X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του Ford Explorer, του ηλεκτρικού C-SUV που φτάνει τα 500 χιλιόμετρα αυτονομίας

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Παιδί της ηλεκτρικής εποχής και καρπός της σύμπραξης της Ford Ευρώπης με τον όμιλο Volkswagen, το ευρωπαϊκό Ford Explorer μπαίνει στην καρδιά των οικογενειακών C-SUV με ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει ρεαλιστικά στα 500 χιλιόμετρα και με τιμή -με την κρατική επιδότηση- κάτω από 40 χιλιάδες ευρώ.

Καθώς η Ford Ευρώπης εξελίσσει τη δική της ηλεκτρική πλατφόρμα για τα EV του μέλλοντός της, και αυτή είναι μια εργασία που απαιτεί χρόνο, η κατακλυσμιαία επέκταση της ηλεκτροκίνησης στην ήπειρό μας απαιτούσε την είσοδό της στις πιο εμπορικές κατηγορίες. Των SUV, αναμφίβολα.

Κάλεσε, αρχικά, από την Αμερική τη Mustang Mach-E, και στη συνέχεια προχώρησε με γοργούς ρυθμούς το πλάνο της να εμπλουτίσει την οικογένεια των ηλεκτρικών της SUV με τρία πιο μικρά, και φυσικά πιο προσιτά και εμπορικά, από τη Mustang Mach-E - εξασφαλίζοντάς τους όλη τη γραμμή παραγωγής του αλησμόνητου Fiesta στο εργοστάσιο της Κολωνίας.

Αυτά είναι τα Explorer, Capri και Puma Gen-E. Στη βάση (B-SUV) θα τοποθετηθεί του χρόνου η ηλεκτρική εκδοχή του Puma με μήκος περίπου 4,2 μέτρων, το επόμενο σκαλοπάτι είναι το Explorer των 4,56 μέτρων (C-SUV), και αυτές τις μέρες υποδεχόμαστε το μεγαλύτερο Capri των 4,63 μέτρων. Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται η Mustang Mach-E.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Κατά συνέπεια, μέσα στο 2025 θα κλείσει ένα καρέ εκπροσώπησης της Ford σε όλες τις εμπορικότερες κατηγορίες των ηλεκτρικών SUV στην Ευρώπη. Αυτό δεν θα ήταν εφικτό, για το ‘25 ή ίσως και το ‘26, αν η Ford περίμενε να ολοκληρωθεί η εξέλιξη της δικής της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής για τα EV του μέλλοντός της.

Η μόνη λύση ήταν η αγορά μιας πλατφόρμας για τα πρώτα της ηλεκτρικά SUV, μιας αρχιτεκτονικής σχεδιασμένης ειδικά για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, μέχρι ετοιμαστεί η δική της - και τη βρήκε από τον όμιλο Volkswagen.

Δεν είναι μια άγνωστη πρακτική αυτή, στις μέρες των οικονομιών κλίμακας και της θέας των καραβιών με κινεζικά αυτοκίνητα που δένουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Οποιοδήποτε οδηγεί ένα αυτοκίνητο της Stellantis, έχει πολλά συγγενικά του τριγύρω σε όποιο φανάρι κι αν σταθεί.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Συνεπώς, η πλατφόρμα (ΜΕΒ) και το σύστημα ηλεκτροκίνησης του Explorer προέρχονται από το Volkswagen ID.4, όπως και μεγάλο μέρος των ηλεκτρονικών συστημάτων που φτάνουν μέχρι και τους απεχθείς διακόπτες αφής στο ταμπλό.

Όμως, η Ford -τόσο σχεδιαστικά, όσο και οδηγικά- έδωσε το δικό της στίγμα στο Explorer, σε βαθμό που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ειπωθεί ότι αυτό είναι ένα ID.4 με το σήμα του μπλε οβάλ στο ρύγχος. Είναι ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο, με δική του προσωπικότητα.

