Δοκιμή του Jeep Avenger e-Hybrid, της υβριδικής έκδοσης του δημοφιλούς B-SUV
Πόσο βοηθά στην κατανάλωση ο εξηλεκτρισμός του Jeep Avenger με το υβριδικό σύστημα 48V; Αξίζει, το Avenger e-Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο DCT-6, τις επιπλέον 2,5 χιλιάδες ευρώ της τιμής του; Οδηγήσαμε την τρίτη κατά σειρά έκδοση του μικρότερου -πλην του Willys, φυσικά- αυτοκινήτου στην ιστορία της Jeep.
Στις μέρες μας ένα Jeep σαν το Avenger, που ελλείψει σκληροτράχηλων εκτός δρόμου ικανοτήτων θα ήταν στο παρελθόν casus belli για τους σκληροπυρηνικούς λάτρεις της αμερικανικής εταιρείας που εμπιστευόταν ακόμα και ο Στρατηγός Αϊζενχάουερ, φαντάζει επιβεβλημένο για κάθε φίρμα που θέλει να μένει ζωντανή στα “πεδία μάχης” του θεάτρου της σημερινής αυτοκίνησης.
Με άλλα λόγια, για να μπορεί να έχει η Jeep σκληροπυρηνικά και σκληροτράχηλα off-roaders, θα πρέπει να έχει και αυτοκίνητα σαν το Avenger: που απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό (ήδη έχει ξεπεράσει τις 100 χιλιάδες πωλήσεις στην Ευρώπη από τον Οκτώβριο του ‘22 που εμφανίστηκε) διότι είναι εμπορικά ως προσιτά, εύκολα και βολικά στην καθημερινότητα, και οικονομικά. Και ρίχνουν, επίσης, το μέσο όρο ρύπων της γκάμας.
Πλέον, το Avenger προσφέρεται λοιπόν σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: την ηλεκτρική, που κυμαίνεται κοντά στις 30 χιλιάδες ευρώ με την επιδότηση, την αμιγώς θερμική που ξεκινά από τις 24 χιλιάδες ευρώ, και τώρα την ήπια υβριδική (48V) που ξεκινά από τις 26,5 χιλιάδες.
Η τελευταία είναι μάλλον η πιο ταιριαστή για μια χώρα που ακόμα είναι στο φλου αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί π.χ. να μπει σε ένα καράβι, σαν τη δική μας. Και που οι υποδομές για τη μαζική ηλεκτροκίνηση “αναμένονται”. Ας δούμε γιατί:
Jeep Avenger e-Hybrid: Πώς λειτουργεί
Σε αυτό το Avenger, λοιπόν, έχουμε το τρικύλινδρο μοτέρ του 1.2 λίτρου μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων, που παίρνει την ενέργειά του από τη μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 0,9 kWh που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Το ηλεκτρικό μοτέρ όντως το “ζωηρεύει” όταν προσθέτει τη δύναμή του, αλλά μπορεί επίσης να κάνει και μικρές λειτουργίες της πόλης αμιγώς ηλεκτρικά: το παρκάρισμα, το σταμάτα-ξεκίνα στα φανάρια, όλα αυτά. Αυτές οι λειτουργίες εκτελούνται με τη χαρτογράφηση e-parking, e-creeping και e-queuing του συστήματος κίνησης.
Η μπαταρία είναι αυτοφορτιζόμενη (με την ενέργεια της πέδησης και της κύλισης), και μπορεί να δώσει ένα χιλιόμετρο αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Όμως δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, αλλά η βοήθειά της με έως και 55 Nm ροπής στις χαμηλές στροφές.
Αυτή είναι εξαιρετικά χρήσιμη -και ευνοϊκή για την κατανάλωση- στην πόλη διότι προσφέρει τη δύναμη που χρειάζεται στις διαρκείς εκκινήσεις του αυτοκινήτου, πριν ενεργοποιηθεί το Turbo του κινητήρα. Και παράλληλα ζωντανεύει αισθητά τις ρεπρίζ στον επαρχιακό και τον αυτοκινητόδρομο.
