ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του ηλεκτρικού MG4 στην έκδοση των 170 ps

P.DIAMANTIS
P.DIAMANTIS

Την ώρα που ο αυτοκινητικός πλανήτης -από την Καλιφόρνια (Tesla) μέχρι το Βόλφσμπουργκ (VW)- ετοιμάζει το ηλεκτρικό των 25 χιλιάδων ευρώ, η MG το έχει ήδη στην Ελλάδα. Αυτή είναι η έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού MG4 που κοστίζει -με την επιδότηση- κάτω από 25 χιλιάρικα.

Οπότε, καταλαβαίνουμε ότι εδώ συντελείται μια μικρή αυτοκινητική “επανάσταση”, διότι ποτέ μέχρι στιγμής δεν υπήρχε διαθέσιμο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αξιόλογους χώρους -για μια οικογένεια- και αρκετή αυτονομία -350 χιλιομέτρων- που να είχε αντίτιμο που να κατέβαινε στις 25 χιλιάδες ευρώ.

Κι αν εστιάσουμε λίγο περισσότερο στην “επανάσταση” αυτή, θα διαπιστώσουμε να διακρίνεται και μια τρίτη παράμετρός της, δίπλα στους χώρους και στην αυτονομία: η παράμετρος της συνολικότερης ποιότητας και στιβαρότητας της κατασκευής, που αποτινάσσει τις δεισιδαιμονίες κινέζικων δράκων και διάφορα άλλα δύσμορφα στοιχειά του παρελθόντος.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


Αυτό συμβαίνει διότι η νέα μητρική εταιρεία της άλλοτε περήφανης βρετανικής Morris Garages, η κινεζική Shanghai Automotive Industries Corporation (SAIC), είναι ένας τεραστίων διαστάσεων κολοσσός που είχε να διαθέσει τα κεφάλαια της εξέλιξης και παραγωγής ενός αυτοκινήτου που να μπορεί να ανταγωνιστεί τα ευρωπαϊκά. Ηλεκτρικά, υβριδικά ή απλώς θερμικά.

Το MG4 το βρήκαμε τόσο απρόσμενα καλό, που καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να διαλύσει την οσμή της αποτρόπαιας ανάσας αυτών των παλιών κινεζικών δράκων. Πρώτα από όλα απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP, κι εξάλλου, ο “Όμιλος Συγγελίδη” που εισάγει τα MG στη χώρα μας το διαθέτει με εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χιλιομέτρων) τόσο για το σύστημα ηλεκτροκίνησης όσο και για τη μπαταρία. Βάσει και αυτών, ας δούμε λοιπόν γιατί το MG4 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη (τόσο για εμάς, όσο και για τους αυστηρότερους Βρετανούς):

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS

MG4: Σχεδιασμός & εσωτερικό

Θα ξεκινήσουμε το κεφάλαιο του σχεδιασμού από τους χώρους. Το μήκος των 4,287 μέτρων το τοποθετεί στην κατηγορία των “μικρομεσαίου” μεγέθους αυτοκινήτων -δίπλα στο ακριβότερο Volkswagen ID.3- και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,705 μέτρων προσφέρει αξιόλογους χώρους για τέσσερις έως και πέντε επιβάτες με αρκετό αέρα τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι τους. Κι ως ηλεκτρικό, χωρίς κεντρικό τούνελ μετάδοσης, βολεύει αρκετά και τον πέμπτο επιβάτη.

Ο χώρος αποσκευών, έπειτα, είναι σχετικά εντάξει για την κατηγορία με τα 363 λίτρα του, και φτάνει μέχρι τα 1.165 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (αν και όχι σε απόλυτα επίπεδη θέση). Πάντως το άνοιγμα είναι μεγάλο, και ο χώρος απολύτως ορθογώνιος, και με γάντζους. Οι χώροι συμπληρώνονται και από την κεντρική κονσόλα, που προσφέρει μεγάλες θήκες δεδομένου ότι το πάνελ με τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής της μετάδοσης είναι τοποθετημένο ψηλά, μπροστά στο ταμπλό.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


Το περίβλημα όλων αυτών είναι ένα αμάξωμα που γεννήθηκε από τη συνεργασία διαφόρων σχεδιαστικών κέντρων της SAIC ανά τον κόσμο, και αναμφίβολα προσαρμοσμένο εξ αρχής στα ευρωπαϊκά αισθητικά δεδομένα. Χάρη σε έξυπνα στοιχεία όπως τα αιχμηρά φώτα LED, η ιδιαίτερη αεροτομή στην απόληξη της οροφής, οι νευρώσεις στο καπό και στα πλευρά, οι δυναμικοί αεραγωγοί στις άκρες του προφυλακτήρα, η μαύρη τρίτη κολόνα, τα μαύρα τριγωνικά πλαστικά πάνω από τα μαρσπιέ.

