Δοκιμή του Renault Austral 1.3 Mild Hybrid 160 ps
Ένα καλοκουρδισμένο σύνολο που έχει έρθει μάλλον στην κατάλληλη στιγμή για να δώσει στη Renault την ώθηση που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει στις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος.
Το Austral το κοιτάς και ξέρεις από την πρώτη στιγμή πως φέρνει έναν αέρα ανανέωσης για την εικόνα της μάρκας στο σύνολό της. Δεν το μπερδεύεις με μοντέλο άλλης μάρκας, φευ, αλλά είναι σίγουρα μια νέα πνοή στη γκάμα των μοντέλων που άγονται και φέρονται από την αισθητική της μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας που ακούει στο όνομα Clio.
Εδώ λοιπόν έχουμε την περίπτωση που ξεφεύγει από την πεπατημένη. Δίνει άμεσα το στίγμα της γαλλικής εταιρείας, ενώ αφήνει ένα ελαφρώς διαφορετικό αποτύπωμα οπτικά, με τα φρέσκα φώτα ημέρας που ορίζουν μια αρκετά πιο σύγχρονη αισθητική στην όψη του. Αντίστοιχα και το πίσω μέρος, δίνει μια μικρή έμφαση στον όγκο του αμαξώματος, που χωρίς να είναι “ακραία” μεγάλο, φαίνεται επιβλητικό.
Τα μεγάλα νέα όμως, σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική, μας περιμένουν στην καμπίνα. Θα μπορούσε να πει κανείς πως η αισθητική “επανάσταση” ξεκίνησε από εκεί. Τετράγωνη προσέγγιση στο τιμόνι, ενιαία επιφάνεια για την οθόνη που παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων με την κεντρική, κάθετα τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό- η οποία μάλιστα έχει και μια κλίση προς τον οδηγό αλλά και μια σειρά από “λεπτομέρειες” που σε κερδίζουν λεπτό με το λεπτό.
Ένα μικρό μπέρδεμα έρχεται από την ύπαρξη του επιλογέα των ταχυτήτων, που εδράζεται στην κολώνα του τιμονιού και εκτείνεται πίσω από το δεξί μοχλοδιακόπτη των υαλοκαθαριστήρων. Εξ ου και η τακτική ακούσια χρήση των υαλοκαθαριστήρων, τουλάχιστον στις πρώτες ώρες επαφής με το αυτοκίνητο, το οποίο καλοδέχεται οδηγό και επιβάτες, με ευρυχωρία και πολύ καλά καθίσματα.
Αυτά που αποδεικνύονται ιδιαίτερα ξεκούραστα και στις μεγάλες αποστάσεις. Όπως και η ευρυχωρία του αυτοκινήτου που αναδεικνύεται εκεί (στις μεγάλες αποστάσεις), έτσι και η οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει το εξαιρετικά “κουρδισμένο” υβριδικό σύνολο της Renault. Τα 55 λίτρα του ρεζερβουάρ του, αποδεικνύονται ικανοποιητικά ως χωρητικότητα μια και εξασφαλίζουν στο μοντέλο μια αυτονομία της τάξης των 600+ χιλιομέτρων, χωρίς καμία υποχώρηση σε ότι έχει να κάνει με τον -τουριστικό- ρυθμό.
Αυτό δεν σημαίνει πως στην Εθνική οδό δεν θα ταξιδεύει κανείς άνετα με τα 130 χλμ./ώρα του ορίου ή δεν θα προσπερνά αν χρειαστεί, πιέζοντας λίγο περισσότερο. Όλες οι συνθήκες είναι “μέσα” σε μια κατανάλωση που τουλάχιστον στα χέρια μας, μοιάζει εξαιρετική αφού έμεινε στα 7,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Μην ξεχνάμε πως κάτω από το εμπρός καπό, εδράζεται ένα μοτέρ “μόλις” 1,3 λίτρων με turbo που αποδίδει 160 ίππους και 270 Nm ροπής. Έχει στο “πλευρό του” το αυτόματο κιβώτιο με τις 7 ταχύτητες και “απέναντι” τα 1.422 κιλά του κενού αμαξώματος- που με τέσσερις ενήλικους και αποσκευές στα 500 λίτρα του διαθέσιμου χώρου (με την ηλεκτρική πόρτα), εύκολα “φλερτάρει” με τους 1,8 τόνους.
