ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του SUV Opel Grandland των 224 ίππων που μπαίνει στην πρίζα

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS

Καθιερωμένο πλέον, τώρα στην κορυφαία του έκδοση το οικογενειακό C-SUV της Opel εξηλεκτρίστηκε: το plug-in υβριδικό Grandland αποδίδει 224 ίππους, και αν το φορτίζετε καθημερινά θα έχετε περίπου 45 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης είτε μέση κατανάλωση της τάξης των 5,5 λίτρων.

Ο εκσυγχρονισμος του Grandland έπρεπε να είναι σβέλτος, έτσι όπως εξελισσόταν τα πράγματα τα τελευταία χρόνια, έτσι όπως κάλπαζε ο εξηλεκτρισμός των μηχανικών μερών και η ψηφιοποίηση του εσωτερικού των αυτοκινήτων. Και ειδικά των SUV, των οικογενειακών C-SUV.

Έτσι, σε χρόνο ρεκόρ η Opel άντλησε από τη δεξαμενή του ομίλου Stellantis τους μηχανισμούς της υβριδικής τεχνολογίας και τις ψηφιακές οθόνες και τις προσάρμοσε, αρκετά αρμονικά, στο Grandland για να το κρατήσει επίκαιρο, ανταγωνιστικό - και εντέλει αξιόλογο κι ανταγωνιστικό.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Αν και κυμαίνεται σε εύρος τιμής που μάλλον απευθύνεται κυρίως σε εταιρικούς χρήστες, μένοντας πάντως κάτω από τις 50 χιλιάδες ευρώ, με μέσες εκπομπές CO2 στα 29 g/km το Grandland Plug-in Hybrid προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα - τόσο φορολογικά, όσο και για την κίνηση στην πόλη.

Opel Grandland PHEV: Εξηλεκτρισμός
Το υβριδικό σύστημα του Grandland Plug-in Hybrid έχει στον πυρήνα του τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 Turbo που αποδίδει 180 ίππους. Ο συνδυασμός του όμως με τον ηλεκτροκινητήρα (απόδοσης 110 PS) φτάνει τη συνολική ισχύ στους 224 ίππους και τη ροπή στα 360 Nm.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 13,2 kWh, τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα και τον χώρο αποσκευών, εξασφαλίζουν την κίνηση αμιγώς με ηλεκτρισμό για περίπου 40-45 χιλιόμετρα, κυρίως στις συνθήκες της πόλης.

Το βάρος των 1.807 κιλών είναι λιγάκι δυσβάσταχτο, αλλά όταν συνεργάζονται ο θερμικός και ο ηλεκτρικός κινητήρας καταφέρνουν να κρατούν τη μέση κατανάλωση περίπου στα 5,5 lt/100km, που είναι μια καλή τιμή. Όταν στερεύει η μπαταρία, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν - καθώς η μέση κατανάλωση προσεγγίζει τα 10 lt/100km.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 4,5 ώρες με τον στάνταρ φορτιστή 3,3 kW και 1 ώρα και 45 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή 6,6 kW (που επιβαρύνει την τιμή με 900 ευρώ).

Opel Grandland PHEV: Στο δρόμο
Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ενσωματωμένο με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων - που προέρχεται από τους Γάλλους της Peugeot. Το κιβώτιο αυτό είναι μία από τις πλέον καθοριστικές πτυχές για την αναβάθμιση της νέας αυτής γενιάς του Grandland - μια μεγάλη αναβάθμιση από τα παρελθοντικά συστήματα μετάδοσης της Opel.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Με τη βοήθεια του κιβωτίου αυτού, εν πλήρη ισχύ το Grandland PHEV επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα, που είναι μια καλή τιμή για τα 1.807 κιλά του, όπως ζωηρότατες είναι και οι επιταχύνσεις εν κινήσεικαι φτάνει σε τελική ταχύτητα 225 km/h.

Μέσω διακόπτη στην κονσόλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ: τα Electric και Hybrid αφορούν κυρίως στην καθημερινότητα (εναλλάσσοντας ή συνδυάζοντας τη λειτουργία των δύο κινητήρων ανεπαίσθητα) και το ήρεμο οικογενειακό ταξίδι, ενώ το Sport σε μια πτυχή που σπανίως θα αποζητήσει ο αγοραστής του Grandland.

Σφαιρικά, το Grandland έχει προσανατολιστεί στην άνεση της καθημερινότητας. Δεν δείχνει να νοιάζεται ιδιαίτερα για την οδηγική αίσθηση, που είναι λογικό: είναι στημένο για να είναι ασφαλές στο δρόμο, ακόμα και σε έναν έρημο ορεινό φιδίσιο δρόμο, να ελέγχει καλά τις κλίσεις του αμαξώματος και να μην έχει απότομες εξάρσεις - τα καταφέρνει, και μέχρι εκεί.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Πιο σημαντικό ρόλο παίζει η άνεση της ανάρτησης στις κακοτεχνίες της πόλης, η ποιότητα της κυλισης στο ταξίδι που συμβάλλει σημαντικά στην άνεση των πολύωρων διαδρομών, και η όσο το δυνατόν καλύτερη ευελιξία στην πόλη. Χωρίς να είναι το κορυφαίο σε όλους αυτούς τους τομείς, το Grandland δεν υστερεί σε κανέναν τους.