MG4: Ψηφιακός εξοπλισμός

Παραμένοντας στο εσωτερικό, εδώ είναι δύο τα στοιχεία που ευθυγραμμίζουν το MG4 με αυτά που θεωρούνται στα μέρη μας τα συστατικά ενός καλού, ηλεκτρικού αυτοκινήτου: η λιτότητα του μινιμαλιστικού σχεδίου, με καθαρές επίπεδες επιφάνειες -πλαστικό καλής υφής και μαύρο γυαλιστερό στο κέντρο- που δεν φιλοξενούν τίποτα περισσότερο από τις δύο οθόνες, και έπειτα όλες οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες που ενσωματώνονται στις οθόνες αυτές - με ασυνήθιστα, αλλά αρκετά ευκρινή και εύχρηστα γραφικά.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


Η πρώτη οθόνη αποτελεί τον πίνακα οργάνων και έχει διάσταση 7” κι είναι σε σωστό σημείο για να προβάλλεται ανεμπόδιστα στον οδηγό μέσα από το τιμόνι - από το οποίο γίνεται και ο χειρισμός της. Με τα εύχρηστα κουμπιά στα χέρια του, ο οδηγός μπορεί να κάνει πολλαπλές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, όπως για το οδηγικό προφίλ και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, ενώ έχει και κουμπιά που παραμετροποιεί για να τον οδηγούν κατ’ ευθείαν στη ρύθμιση που έχει ο ίδιος ορίσει.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS

Στο κέντρο του ταμπλό, τώρα, η δεύτερη οθόνη που φιλοξενεί τα πολυμέσα, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα του smartphone έχει διαγώνιο 10,25’’ και το λογισμικό MG iSMART. Από αυτήν ο οδηγός ρυθμίζει τα πάντα σχετικά με τη λειτουργία των συστημάτων ηλεκτροκίνησης και υποβοήθησης της οδήγησης, καθώς και της φόρτισης. Και τα κουμπιά στο κάτω μέρος της βολεύουν πολύ για την άμεση πρόσβαση σε διαφορετικές οθόνες, ενώ κανείς κινείται.

MG4: Μπαταρία & αυτονομία

Σημαντικό για να καταλάβουμε την εξέλιξη του MG4 για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι ότι αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της SAIC που βασίστηκε στη νέα αρχιτεκτονική MSP (Modular Scalable Platform), η οποία είναι δεκτική σε πιο προηγμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης. Εδώ θα πρέπει να εξετάσουμε τη μπαταρία λιθίου-ιόντων της βασικής αυτής έκδοσης, που διαθέτει υλικό καθόδου LFP (φωσφορικόσίδηρο) με χωρητικότητα 51 kWh.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


Η MG δίνει τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση του MG4 στις 17 kWh ανά 100 km, που σημαίνει ότι η μπαταρία των 51 kWh προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρων. Όμως, η επίσημη αυτονομία που έχει ανακοινωθεί, στα 350 χιλιόμετρα, δεν είναι μια πλάνη: είναι εύκολο, δίχως πολλή προσοχή, να κατεβάσει κανείς την κατανάλωση ενέργειας στην πόλη κάτω από τις 15 kW, ενώ ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο να κινηθεί με λιγότερες από 17 kWh. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία των 350 km είναι απολύτως εφικτή και στην πράξη - και μάλιστα χωρίς πολλούς συμβιβασμούς.

Μετά τον χώρο αποσκευών (με την παράλληλη έλλειψη και frunk στο ρύγχος), ένα μικρό μειονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και ο ενσωματωμένος φορτιστής των 6,6 kW, που εκ των πραγμάτων ασκεί τους περιορισμούς του και στην ταχύτητα φόρτισης. Η τελευταία μπορεί να φτάσει στο ηλεκτρικό αυτό hatch μέχρι και τις 88 kW, που σημαίνει ότι -σε ιδανικές συνθήκες και σε τέτοιο φορτιστή- θα χρειαστεί κανείς 40 λεπτά για να γεμίσει σε ποσοστό 10-80 τοις εκατό τη μπαταρία. Η έκδοση των 204 hp με τη μπαταρία των 64 kWh έχει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW και φτάνει σε ρυθμό φόρτισης έως και 135 kW, αλλά βεβαίως είναι ακριβότερη.

MG4: Στο δρόμο

Πέραν των διαφορών αυτών με την ισχυρότερη έκδοση, η αλήθεια είναι πως οι 34 παραπάνω ίπποι της δεν έκαναν αμέσως και ξεκάθαρα σαφή την απουσία τους από την πιο προσιτή αυτή έκδοση των 170 ίππων. Αυτό είναι κάτι που, φυσικά, οφείλεται στο χαμηλότερο βάρος της μικρότερης μπαταρίας.

