Δοκιμή του πολυτελούς SUV, Lexus RX 500h Performance
Η Lexus ανέκαθεν είχε τον τρόπο της και τώρα, με την κορυφαία SUV πρόταση της αγοράς από τη γκάμα της, ρίχνει το γάντι στο κατεστημένο των Γερμανών και αναζητά τους “ψαγμένους” που θα εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα.
Εκτός των αυτοκινήτων που απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό της αγοράς, υπάρχουν -ευτυχώς- και εκείνα που λειτουργούν ως “χάρακες” και πάνω τους “ισιώνουν” και ευθυγραμμίζονται όλες οι γνώμες περί premium, πολυτέλειας, πολιτισμένης λειτουργίας, εξοπλισμού, τεχνολογικής ανωτερότητας και το SUV της Lexus που βλέπετε εδώ, είναι ένα από αυτά.
Θα μας συγχωρέσετε τον όποιο “λυρισμό” αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Όταν στέκεσαι μπροστά σε ένα τόσο άρτιο αποτέλεσμα μηχανολογικής μελέτης και εφαρμογής λύσεων, το μόνο που μπορείς να κάνεις, είναι να το χρησιμοποιήσεις σαν σημείο αναφοράς. Η Lexus ανέκαθεν απευθυνόταν σε εκείνους τους λίγους που εκτιμούν την Ιαπωνική προσέγγιση της τελειότητας.
Εκείνους που ψάχνουν το απόλυτο στην υψηλή τέχνη της δημιουργίας αυτοκινήτων τόσο “στρογγυλών” που ψάχνεις ακμή για να “ξυστείς” και δεν βρίσκεις (κι ας είναι αιχμηρό το αμάξωμα…). Αυτό λοιπόν φαντάζομαι πως ήταν και το brief πίσω από τη δημιουργία του κορυφαίου SUV στη γκάμα της Lexus.
Από που να το πιάσεις; Από την εμφάνιση που δείχνει πως πρόκειται για κάτι special χωρίς όμως ιδιαίτερες “φανφάρες”, με το σχήμα να υπηρετεί το σκοπό του μοντέλου και να προσφέρει χωρίς περιορισμούς τον απόλυτο συνδυασμό χώρων για επιβάτες και αποσκευές στο μεγάλο αλλά όχι υπερβολικά, αμάξωμα του RX 500- που είπαμε, είναι το κορυφαίο SUV στη γκάμα της Lexus.
Από τις απτικές χειρολαβές που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται κάποια πίεση για να ανοίξουν την πόρτα -όπως και από μέσα που το ρόλο αυτό τον παίζουν διακόπτες, έως τον “κρυμμένο” πίσω υαλοκαθαριστήρα με την ελλειπτική κίνηση σκουπίζει το μεγαλύτερο μέρος του μεγάλου πίσω παρμπρίζ, το RX 500h “φωνάζει χαμηλόφωνα” πως είναι κάτι special.
Αυτό τονίζεται στην έκδοση F-Sport και από τις μαύρες ματ ζάντες των 21 ιντσών που τυλίγονται από τα πολύ ικανά λάστιχα της Michelin σε διάσταση 235/50. Στο ίδιο μήκος κύματος, δηλαδή στον τονισμό των διαφορών, εντάσσονται τόσο η μαύρη οροφή (με τη μεγάλη ηλεκτρική ηλιοροφή) όσο και η διακριτικά τονισμένη -και αυτή- πολυγωνική μάσκα εμπρός.
Στην καμπίνα, η υπέροχη μυρωδιά που αναδύεται από το κρυφό αρωματικό χώρου και ταιριάζει απόλυτα με την αντίστοιχη των επενδύσεων από ποιοτικό δέρμα σε όλες τις επιφάνειες, έρχεται να παίξει και αυτή το ρόλο της, σε ένα πολύ καλά “δουλεμένο” κονσέρτο τελειοθηρίας. Τα καθίσματα εμπρός, υποδειγματικά για το ρόλο που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν με βάση και τη σπορ υπόσταση του μοντέλου.
