Δοκιμή του κορυφαίου, υβριδικού Renault Clio των 145 ίππων στην έκδοση Esprit Alpine
Με ολίγη από την υβριδική τεχνολογία του Βιρύ (του τμήματος κινητήρων της Renault F1) και με τον “αέρα” της Διέππης (του εργοστασίου της Alpine) στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό του, αυτό είναι το κορυφαίο Renault Clio - μια “χρυσή τομή” επιδόσεων και οικονομίας.
Το Renault Clio, ανέκαθεν ένα από τα πλέον ταγμένα στο στιβαρό και σπορ πάτημα μεταξύ όλων των supermini της αγοράς, διαθέτει στην κορυφή της γκάμας του μια υβριδική έκδοση με ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1.6 λίτρου και δύο ηλεκτροκινητήρες, αλλά με σπορ καθίσματα, διαχύτη, και το “γαλλικό αγωνιστικό μπλε” χρώμα της Alpine: την έκδοση Renault Clio E-Tech Hybrid 145 Esprit Alpine.
Όσο κι αν οι δύο κόσμοι στους οποίους αυτό το Clio ισορροπεί μοιάζουν αντιφατικοί, η γαλλική εταιρεία έχει καταφέρει να τους αφομοιώσει σε ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο, αρμονικό στη λειτουργία του, αφήνοντας τον οδηγό να επιλέξει αν θα οδηγεί στη ρύθμιση Eco για τη μέγιστη οικονομία ή στη ρύθμιση Sport για την χαρά της σπορτίφ οδήγησης.
Δεν είναι ένας συνεχιστής, αυτός, του Clio Williams ή του Clio RS. Είναι ένα πολύ πιο καθημερινό και άνετο αυτοκίνητο, με περισσότερο άνετη ανάρτηση σε σχέση με τους δύο λυσσασμένους του προπάτορες, το οποίο με τις επιδόσεις και την εμφάνισή του δίνει λίγη περισσότερη έμφαση στη σπορ πλευρά του σύγχρονου Clio.
Δεν διαφέρει -στο σασί του- από τις άλλες εκδόσεις (υβριδικές, βενζίνης, diesel, υγραερίου), έχει ακόμα και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά η απόκρισή του στο δρόμο και η στιβαρότητα του πατήματός του δείχνει πόσο ικανή είναι η πλατφόρμα και οι μηχανικές επιλογές του γαλλικού best-seller, που έτσι κι αλλιώς ανανεώθηκε αισθητικά και μηχανικά το 2023.
Την ίδια ώρα, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες του, μπορεί να πετύχει οικονομία καυσίμου αντίστοιχη με των πιο οικονομικών βενζινοκίνητων εκδόσεών του, κάτω από τον “βασιλιά” της οικονομίας που είναι η έκδοση υγραερίου (LPG). Και το καταφέρνει όσο καλά καταφέρνει και τη σπορτίφ του οδική συμπεριφορά. Ας τα δούμε με λεπτομέρειες:
Renault Clio E-Tech Hybrid 145: Πώς δουλεύει το υβριδικό του σύστημα
Εξελίσσοντας ήδη για παραπάνω από 11 χρόνια τα υβριδικά της συστήματα για τη Formula 1, η Renault μετάγγισε λίγη από αυτή την τεχνογνωσία και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Το υβριδικό σύνολο διαθέτει στον πυρήνα του έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 λίτρου και 94 ίππων, που συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν 49 και 20 ίππους.
Αυτά παίρνουν την ενέργειά τους από μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh, και το έργο της μετάδοσης αναλαμβάνει ένα κιβώτιο Multimode 6 σχέσεων, εκ των οποίων οι τέσσερις αφορούν στον θερμικό κινητήρα και οι δύο στο βασικό ηλεκτρικό μοτέρ (το οποίο βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων).
Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει για την εκκίνηση του κινητήρα και για ηλεκτρικές ανάγκες που δεν σχετίζονται με τη συνολική απόδοση, όπως το συγχρονισμό των στροφών του βενζινοκινητήρα με το κιβώτιο και το σύστημα start/stop.
Αναλόγως των συνθηκών, και αυτόματα, το υβριδικό σύστημα έχει 14 διαφορετικές λειτουργίες. Η πρώτη είναι η αμιγώς ηλεκτρική: το Clio παίρνει μπροστά αθόρυβα, μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ, και μπορεί να κινηθεί -εφ’ όσον επαρκεί η ενέργεια της μπαταρίας- αποκλειστικά με ηλεκτρισμό για λίγα χιλιόμετρα, αν ο οδηγός πατήσει το κουμπί EV.
