ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του απόλυτου οικογενειακού SUV, του νέου Skoda Kodiaq, στην ήπια υβριδική του έκδοση

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Σε σταθερή τροχιά γύρω από τους εντυπωσιακούς του χώρους, που μοιάζουν αχανείς, το μεγάλο τσέχικο SUV των 4,75 μέτρων έγινε ακόμα πιο ποιοτικό και απέκτησε για πρώτη φορά ήπια υβριδική έκδοση με πυρήνα τον κινητήρα 1.5 TSI, απόδοσης 150 ίππων.

Περνώντας στη δεύτερη γενιά του, ο “βασιλιάς” των SUV της Skoda πατάει ήδη στους δυνατούς πυλώνες που έχτισε ο πρόγονός του -και κυρίως σε εκείνον της απόλυτης ευρυχωρίας μιας οικογένειας, ακόμα και πολυμελούς- αλλά με αρκετά αναβαθμισμένη ποιότητα, εξοπλισμό και με υβριδικό σύστημα - που αναπόφευκτα παρέσυραν και λιγάκι την τιμή του προς τα πάνω.

Skoda Kodiaq: Σχεδιασμός

Ευθυγραμμισμένο πλέον στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα Modern Solid, όπως την ονομάζει η Skoda, το νέο Kodiaq έχει αποκτήσει καμπύλες στην αισθητική του και συνδυάζει το σχετικό συντηρητισμό που αποζητούν οι αγοραστές της κατηγορίας με περισσότερο αισθητικό κύρος.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Ο σχεδιασμός του εξωραΐζει κάπως το ογκώδες του σώμα, αλλά και καταφέρνει επίσης (μαζί με τα συγκεκριμένα καλύμματα των ζαντών) να του προσδώσει κατά 10% καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή αντίστασης στον αέρα - που έρχεται να παίξει και αυτός το ρόλο του στην προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά η κατανάλωση βενζίνης.

Ενώ η μάσκα -με φωτιζόμενη γρίλια- δείχνει πιο καμπυλόμορφη από την προηγούμενη γενιά, τα φωτιστικά σώματα LED (προαιρετικά και LED Matrix) ακολουθούν το μοτίβο του προηγούμενου facelift - με εξαίρεση τα πίσω που πλέον είναι σχήματος C.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Στο αμάξωμα παραμένουν οι ευμεγέθεις, αιχμηροί αεραγωγοί του εμπρός προφυλακτήρα και οι έντονες νευρώσεις στο καπό, που προσδίδουν σχετικό δυναμισμό. Το ίδιο πετυχαίνει και η σχετική κλίση της πίσω κολόνας, σε συνδυασμό με την πτέρυγα δύο τμημάτων στην απόληξη της οροφής.

Τα μαύρα πλαστικά στο κάτω μέρος όλης της περιμέτρου και στους θόλους είναι εκείνα που δίνουν -μαζί με τη αυξημένο ύψος από το έδαφος- τις SUV προδιαγραφές. Αν και το στοιχείο του Kodiaq δεν είναι το χώμα.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Skoda Kodiaq: Χώροι & εσωτερικό

Μέσα στο κατά 6 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος του νέου Kodiaq (που φτάνει τα 4,76 μέτρα) η ευρυχωρία είναι κάτι απερίγραπτο, όπως και η χωρητικότητα 910 (!) λίτρων του πορτ-μπαγκάζ στην 5θέσια έκδοση - καθότι υπάρχει και 7θέσια. Ο χώρος, δίχως υπερβολή, σου δίνει την εντύπωση πλησιάζει εκείνον ενός καλυμμένου Pick-up.

Η άνεση, λοιπόν, είναι δεδομένη για 5 επιβάτες, ή και για τους επτά της 7θέσιας έκδοσης που παρόλα αυτά έχουν 340 λίτρα πίσω τους για τις αποσκευές. Αν, μάλιστα, στην 7θέσια αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά καθισμάτων, ο χώρος των αποσκευών θα είναι 845 λίτρα.

