Δοκιμή του νέου Leapmotor C10 που είναι γεμάτο εκπλήξεις, έχοντας και την χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία
Ένα μεγάλο SUV από τη Leapmotor που αξίζει την προσοχή μας καθώς έχει πειστικότατες απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα που μπορεί να θέσει όποιος αναζητά την επόμενη αγορά αυτοκινήτου και δη ηλεκτρικού.
Βάζουμε νωρίς -πρώτοι επί ελληνικού εδάφους- στο χέρι το νέο ηλεκτρικό SUV, κάνουμε κυριολεκτικά τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του και εντυπωσιαζόμαστε από την πληρότητα, τις ικανότητες και φυσικά την τιμή του. Δεν είναι μόνο το look που δείχνει πως ο στόχος ήταν η προσέγγιση όσο το δυνατόν περισσότεροι θα το κοιτάξουν με συμπάθεια. Είναι και η υποδομή πάνω στην οποία έχει “χτιστεί” ένα μοντέλο που έχει όλα όσα ψάχνει κανείς για να περάσει εύκολα στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης.
Δεδομένα η ηλεκτροκίνηση θα είναι το επόμενο big thing στην αυτοκίνηση. Εξίσου δεδομένα, η μετάβαση αυτή δεν θα είναι εύκολη, ειδικά για τις χώρες όπως η δική μας που μας φέρνει μπροστά σε διάφορων ειδών δυσκολίες στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και αλλαγής των συνηθειών μας. Από την τιμή αγοράς, έως τον προγραμματισμό της διαδρομής, τόσο για την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, όσο και για τα ταξίδια, είναι πράγματα νέα.
Όσο πιο μεγάλη είναι η ευκολία που προσφέρει μια πρόταση στο να προσαρμοστεί ο χρήστης πάνω στα νέα δεδομένα, τόσο πιο γρήγορα θα φτάσουμε στο “στόχο” της αντικατάστασης του γηραλέου στόλου αυτοκινήτων- ή τουλάχιστον, ενός πολύ μεγάλου ποσοστού αυτού. Ας μην ασχοληθούμε όμως παραπάνω με το θέμα. Δεν λύνεται άλλωστε ούτε με ευχές, ούτε και με αυθαίρετες προτάσεις στο πλαίσιο μιας δοκιμής νέου αυτοκινήτου.
Πάμε στο νέο “κοσκινάκι” της ελληνικής αγοράς, που όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, έχει όλα όσα χρειάζεται για να κερδίσει την προσοχή και -γιατί όχι;- την ψήφο των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων. Σας έχουμε πει (και θα σας ξαναπούμε) για τους Κινέζους και τις απίθανες ικανότητές τους να παρουσιάζουν προϊόντα εφάμιλλα των Ευρωπαϊκών που έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε upper class. Το C10 είναι ακριβώς μια τέτοια περίπτωση, που έχει όμως και σημαντική “ευρωπαϊκή συμμετοχή”.
Εν αρχή είναι η τιμή
Είναι βάσει των διαστάσεών του, ένα επαρκέστατο D-SUV, πράγμα που σημαίνει πως οι οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες, καλύπτονται και με το παραπάνω. Το ότι έρχεται στην Ελλάδα με μια τιμή τόσο δελεαστική που θα κάνει κάποιους από τους ενδιαφερόμενους για τις μικρότερες κατηγορίες των ηλεκτρικών SUV, είναι από μόνο του ένα στοιχείο εξαιρετικά ενδιαφέρον.
Τα 30 χιλιάρικα για την απόκτηση του μεγάλου μοντέλου της Leapmotor (με την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”), είναι με βάση τα δεδομένα του ανταγωνισμού, προκλητικά χαμηλή τιμή. Για να βάλουμε τα πράγματα σε ένα συγκριτικό πλαίσιο, έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που βάσει των προδιαγραφών του “χτυπάει” την κατηγορία του Tesla Model Y (του ευρωπαϊκού πρωταθλητή πωλήσεων για το 2023), με τιμή που αντιστοιχεί στο Model 3.
Μόλις λίγα λεπτά μετά την είσοδο στο C10, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς πως έχει να κάνει με ένα μοντέλο που έχει πάρει τη συνταγή της Tesla και την έχει προσαρμόσει σε πιο ευρωπαϊκά πρότυπα, με χαμηλή τιμή. Από τη χρήση της κάρτας για την είσοδο και το κλείδωμα, μέχρι το λογισμικό που υποστηρίζει όλες τις λειτουργίες που ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη στο ταμπλό, όλα θυμίζουν Tesla. Ακόμα και ο διακόπτης για τα alarm που είναι τοποθετημένος στην εμπρός πλαφονιέρα μαζί με τον έτερο shortcut, που αφορά την αναδίπλωση των καθρεπτών- πλάι σε εκείνον για το χειρισμό του σκίαστρου της μεγάλης σταθερής ηλιοροφής.
