Δοκιμή του μικρότερου SUV της Jeep στη βασική του εκδοχή με κινητήρα 1,2 λίτρων και 100 ίππους
Με το Avenger, η Jeep κατάφερε να διατηρήσει τις παραδοσιακές αξίες, σε μια κλίμακα που δεν μας είχε συνηθίσει, μόνο και μόνο για να αποδείξει πως έχει μετεξελιχτεί -με τη βοήθεια και του Ομίλου Stellantis- σε μια κραταιά δύναμη σε όλες τις κατηγορίες των SUV.
Η Jeep απέφυγε την πεπατημένη και ξεκίνησε με την παρουσίαση του μικρού μοντέλου στην ιστορία των SUV της από την αμιγώς ηλεκτρική πρόταση που μας είχε κερδίσει από κάθε άποψη. Τώρα φέρνει στο προσκήνιο και τη βενζινοκίνητη εκδοχή, που όπως φαίνεται, έχει όλα όσα χρειάζεται για να αποτελέσει μια από τις καλύτερες επιλογές καινούργιου αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά.
Γιατί χωρίς περιστροφές, το Avenger είναι αυτό ακριβώς: Μια από τις καλύτερες περιπτώσεις αγοράς που έχει μπροστά του κάθε ενδιαφερόμενος. Συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που του δίνουν ειδικό βάρος στην εποχή των SUV που ζούμε, μια μια ευελιξία σε ότι έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά του, τα οποία κάνουν το σήμα της Jeep να λάμπει τόσο εκθαμβωτικά όσο ποτέ στο παρελθόν.
Τη χαριτωμένη του εμφάνιση την έχουμε αναδείξει και στην πρώτη επαφή με την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου. Εδώ, δεν έχουμε πρακτικά καμία παραλλαγή στο αρχικό σχέδιο, οπότε μιλάμε για ένα ιδιαίτερα εύστοχο τελικό αποτέλεσμα, μια και καταφέρνει να “ξυπνάει” τη θετική διάθεση καθενός που το αντικρίζει, ενώ την ίδια στιγμή είναι καινούργιο και το δείχνει από μακριά.
Οι διαστάσεις είναι η αμέσως επόμενη, ιδιαίτερα επιτυχημένη επιλογή από τους σχεδιαστές. Το Avenger είναι ο ορισμός του “τόσο- όσο”, με θετικό αντίκτυπο στην ευελιξία του αλλά και την ικανότητά του να παίξει το ρόλο ακόμα και του οικογενειακού για νέους γονείς. Κρατήστε το αυτό, καθώς το Avenger δεν είναι αυτό που θα ικανοποιήσει μεγάλα αναστήματα- επί τέσσερα στην καμπίνα, όσο και αν ο οδηγός μπορεί να στείλει το τιμόνι πιο μέσα και το κάθισμά του πιο μπροστά.
Για να μην υπερβάλλουμε, οι χώροι είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα των διαστάσεων του αυτοκινήτου. Σημαντικό είναι επίσης και το ότι υπάρχουν παντού χρήσιμοι και εύκολα προσβάσιμοι χώροι για αντικείμενα, απλά όταν θα έχει να διαχειριστεί τις ανάγκες 4 με ανάστημα πάνω από 1,80 μέτρα έκαστος, τότε θα πρέπει να περιοριστεί η απόσταση της κάθε διαδρομής.
Στο πορτ μπαγκάζ του, τα 380 λίτρα μέχρι την εταζέρα, είναι ικανοποιητικά για το συνολικό μέγεθος του αυτοκινήτου. Η αισθητική του ταμπλό είναι πολύ σύγχρονη και σύννομη στη διάθεση της Jeep συνολικά, ενώ εξοπλιστικά, το μικρότερο στη γκάμα της Jeep, αποδεικνύεται ιδιαίτερα προικισμένο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίος και ο τίτλος του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2023.
Στη συγκεκριμένη έκδοση, το Avenger εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, που για την περίσταση αποδίδει 100 ίππους και και 205 Nm ροπής. Την απόδοσή του, προσφέρει στο “πιάτο” του οδηγού, με τη βοήθεια του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο αποδεικνύεται πως έχει εξαιρετική κλιμάκωση και εξυπηρετεί ιδανικά όλες τις αποστολές που θα κληθεί το μικρό Jeep να αντιμετωπίσει.
Προφανώς και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του αλλά από την άλλη είναι ένα απόλυτα επαρκές αυτοκίνητο που ταξιδεύει άνετα, πολιτισμένα και ξεκούραστα, κρατώντας πολύ χαμηλά τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, ενώ την ίδια στιγμή ελίσσεται αποτελεσματικά στις δύσκολες “πίστες” που δημιουργούν οι στενοί δρόμοι ενός ασφυκτικού αστικού περιβάλλοντος.
