Δοκιμή του κορυφαίου Opel Astra, του Plug-in υβριδικού GSe με τους 225 ίππους
Η νέα γενιά του Opel Astra μπαίνει για πρώτη φορά στην πρίζα για να προσφέρει έως και 60 «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση, όμως η κορυφαία του PHEV έκδοση επαναφέρει τα ένδοξα αρχικά GSe για να του προσδώσει και σπορ χαρακτήρα.
Στη νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή της αυτοκίνησης, τα αρχικά GSe δεν παραπέμπουν πλέον σε υπέρβαρα τέρατα από λαμαρίνες, με πόρτες που έκλειναν με κρότο, με λεπτά ξύλινα τιμόνια και με ενεργοβόρα εργοστάσια παραγωγής ισχύος για την αδρεναλίνη της ιπποδύναμης.
Στο γύρισμα των εποχών, το γράμμα ‘Ε’ που άλλοτε παρέπεμπε στην εύηχη λέξη Einspritzung, που σημαίνει Ψεκασμός (καυσίμου), τώρα μετατράπηκε σε μικρό ‘e’ στο σήμα GSe και σημαίνει “electric”. Και το βλέπουμε για πρώτη φορά στο νέο Astra - όπως και την υβριδική τεχνολογία, για το εμβληματικό αυτό μοντέλο του Ρούσελσχαϊμ.
Ωστόσο η αδρεναλίνη της ιπποδύναμης παραμένει, στην τωρινή μας εποχή με τη συνδρομή ενός ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 110 ίππους για να βοηθήσει τον θερμικό 1.6 Turbo βενζίνης που αποδίδει άλλους 181 PS. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 225 ίππους, και παρότι εμφανίζονται προοδευτικά, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 7,5 δευτερόλεπτα.
Έτσι, το Astra GSe (Grand Sport electric) είναι στο σταυροδρόμι των εποχών: εκείνης που τα Opel GSE κατάπιναν την άσφαλτο, και της σημερινής που ένα οικογενειακό οφείλει να έχει κατανάλωση κοντά στα 6,0 lt/100km, και κατά προτίμηση να προσφέρει και ορισμένα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης - που είναι 60, στην προκειμένη περίπτωση.
Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe: Κινητήρας
Το Plug-in υβριδικό σύστημα του Astra PHEV περιλαμβάνει δύο κινητήρες: η μονάδα βενζίνης 1.6 Turbo εδώ φτάνει τους 181 PS (σε σχέση με τους 150 PS των άλλων Astra PHEV), και το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 110 PS. Μαζί φτάνουν μέχρι τους 225 PS και τα 360 Nm ροπής, που καθιστούν το ισχυρότερο Astra αρκετά δυναμικό σε κάθε περίσταση ή φορτίο, από στάση ή στις επιταχύνσεις εν κινήσει, χάρη και στο καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8 - που δίνει και την επιλογή αλλαγής σχέσεων με paddles πίσω από το τιμόνι.
Το ηλεκτρικό μοτέρ, που παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh, μπορεί να προσφέρει σε ρεαλιστικές συνθήκες 50 έως 60 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης -που για πολλούς είναι αρκετά με μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα- και να φτάσει την τελική ταχύτητα μέχρι τα 135 km/h πριν χρειαστεί να μπει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας.
Με την επάρκεια σε ηλεκτρική ενέργεια και τη χρήση του ηλεκτρικού μοτέρ επικουρικά για τον κινητήρα βενζίνης, στην καθημερινότητα είναι απολύτως εφικτό να κρατήσει κανείς με σχετικά προσεκτικό δεξί πόδι την κατανάλωση κάτω από τα 6.0 lt/100km (συμπεριλαμβανομένης της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο).