SKODA MEDIA
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV SKODA MEDIA

Πάντως, πέραν από αναδιπλούμενο και διαιρούμενο, το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί εμπρός ή πίσω πάνω στις ράγες του - αναλόγως αν υπάρχει ανάγκη για επιπλέον χώρο επιβατών ή αποσκευών. Παράλληλα, ο χώρος των αποσκευών έχει αδιάβροχο δάπεδο με έξτρα θήκες κάτω από αυτό, και γάντζους για τις τσάντες

SKODA MEDIA
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV SKODA MEDIA

Το εσωτερικό κανεί αμέσως αισθητό το περαιτέρω βήμα της Skoda προς τη χρήση πιο ποιοτικών υλικών, πολλά εκ των οποίων είναι βιώσιμα και ανακυκλωμένα. Όμως, την πρώτη ματιά κλέβουν μαζί το πολύ ιδιαίτερο τιμόνι δύο ακτινών μαζί με την “αιωρούμενη” ψηφιακή κεντρική οθόνη 13 ιντσών για τα πολυμέσα, την συνδεσιμότητα και την πλοήγηση.

SKODA MEDIA
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV SKODA MEDIA

Ο οδηγός διαθέτει άλλη μία ψηφιακή οθόνη μπροστά του, στον πίνακα οργάνων του Virtual Cockpit, την οποία μπορεί να παραμετροποιήσει με διαφορετικές απεικονίσεις και γραφικά. Επίσης, διατίθεται και η προαιρετική επιλογή, για πρώτη φορά στο Kodiaq, για head-up display.

SKODA MEDIA
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV SKODA MEDIA

Δύο ακόμη σημαντικές αλλαγές είναι η μεταφορά του επιλογέα της μετάδοσης από την κεντρική κονσόλα στο μεγάλο χειριστήριο πίσω από τη δεξιά πλευρά του τιμονιού, για να απελευθερωθεί περισσότερο χώρος στην κονσόλα, κι έπειτα τα Skoda Smart Dials.

Τα τελευταία είναι τρία περιστροφικά χειριστήρια στη βάση του ταμπλό, καθένα εκ των οποίων διαθέτει έγχρωμη οθόνη 32 mm και με τα οποία ο οδηγός μπορεί να χειριστεί εύκολα -χωρίς να χρειαστεί να ψάχνει στην κεντρική οθόνη- τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα και άλλες λειτουργίες.

SKODA MEDIA
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV SKODA MEDIA

Skoda Kodiaq: Κινητήρας & οδική συμπεριφορά

Η ήπια υβριδική (mHEV) που δοκιμάζουμε εδώ και η Plug-in (PHEV) είναι οι δύο εκδόσεις βενζίνης του νέου Kodiaq, κι έχουν στον πυρήνα τους τον αναβαθμισμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 TSI που συνδυάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V.

Η απόδοση των 150 ίππων και 250 Nm ροπής είναι εντάξει για τους 1,66 τόνους του συνόλου, χωρίς επιβάτες ή αποσκευές, και τα πάντα στη λειτουργία του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου DSG7 δείχνουν να έχουν ρυθμιστεί για την οικονομία. Είναι αρκετά προοδευτικός, ξεδιπλώνοντας το peak της ροπής του από τις 1.500 στροφές κιόλας.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Τα 6,0 lt/100km μέσης κατανάλωσης που δίνει το εργοστάσιο δεν είναι ιδιαίτερα κοντά στην πραγματικότητα, που κυμαίνεται γύρω στα 8,0 lt/100km σε μεικτές συνθήκες, αλλά στο ταξίδι μπορεί κανείς με σταθερό γκάζι στον αυτοκινητόδρομο και λίγο κάτω από τα όρια ταχύτητας να ρίξει την κατανάλωση ακόμα και κοντά στα 6,0 λίτρα. Σε αυτό βοηθάει και η δουλειά στην αεροδυναμική.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Βεβαίως, παρότι δεν είναι του χαρακτήρα του, το Kodiaq μπορεί να μπει στο προφίλ Sport και ο οδηγός να χρησιμοποιεί τα paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές ταχυτήτων σε μια σβέλτη βόλτα στο βουνό - αλλά σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση θα ξεπεράσει τα 9,5 lt/100km.