Είναι, μεν, η σφαιρικότερη άνεση σε χώρους / ανάρτηση / κύλιση το βασικό ζητούμενο, όπως και η μέγιστη αυτονομία, αλλά κατά τα άλλα το Explorer κρατά σε στέρεα βάση τους πυλώνες της οδηγοκεντρικής αίσθησης που συνοδεύει διαχρονικά κάθε Ford. Αλλά ας του δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

Ford Explorer: Σχεδιασμός & Χώροι

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS


ΗFord, πιστή στα εμβληματικά ονόματα του παρελθόντος της, έδωσε στο πρώτο ηλεκτρικό SUV του ευρωπαϊκού της παραρτήματος στο όνομα Explorer - που εδώ και δεκαετίες (από το 1991) φέρει ένας πεντάμετρος SUV δεινόσαυρος στις ΗΠΑ, που γλιτώνει τον κατακλυσμό με την εξέλιξή του σε έξι διαδοχικές γενιές. Αν υπάρχει ενδεικτικότεροςπαραλληλισμός για το χάσμα της κάθε αυτοκινητικής φάσης στις δύο όχθες του Ατλαντικού, δυσκολευόμαστε να το θυμηθούμε τώρα.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

To Explorer των 4,568 μέτρων για τα δεδομένα των Αμερικανών είναι αυτοκίνητο πόλης. Τηρεί μεν την λίγο τετράγωνη λογική της σιλουέτας, αλλά το κάνει προς όφελος των χώρων, συνδυάζοντάς την με καλαίσθητα φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ εμπρός και με τη μαύρη τρίτη κολόνα που δίνει την αίσθηση της αιωρούμενης οροφής.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Δύο μαύρες γραμμές με την ονομασία Explorer ενώνουν τα εμπρός και πίσω φώτα, ενώ οι επιφάνειες είναι ομαλές και καθαρές για αεροδυναμικούς σκοπούς - τους οποίους εξυπηρετεί και το σχέδιο των ζαντών. Το ορθό-κοφτό ρύγχος, τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά και το ύψος των 19,3 εκατοστών από το έδαφος είναι αυτά που προσδίδουν τον SUV χαρακτήρα.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Το μήκος, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο και κυρίως το μεταξόνιο των 2,767 μέτρων κάνει αρκετά άνετη την καμπίνα για πέντε επιβάτες -αν και ο πέμπτος κάθεται λίγο ψηλότερα, με πιο επίπεδη πλάτη.

Τα 532 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι παραπάνω από αξιόλογα, και φτάνουν τα 1.460 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, αλλά και με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα αν κρατάτε ογκώδη αντικείμενα, βελτιώνοντας την πρακτικότητα.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh FORD MEDIA

Το ίδιο κάνουν και οι χώροι μικρότερων αντικειμένων στο εσωτερικό, και κυρίως η Mega Console ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που χωρά 17 λίτρα καθώς και ο χώρος που καλύπτεται από την (κάθετα) κινούμενη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών στο σημείο που το ταμπλό συγχωνεύεται με την κεντρική κονσόλα.

Ford Explorer: Εσωτερικό

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh FORD MEDIA


Ο σχεδιαστικός μινιμαλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, του οποίου πρωτεργάτης υπήρξε η Tesla και πολύ σύντομα και η Mustang Mach-E, συνεχίζεται και στο ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό του Explorer - και είναι σχεδιασμένος εν λευκώ.

Η μόνη σύνδεση που έχει με το εσωτερικό του VW ID.4 είναι οι διακόπτες αφής στο τιμόνι και στο εμπρός μέρος της κονσόλας, οι οποίοι έχουν δεχθεί τόση και τόση κριτική για την εκνευριστική δυσχρηστία τους που θα αποτελέσουν παρελθόν στα μελλοντικά Volkswagen. Και Ford.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh FORD MEDIA

Η κεντρική οθόνη των πολυμέσων, της πλοήγησης και της ασύρματης συνδεσιμότητας (μέσω Apple CarPlay και Android Auto) έχει διαγώνιο 14,6 ιντσών, παραμετροποιείται σχετικά με τις ενδείξεις της και -όπως προαναφέραμε- σύρεται προς τα κάτω ή προς τα πάνω σε γωνία 30 μοιρών - για να αποκαλύψει, στη δεύτερη περίπτωση, τον κρυφό αποθηκευτικό χώρο My Private Locker, με θύρες USB-C και αυτόματο κλείδωμα στο σημείο όταν αφήνετε το αυτοκίνητο.