Opel Grandland PHEV: Κι από χώρους;
Μια παράμετρος που επηρεάζει λίγο το ταξίδι είναι η μείωση της συνολικής αυτονομίας, καθώς η τοποθέτηση της μπαταρίας ιόντων-λιθίου κάτω από τα πίσω καθίσματα έχει μειώσει τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου κατά 10 λίτρα, στα 43 lt τώρα. Αυτό έχει επιπτώσεις και στο χώρο αποσκευών.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Συγκεκριμένα, στο Grandland PHEV ο διαθέσιμος χώρος του πορτ-μπαγκάζ έχει μειωθεί από τα 514 lt των άλλων εκδόσεων στα 390 λίτρα εδώ, κι αυτή είναι μια σημαντική παράμετρος δεδομένου του οικογενειακού / ταξιδιωτικού προσανατολισμού του αυτοκινήτου.

Όμως, δεν μπορείς να τα έχεις όλα από ένα αυτοκίνητο που δεν σχεδιάστηκε εξ αρχής ως plug-in hybrid. Τουλάχιστον οι χώροι για τους επιβάτες (ακόμα και για πέντε) είναι αρκετά ικανοποιητικοί και στις τρεις διαστάσεις, από τους κορυφαίους της κατηγορίας.

Opel Grandland PHEV: Ψηφιακή αναβάθμιση
Αν και στο εύρος τιμής της PHEV έκδοσης κινούμαστε επικίνδυνα κοντά στα υψίπεδα των premium, το εσωτερικό δεν έχει κάποια επιφάνεια μη αποδεκτής απτής ποιότητας: τα πλαστικά του είναι μαλακά, και συμπληρώνονται από δερμάτινες ταπετσαρίες και χρωμιωμένες διακοσμητικές λεπτομέρειες.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Βεβαίως, στον καιρό μας σημαντικότερο ρόλο έχουν οι ψηφιακές τεχνολογίες, και πλέον στην ανανέωσή του το Grandland διαθέτει το περίφημο “Pure Panel” - ένα ψηφιακό κέντρο ελέγχου που αποτελείται από δύο οθόνες, ενοποιημένες σε μια κοινή επιφάνεια: μια 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια 10 ιντσών για τα πολυμέσα, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα του smartphone. Η ασύρματη φόρτιση του smartphone και οι πολλαπλές θύρες USB προσθέτει περαιτέρω στην άνεση και την πρακτικότητα του Grandland.

Η ψηφιακή αναβάθμιση έγινε παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό του σχεδιασμού του αμαξώματος στην τελευταία ανανέωση του Grandland - που μάλλον ήταν αναγκαία εμπρός στις τολμηρές αισθητικές επιλογές του ανταγωνισμού.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Πρωταγωνιστικό ρόλο στον ανασχεδιασμό έχει φυσικά η μάσκα Vizor, μια μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που περιλαμβάνει το σήμα της εταιρείας και ενσωματώνεται ομαλά με τα LED φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία έχουν καινούρια “φωτεινή υπογραφή” και στις δύο άκρες του αμαξώματος, ενώ πολλά από τα πάνελ του τελευταία με αιχμηρές πτυχώσεις προσδίδουν μια ιδέα δυναμισμού, ταιριαστού εν μέρει με τους 224 ίππους της έκδοσης αυτής.

Opel Grandland PHEV: Συμπέρασμα

Τα 48.500 ευρώ της έκδοσης Plus του Grandland Plug-in Hybrid είναι μια κομβική τιμή για εταιρική χρήση, προσφέροντας αρκετά φορολογικά προνόμια, για ένα αρκετό ποιοτικό και στιβαρό οικογενειακό SUV.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Εμπλουτισμένη, μάλιστα, με τον κορυφαίο εξοπλισμό της σειράς Grandland που συνοδεύεται από τη σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) - στα οποία περιλαμβάνεται το adaptive cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η παρακολούθηση τυφλών σημείων και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Αν εξαιρέσουμε τη μικρή υστέρηση στην ηλεκτρική αυτονομία -σε σχέση με τον ανταγωνισμό- και τον περιορισμό του χώρου αποσκευών, η PHEV έκδοση του Opel Grandland είναι μια σφαιρικά ολοκληρωμένη επιλογή, που κάνει τα πάντα καλά: το υβριδικό του σύστημα λειτουργεί “βελούδινα” και πετυχαίνει το βασικό στόχο της διαχείρισης της ενέργειας με τρόπο αποδοτικό, οικονομικό και λιγότερο ρυπογόνο - για τα δεδομένα της εποχής, και για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 4,477 μέτρων και 1,8 τόνου.

P.DIAMANTIS
Opel Grandland 1.6 Plug-in Hybrid P.DIAMANTIS


Opel Grandland 1.6 Plug-in hybrid

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.6 Turbo / Βενζίνη
  • Ισχύς θερμικού κινητήρα: 180 hp
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 110 hp
  • Συνδυαστική ισχύς: 224 hp
  • Συνδυαστική ροπή: 360 Nm
  • Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 64 km
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • 0-100 km/h: 8,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 225 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 1,2 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 28 g/km
  • Μήκος: 4,477 m
  • Μεταξόνιο: 2,675 m
  • Βάρος: 1.807 kg
  • Χώρος αποσκευών: 390 lt
  • Τιμή: Από 48.500 €
TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