Δοκιμή του plug-in υβριδικού Peugeot 408 με τους 225 ίππους
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Peugeot παρουσιάζει ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοντέλο αλλά είναι η πρώτη φορά που η “ναυαρχίδα” των επιβατικών της, είναι τόσο “εύστοχη” σε όλα τα επίπεδα.
Η “μόδα” των SUV, είναι παγκόσμια και όπως έχουμε δει μέχρι στιγμής, έχει επηρεάσει, εκτός από το γούστο των αγοραστών, και όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, δεν προκαλεί καμία εντύπωση για τη διάθεση των εταιρειών να δώσουν “SUV στοιχεία” σε άλλες μορφές αυτοκινήτων, που ουδεμία σχέση έχουν με εκτός δρόμου περιπέτειες, χωμάτινες διαδρομές και ούτω καθεξής.
Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να κρίνουμε αν όλες οι περιπτώσεις του είδους είναι πετυχημένες ή καλαίσθητες. Άλλωστε, το αν κάποιο αυτοκίνητο είναι επιτυχημένο ή όχι, δεν το ορίζει το βλέμμα και η γενικότερη οπτική ενός, αλλά αποτυπώνεται εύγλωττα στα βιβλία παραγγελιών και πωλήσεων της κάθε εταιρείας. Εμείς αυτό που μπορούμε να κρίνουμε -εκ του αποτελέσματος- αν η αποδοχή του κοινού ήταν τέτοια που οδήγησε την εκάστοτε εταιρεία στη δημιουργία και νέας γενιάς.
Το Peugeot 408, έχει στοιχεία από μια τέτοια διάθεση εκ μέρους της Γαλλικής εταιρείας. Έχοντας στα ράφια της Stellantis όλα τα απαραίτητα σε hardware και software, το “μόνο” που είχε να κάνει, ήταν να δώσει τη δική της πινελιά στο μεγάλο πενταθέσιο fastback αυτοκίνητο. Προφανώς και αυτό το έκανε και μάλιστα με τρόπο τόσο εμφατικό, που έφτασε με το 408 η Peugeot να κάνει φίλους.
Η αισθητική του αρτιότητα είναι πειστική και σε κάνει να δέχεσαι ακόμα και αμφιλεγόμενα -για να το πούμε κομψά- στοιχεία, όπως είναι οι ζάντες των 20 ιντσών με το παράξενο σχέδιο. Κι αυτό γιατί το αμάξωμα του 408 είναι εξαιρετικό. Του ταιριάζει πολύ η fastback προσέγγιση, με την ηλεκτρική πόρτα για τις αποσκευές που αποκαλύπτει ένα χώρο 471 λίτρων, απόλυτα εκμεταλλεύσιμο χάρη στο κανονικό του σχήμα.
Στην καμπίνα, το ταμπλό έχει την κλασική για Peugeot διαμόρφωση αλλά εδώ τη διαφορά κάνει η θέση του οδηγού και των επιβατών, που είναι τοποθετημένη χαμηλότερα. Ως εκ τούτου, η άνεση είναι τονισμένη για τους επιβαίνοντες, που έχουν στη διάθεσή τους τα αναπαυτικά καθίσματα σε όλες τις θέσεις, με τα μπροστινά να έχουν και πολύ αποτελεσματική στήριξη.
Κι αυτό έχει τη μέγιστη σημασία του, μια και το Peugeot 408 είναι ικανό να εκμεταλλευτεί τους 225 ίππους του υβριδικού συνόλου. Είναι ικανό, με ένα τρόπο τόσο χαρακτηριστικά “Peugeot” που αβίαστα η σύνδεση με το ένδοξο παρελθόν της Γαλλικής εταιρείας έρχεται στο προσκήνιο. Ο τρόπος με τον οποίο “πατάει” το 408 στο δρόμο, είναι υποδειγματικός για αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις- θυμίζουμε, σχεδόν 4,7 μέτρα είναι σε μήκος.
Η ευελιξία του είναι εξαιρετική και σε ορισμένα σημεία νομίζεις πως το αυτοκίνητο “μικραίνει” μια και οι αντιδράσεις του μπροστινού είναι άμεσες, μεταφέροντας στα χέρια του οδηγού μεγάλη ευχαρίστηση αναφορικά με τον τρόπο που ακολουθεί την επιθυμητή τροχιά. Η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ την ίδια στιγμή κρατά πολύ ψηλό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες, έχοντας και αυτή με τη σειρά της αρκετά μεγάλη διαδρομή.