Τι αγοράζει κανείς με αυτά τα χρήματα;
Πάμε λοιπόν να δούμε με τι έχουμε να κάνουμε στον τεχνολογικό τομέα. Το C10 έχει μονό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 218 ίππων, που για το βάρος των 1.838 κιλών αρκούν για να κινήσουν παραπάνω από αξιοπρεπώς το μεγάλο SUV. Τα 7,5 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι ενδεικτικό του πόσο ικανό είναι το μοντέλο, του οποίου η τελική ταχύτητα περιορίζεται προς όφελος της αυτονομίας, στα 170 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία του αυτοκινήτου έχει ονομαστική χωρητικότητα 70,0 kWh και από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου προκύπτει πως αυτή αρκεί για μια αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων με μια φόρτιση. Αυτό σημαίνει πως η μέση κατανάλωση είναι 16,7 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα και είναι φαινομενικά χαμηλή- μένει να δούμε και σε πραγματικές συνθήκες τι ψάρια πιάνει το μοντέλο, με τις 17,2 kWh που είδαμε μετά τα πρώτα 200 περίπου χιλιόμετρα να είναι αναμφίσβήτητα ένα καλό πρώτο δείγμα.
Ο onboard φορτιστής είναι μάλλον μικρός για τα δεδομένα της εποχής (7,2 kW) και έτσι ορίζεται ένας χρόνος κοντά στις 10 ώρες για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, όταν αυτή είναι άδεια και συνδεθεί με wallbox αντίστοιχης δυναμικότητας. Το όριο της παροχής για το ενδεχόμενο σύνδεσης σε ταχυφορτιστή, είναι και αυτό μάλλον χαμηλό, στις 83 kW. Ακόμα και έτσι όμως, για να φτάσει στο 80% της φόρτισης η μπαταρία, χρειάζεται περί τη μια ώρα- που αντικειμενικά, δεν είναι υπερβολικός χρόνος.
Κρατήστε πως για να “κερδίσει” 100 χιλιόμετρα αυτονομίας και να φτάσει στον προορισμό του, ο οδηγός θα πρέπει να μείνει συνδεδεμένος στον ταχυφορτιστή περί τα 15 λεπτά της ώρας. Αναμφίβολα χρόνος λογικός για τις περιπτώσεις που θα θελήσει κάποιος να κάνει ταξίδι μεγαλύτερο από τη θεωρητική αυτονομία του μοντέλου. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως το μοντέλο έχει open source χαρακτηριστικά σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση εφαρμογών αλλά και αναβαθμίσεων, στοιχείο πολύ σημαντικό για όσους γνωρίζουν την ευκολία που προσφέρει η συγκεκριμένη επιλογή από τον κατασκευαστή.
Τι βλέπω στην καμπίνα;
Η απλότητα στη σχεδίαση υποστηρίζεται από το τεχνολογικά αναβαθμισμένο προφίλ κάθε ηλεκτρικού. Όλα όσα μπορεί να χρειαστεί κανείς, υπάρχουν και ελέγχονται μέσα από την κεντρική οθόνη στο ταμπλό με διαγώνιο 14,6 ιντσών, που είναι μεγάλη και ευκρινέστατη. Μικρό “μείον” η έλλειψη φυσικών διακοπτών έστω και για τους χειρισμούς βασικών στοιχείων όπως είναι για παράδειγμα ο κλιματισμός, όπως και η έλλεψη του frunk παρά το γεγονός πως χώρος υπάρχει- αλλά τώρα μιλάμε για την καμπίνα.
Eργονομικό παράδοξο είναι το γεγονός πως οι καλαίσθητοι διακόπτες για τα παράθυρα, λειτουργούν “αντίστροφα”. Σπρώχνεις μπροστά και τα παράθυρα ανοίγουν, τραβάς πίσω και κλείνουν. Η σχεδίασή τους είναι τέτοια όμως που επιτρέπει με μια κίνηση τον ταυτόχρονο χειρισμό τους ανά ζεύγη (εμπρός- πίσω). Οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι είναι και αυτοί απευθείας παραπομπή στα μοντέλα της Tesla (που και εκείνα με τη σειράς τους, παρέπεμπαν σε Mercedes).