Οι εναλλαγές και η συνδρομή κάθε μονάδας ισχύος γίνεται φυσικά αυτόματα, εκτός κι αν επιλέξεις το οδηγικό προφίλ Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Από τα άλλα δύο προφίλ, το Hybrid δίνει έμφαση στην οικονομία και το Sport στις επιδόσεις. Υπάρχει και μία ακόμη επιλογή, τέλος: η λειτουργία μόνο του βενζινοκινητήρα, αν ο οδηγός θελήσει να κρατήσει την ηλεκτρική του ενέργεια στη μπαταρία για αργότερα - που, π.χ. μπορεί να βρεθεί σε πυκνή κυκλοφορία στην πόλη.
Τέλος, όσον αφορά στη φόρτιση της μπαταρίας, φυσικά γίνεται και από οικιακή πρίζα και από Wallbox - και αρκεί ακόμα και στην πρώτη περίπτωση μισή νύχτα στην πρίζα για να κάνεις τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη με μηδενική κατανάλωση βενζίνης. Συγκεκριμένη, για την πλήρη φόρτιση σε πρίζα σούκο χρειάζονται 4 ώρες, και λιγότερες από 2 ώρες σε wallbox αν επιλέξει κανείς να επιλέξει τον ισχυρότερο ενσωματωμένο φορτιστή (7,4 kW).
Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe: Σχεδιασμός
Η Opel εχει προσδώσει ορισμένες ξεχωριστές λεπτομέρειες στο Astra PHEV GSe, αλλά το έχει κάνει με μεγάλη διακριτικότητα. Αυτές που αρχικά ξεχωρίζουν είναι οι μαύρες ζάντες 18 ιντσών, και ορισμένες λεπτομέρειες του αμαξώματος σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Αντίστοιχα, αυτή η έκδοση έχει εσωτερικά εξαιρετικά τύπου μπάκετ καθίσματα, επενδεδυμένα με Αλκαντάρα και με το λογότυπο GSe στο σημείο του αυχένα.
Συνολικά η εμφάνιση δεν διαφέρει με καθεμία από τις εκδόσεις του Astra. Αυτή η νέα γενιά του γερμανικού hatchback κυριαρχείται από το Opel Vizor, δηλαδή τη μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που ενώνει τους εμπρός προβολείς LED. Και αποκτά περαιτέρω δυναμισμό με την κλίση της μαύρης οροφής στην πίσω κολόνα, μαζί με ορισμένες αιχμηρές γραμμές στο κέντρο του καπό και χαμηλά στις πόρτες.
Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe: Εσωτερικό
Πέραν των καθισμάτων που προαναφέραμε, η έκδοση GSe δεν επιφυλάσσει άλλες εκπλήξεις: όλα είναι γραμμικά, για καλύτερη αξιοποίηση των χώρων, και φυσικά την παράσταση και εδώ κλέβουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, για τον πίνακα οργάνων και τα πολυμέσα - που έχουν και οι δύο μέγεθος 10 ιντσών.
Η κεντρική παρέχει φυσικά τη δυνατότητα συνδεσιμότητας του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto και λειτουργίας με φωνητικές εντολές, ενώ επιδέχεται και απομακρυσμένες (over-the-air) ενημερώσεις του λογισμικού και διαφόρων προγραμμάτων. Μια άλλη αλλαγή αυτής της γενιάς του Astra είναι η αντικατάσταση του επιλογέα ταχυτήτων με το κουμπί επιλογής της μετάδοσης στην κονσόλα, δίπλα στον επιλογέα του οδηγικού προφίλ.
Για τις μεταφορικές ανάγκες το Astra PHEV προσφέρει 352 στο χώρο πίσω από τους επιβάτες, που είναι λιγότερα από τις μη-PHEV εκδόσεις λόγω της μπαταρίας. Δεν είναι μεγάλος αριθμός για την κατηγορία, αλλά η οικονομία καυσίμου έχει εδώ το τίμημά της. Πάντως, με την πτώση των πίσω καθισμάτων ο χώρος αυξάνεται στα 1.268 λίτρα. Με τη μη πτώση τους τρεις επιβάτες χωρούν σχετικά καλά στην πίσω σειρά, με κάποιους συμβιβασμούς στα γόνατά τους.
Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe: Οδική συμπεριφορά
Σε αντίθεση με τους σχεδιαστές, οι μηχανικοί του Ρούσελσχαϊμ είχαν περισσότερες ελευθερίες να “παίξουν” με τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του Astra GSe. Τη θέση των τυπικών αμορτισέρ τώρα έχει πάρει ένα σετ Koni, τεχνολογίας FSD, που προσφέρει την ευχέρεια ρύθμισης της απόσβεσης.
Μια άλλη αλλαγή που έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά αφορά στα ελατήρια, που είναι αρκετά πιο σκληρά -και λίγο πιο κοντά-, και μια τρίτη η βελτίωση της αίσθησης του τιμονιού με βελτιωμένη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Όλα αυτά έχουν κάνει το Astra GSe αισθητά πιο δυναμικό στο δρόμο, και λιγάκι πιο σκληρό στις κακοτεχνίες της ασφάλτου - αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό, όπως θα συνέβαινε σε ένα καθαρόαιμο hot-hatch, ούτε σε σημείο να χαλούν την εξαίρετη ποιότητα κύλισης στο ταξίδι.
Εξάλλου, βασίζεται σε ένα ιδιαίτερα στιβαρό δάπεδο της νέας γενιάς του Astra, και στην έτσι κι αλλιώς σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης που έχουν ακόμα και οι πιο απλές, μη υβριδικές εκδόσεις του. Δηλαδή, ήδη από τα πιο απλά Astra είναι εξαιρετικός ο έλεγχος των κλίσεων, η συγκρότηση του αυτοκινήτου στις στροφές και η πρόσφυση, και στο GSe αυτά γίνονται ακόμα καλύτερα. Ακόμα και με την αύξηση του βάρους στον 1,7 τόνο, λόγω της μπαταρίας.
Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe: Συμπέρασμα
Η κορυφαία έκδοση του Opel Astra παραθέτει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η γερμανική εταιρεία στην κατηγορία (εξαίρετης λειτουργίας υβριδικό σύστημα, μεγάλη ισχύ, χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής), συμπεριλαμβανομένου τόσο του εξοπλισμού, όσο και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης - που περιλαμβάνουν από Adaptive Cruise Control και αυτόματο φρενάρισμα, μέχρι υποβοήθηση του παρκαρίσματος.
Ωστόσο, το τίμημα για όλα αυτά είναι πολύ μεγάλο, καθώς ξεπερνά αρκετά τις 44,5 χιλιάδες της βασικής έκδοσης PHEV. Το Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe φτάνει τις 51.600 ευρώ, και από μια άποψη έχει περισσότερο νόημα αν είναι να ανεβεί κανείς -κυρίως μέσω εταιρικής αγοράς του αυτοκινήτου- τόσο ψηλά για ένα hatch της κατηγορίας C. Τα Plug-in υβριδικά παραμένουν ακριβά, αλλά προσφέρουν τη δυνατότητα ακόμα και μηδενικής κατανάλωσης βενζίνης καθημερινά, αλλά και ταξιδιού χωρίς το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας - κι αυτό είναι ένα δέλεαρ.
Opel Astra 1.6T Plug-in Hybrid GSe
- Κινητήρας/καύσιμο: 1.6 Turbo 150 PS / Βενζίνη
- Ηλεκτροκινητήρας: 110 PS
- Υβριδικό σύστημα: Plug-in Hybrid
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
- Κίνηση: Εμπρός
- Συνδυαστική ισχύς: 225 ίπποι
- Ροπή: 360 Nm
- 0-100 km/h: 7,5 sec
- Τελική ταχύτητα: 235 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 1,3 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 30 g/km
- Μήκος: 4,374 m
- Βάρος: 1.703 kg
- Χώρος αποσκευών: 352-1.268 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: 51.600 €