Το Clio E-Tech Hybrid δεν μπαίνει στην πρίζα, αλλά η μπαταρία του φορτίζει με την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα και την κύλιση (ειδικά στη θέση ‘Β’ (Brake) του επιλογέα ταχυτήτων), είτε από τον ίδιο τον βενζινοκινητήρα.
Έπειτα, πέραν της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από την κονσόλα το οδηγικό προφίλ My Senses (Υβριδικό), περίπτωση στην οποία ο βενζικονικητήρας θα συνδυάζεται με τον θερμικό με στόχο τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Η Renault λέει ότι έτσι η κατανάλωση στην πόλη μειώνεται κατά 40%, καθώς η ηλεκτρική υποβοήθηση μπορεί να συμβάλλει στο 80% των αναγκών της πόλης.
Κι έτσι φτάνουμε στο προφίλ σπορ, όπου ο βενζινοκινητήρας έχει τον πρώτο λόγο και το όλο σύστημα ξεδιπλώνει την πλήρη ισχύ των 145 ίππων με το βύθισμα του γκαζιού - με αποτέλεσμα το υβριδικό Clio του σχεδόν 1,3 τόνου να σημειώνει το sprint 0-100 km/h σε 9,3 δευτερόλεπτα, και να έχει πολύ ζωηρές και γεμάτες ρεπρίζ για κάθε ανάγκη προσπέρασης.
Στην τελευταία αυτή περίπτωση η κατανάλωση παίρνει τον ανήφορο, αλλά στις πρώτες περιπτώσεις, σε αυτό το ποσοστό 40% που λέει η Renault, όντως είναι εφικτό να κινείσαι -με προσοχή- κάτω από τα 5,0 lt / 100 km στην πόλη και σε μεικτές συνθήκες λίγο πάνω από τα αυτά.
Renault Clio E-Tech Hybrid 145: Στο δρόμο
Έτσι, παρότι πρόκειται για την πλέον σπορτίφ έκδοση, η Renault έχει διατηρήσει και εδώ μια κάποια σχετική προτεραιότητα στην άνεση: έχει βεβαίως την πολυτέλεια να το κάνει, καθώς το Clio είναι ένα κλασσικό καλοστημένο γαλλικό supermini που πετυχαίνει έναν σίγουρα αποδεκτό, αν όχι εξαίρετο, συνδυασμό άνεσης και πρόσφυσης.
Το Clio έχει κι από τις απλές του εκδόσεις λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση από ανταγωνιστές που έχουν επιλέξει απαρέγκλιτα την άνεση, που σημαίνει ότι ακόμα και σε αυτή την ισχυρότερη έκδοσή του ελέγχει τις κλίσεις του, έχει ψηλά το όριο της πρόσφυσής του παρά τα 1.238 κιλά του, είναι συγκροτημένο σε κάθε φάση της στροφής πατώντας στους πανέμορφους τροχούς των 17 ιντσών.
Επιλέγοντας το προφίλ Sport ο οδηγός νιώθει λίγο καλύτερη απόκριση στο γκάζι, καθώς και το τιμόνι να βαραίνει και να γίνεται λίγο πιο ακριβώς, και -μαζί με την πλευρική στήριξη των εξαίρετων σπορ καθισμάτων- αυτές είναι οι μοναδικές σπορ εμπειρίες που βιώνει στην έκδοσηTech-E Hybrid 145Esprit Alpine. Μαζί με τον αρκετά πιο ηχηρό τόνο του κινητήρα, που πάντως πλανάται αισθητά και γοερά ακόμα και στη χαλαρή κίνηση στην πόλη.
Renault Clio E-Tech Hybrid 145: Σχεδίαση και έκδοση Esprit Alpine
Ο ανασχεδιασμός της 5ης γενιάς του γαλλικού supermini έφερε προφανώς τα νέα φωτιστικά σώματα, με λεπτότερους προβολείς LED Pure Vision και τα LED ημέρας σε ένα πλαίσιο σχήματος μπούμερανγκ στο κάτω μέρος τους.
Παράλληλα, μεγάλωσε το μέγεθος του εμβλήματος της εταιρείας στο κέντρο της μάσκας, ενώ έχουν αλλάξει σημαντικά και οι προφυλακτήρες με το μεγάλο αεραγωγό στο κέντρο του μπροστινού και ανασχεδιασμένες εισαγωγές στις άκρες τους. Μικρές αλλαγές έχουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα LED, με λίγο διαφορετικές γραμμές και διάφανο κάλυμμα.
Η έκδοση Esprit Alpine, φυσικά στο “γαλλικό αγωνιστικό μπλε” του σπορ βραχίονα της Renault στη Διέππη, συμπληρώνει το εικαστικό και αεροδυναμικό σύνολο με την πτέρυγα και τον διαχύτη στην απόληξη της οροφής και του δαπέδου, καθώς και με τις εξειδικευμένες πολυακτινικές δίχρωμες ζάντες. Επίσης, κάνει γνωστά τα γονίδιά του με το έμβλημα της Alpine στα φτερά των εμπρός θόλων.