Η απλότητα στη σχεδίαση, φέρνει σε πρωταγωνιστικό ρόλο την ευρυχωρία μια και το μάτι δεν έχει πολλά “ερεθίσματα”. Το τιμόνι είναι καλαίσθητο και πάνω του βρίσκουμε περιστροφικούς διακόπτες που δίνουν πρόσβαση και σε ασυνήθιστες λειτουργίες, που μόνο στα μοντέλα της Tesla έχουμε δει (όπως π.χ. η ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών και η ροή των αεραγωγών), ενώ είναι αμέτρητες οι δυνατότητες παραμετροποίησης.
Τα υλικά που συναντά κανείς στην καμπίνα, είναι ποιοτικά και ανάλογα πολύ καλή είναι η συναρμογή τους. Εξαιρετική είναι η αίσθηση από το συνθετικό δέρμα στα καθίσματα, το οποίο είναι τόσο μαλακό που σε κάνει να το “χουφτώνεις” όλη την ώρα για να το πιστέψεις. Δεν εντοπίζεις ασύμμετρα κενά στους αρμούς, ενώ και τα κινούμενα τμήματα, δίνουν την αίσθηση της στιβαρότητας που θέλει ο οικογενειάρχης, ο οποίος θα δει και παιδικά χέρια να κάνουν αδέξιες κινήσεις πάνω τους.
Πίσω από το τιμόνι, μια ακόμα ευμεγέθης οθόνη (10,25 ίντσες) ενέχει ρόλο πίνακα οργάνων, προσφέροντας πληροφορίες χρήσιμες. Τίποτα το εξεζητημένο αλλά και τίποτα που να λείπει. Από εκεί και μετά, η ευρυχωρία αναδεικνύεται με την προσφορά πολλών αποθηκευτικών χώρων για αντικείμενα, εκτός της “άπλας” που έχουν τόσο οι εμπρός, όσο και οι πίσω επιβάτες, ακόμα και όταν όλων των ανάστημα είναι πάνω από 1,8 μέτρα.
Στο πορτ μπαγκάζ, βρίσκουμε κανονικό σχήμα και χωρητικότητα 425 λίτρων που για τα δεδομένα των D-SUV δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη αλλά απλά ικανοποιητική. Φυσικά η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται για να δώσει περισσότερο χώρο φόρτωσης, φτάνοντας έως και τα 1.410 λίτρα που παραπέμπει σε… μετακόμιση. Οι πίσω επιβάτες, είναι παραπάνω από άνετοι, ακόμα και με ανάστημα κοντά στα δύο μέτρα.
Τι γίνεται στο δρόμο;
Με την απόσταση από το έδαφος να είναι 18 εκατοστά, το C10 δεν είναι αυτό που θα πρέπει να κοιτάξει κάποιος που αναζητά περισσότερο off road διάθεση από το ευρύχωρο ηλεκτρικό SUV του. Ούτως ή άλλως, το C10 θα πρέπει να θεωρείται ως ένα station wagon με λίγο αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αυτό άλλωστε προκύπτει και από την πραγματικά πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά του.
Η μετάδοση της κίνησης αφορά τους τροχούς του πίσω άξονα. Εύλογα θα σκεφτεί κανείς και θα έχει δίκιο. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται πιο ομαλή μεταφορά της ισχύος του κινητήρα με τη μονή σχέση μετάδοσης. Η ανάρτηση έχει ικανοποιητική επαναφορά στις υψηλής συχνότητας ανωμαλίες του δρόμου, φιλτράροντας πολύ καλά τους κραδασμούς.
Αναφορικά με τις κλίσεις του αμαξώματος, καθώς όπως φαίνεται η άνεση ήταν το κυρίαρχο ζητούμενο κατά την εξέλιξη του μοντέλου. Ο έλεγχος των κλίσεων καταδεικνύει εξαιρετικά “ψαγμένη” ρύθμιση, μια και το C10 δεν μπορείς να το πεις μαλακό. Με ένα πολύ πετυχημένο τρόπο όμως, είναι εξαιρετικά άνετο, ενώ την ίδια στιγμή κρατάει πολύ καλά “χαρακτήρα” υπό πίεση.
Γενικότερα εισπράττεις την αίσθηση μιας πολύ άκαμπτης κατασκευής, η οποία παρά τα 2,8 μέτρα του μεταξονίου της, δείχνει πολύ καλά φύλλα ποιότητας υπό πίεση. Μάλιστα, αν ξέρεις τι σου γίνεται, μπορείς σε ελεγχόμενο περιβάλλον να προκαλέσεις γλίστρημα -προφανώς με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιημένο- το οποίο με την προοδευτικότητά του, λόγω του μεγάλου μήκους, σε κάνει να αισθάνεσαι drift king.