Οι οθόνες και τα γραφικά, συμπληρώνουν ένα σύνολο που αναδεικνύει σε πρωταγωνιστή την κορυφαία τεχνολογία, συνδυασμένη με την τεχνική αρτιότητα στη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Προφανώς σε ένα τέτοιο περιβάλλον, ούτε το ηχοσύστημα δεν θα μπορούσε να είναι τυχαίο, οπότε και δικαίως η “υπογραφή” της Mark Levinson με τα 21 ηχεία να δίνει το στίγμα της ανώτερης ακρόασης που μπορούν να απολαύσουν οδηγός και επιβάτες μέσα στο κορυφαίο SUV της Lexus.
Κάτω από το εμπρός καπό, για πρώτη φορά σε υβριδικό μοντέλο της Toyota γενικότερα και της Lexus ειδικότερα, βρίσκουμε συνδυασμό turbo βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκίνησης. Το μηχανικό σύνολο των 2.393 κ.εκ. με την υπερτροφοδότηση και την υποστήριξη της ηλεκτρικής ενέργειας, στέλνει 371 ίππους και 550 Nm ροπής σε όλους τους τροχούς, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις στο μοντέλο που ζυγίζει 2.175 κιλά.
Στα των τεχνολογικών εφαρμογών, πρέπει να προστεθεί και η “διακριτική” DRS τετραδιεύθυνση (οι πίσω τροχοί στρίβουν κατά 4 μοίρες σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς στις χαμηλές ταχύτητες, στην ίδια όταν η κίνηση είναι με πάνω από 50 χλμ./ώρα), που μπορεί να μην “μικραίνει” το Lexus τόσο ώστε να το κάνει σαν Yaris στο δρόμο (στο κάτω- κάτω, μιλάμε για σχεδόν 5 μέτρα μήκους) αλλά τονίζει “τόσο- όσο” την ευελιξία του και δίνει την αίσθηση της ανωτερότητας στον οδηγό του.
Νέα είναι και η αλουμινένια ανάρτηση του αυτοκινήτου με επανασχεδιασμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για τους πίσω τροχούς, η οποία έχει και ενεργητικά χαρακτηριστικά, με το σύστημα AVS να ρυθμίζει τη σκληρότητα και την απόσβεση σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Η τετρακίνηση DIRECT4 αντίστοιχα, είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και μπορεί να διαχειριστεί την απόδοση, στέλνοντας τη ροπή από 100% στους εμπρός τροχούς, έως 20-80%, εμπρός- πίσω.
Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι αρκετά άμεσο και καλύπτει αποτελεσματικά την απουσία ουσιαστικής αίσθησης. Το κάθισμα κρατάει το σώμα σωστά και με τη χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει τον έλεγχο και του κιβωτίου- που εδώ δεν είναι ένα CVT όπως συνηθίζεται στις υβριδικές προτάσεις της Ιαπωνικής εταιρέιας αλλά είναι ένα ταχύτατο στην απόκριση 6άρι αυτόματο.
Το RX 500h είναι ευθύβολο, άνετο και ιδιαίτερα σταθερό, καλύπτοντας αποστάσεις μεγάλες κατά τη διάρκεια των οποίων οι επιβάτες του μένουν ξεκούραστοι και φρέσκοι. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης που ο οδηγός το αισθάνεται πρωτίστως στη λεκάνη του όταν το περιβάλλον έχει αλλεπάλληλες στροφές (και ο ίδιος έχει… ανεβασμένη διάθεση), διαμορφώνει μια εικόνα τόσο δυναμική που σε κάθε περίπτωση επιβραβεύεται η επιλογή της Lexus.
Σε συνθήκες “πίεσης”, το μοτέρ ίσα που ακούγεται στην καμπίνα, με μια πολύ ευχάριστη χροιά- πιθανότατα τεχνητή και αυτή. Αυτό που δεν είναι τεχνητό ωστόσο, είναι πως σε ελάχιστο χρόνο από τη στιγμή που θα σανιδώσει ο οδηγός το γκάζι, τα χιλιόμετρα στο κοντέρ είναι πολλά- και επιμένουμε σε αυτό, μια και τίποτα άλλο δεν προδίδει την ταχύτητα.