Renault Clio E-Tech Hybrid 145: Εσωτερικό
Στη γενικότερη αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών του εσωτερικού με τη νέα γενιά του Clio, που περιλαμβάνει σε μεγάλο ποσοστό και βιώσιμα υλικά, η έκδοση Esprit Alpine προσθέτει ίσως την πιο εντυπωσιακή πτυχή της: τα υπέροχα σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ, με το λογότυπο της Alpine στα προσκέφαλα και μια μικρή γαλλική σημαία στις πλαϊνές ραφές του.
Η στήριξη και άνεση των καθισμάτων είναι κάτι που ανώτερο από ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα υβριδικό supermini. Οι σπορ παραπομπές συνεχίζονται με τις τρικολόρ ραφές στο τιμόνι, τα πεντάλ αλουμινίου, ενώ άλλες λεπτομέρειες είναι η μινιμαλιστική γαλλική σημαία που είναι ραμμένη στο ταμπλό.
Κατά τα άλλα, σε σχέση με τις άλλες (προχωρημένες, εξοπλιστικά) εκδόσεις δεν αλλάζει η κεντρική ψηφιακή οθόνη, μεγέθους 9,3 ιντσών, που φιλοξενεί το εξαιρετικά εύχρηστο λογισμικό για τη διαχείριση των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητας, καθώς και το σύστημα Renault EASY LINK με ασύρματη συνδεσιμότητα του smartphone. Ο πίνακας οργάνων είναι, και αυτό, της μεγαλύτερης παραλλαγής των 10 ιντσών.
Αυτό που αλλάζει στο εσωτερικό στις υβριδικές εκδόσεις, σε σχέση με τις αμιγώς θερμικές, είναι ο χώρος αποσκευών: λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδό του, το Clio E-Tech Hybrid προσφέρει 301 λίτρα στο πορτ-μπαγκάζ έναντι των 391 lt των θερμικών. Το μεταξόνιο και το μήκος είναι τα ίδια, κι έτσι ο χώρος για τους επιβάτες παραμένει ίδιος - όχι ο κορυφαίος της κατηγορίας, αλλά αξιοπρεπής.
Renault Clio E-Tech Hybrid 145: Συμπέρασμα
Μετά από όλα αυτά, τώρα πρέπει να ειπωθεί ότι η υβριδική έκδοση 145 ίππων του Clio ξεκινά από τις 28.670 ευρώ, ενώ η κορυφαία σπορ και εξοπλιστική της εκδοχή, το κορυφαίο όλων των Clio, το Esprit Alpine, κοστίζει 32.950 ευρώ. Είναι αρκετά χρήματα για ένα supermini.
Παρόλα αυτά, προσφέρει τα πάντα, από επίπεδο εξοπλισμού, τεχνολογίας, άνεσης, ποιότητας. Το Clio E-Tech Hybrid μπορεί να είναι εξίσου καλό στην οικονομία της πόλης και μαζί γλυκό και στιβαρό σε έναν σπειροειδή δρόμο του βουνού, ένα αυτοκίνητο που χωρίς κραυγές και επιδείξεις σε κάνει να χαίρεσαι την οδήγησή του.
Φυσικά περιλαμβάνει τη μεγάλη οθόνη με κάμερα οπισθοπορείας, τα προφίλ οδήγησης του Multi-Sense και αυτόματο κλιματισμό, μεταξύ άλλων, όπως βέβαια και την πλήρη σουίτα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού - όπως το Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop & go που κάνει τόσο ξεκούραστη την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Τουλάχιστον αξίζει τα χρήματά του, δηλαδή.
Renault Clio E-Tech Hybrid 145
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.6 / Βενζίνη
- Ισχύς βενζινοκινητήρα: 94 ίπποι / 5.600 rpm
- Ροπή βενζινοκινητήρα: 148 Nm / 3.200 rpm
- Ηλεκτροκινητήρας 1: 49 ίπποι / 205 Nm
- Ηλεκτροκινητήρας 2: 20 ίπποι / 50 Nm
- Συνδυαστική ισχύς: 145 ίπποι
- Μπαταρία: 1,2 kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / Multimode 4+2 σχέσεων
- Κίνηση: Εμπρός
- 0-100 km/h: 9,3 sec
- Τελική ταχύτητα: 174 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 4,6 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 93 g/km
- Μήκος: 4,053 m
- Μεταξόνιο: 2,583 m
- Βάρος: 1.238 kg
- Χώρος αποσκευών: 301-979 lt
- Τιμή: από 28.670 € (Esprit Alpine: 32.950 ευρώ)