Το ηλεκτρικό μοτέρ, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DCT-6, εμπλέκεται στην όλη διαδικασία με τρόπο βελούδινο - ανεπαίσθητο για τον οδηγό. Το μόνο που νιώθεις είναι το ελαφρύ κροτάλισμα όταν ενεργοποιείται ο κινητήρας βενζίνης - κατά τα άλλα, η εναλλαγή ηλεκτρικής-υβριδικής-θερμικής λειτουργίας περνά απαρατήρητη.
Κι έτσι, το Jeep Avenger αποκτά έναν μικρό ηλεκτρικό σύμμαχο για την κατανάλωση, που μάλιστα δεν αυξάνει το βάρος περισσότερο από 60 κιλά. Τα αποτελέσματα δεν είναι εντυπωσιακά, όπως σε κάθε mild-hybrid, αλλά η μέση κατανάλωση των 7,3 lt/100km που είδαμε σε αυτή τη δοκιμή δεν είναι μια κακή τιμή. Αν θελήσεις βεβαίως να αυξήσεις λίγο το τέμπο, εύκολα αυτή θα σκαρφαλώσει στα 9,0 λίτρα, και πάνω.
Η Jeep παραθέτει ότι, σε σχέση με το αμιγώς θερμικό Avenger, το e-Hybrid έχει 13% χαμηλότερη μέση κατανάλωση, η οποία ανεβαίνει στο 28% στο κυκλοφοριακό αλαλούμ της πόλης. Κατά τα άλλα, η εργοστασιακή τιμή ρύπων CO2 είναι 111 g/km, ενώ φυσικά ως υβριδικό το Avenger e-Hybrid κυκλοφορεί άνετα και στο δακτύλιο.
Jeep Avenger e-Hybrid: Η οδηγική αίσθηση
Το Avenger με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT-6 έχει αντί για επιλογέα τέσσερα κουμπιά -P, R, N, D/M- στη βάση του ταμπλό για να επιλέξει τη μετάδοση, και όταν διαλέξει το M μπορεί να επιλέγει ταχύτητες από τα paddles που βρίσκονται πίσω από τις δύο πλευρές του τιμονίου.
Αυτό δίνει όμορφη αίσθηση συμμετοχής στην οδήγηση, μαζί με την όλη απόκριση του αυτοκινήτου στις στροφές. Η Jeep έχει κάνει πολύ καλή δουλειά εδώ, βρίσκοντας τη χρυσή τομή της πρόσφυσης με την άνεση της ανάρτησης που απαραιτήτως πρέπει να έχει ένα καθημερινό και χρηστικό B-SUV. Και παρότι οι πίσω τροχοί έχουν ημιάκαμπτο άξονα.
Έτσι, το υβριδικό Avenger είναι πολύ συγκροτημένο σε όλες τις φάσεις της στροφής (πάντα για τα δεδομένα του ογκώδους και υπερυψωμένου του σχήματος), μπορεί να κινηθεί αληθινά σβέλτα και να σου επιτρέψει να μπεις σε ένα ωραίο τέμπο - ενώ παράλληλα απορροφά με μαεστρία τις κακοτεχνίες του δρόμου ή τις ανωμαλίες του χωματόδρομου.
Όπως προείπαμε, αυτό το Jeep δεν είναι ένα σκληροτράχηλο 4x4 - έχει άλλες προτεραιότητες. Όμως, η εταιρεία έχει επιχειρήσει μια σχετική εξιλέωση για να μείνει πιστη στη φήμη της, δίνοντάς του μικρούς προβόλους, απόσταση 19,7 εκατοστών από το έδαφος, διάσχιση υδάτινου περάσματος 23 εκατοστών, και εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (19 μοίρες), διαφυγής (33 μοίρες) και ράμπας (20 μοίρες) για να μπορέσει να προσφέρει έστω κάτι για την απουσία της τετρακίνησης.
Παράλληλα το Hill Descent Control ελέγχει την πρόσφυση -μέσω των φρένων και του ηλεκτροκινητήρα- στις απότομες και ολισθηρές κατηφόρες. Σε όλες αυτές τις εναλλασσόμενες απαιτήσεις, ο οδηγός έχει να διαλέξει ανάμεσα σε έξι οδηγικά προφίλ του συστήματος Selec-Terrain: πρόκειται για τα Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow.
Κι όσο για την πόλη, η αρκετά καλή αμεσότητα του τιμονιού μαζί με τις συμπαγείς του διαστάσεις το κάνουν ευέλικτο όσο ένα supermini, και η ανάρτηση απορροφά τη συντριπτική πλειοψηφία όσων επιφυλάσσει η ταλαιπωρημένη ελληνική άσφαλτος.