Πιο πολύ όμως το SUV της Μλάντα Μπόλεσλαβ είναι για να κινείται στα προφίλ Eco, Comfort ή Normal, για πιο οικογενειακές ή ταξιδιωτικές ανάγκες ώστε να αξιοποιεί κανείς όχι μόνο τους άπλετους χώρους του, αλλά και την εξαίρετη ποιότητα κύλισης και άνεση της ανάρτησης.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Η τελευταία κάνει ξεκούραστη την κίνηση στην πόλη, όπου το Kodiaq λόγω μεγέθους -αν και είναι πιο ευέλικτο από όσο δείχνει- δεν βρίσκεται στο στοιχείο του. Παρότι σχετικά μαλακή, πάντως, η ανάρτηση που προσαρτάται στη αναθεωρημένη πλατφόρμα MQB Evo είναι αποτελεσματική στον έλεγχο των κλίσεων του ογκώδους σώματος του αυτοκινήτου και στην παροχή της αίσθησης ελέγχου και συγκρότησης στις στροφές.

Σε αυτά βοηθά και το σύστημα adaptive chassis control, χάρη στα ρυθμιζόμενης σκληρότητας αμορτισέρ, αλλά και η μεταβλητή υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, η οποία επιτρέπει στο ίδιο τιμόνι που ελαφραίνει στην πόλη για περισσότερη άνεση και ευελιξία, να γίνεται πιο άμεσο και σφιχτό στην επαρχιακή οδό και στο βουνό.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Skoda Kodiaq: Συμπέρασμα

Οι αλλαγές των καιρών και η ακόμα ποιοτικότερη υπόσταση του Kodiaq έφεραν την αρχική του τιμή, στην έκδοση 1.5 TSI mHEV, στις 38.300 ευρώ, που δεν είναι ένα ευκαταφρόνητο ποσό. Όμως, οι αρετές του τσεχικού SUV -ειδικά οι χώροι και η ποιότητα του εσωτερικού και της κύλισης- είναι ενισχυμένες στη νέα γενιά, κι εντυπωσιακές για τις οικογενειακές ανάγκες.

Εξάλλου, στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται μια μακρά λίστα πλούσιου εξοπλισμού (τεράστια ηλιοροφή, θερμαινόμενα / αεριζόμενα δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ εμπρός, τριζωνικός κλιματισμός, ηχοσύστημα Canton, μεταξύ άλλων), μαζί με την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Στην τελευταία περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, το Travel Assist με σύστημα Lane Assist και Traffic Jam Assist που ελέγχει μόνο του την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τη διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα του, στον αυτοκινητόδρομο.

Κατά συνέπεια, συνυπολογίζοντας την τεχνολογία, τους χώρους, τη σημαντική αναβάθμιση της πολύπλευρης ποιότητας, τον εξοπλισμό και τα τέσσερα χρόνια της εργοστασιακής εγγύησης, στα τωρινά τιμολογιακά δεδομένα της αγοράς αυτοκινήτου με τις 38,3 χιλιάδες ευρώ του το νέο Kodiaq διατηρεί αρκετά καλή αξία για την τιμή του.

P.DIAMANTIS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV P.DIAMANTIS

Kodiaq 1.5 TSI 150PS mHEV DSG7

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη
  • Υβριδικό σύστημα: Mild Hybrid (mHEV)
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 150 ίπποι / 5.500 rpm
  • Ροπή: 1250 Νm / 1.500 rpm
  • 0-100 km/h: 9,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 207 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 6,0 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 136 g/km
  • Μήκος: 4,758 m
  • Μεταξόνιο: 2,791 m
  • Βάρος: 1.661 kg
  • Χώρος αποσκευών: 910-2.105 lt
  • Τιμή: από 38.300 €
TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ SKODA SKODA KODIAQ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