Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i: Η Corolla των SUV με 197 υβριδικούς ίππους και τετρακίνηση
Η Toyota ρίχνει στη σκληρή μάχη των C-SUV ένα εντελώς νέο μοντέλο που συνδυάζει τη δυναμική του ονόματος Corolla, την νεότερη υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής μάρκας, υψηλή απόδοση και σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης.
Με μια ματιά
- Η νέα Corolla Cross έχει μήκος 4,5 m και τοποθετείται στην κατηγορία των C-SUV, ανάμεσα στα C-HR και RAV4.
- Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από 2λιτρο βενζινοκινητήρα, 2 ηλεκτροκινητήρες και αυτόματο κιβώτιο e-CVT.
- Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει το προνόμιο της τετρακίνησης, ενώ η υβριδική τεχνολογία περιορίζει την κατανάλωση στα 5,3 lt/100 km.
- Η τιμή της Corolla Cross ξεκινά από 32.000 € για την προσθικίνητη και από 34.000 € για την τετρακίνητη έκδοση.
H Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD αναλυτικά
Η Toyota με το C-HR χτύπησε διάνα σε ένα πιο νεανικό κοινό που της έλειπε. Με το RAV4 ωστόσο να έχει μεγαλώσει αρκετά και να εντάσσεται πλέον στην μεγαλύτερη κατηγορία D-SUV, το πιο συντηρητικό παραδοσιακό κοινό της ιαπωνικής μάρκας ίσως δεν έβρισκε το C-SUV μοντέλο που θα του ταίριαζε απόλυτα.
Η Toyota αντιλήφθηκε αυτό το κενό και το κάλυψε με την Corolla Cross. Ένα εντελώς νέο μοντέλο που μπορεί να μην είναι τόσο τολμηρό όσο το C-HR, αλλά μόνο συντηρητικό δεν το λες…
Η Corolla Cross είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα αποκλειστικά ως υβριδική σε 2λιτρη προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση, ενώ αργότερα θα έρθει και η δικίνητη εκδοχή των 1.800 κυβικών εκατοστών.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Σχεδίαση
Μπορεί να φέρει την ονομασία Corolla, ωστόσο εμφανισιακά η Cross τραβά το δικό της δρόμο και δεν θυμίζει σε τίποτα το δημοφιλές μικρομεσαίο χάτσμπακ/σεντάν/στέισον μοντέλο της Toyota.
Αναμφίβολα, το δυνατό στοιχείο του SUV είναι η επιβλητική μάσκα εμπρός με τους αμυγδαλωτούς προβολείς εκατέρωθεν. Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4.460 mm, όντας μεγαλύτερο κατά 100 mm συγκριτικά με το C-HR.
Η απόσταση από το έδαφος των 160 mm σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά γύρω – γύρω, τέλος, δίνουν έναν πιο περιπετειώδη τόνο στην εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Εσωτερικό
Στην καμπίνα της Corolla Cross επικρατούν η απλή σχεδιαστική λογική και η hi-tech εικόνα που προσδίδουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3’’ και η οθόνη αφής 10,5’’, η οποία αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό και φιλοξενεί το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect που μεταξύ άλλων έχει φωνητικό έλεγχο και τη δυνατότητα ενημερώσεων over-the-air.
Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα, ενώ σωστά μελετημένη είναι και η εργονομία. Αρκετά σημεία καλύπτονται από σκληρό πλαστικό, παρόλα αυτά η ποιότητα κατασκευής είναι στο ύψος που μας έχει συνηθίσει η Toyota.
Καλοί είναι και οι χώροι, με τέσσερις ενήλικες να βολεύονται με αρκετή άνεση στην καμπίνα. Η ύπαρξη δεύτερου ηλεκτροκινητήρα από την άλλη κλέβει από την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που περιορίζεται στα απλώς ικανοποιητικά 390 λίτρα.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Επιδόσεις
Όταν ακούς “υβριδικό” το μυαλό σου πάει αυτόματα στην Toyota. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη που η Corolla Cross είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με την νέα, 5η γενιά του υβριδικού συστήματος της ιαπωνικής εταιρίας.