Το ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στον πίσω άξονα και κινεί τους τροχούς στις πλευρές του, και τα 250 Nm της μέγιστης ροπής κάνουν το MG4 αρκετά ζωηρό και ικανό να ανταποκριθεί σε όλες τις συνθήκες φορτίου και ανάγκες επιτάχυνσης. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,7 δευτερόλεπτα είναι αντιπροσωπευτική της γενικότερης ζωντάνιας και προθυμίας με το βύθισμα του γκαζιού.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


Έτσι, το MG4 δεν έχει μόνο την αρετή της άμεσης ροπής κάθε ηλεκτρικού, αλλά μπορεί και να διατηρεί ένα πολύ σβέλτο τέμπο υποστηριζόμενο από την εντυπωσιακή του οδική συμπεριφορά - που καλύπτει απρόσμενα καλά οποιονδήποτε ρυθμό επιλέξει ο οδηγός του. Δεν έχεις, οδηγώντας, καμία αμφιβολία για τη στιβαρότητα του δαπέδου, η οποία έρχεται να ταιριάξει αποτελεσματικά με την κατανομή βάρους 50/50 στους δύο άξονες και με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (!) πίσω.

Έτσι λοιπόν, καλοζυγισμένο και με χαμηλό φυσικά κέντρο βάρους, το MG4 δεν χάνει ποτέ τη συγκρότησή του σε όλες τις φάσεις της στροφής, μπορεί να μπει σε έναν καλό ρυθμό σε έναν ορεινό δρόμο κι όταν ο οδηγός ξεπεράσει το όριο δεν θα γίνει δύστροπο ή απρόβλεπτο. Η εξαίρετη πίσω ανάρτηση ελέγχει τις κλίσεις, ενώ την ίδια στιγμή απορροφά πολύ καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου και εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


Αν συμπληρώσουμε και την αποδοτικότητα των φρένων και την εξαίρετη ηχομόνωση, μάλλον δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε πολλά περισσότερο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αυτό το εύρος τιμής. Έτσι, δίπλα στην παθητική ασφάλειας (βάσει EuroNCAP) και η ενεργητική συγκεντρώνει υψηλή βαθμολογία. Βεβαίως, ο οδηγός θα κινείται συνήθως με ηπιότητα στα προγράμματα Eco ή Normal, και λιγότερο στο Sport (ενώ υπάρχουν και τα snow για επιπλέον πρόσφυση και custom για εξειδικευμένες ρυθμίσεις). Και σε αυτή την καθημερινότητα η άνεση του MG4 δεν αμφισβητείται.

MG4: Συμπέρασμα

Οι παραπάνω λόγοι, λοιπόν, καθιστούν το MG4 μια απρόσμενα καλή πρόταση για το πρώτο αληθινά οικογενειακό, πλήρες, με μεγάλη αυτονομία και εξαιρετικά κατασκευασμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25 χιλιάδων ευρώ - πάντα με την επιδότηση, που κόβει περίπου 8.000 ευρώ από την αρχική τιμή του.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS

Αν μη τι άλλο, σε αυτή την τιμή δεν περιλαμβάνει μόνο το προσιτό του σύστημα ηλεκτροκίνησης με ικανοποιητικότατη αυτονομία, αλλά και εξοπλισμό με την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης (ακόμα και με Adaptive Cruise Control), τις οθόνες του εσωτερικού και τις όμορφες -και αεροδυναμικές- ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η παραπάνω έκδοση των 204 ps έχει κι άλλα εξοπλιστικά στοιχεία, όμως αυτό δεν είναι το πρώτο ζητούμενο εδώ. Το ζητούμενο εδώ είναι η χαμηλή τιμή αγοράς, η απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας, η είσοδος στο Δακτύλιο, και φυσικά η μηδενική εκπομπή ρύπων. Το MG4 Electric είναι μια ευχάριστη έκπληξη.

P.DIAMANTIS
MG4 Electric 170ps P.DIAMANTIS


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MG4 (51 kWh)

  • Κινητήρας: Hλεκτρικός, 170 ίπποι, 250 Nm
  • Μετάδοση: Aυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης
  • Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
  • 0-100 km/h: 7,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 160 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 17 kWh/100 km
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Αυτονομία (WLTP): έως 350 km
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 51 kWh
  • Μήκος: 4,287 m
  • Μεταξόνιο: 2,705 m
  • Βάρος: 1.655 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 363 lt
  • Τιμή: 32.250 ευρώ (24.448 ευρώ με την κρατική επιδότηση)
TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ MG MG4
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