Προφανώς και μετράει πολύ, η ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και το χαμηλό επίπεδο θορύβου που περνάει στην καμπίνα. Αντίστοιχα, την ίδια “σικάτη” αίσθηση, αναδεικνύει και η ποιότητα της συναρμολόγησης των μαλακών πλαστικών στην καμπίνα. Το συρόμενο “καπάκι” της μπροστινής θήκης για αντικείμενα, πάνω στο οποίο βρίσκεται και η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphone, απλά υπερθεματίζει.
Για να επιστρέψουμε στα “οδηγού σημαντικά” το πάτημα του Austral είναι ανοιχτό και ως τέτοιο, τονώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή, χωρίς να κουράζει αλλά δείχνει να θέλει να προλάβει τις κλίσεις- ειδικά όταν ο οδηγός είναι μόνος του στην καμπίνα. Με τέσσερα άτομα, η εικόνα παραμένει εξαιρετική, ενώ φαίνεται πως η ρύθμιση έχει γίνει με γνώμονα τη μεταφορά ατόμων.
Στο ταξίδι με παρέα λοιπόν, το Austral αποδεικνύεται ξεκούραστο και ιδιαίτερα φιλικό. Η προφόρτιση της ανάρτησης κάνει πολύ καλό στην προοδευτικότητά της, μια και “σπάει” η δυσκαμψία της, όταν λείπει το βάρος των επιβατών από πάνω της. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο οδηγός έχει στα χέρια του το -περίεργα τετράγωνο- τιμόνι που είναι άμεσο και ελαφρύ.
Κι αυτό με τη σειρά του δείχνει να “σφίγγει” όταν ο οδηγός μέσω του στρογγυλού πλήκτρου στο τιμόνι, επιλέγει το πρόγραμμα Sport (και κοκκινίζει ο περιβάλλον χώρος καθώς αλλάζει και ο φωτισμός). Στο δυναμικό πρόγραμμα, επηρεάζονται και οι αλλαγές του κιβωτίου, καθώς γίνονται πιο στακάτες και ανάλογα με την πίεση του γκαζιού, η κάθε μια “μένει” περισσότερο.
Προφανώς και δεν αναζητά κανείς ένα στριφτερό σύνολο για να ξεδώσει σε ορεινή διαδρομή όταν έχει στα χέρια του το Austral, ο χαρακτήρας του οποίου είναι ξεκάθαρα οικογενειακός και έχει βλέψεις αντίστοιχες από την αγορά. Πλήρως εξοπλισμένο από τη βασική του κιόλας έκδοση, το Austral έχει έρθει να παίξει ένα πολύ δυνατό ρόλο στη γκάμα της Renault.
Παίρνοντας τη σκυτάλη από το Kadjar, το Austral είναι προφανές πως μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα. Έχει όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού με 32 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που αναζητά κανείς από ένα SUV στη συγκεκριμένη κατηγορία (την ίδια με του Nissan Qashqai, με το οποίο μοιράζονται αρκετά στοιχεία), ενώ συνοδεύεται και από εξαιρετικό πακέτο εγγυήσεων πέραν των 3 ετών της εργοστασιακής (12 αντισκωριακή, 3 βαφή και 3 οδική βοήθεια).
Η τιμή των 42.950 ευρώ για την έκδοση με τους 160 ίππους (υπάρχει και με 130 ίππους, από 38.450 ευρώ), είναι προφανώς υψηλή και μένει να κριθεί από τον κάθε ένα το κατά πόσο “δικαιολογείται” από το συνολικά εξαιρετικό προφίλ, που θέλει να πλασάρει το μοντέλο ανάμεσα στα premium της κατηγορίας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Renault Austral 1.3 M.H. 160ps
Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 160 PS/ 5.250-5.500 rpm
Ροπή: 270 Nm/ 1.800-3.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,2/ 7,2 lt/ 100 km
Εκπομπές CO2: 140 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.510 x 1.843 x 1.644 mm
Μεταξόνιο: 2.667 mm
Βάρος: 1.422 kg
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τιμή από 42.950 ευρώ