάρουν” τις αδυναμίες που εξ ορισμού εμφανίζει ένα άχαρο MPV αμάξωμα ενός όγκου.
Πίσω από το τιμόνι της, όλα εξελίσσονται όπως μπορεί να περιμένει κάθε οδηγός που έχει εμπειρία από σύγχρονο μοντέλο της BMW. Η Active Tourer είναι στιβαρή, με σφιχτή -όσο πρέπει- ανάρτηση για να μπορεί ο οδηγός της να εκμεταλλευτεί και ενίοτε, να απολαύσει, τους 245 ίππους του υβριδικού συνόλου. Η τετρακίνηση και τα ελαστικά 205/60 στις 17άρες ζάντες αλουμινίου, φροντίζουν για τα περαιτέρω της ελκτικής πρόσφυσης.
Το αποτέλεσμα είναι θεαματικό μια και τερματίζοντας το γκάζι, το ογκώδες monovolume αμάξωμα των 1.825 κιλών, εκτοξεύεται μπροστά και κάνει τους γύρω οδηγούς να απορούν με αυτό που βλέπουν. Για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ο κατασκευαστής κάνει λόγο για 6,7 δευτερόλεπτα, που αν μη τι άλλο είναι ένας πολύ καλός χρόνος- αναλογικά και με την κατηγορία που ανήκει το αυτοκίνητο.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση αλλά όπως και τα υπόλοιπα “συστατικά” του συνόλου, είναι αποτελεσματικό και προσφέρει στον οδηγό που θέλει (και έχει εξοικειωθεί με τις υβριδικές “ιδιαιτερότητες”) να κινηθεί πραγματικά γρήγορα σε κάποια ελεγχόμενη διαδρομή με στροφές. Ως καταχώρηση στις υπόλοιπες “ιδιαιτερότητες”, μπορείτε να κρατήσετε μια κάποια “μουδιασμένη” αίσθηση από το πεντάλ των φρένων- που είναι όμως σε κάθε περίπτωση “κρυστάλλινα” στην απόδοση και την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους.
Σε καθεστώς πίεσης, η ανάρτηση που μπορεί να φαίνεται πιο σφιχτή από το επιθυμητό στο νορμάλ ρυθμό, εμφανίζεται αντάξια των προσδοκιών και ικανοποιεί και με το παραπάνω. Γενικά, το αυτοκίνητο με την “προβιά” του αρνιού, στα κατάλληλα χέρια και στο ανάλογο περιβάλλον, αποκαλύπτει το “λύκο” που κρύβει μέσα του και ως πολύ καλά κουρδισμένη ορχήστρα, μπορεί να δώσει δυσανάλογα μεγάλη χαρά στον οδηγό.
Αντίστοιχη με τη χαρά που θα πάρει ο τελευταίος από την εικόνα της μέσης κατανάλωσης που θα εμφανίσει το αυτοκίνητο. Εδώ -ανοίγοντας μια παρένθεση- πρέπει να υπογραμμίσουμε την αξία της τεχνολογίας, που μπορεί να αφορά σε στοιχείο που θα το δει κάποιος και σε άλλης μάρκας αυτοκίνητο, στην περίπτωση της BMW που έχουμε εδώ, μπορεί να είναι σίγουρος όμως πως είναι από το “πάνω ράφι”.
Τι σημαίνει αυτό; Απλούστατα: Μπορεί να δείτε σε πολλές μάρκες να προβάλλεται το “έξυπνο” cruise control ως ένα έξτρα που “αξίζει να πληρώσεις” για να έχει το αυτοκίνητο. Εδώ όμως, το αντίστοιχο σύστημα, κάνει επιπλέον και μια σειρά από “παρεμβάσεις” στην οδήγηση, που και τον οδηγό “ξεκουράζει” αλλά και στην ασφάλεια της μετακίνησης συμβάλλει.
Ακόμα και όταν δεν είναι ενεργοποιημένο σε περιβάλλον ανοιχτού δρόμου και ταξίδι, το σύμπλεγμα των αισθητήρων της BMW φροντίζει και “φρενάρει” λίγο παραπάνω το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός πάρει το πόδι του από το γκάζι, ενώ μπροστά υπάρχει εμπόδιο- π.χ. αυτοκίνητο που κινείται με σημαντικά χαμηλότερη ταχύτητα. Σε όλη αυτή τη διαδικασία που στην πράξη γίνεται με μοναδική φυσικότητα, ολόκληρος ο μηχανισμός λειτουργεί υπέρ της ανάκτησης ενέργειας.
Την “αντανάκλαση” της ανάκτησης, τη βλέπεις σε πραγματικό χρόνο στην ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου. Σε ένα αέναο γαϊτανάκι κατανάλωσης και ανάκτησης ενέργειας. Καθοριστικής σημασίας είναι -όπως και σε όλα τα plug in υβριδικά- η χρήση του καλωδίου για τη φόρτιση της μπαταρίας των 16,3 kWh κατά τη διάρκεια της νύχτας, έτσι ώστε η καθημερινότητα να καλύπτεται εξ ολοκλήρου με τη χρήση ηλεκτρισμού.
Τότε είναι που η χρήση της βενζίνης είναι εξαιρετικά χαμηλή ως μέσος όρος. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως στη δική μας περίπτωση, χωρίς ιδιαίτερη συνέπεια για τη φόρτιση με το καλώδιο, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου ήταν στα… πέριξ των 5,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα οδήγησης. Ακόμα και αυτό το νούμερο, είναι αξιοθαύμαστο για τα δεδομένα του μεγέθους της 225e.
Κάπως έτσι όμως και με δεδομένη την υπεροπλία του αυτοκινήτου σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, η τιμή αγοράς μοιάζει νορμάλ. Ίσως να μην ικανοποιεί κάποιους που έχοντας την παράδοση σε πρώτο πλάνο θα ήθελαν να δώσουν ένα τέτοιο ποσό για κάποιο σεντάν. Όσοι έχουν ζήσει όμως με πολυμορφικό, πραγματικά ξέρουν πως η αξία του συγκεκριμένου είδους αμαξώματος, για όσους έχουν οικογενειακού βεληνεκούς ανάγκες μετακίνησης, είναι ανεκτίμητη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της BMW 225e Active Tourer xDrive
Κινητήρας: turbo τρικύλινδρος, 1.499 κ.εκ.
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι): 245
Συνδυαστική ροπή (Nm): 247
Μπαταρία (kWh): 16,3
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτ.): 6,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 195
Μεικτή κατανάλωση (λτ./100 χλμ.-εργ.): 0,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 14
Βάρος (κιλά): 1.825
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ- χιλ.): 4.386x1.824x1.576
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.670
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 406- 1.370
Τιμή: Από 46.500€