Σε αυτά προσθέστε, φυσικά, και τη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, που είναι υπερπλήρης διαθέτοντας μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας και βέβαια το Adaptive Cruise Control που ξεκουράζει στον αυτοκινητόδρομο - μαζί με την καλή για την κατηγορία ποιότητα κύλισης.
Jeep Avenger e-Hybrid: Σχεδιασμός & εσωτερικό
Στο υβριδικο Avenger δεν θα βρείτε καμία αισθητική διαφορά από τη θερμική έκδοση πέραν του πράσινου καλλιτεχνικού γράμματος ‘e’ στην πίσω πόρτα. Ούτε και κάποιον συμβιβασμό από άποψη χώρων στα 4,08 μέτρα του αμαξώματός του: ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία, όπως προείπαμε, τοποθετήθηκαν σε σημεία που δεν επηρεάζουν τους χώρους.
Έτσι, για την κατηγορία είναι ιδιαίτερα καλοί οι χώροι για τέσσερις επιβάτες (και για πέμπτον, που έχει αναπόφευκτα το εμπόδιο του κεντρικού τούνελ μετάδοσης), σίγουρα πολύ πιο ευρύχωροι του μέσου όρου. Για το χώρο αποσκευών των 380 λίτρων δεν ισχύει κάτι αντίστοιχο, τουλάχιστον όχι σε τόσο υπερθετικό βαθμό, καθώς εκτός των άλλων το τετραγωνισμένο σχήμα χαλάει από διάφορα εξογκώματα - κυρίως στο εμπρός μέρος του πατώματος του πορτ-μπαγκάζ. Όμως, το κατώφλι είναι χαμηλό και η φόρτωση εύκολη.
Στο ταμπλό κυριαρχεί η κεντρική ψηφιακή οθόνη των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητα - που έχει διάσταση 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις, υπέροχα γραφικά και εξαίρετη φωτεινότητα σε όλες τις συνθήκες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, αντίθετα, είναι 7,8 ιντσών στη βασική έκδοση Longitude και 10,25’’ στις ακριβότερες Altitude και Summit.
Με τη μεγάλη γραμματοσειρά Jeep στο τιμόνι, καθώς και με την οριζόντια διάταξη του ταμπλό, θυμόμαστε ότι αυτό είναι ένα αυτοκίνητο της αμερικανικής εταιρείας. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό έχει την εξαιρετικά ικανοποιητική ποιότητα, τη φρεσκάδα, τη νεανικότητα και την ομορφιά -αντίστοιχη του τόσο ελκυστικού του αμαξώματος- που μοιράζεται με τα στιλάτα ιταλιάνικα αδερφάκια του: το Fiat 600 και την Alfa Romeo Junior.
Jeep Avenger e-Hybrid: Συμπέρασμα
Η διαφορά των 2,5 χιλιάδων ευρώ σε σχέση με την αμιγώς θερμική έκδοση, κατά συνέπεια, συνυπολογίζοντας ότι περιλαμβάνει και το αυτόματο κιβώτιο DCT-6, είναι μια διαφορά λογική για το υβριδικό Avenger.
Η οποία έρχεται σαν γάντι στα τωρινά ελληνικά δεδομένα, πριν η αυτοκίνησή μας αφομοιώσει λίγο καλύτερα την αμιγή ηλεκτροκίνηση. Στη βασική έκδοση των 26.490 ευρώ, μεταξύ άλλων, το Avenger περιλαμβάνει την κεντρική οθόνη των 10,25’’, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 16” και φυσικά τα συστήματα ADAS μαζί με το Adaptive Cruise Control. Είναι μια πρόταση ολοκληρωμένη σφαιρικά, και όμορφη ακριβώς όσο δείχνει.
Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid 100 PS DCT-6
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 / Βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
- Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
- Ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 205 Nm / 1.750 rpm
- 0-100 km/h: 10,9 sec
- Τελική ταχύτητα: 184 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 4,9 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 111 g/km
- Μήκος: 4,084 m
- Μεταξόνιο: 2,562 m
- Βάρος: 1.288 kg
- Χώρος αποσκευών: 380-1.275 lt
- Τιμή: Από 26.490 €