Μια δεύτερη ψηφιακή οθόνη, για τον πίνακα οργάνων, βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και έχει μέγεθος 5,3 ιντσών για να προβάλλει τις βασικές πληροφορίες για την οδήγηση - όπως την ταχύτητα, την αυτονομία, τα συστήματα υποβοήθησης και την πλοήγηση.

Ford Explorer: Ηλεκτροκίνηση & αυτονομία

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS


Ένα από τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας του μπλε οβάλ με τη VW είναι ότι το Explorer υιοθέτησε, στο όλο σύμπλεγμα του συστήματος ηλεκτροκίνησης, τον καινούριο ηλεκτροκινητήρα ΑΡΡ550 που έκανε την πρεμιέρα του στο ID.-7 - και με μια σειρά βελτιωτικών παρεμβάσεων αποδίδει 286 ίππους και 550 Nm ροπής, στους πίσω τροχούς.

Αυτό κάνει το Explorer ροπάτο παντού και πάντα, δυνατό και σβέλτο, ακόμα και με αρκετό φορτίο επιπλέον των 2,09 τόνων του βάρους του. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 6,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Στο δάπεδό του, η μπαταρία έχει (ωφέλιμη) χωρητικότητα 77 kWh. Η Ford δίνει εργοστασιακά (κατά WLTP) την κατανάλωση στις 14,5 kWh/100km και την αυτονομία στα 60,2 χιλιόμετρα με κάθε πλήρη φόρτιση.

Στην πράξη, τα 600 km της αυτονομίας μπορεί να τα προσεγγίσει κανείς μόνο με ήπια κίνηση στην πόλη και με την επιλογή του προγράμματος Eco, μεταξύ των οδηγικών προφίλ. Σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση είναι αυξημένη κατά περίπου 2,0 kWh/100km και η αυτονομία κυμαίνεται στα σχεδόν 500 km, αν προσθέσουμε και την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Στα προφίλ Normal και Sport, και τσιμπώντας λίγο παραπάνω το γκάζι, η κατανάλωση θα ανέβει στις 18,5 kWh/100km και η αυτονομία θα πέσει στα περίπου 420 χιλιόμετρα. Στην αυτονομία θα βοηθήσει αν βάλετε τον επιλογέα μετάδοσης στη θέση Β, αντί για τη D, ώστε να ανακτά την κινητική ενέργεια από την πεδήση και την κύλιση.

Αυτή η διαδικασία, της ανάκτησης, γίνεται αυτόματα από το λογισμικό του Explorer (όπως και του ID.4). Η Ford δεν δίνει την επιλογή βαθμού ανάκτησης, ούτε τη δυνατότητα του one-pedal-drive (όπου το φρένο είναι στην ουσία το άφημα του γκαζιού).

Τέλος, όσον αφορά στη φόρτιση, το Explorer -με την αρχιτεκτονική των 400V- δέχεται τάση έως και 135 kW ώστε σε ταχυφορτιστή να γεμίζει με ρεύμα σε ποσοστό 10-80% σε 28 λεπτά. Σε wallbox ισχύος 11 kW -χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης 11 kW- απαιτούνται 8 ώρες, περίπου.

Ford Explorer: Στο δρόμο

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS


Πολυσχιδές, είναι το Ford Explorer, στις πολλαπλές ανάγκες που καλείται να καλύψει στο δρόμο. Μία βασική είναι ότι τα 4,56 μέτρα του αμαξώματός έχουν σχεδόν αδιανόητη ευελιξία στην πόλη καθώς η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα επιτρέπει τη μεγαλύτερη γωνία στροφής των εμπρός τροχών - εξασφαλίζοντας τον εντυπωσιακό κύκλο στροφής των μόλις 9,7 μέτρων.