Βλέπετε, είναι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (σχεδόν 17 εκατοστά) που βάζει “δύσκολα” στη διαχείριση της κατάστασης αλλά οι ρυθμίσεις των τεχνικών της Peugeot, είναι υποδειγματικές. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εικόνα, παίζουν τόσο τα μεγάλα μετατρόχια εμπρός και πίσω (1,6 μέτρα), όσο και η πίσω ανάρτηση με την εντυπωσιακή ρύθμιση, χάρη στην οποία δεν μπορείς να καταλάβεις πως έχεις να κάνεις με ημιάκαμπτο.
Στην πραγματικότητα, ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα σύνολο που δεν μπορούμε να πούμε ότι τον “ξεσηκώνει” και του δίνει πλούσια πληροφόρηση. Είναι όμως ένα απόλυτα ικανό σύνολο, που σε κερδίζει με την ικανότητά του να κάνει τα πάντα: από super οικονομική μετακίνηση, έως αρκετά δυναμική, με τη γραμμικότητα του συνδυασμού βενζίνης- ρεύματος στην απόδοση να είναι μαζί με την απόδοση της ανάρτησης, το σημαντικότερο κομμάτι του συνόλου.
Οπότε, έχοντας στα χέρια του ένα εξαιρετικό σύνολο, τεχνολογικά προηγμένο και απόλυτα εναρμονισμένο με τις επιταγές του “σήμερα”, το πρόσημο στην τελική αξιολόγηση είναι θετικό. Το υβριδικό σύνολο που αποτελείται από τον 1.600άρη με τους 180 ίππους και τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων, υποστηρίζεται από τη μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh.
Η μπαταρία αυτή, φορτίζει αρκετά γρήγορα (με wallbox 12,0 kW χρειάζεται μια ώρα και 40 λεπτά για να γεμίσει από άδεια) και προσφέρει αυτονομία έως και 72 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως πρακτικά, οι καθημερινές μετακινήσεις γίνονται με τη μέγιστη οικονομία που εξασφαλίζει η χρήση του ρεύματος και φόρτιση το αυτοκίνητο θα χρειάζεται κάθε δύο ή και παραπάνω μέρες.
Μεγάλη ευκολία είναι και το γεγονός πως το 408 μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του και εν κινήσει, επιβαρύνοντας προφανώς όμως την κατανάλωση καυσίμου. Έχοντας από τη μια το “μηδενισμό” της κατανάλωσης με τη χρήση του ρεύματος για τις καθημερινές μετακινήσεις και από την άλλη το εξαιρετικό σύνολο των 1,6 λίτρων που είναι αρκετά οικονομικό, ο μέσος όρος είναι εξαιρετικός.
Το υβριδικό 408 εύκολα μένει κάτω από τα 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα βενζίνης σε μικτές συνθήκες κίνησης, ενώ ακόμα και αν πιεστεί, σπάνια θα εμφανίσει ένδειξη που θα ξεπερνά τα 8,0 λίτρα. Αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος του αυτοκινήτου που προσφέρει πλούσιους χώρους για 5 ενήλικους και το απόβαρο των 1,8 τόνων, τα παραπάνω είναι ιδιαίτερα κολακευτικά.
Σε ότι αφορά την ασφάλεια, το 408 εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα “καλούδια” που διευκολύνουν τον οδηγό. Το i-Connect Advanced είναι εδώ για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία συνδεσιμότητας στους επιβαίνοντες, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως προσφέρει και τη δυνατότητα Over The Air αναβαθμίσεων στο λογισμικό του αυτοκινήτου.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το Drive Assist 2.0, χάρη στο οποίο το 408 φρενάρει αυτόματα, “ελέγχει” τις λωρίδες κυκλοφορίας για να ενημερώσει τον οδηγό που θέλει να αλλάξει και διαθέτει το εξελιγμένο cruise control που επιτρέπει -υπό προϋποθέσεις- και κάποιες από τις εφαρμογές της αυτόνομης οδήγησης.
Με όλα τα παραπάνω ως δεδομένα, το plug-in υβριδικό 408 με τους 225 ίππους, φτάνει σε μια “δικαιολογημένη” τιμή που ξεπερνά έστω και οριακά τα 50 χιλιάδες ευρώ. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να έρχεται αντιμέτωπο με πολλούς ακόμα premium διεκδικητές της “ψήφου εμπιστοσύνης” αλλά το μοναδικό του στυλ παραμένει ένας πολύ σημαντικός λόγος για να το προτιμήσει κανείς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 408 Plug-in Hybrid 225 PS
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.
Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 225 PS / 360 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων (ΕΑΤ8)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 7,8”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 233
Μέση κατανάλωση (εργ.): 1,3 λίτρα/100 χλμ.
Ηλεκτρική αυτονομία: 63-72 χλμ.
Μπαταρία: 12,4 kWh
Εκπομπές CO2: 26 γρ./χλμ.
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλ.): 4.687x1.859x1.478
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.787
Βάρος (κιλά): 1.781
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 471
Τιμή: Από 51.800 ευρώ