Εκτός της απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, προϋπόθεση για να νιώσεις λίγο περισσότερο την ισχύ του κινητήρα, είναι και η επιλογή του sport προγράμματος οδήγησης. Έτσι "ξυπνάει" λίγο η αίσθηση της ισχύος, που στην default "Eco" επιλογή με την οποία ξεκινά κάθε διαδρομή το C10, δείχνει να είναι "κρατημένη". Μην περιμένετε "φωτιά στην άσφαλτο" αλλά και πάλι, 218 ίπποι είναι αυτοί.
Λίγο (και λίγους) αφορά το κοινό της ηλεκτροκίνησης η παράμετρος αυτή ωστόσο. Αυτό που αξίζει να κρατήσει κανείς, είναι πως το C10 κινείται με ιδιαίτερη αρχοντιά σε όλες τις περιπτώσεις, δείχνει πιο συμπαγές από ότι τα 4,7 μέτρα του μήκους του αφήνουν να εννοηθεί και γενικότερα, αυτό που οδηγείς είναι σίγουρα καλύτερο από αυτό που περίμενες. Και αυτό κρατήστε το, μέχρι κεραίας.
Το C10 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό, αμερικάνικο και ευρωπαϊκό. Η κύλιση είναι πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και όλο το πακέτο που προσφέρει στον οδηγό και τους -άνετα καθήμενους στα υπόλοιπα καθίσματα- επιβάτες του.
Ναι αλλά τι σημαίνει Leapmotor;
Για να αναλυθεί, δεν είναι κάτι που τελειώνει με δύο προτάσεις. Θα το επιχειρήσουμε όμως. H Leapmotor ξεκίνησε να ασχολείται με τα αυτοκίνητα εδώ και 10 χρόνια περίπου. Η δυνατότητές της στην προσέγγιση του αντικειμένου, τράβηξε την προσοχή του κολοσσού που ακούει στο όνομα Όμιλος Stellantis και κοντολογίς, επήλθε μεταξύ τους συμφωνία, αποτέλεσμα της οποίας είναι η Leapmotor International.
Μέσω αυτής, γίνεται η διαχείριση των προϊόντων της εταιρείας, στα οποία έχει “μπει” και τεχνογνωσία από τη Stellantis και προορίζονται για την Ευρωπαϊκή αγορά. Με άλλα λόγια, η “σφραγίδα” της Stellantis είναι αυτή που πρέπει να κοιτάζει ο καταναλωτής ο οποίος εύλογα θα κοιτάει με δισταγμό μια νέα και άγνωστη εν πολλοίς εταιρεία να προσφέρει ένα τόσο δυνατό προϊόν.
Στα καθ’ ημάς, η Italian Motion, Ελληνική αντιπροσωπεία της Leapmotor International (καθώς και των Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Jeep), αποτελεί άλλη μια “εγγύηση” για την αξιοπιστία των μοντέλων που διατίθενται στην αγορά από την νέα μάρκα. Εκτός αυτής όμως, το C10 (όπως και το έτερο μοντέλο της εταιρείας στην Ελληνική αγορά, Τ03) καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών και 8ετή για την μπαταρία υψηλής τάσης.
Αντί επιλόγου
Οι early adopters είναι αυτοί που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα την πληρέστατη αυτή πρόταση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η οποία στο μόνο τομέα που σε καλεί να κάνεις “έκπτωση” είναι στην τεχνολογία φόρτισης. Όλο το υπόλοιπο πακέτο είναι τόσο πειστικό για την αξία του, που σε κάνει να απορείς για το πόσο καλή είναι η τιμή του. Βέβαια, μια τέτοια τιμή είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου μια νέα μάρκα να “συστηθεί” στο κοινό, οπότε και εμείς το Leapmotor C10 το κρίνουμε ως μια από τις πιο λογικές προτάσεις στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή.
Tεχνικά χαρακτηριστικά του Leapmotor C10
Κινητήρας: Hλεκτροκινητήρας, μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι): 218
Ροπή (Nm): 320
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας (net): 69,9 kWh
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,5”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 170
Αυτονομία (εργοστασιακή, μικτός κύκλος, σε χλμ.): 420
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 16,7
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.739x1.900x1.680
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.825
Βάρος (κιλά): 1.838
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 435
Τιμή: Από 30.600 ευρώ