Το Avenger επιφυλάσσει όμως έκπληξη ευχάριστη στον οδηγό του, όταν εκείνος βρεθεί σε επαρχιακό δίκτυο και θελήσει να δει “τι ψάρια πιάνει” το μικρό Jeep. Εκεί θα βρεθεί λοιπόν με τη διαπίστωση πως το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, τα φρένα είναι ανθεκτικά και ανταποκρίνονται εξαιρετικά στις ανάγκες ανεξαρτήτως κλίσεων του δρόμου και φορτίου.
Η ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο, δίνουν το κάτι παραπάνω στην αίσθηση της πολύ “ζυγισμένης” κατασκευής από την πλευρά του κατασκευαστή που έχει αποτινάξει για τα καλά από πάνω του το χαρακτηρισμό “του απλού και σκληροτράχηλου” μέσω του οποίου “περνούσε” το μήνυμα της παλιάς αρχιτεκτονικής στην ανάρτηση που είχε ως απόλυτη προτεραιότητα την ανθεκτικότητα στη σκληρή χρήση.
Τώρα, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το Avenger, όπως και από κάθε άλλο μοντέλο της Jeep, είναι αυτό της ανθεκτικής κατασκευής αλλά με σύγχρονη έκφραση στον τρόπο της απόδοσης που γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό και τους επιβάτες. Η ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές, είναι όσο σφιχτή πρέπει για να μην επιτρέπει εμφάνιση “πλεύσης” σε καμία περίπτωση, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από “κατσαρό” οδόστρωμα.
Επιπρόσθετα, η λειτουργία του τρικύλινδρου είναι επαρκώς πολιτισμένη και “συμπληρώνεται” από την καλή ηχομόνωση, προσφέροντας ως αποτέλεσμα ένα εξαιρετικά ευχάριστο και ήσυχο ταξίδι για τους επιβάτες. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι σαφής και ευχάριστος στη χρήση, με τη στρογγυλή μεταλλική λαβή του, ενώ και η θέση του είναι εξαιρετική καθώς το δεξί χέρι “πέφτει” με φυσικότητα πάνω της.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το μικρότερο των Jeep έδειξε ιδιαίτερη άνεση στη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα. Σε σχέση με τα 6,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, τα 7,0 λίτρα που είδαμε εμείς σταθερά για μικτή χρήση (και με λίγο πιο “άγριες” διαθέσεις ορισμένες φορές) είναι μια καλή επίδοση που αφήνει σοβαρά υπονοούμενα για εύκολο περιορισμό ακόμα και στην ενεργοβόρα αστική μετακίνηση.
Με ένα πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού από τη βασική του κιόλας έκδοση, το βενζινοκίνητο Avenger αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή νέου αυτοκινήτου. Στον εξοπλισμό του βρίσκουμε όλα εκείνα τα “καλούδια” που συνοδεύουν τα παραδοσιακά στοιχεία σε ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο και έχουν να κάνουν με τις υποστηρικτικές λειτουργίες για τον οδηγό και την ασφάλεια των μετακινήσεων.
Μιλάμε για το αυτόματο φρενάρισμα, την αναγνώριση της σήμανσης του δρόμου, όλα τα γνωστά πρωτόκολλα συνδεσιμότητας και διασύνδεσης για τις φορητές συσκευές αλλά και την πληρέστερη δυνατή εκμετάλλευση του ψηφιακού περιβάλλοντος. Μέσα στη “φαρέτρα” των πλεονεκτημάτων του Avenger, πρέπει να προστεθεί και η εργοστασιακή εγγύηση που το συνοδεύει και έχει διάρκεια 4 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων- που όπως και να το κάνουμε, είναι ένα πολύ δυνατό “συνοδεύτικό”.
Χώρια που και με αυτό, τα σχεδόν 26 χιλιάρικα της βασικής έκδοσης, έχουν άλλο νόημα στην ανταγωνιστική αγορά αυτής της περιόδου, κατά την οποία παίζει ρόλο σημαντικό, ακόμα και το γεγονός πως υπάρχουν αρκετά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα για τους ενδιαφερόμενους. Η νεανική διάθεση του μοντέλου της Jeep αλλά και το ειδικό βάρος του ονόματος της εταιρείας, είναι δύο ακόμα συστατικά, που δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο- ακόμα και σε επίπεδο… φιλολογικού ενδιαφέροντος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά– Jeep Avenger 1.2T 100 ps
Κινητήρας (κ.εκ.): Τετρακύλινδρος 1.199
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 100/ 5.500
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 205/ 1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h (σε δευτερόλεπτα): 10,6”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 184
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 125
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.084x1.776x1.528
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.562
Βάρος (κιλά): 1.255
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 380
Τιμή: Από 25.990 ευρώ