ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δοκιμή του μεγαλύτερου και ισχυρότερου SUV της Mazda, του plug-in υβριδικού CX-60

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS

Ως γνήσιο Mazda και αυτό, το CX-60 είναι εναλλακτικό: ένα μεγάλο, πολυτελές SUV που ακολουθεί τη δική του σχεδιαστική φιλοσοφία ανάμεσα στα κλασσικά γερμανικά, κι ένα εναλλακτικό που προσεγγίζει από άλλο δρόμο -με μεγάλους κινητήρες- το σύγχρονο συνδυασμό απόδοσης/μειωμένης κατανάλωσης-ρύπων. Και δίνει πάνω από 50 ηλεκτρικά χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση.

Παρότι τα αυτοκίνητα αυτά, τα μεγάλα και πολυτελή SUV, εκ των πραγμάτων και βάσει της τιμής που ξεκινά πάνω από τις 50.000 ευρώ απευθύνονται σε πολύ περιορισμένο κοινό, η ζήτηση παραμένει σεβαστή: το Mazda CX-60 διαγράφει πολύ πετυχημένη τροχιά στην Ευρώπη από την πρώτη του εμφάνιση, εδώ και περίπου έναν χρόνο.

Την ίδια στιγμή, μια αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει σε αυτές τις πολυτελείς κατηγορίες πολύ μεγάλα περιθώρια κέρδους - πολλαπλάσια από ένα αυτοκίνητο μαζικών πωλήσεων. Έτσι, τα μεγάλα και ενεργοβόρα SUV είναι εδώ για να μείνουν, και αυτό που μπορούν και κάνουν οι κατασκευαστές είναι να αναζητούν τους τρόπους και τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες για να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους τους.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Mazda CX-60: Μηχανικά εναλλακτικό
Από το γύρισμα του αιώνα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επιλέγουν το downsizing, δηλαδή τη χρήση μικρότερων κινητήρων με Turbo, αλλά η Mazda έχει -όπως πάντοτε είχε- λίγο διαφορετικό τρόπο να βλέπει τα πράγματα: πιστεύει ότι μπορεί να φτάσει στο ίδιο αποτέλεσμα, αν όχι σε καλύτερο, χωρίς να περιορίζει τον κυβισμό των θερμικών κινητήρων της, αξιοποιώντας την υψηλότερη απόδοσή τους με πιο αποδοτικό τρόπο.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Έτσι λοιπόν, το Mazda CX-60 PHEV είναι -από την μία πλευρά- το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευάσει μέχρι στιγμής η Mazda, με ισχύ 327 ίππων, πολύ ζωηρή ροπή από χαμηλά που κάνει το peak της στα 500 Nm, και επιτάχυνση 0-100 km/h.

Αλλά μπορεί παράλληλα -στην άλλη του πλευρά- να κάνει σε ρεαλιστικές συνθήκες της καθημερινότητας και αθόρυβα περισσότερα από 50 χιλιόμετρα (συνολικά 63 χλμ., σύμφωνα με τη Mazda), με ταχύτητα έως και 100 km/h, με κάθε φόρτιση της μπαταρίας των 17,8 kWh. H κατανάλωση, στην περίπτωση αυτή, είναι της τάξης των 28,6 kWh/100 km.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Ενδιάμεσα, η συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα των 100 kW στον τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης Skyactiv-G των 2.5 λίτρων είναι τόσο σημαντική, που μπορεί να συμβάλλει στον περιορισμό της μέσης κατανάλωσης ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα - αριθμός που ήταν κάπως αδιανόητος τις προηγούμενες δεκαετίες με ένα αυτοκίνητο άνω των 2 τόνων.

Η εξάντληση της ενέργειας της μπαταρίας και η λειτουργία του κινητήρα βενζίνης ανεβάζει την κατανάλωση κοντά στα 9,0 lt/100km, που αυξάνεται γεωμετρικά με την ανάλογη αύξηση του ρυθμού και της ταχύτητας - μέχρι τα 200 km/h που τίθεται το όριο από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα. Ο βενζινοκινητήρας μόνος του αποδίδει 191 hp και 261 Nm, και ο ηλεκτροκινητήρας 175 hp και 270 Nm.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS

Στις δύο όψεις του νομίσματος της απόδοσης της υβριδικής μονάδας ισχύος του Mazda 2.5 PHEV, λοιπόν, βλέπουμε το εξής: η απόδοση είναι ισχυρή σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου -σε επιτάχυνση και ρεπρίζ- για ένα αυτοκίνητο 2.055 κιλών, ενώ ταυτόχρονα η διαρκής έρευνα της Mazda στους μεγάλους κινητήρες βενζίνης πετυχαίνει να περιορίσει τους ρύπους και την κατανάλωσή τους. Σε βαθμό που η εξελικτική διαδικασία αυτή να τους καθιστά αποδεκτούς.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Mazda CX-60: Σχεδιαστικά εναλλακτικό
Η διαφορετικότητα του μεγάλου SUV από τη Χιροσίμα, έπειτα, εκφράζεται από το σχεδιασμό του: δείχνει απέριττο, πιο λιτό και πιο μινιμαλιστικό σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του. Ειδικά στο εσωτερικό, όπου κανένα σημείο δεν είναι φορτωμένο ή περίπλοκο, και όπου ακόμα οι ψηφιακές οθόνες δεν έχουν κυριεύσει τα πάντα.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Οι καθαρές επιφάνειες, με πρώτης ποιότητας υλικά, συνδυάζονται με μια ογκώδη και πολύ πρακτική κεντρική κονσόλα, και οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν στο ταμπλό και στο τιμόνι - κάτι που πάντα θα είναι πιο βολικό σε σχέση με τους διακόπτες αφής (κι αυτό είναι μια προσωπική άποψη).

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12 ιντσών πίσω από τον οδηγό τηρεί ακόμα τις κλασσικές ενδείξεις του ταχύμετρου και στροφόμετρου, αλλά παραμετροποιείται - και επίσης μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να αλλάξει το οδηγικό προφίλ και άλλες ρυθμίσεις μέσω των κουμπιών του τιμονιού.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS

Και την ίδια στιγμή, η κεντρική οθόνη πολυμέσων, πλοήγησης και συνδεσιμότητας έχει την παραδοσιακή, και τόσο καλαίσθητη, διαμόρφωση της “ανάδυσης” από το πάνω μέρος του ταμπλό. Με διάσταση 12,3 ιντσών δεν υστερεί παρά μόνο στο λίγο ξεπερασμένο της μενού. Ο έλεγχός της από τον κεντρικό κυκλικό χειριστήριο της κονσόλας παραμένει -πάντα κατά τις δικές μας προτιμήσεις- πολύ πιο βολικός σε σχέση με τις οθόνες αφής, κι ίσως αποσπά και λιγότερο την προσοχή σου από το δρόμο.

Κανένα από τα πληθωρικά SUV της κατηγορίας αυτής -των 4,745 μέτρων, στην προκειμένη περίπτωση- δεν κρύβει την ογκώδη του υπόσταση, και ο εξωραϊσμός της είναι δύσκολος αν την ίδια στιγμή πρέπει να διατηρηθεί το σχετικά τετραγωνισμένο τους σχήμα για την καλύτερη αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Όμως, η ανάγκη για τους χώρους πάντοτε κερδίζει, κι έτσι ανάμεσα στα 2,87 μέτρα του μεταξονίου του το CX-60 προσφέρει όσο χώρο χρειάζονται πέντε επιβάτες για να ταξιδεύουν με άνεση, καθώς και πίσω τους 570 λίτρα για τις αποσκευές (που γίνονται 1.726 λίτρα με την πρώτη των πίσω καθισμάτων).

Mazda CX-60: Στα υψίπεδα των premium
Πέραν της εναλλακτικής του υπόστασης στην τεχνολογία και το σχεδιασμό του, πάντως, το Mazda CX-60 είναι επάξια ένα SUV της πολυτελούς κατηγορίας λόγω όλων των υπόλοιπων προδιαγραφών του.

Για παράδειγμα, το σύστημα ανάρτησης είναι κορυφαίο, με τις πιο ακριβές και καλές λύσεις -διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω-, το κιβώτιο 8 σχέσεων είναι σύγχρονο και προηγμένο (αν και ενίοτε λίγο αργό στις αλλαγές) και στέλνει την κίνηση και στους 4 τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης i-Activ.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Έτσι, από την ψηλή του θέση ο οδηγός νιώθει μεν τον όγκο του αμαξώματος που διαχειρίζεται, αλλά από την άλλη έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο που φιλτράρει με άνεση τις κακοτεχνίες του δρόμου και δίνει ποιότητα κύλισης ενός κορυφαίου premium SUV, και μαζί ελέγχει με αρκετή στιβαρότητα τις κλίσεις του στις στροφές και εμπνέει εμπιστοσύνη.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση βοηθά και το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC), που επεμβαίνει φρενάροντας ανεπαίσθητα τον πίσω εσωτερικό τροχό για να βελτιώσει την κατευθυντικότητα. Κι επίσης βοηθά και η επιλογή του προφίλ Sport, από το τιμόνι, για να γίνει πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού και το τιμονιού, και μαζί πιο δυναμικές οι αλλαγές σχέσεων.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS

Δεν είναι φυσικά σπορ αυτοκίνητο, αλλά μπορείς να κινηθείς σβέλτα μαζί του, να μπεις σε έναν καλό ρυθμό όταν συνηθίσεις τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα - η οποία δίνει επιπλέον φόρτιση στη μπαταρία για να παραμένει για περισσότερο χρόνο σε λειτουργία το υβριδικό σύστημα κίνησης, προς όφελος της κατανάλωσης.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Λόγω μεγέθους η πόλη δεν είναι το στοιχείο του CX-60, αλλά βοηθά στην ευελιξία το γρήγορο τιμόνι, ενώ εκτός δρόμου βοηθά η τετρακίνηση και τα 17,5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος - αλλά μέχρι του ορίου που θέτει το βάρος, οι ζάντες 20 ιντσών και τα ασφάλτινα ελαστικά που τις περικλύουν.

Έτσι, για την πόλη ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ EV, για τον αυτοκινητόδρομο το Normal, για τη σβέλτη οδήγηση το Sport, για την εκτός δρόμου περιήγηση το Off-Road - ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Towing, για τη ρυμούλκηση.

Mazda CX-60: Συμπέρασμα
Το μεγάλο και πολυτελές SUV της Χιροσίμα κερδίζει με αξιώσεις τη θέση του δίπλα στα πλέον διακεκριμένα BMW, Audi, Mercedes ή Volvo της κατηγορίας, ως μια εναλλακτική πρόταση, διαφορετικής σχεδιαστικής και μηχανικής φιλοσοφίας - αλλά εξίσου άνετη, αποδοτική -ειδικά σε αυτή την ισχυρότερη έκδοσή 2.5 PHEV- και καλά εξοπλισμένη, στη μεγάλη πληθώρα των εκδόσεών του.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Τα στοιχεία ανώτερου εξοπλισμού περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το i-Adaptive Cruise Control (i-ACC), το Turn Across Traffic Assist - SBS-R με ανίχνευση πεζών, το Mazda Driver Personalization System (που θυμάται τις ρυθμίσεις του οδηγού, από τις θέσεις του καθίσματος και του τιμονιού μέχρι τα πολυμέσα), το See-Through View (κάμερα 360ο που βοηθά στην πόλη) και όλη τη σουίτα των γνωστών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Το plug-in υβριδικό Mazda CX-60 2.5 PHEV ξεκινά από τις 58.087 ευρώ, και η συγκεκριμένη του έκδοση Homura από τα 63.797 €. Η τελευταία περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της διακοσμητικά στοιχεία όπως η μαύρη γυαλιστερή κυψελοειδής μάσκα, ζάντες 20'', φιμέ πίσω τζάμια, και στο εσωτερικό μεταξύ άλλων μαύρα δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι και ηχοσύστημα Bose με 12 ηχεία.

P.DIAMANTIS
Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV P.DIAMANTIS


Mazda CX-60 e-Skyactiv 2.5 PHEV 327 PS

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 2.5 / Βενζίνη
  • Ηλεκτροκινητήρας: 175 ίπποι / 270 Nm
  • Μπαταρία: 17,8 kWh
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
  • Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
  • Ισχύς (συνδυαστική): 327 ίπποι / 6.000 rpm
  • Ροπή (συνδυαστική): 500 Nm / 4.000 rpm
  • 0-100 km/h: 5,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 200 km/h
  • Κατανάλωση βενζίνης (WLTP): 1,5 lt/100 km
  • Κατανάλωση ενέργειας: 23,00 kWh/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 33 g/km
  • Μήκος: 4,745 m
  • Μεταξόνιο: 2,870 m
  • Βάρος: 2.055 kg
  • Χώρος αποσκευών: 570-1.726 lt
  • Τιμή: Από 58.087 €
TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ MAZDA MAZDA CX-60
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