Η άριστα μονωμένη καμπίνα για τους επιβάτες, τους κρατάει σε απόλυτη νιρβάνα και απομόνωση. Για τις αποσκευές τους, ο χώρος βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών που ανακοινώνει η εταιρεία, είναι 461 λίτρα. Στην πραγματικότητα, εκτός του ότι ο χώρος φαίνεται μεγαλύτερος στο μάτι, έχει και το πλεονέκτημα της πτυσσόμενης εταζέρας, η περιέλιξη της οποίας, δίνει περισσότερο διαθέσιμο ύψος στο χώρο.
Σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογική αρτιότητα για την οποία λέγαμε νωρίτερα, αξίζει να υπογραμμιστεί η παρουσία της πλήρους “σουίτας” συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η LSS (Lexus Safety System) είναι στην πλέον εξελιγμένη μορφή της, με κάμερα ελέγχου της κατάστασης του οδηγού αλλά και προειδοποίηση για επερχόμενους πεζούς ή ποδηλάτες, προκειμένου να αποφευχθεί ατύχημα κατά το άνοιγμα των θυρών από τους επιβαίνοντες στον προορισμό.
Οι απεικονίσεις όλων των συστημάτων (και η παραμετροποίηση σε όσα υπάρχει αυτή η δυνατότητα) γίνεται μέσω της οθόνης 14,0 ιντσών που δεσπόζει στο ταμπλό. Η πληρότητα του εξοπλισμού είναι μια μόνο εύλογη προέκταση της τιμής του αυτοκινήτου, που όπως μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς, τοποθετεί το Lexus σε μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα από αυτή που κοιτάζουν οι περισσότεροι δυνητικοί αγοραστές αυτοκινήτου.
Το Lexus με όλα τα χαρακτηριστικά που βλέπουμε παραπάνω, είναι ένα από τα αυτοκίνητα που δικαιολογούν και με το παραπάνω την τιμολογιακή τους τοποθέτηση στον “πλανήτη” των 100+ χιλιάδων ευρώ. Η αυτοκίνηση χρειάζεται μοντέλα όπως το Lexus RX 500h, προκειμένου να θυμόμαστε πως είναι η πραγματική “τοποθέτηση προϊόντος” υψηλού επιπέδου και ποιότητας.
Προφανώς και δεν θα είναι επιλογή κάποιου γιατί μπορεί να καίει μόλις 8,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, ούτε καν και για το ότι είναι ένα “κανονικό” υβριδικό, με όλα τα καλά των PHEV χωρίς την υποδομή για φόρτιση σε πρίζα. Το Lexus RX 500h είναι πρώτα απ’ όλα μια δήλωση σεβασμού στη διαφορετικότητα όσων πρεσβεύουν οι Γερμανικές προτάσεις του είδους.
Είναι μια δήλωση σεβασμού στην τελειότητα αναφορικά με την κατασκευή και την αντοχή του στο χρόνο, καθώς έρχεται με τη “σφραγίδα” του Ιαπωνικού κολοσσού που ότι κι αν παρουσιάζει, είτε κοστολογείται κάτω από 17 χιλιάδες ευρώ, είτε πάνω από 120 χιλιάδες ευρώ, έχει την προοπτική να αποτελέσει “θησαυρό” και οικογενειακό “κειμήλιο” για πολλές γενιές. Για τους παραπάνω λόγους, η επιλογή του από όσους μπορούν να το προσεγγίσουν, είναι κάτι παραπάνω από πιθανή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Lexus RX 500h F Sport
Κινητήρας: 2.393 κ.εκ.
Συνδυαστική ισχύς: 371 ps
Συνδυαστική ροπή: 551 Nm.
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς.
Κιβώτιο: Αυτόματο, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h (δευτερόλεπτα): 6,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 210
Μέση κατανάλωση (εργοστ.): 8,1 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 184 γρ./χλμ.
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.890x1.920x1.695 χιλ.
Βάρος: 2.175 κιλά.
Χώρος αποσκευών: 461 λίτρα
Τιμή: Από 120.500 ευρώ