Στην 2λιτρη εκδοχή του απαρτίζεται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, μια μπαταριών ιόντων λιθίου κάτω από το πίσω κάθισμα, έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 111 ίππων, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 41 ίππων στον πίσω άξονα και αυτόματο κιβώτιο e-CVT συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι εντυπωσιακά υψηλή, με ισχύ 197 ίππων και ροπή 207 Nm. Αρκούν 7,5’’ για την επιτάχυνση 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 180 km/h. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Power (αντί των Eco και Normal) για πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και καλύτερες επιδόσεις. Στο σανίδωμα του δεξιού πεντάλ, βέβαια, θα πρέπει να θεωρεί αναμενόμενη τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα σταθερά σε υψηλές στροφές, με τον ανάλογο θόρυβο - όπως ακριβώς δηλαδή όλα σχεδόν τα full hybrid αυτοκίνητα με κιβώτιο CVT.
Από την άλλη, είναι πολύ εύκολο να πετύχεις οικονομία καυσίμου με την υβριδική Corolla Cross.
Στην πόλη κινείσαι για μεγάλα διαστήματα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, όταν το ευνοούν οι συνθήκες, ενώ και στο ταξίδι με λογική ταχύτητα η κατανάλωση δεν ανεβαίνει αισθητά. Μια μέση τιμή γύρω στα 5,5 lt/100 km είναι άκρως ρεαλιστική και εντυπωσιακά κοντά στην εργοστασιακή των 5,3 lt/100 km. Και μην ξεχνάτε πως μιλάμε για ένα ψηλό SUV σχεδόν 200 ίππων και βάρους 1.500 κιλών!
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Οδική συμπεριφορά
Η ανάρτηση της Corolla Cross αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, δίνοντας έμφαση στην ποιοτική κύλιση. Παράλληλα, η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλέστατη και προβλέψιμη, με τις κλίσεις του αμαξώματος που παίρνουν έκταση όσο ανεβαίνει η ταχύτητα στις στροφές να θυμίζουν στον οδηγό πως το ιαπωνικό μοντέλο δεν είναι σπορ κατασκευή αλλά ένα SUV εστιασμένο στην άνεση και την ασφάλεια.
Τα φρένα έχουν μεν μέτρια αίσθηση στο πεντάλ, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία κατά την πέδηση, αλλά είναι δυνατά και σε συνδυασμό με το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Toyota Safety Sense, προσφέρουν αποτελεσματικότητα και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή.
Είναι άλλωστε και η τετρακίνηση. Φυσικά και δεν μετατρέπει την Corolla Cross σε off-road animal, προσφέρει ωστόσο καλύτερη πρόσφυση και εμπιστοσύνη στον οδηγό σε ολισθηρές συνθήκες.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις
Πρόκειται για ένα οικογενειακό SUV που, ναι μεν δεν είναι τόσο νεανικό όσο το C-HR, είναι όμως μοντέρνο, καλά εξοπλισμένο, γρήγορο και πολύ οικονομικό, με πληθώρα τεχνολογιών που φροντίζουν για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών, και με μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, στοιχεία που το τοποθετούν αναμφίβολα στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή της κατηγορίας C-SUV.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Τεχνικά* / Τιμή
- Βενζινοκινητήρας: 1.987 κ.εκ.
- Ηλεκτροκινητήρες: 2
- Υβριδικό σύστημα: full hybrid
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου
- Κιβώτιο: Αυτόματο e-CVT
- Κίνηση: 4x4
- Ισχύς: 197 ίπποι
- Ροπή: 207 Nm
- 0-100 km/h: 7,5 sec
- Τελική ταχύτητα: 180 km/h
- Κατανάλωση: 5,3 lt/100 km
- Εκπομπές CO2: 120 g/km
- Μήκος: 4,5 m
- Βάρος: 1.505 kg
- Απόσταση από το έδαφος: 160 mm
- Πορτμπαγκάζ: 390 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: 2WD από 32.000 € / 4WD από 34.000 €
*Στοιχεία κατασκευαστή