Δύο χιλιόμετρα καλωδίων βάρους 42 κιλών στις... αρτηρίες του SEAT Ateca
Τα καλώδια λειτουργούν όπως το κεντρικό νευρικό σύστημα και το κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπινου σώματος.
Η σύνθετη διάταξη καλωδίων που ξεπερνά τα 2,2 χιλιόμετρα στο SEAT Ateca, λειτουργεί όπως το σύνολο αρτηριών, φλεβών και τριχοειδών αγγείων ενός ανθρώπινου σώματος.
Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτρέπουν στο όχημά μας να ανταποκρίνεται σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου όταν ενεργοποιούμε οποιαδήποτε από τις λειτουργίες του. Μοντέλα όπως το SEAT Ateca, περιέχουν περισσότερα από 1.350 καλώδια τα οποία, αν τα τεντώσουμε, θα ξεπεράσουν τα 2.200 μέτρα σε μήκος, όσο και ένας διάδρομος αεροδρομίου.
Ξεχωρίζουν σε περισσότερα από 30 κυκλώματα, με πάνω από 12.000 μοναδικούς συνδυασμούς καλωδίωσης, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της καλωδίωσης είναι συγκεντρωμένο στην περιοχή του μπροστινού πίνακα οργάνων, όπου πάνω από 200 καλώδια σχηματίζουν νήματα πάχους μεγαλύτερου από 4 εκατοστά.
Παράλληλα, το αυτοκίνητα διαθέτει έως και 100 αισθητήρες και μονάδες ελέγχου. Οι συσκευές αυτές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με τον ίδιο τρόπο όπως το ανθρώπινο σώμα. Με τον ίδιο τρόπο που ο εγκέφαλος στέλνει ένα σήμα οδηγιών για να μετακινήσει το χέρι και αυτό υπακούει, έτσι και το σύστημα ενεργοποιεί λειτουργίες όπως ο έλεγχος ευστάθειας, οι τρόποι οδήγησης, το ηχητικό σήμα ή ο ανιχνευτής τυφλών σημείων.
Όλες οι καλωδιώσεις χαλκού, σε ένα SEAT Ateca, ζυγίζουν λίγο περισσότερο από 40 κιλά. Ο χαλκός είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μέταλλο για ηλεκτρική αγωγή, αλλά η υψηλή πυκνότητα του, που είναι μεγαλύτερη από αυτή του σιδήρου, το κάνει χρήσιμο επειδή είναι πιο ελαφρύ. Επίσης, το πάχος κάθε σύρματος είναι ένας παράγοντας σημαντικός και κυμαίνεται μεταξύ ενός χιλιοστού και ενός εκατοστού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί συνεργάζονται με τους σχεδιαστές για περίπου τρία χρόνια, όσο διαρκεί η ανάπτυξη του μοντέλου, για την αρμονική διάταξη των καλωδίων και την κατανομή βάρους…