Αυτό κάνει πολύ άνετους τους ελιγμούς στην πόλη, και πολύ άνετο το παρκάρισμα - αν βρίσκετε καθημερινά έναν αρκετά μεγάλο χώρο (λίγο πάνω των 4,56 μέτρων) για να αντισταθμίζετε την επιλογή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

Η SUV πτυχή του Explorer,έπειτα, του επιτρέπει την κίνηση σε ήπιες (στα όρια των ελαστικών) εκτός δρόμου διαδρομές, χάρη στο ύψος των 19,3 εκατοστών -χωρίς φορτίο- από το έδαφος. Περισσότερο ικανή σε αυτό το ρόλο είναι η (ακριβότερη) τετρακίνηση έκδοση των 340 ίππων, με τα δύο της ηλεκτρικά μοτέρ.

Η τρίτη πτυχή είναι η διαχρονική της Ford: η οδηγοκεντρική ρύθμιση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, η αίσθηση της στιβαρότητας του πατήματος στο δρόμο – και εδώ το Explorer διαφοροποιείται από το ID.4.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS


Το κάνει κυρίως με το αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι του (για τα δεδομένα των οικογενειακών SUV), και με τη ρύθμιση της ανάρτησης -που είναι πολλαπλών συνδέσμων πίσω- η οποία ελέγχει εξαίρετα τις κλίσεις και κρατά απόλυτα συγκροτημένο το Explorer σε όλες τις φάσεις της στροφής - με τη βοήθεια, βέβαια, και του χαμηλού κέντρου βάρους της μπαταρίας.

Έχει βρει και πάλι έναν χρυσό συνδυασμό, η Ford, μεταξύ της απόκρισης του αυτοκινήτου υπό πίεση και εκείνης που επιφυλάσσει στο -άνετο- πέρασμά του από τις κακοτεχνίες του δρόμου, καθώς και στην -εξαιρετικά ποιοτική- κύλισή του στον αυτοκινητόδρομο.

Ford Explorer: Συμπέρασμα

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS


Το Ford Explorer ξεκινά στην έκδοση Style από τις 38.923 ευρώ (με το πρόγραμμα της κρατικής επιδότησης). Η έκδοση αυτή, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει προβολείς LED, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, ημιδερμάτινα Sensico σπορ καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ζάντες ελαφρού κράματος 19’’, σύστημα πλοήγησης και βέβαια τη μεγάλη οθόνη αφής των 14,6’’ με το συνδεδεμένο σύστημα SYNCMove.

Η σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, στο μεταξύ,περιλαμβάνει αυτόματοφρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα και το σύστημα BLIS ανίχνευσης τυφλών σημείων του καθρέπτη, και αρκετά ακόμα.

Με αυτά τα εξοπλιστικά δεδομένα, με την αυτονομία και απόδοση, την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά και την πρακτικότητά του, το Ford Explorer είναι μια ολοκληρωμένη, σχεδόν αψεγάδιαστη πρόταση στα ηλεκτρικά οικογενειακά SUV - σε τιμή που δεν ξεφεύγει από τα δεδομένα της εποχής και της τεχνολογίας αυτής.

Ford Explorer 286PS RWD 77kWh P.DIAMANTIS

FORD EXPLORER 286PS RWD 77 kWh

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
  • Μπαταρία: 77 kWh
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
  • Ισχύς: 286 ίπποι
  • Ροπή: 545 Nm
  • 0-100 km/h: 6,4 sec
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 14,5 kWh/100 km
  • Αυτονομία (WLTP): 602 km
  • Φόρτιση: 8:00 ώρες (11 kW) / 28 λεπτά (DC 135 kW, 10-80%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,568 m
  • Μεταξόνιο: 2,767 m
  • Βάρος: 2.090 kg
  • Χώρος αποσκευών: 532 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 38.923 € (με την κρατική επιδότηση)
TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ FORD FORD EXPLORER
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