ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εχει διανύσει 277.000 χλμ. με BMW i3 χωρίς να αλλάξει τακάκια φρένων

Εχει διανύσει 277.000 χλμ. με BMW i3 χωρίς να αλλάξει τακάκια φρένων

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζονται, όσον αφορά τη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Ναι μεν, η αγορά είναι ακόμα ακριβή υπόθεση, ωστόσο προϊόντος του χρόνου, οι τιμές μειώνονται καθώς γενικεύεται η τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης.

Βέβαια, απομένει η ανάπτυξη ενός ικανού δικτύου δημοσίων σταθμών φόρτισης, όπως και να μειωθούν περαιτέρω οι τιμές, όμως δεν θα φθάσουν εύκολα στα επίπεδα των συμβατικών.

Τα οφέλη από την ηλεκτροκίνηση είναι πολλά, ως προς τη χρήση, διότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν χρειάζεται σέρβις όπως ένα συμβατικό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, για να διαπιστώσουμε τις διαφορές, αποτελεί το ηλεκτρικό BMW i3, που δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους και έχει κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο 13,1 kWh/100 χλμ. Πάνω από 165.000 οχήματα έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο μέχρι σήμερα, με τον αριθμό πωλήσεων να αυξάνεται σταθερά χρόνο με το χρόνο.

Μάλιστα, είναι πάρα πολλοί που έχουν καλύψει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Και δεν είναι μόνο το περιβαλλοντικό όφελος, αφού ένας ιδιοκτήτης BMW i3 (60 Ah) στη Γερμανία, που το έχει στην κατοχή του από το 2014, πληρώνει για κάθε 100 χλμ. που διανύει 30 λεπτά του ευρώ σε ηλεκτρική ενέργεια.

Επίσης, επειδή το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα πέδησης που χωρίς να πατά το φρένο ο οδηγός για να φρενάρει, αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού το όχημα αφενός επιβραδύνει και αφετέρου ανακτά ενέργεια που την επαναχρησιμοποιεί, έχει διανύσει 277.000 χλμ. χωρίς να αλλάξει τακάκια φρένων και τους δίσκους ούτε μία φορά!

Εχει διανύσει 277.000 χλμ. με BMW i3 χωρίς να αλλάξει τακάκια φρένων

Επίσης, ο ίδιος οδηγός, ήταν ένας από αυτούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα retrofit και αντάλλαξαν τη μπαταρία 60 Ah του BMW i3 με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 22 kWh, με μία μπαταρία υψηλής τάσης 94 Ah, με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο 33 kWh. Η νέα μπαταρία προσφέρει αισθητά περισσότερα ενεργειακά αποθέματα και μεγαλύτερη άνεση σε μακρινά ταξίδια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι σήμερα ούτε μία μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3 δεν χρειάστηκε να αντικατασταθεί λόγω πρόωρης γήρανσης, ενώ η εταιρεία επεκτείνει την εγγύηση στα 8 έτη ή 160.000 χλμ.

Ωστόσο, οι μπαταρίες μικρότερης χωρητικότητας που αντικαθίστανται με μεγαλύτερης χωρητικότητας, χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία ως μονάδες αποθήκευσης για την πράσινη ενέργεια που παράγεται εκεί από ανεμογεννήτριες.

Ενας άλλος οδηγός στην Αυστρία, διανύει καθημερινά περίπου 200 χλμ. με μια φόρτιση, ενώ ένας οδηγός στην Αμερική έμεινε μόνο μία φορά από ενέργεια, μόλις 50 μέτρα μακριά από το σπίτι του και χρειάστηκε προέκταση καλωδίου για να φορτίσει.

Εξάλλου, ένας οδηγός στη Νότιο Αφρική, που κάνει την απόσταση από το Γιοχάνεσμπουργκ στο Κέιπ Τάουν, οδηγεί έως 300 χλμ., φορτίζοντας κατά τις επισκέψεις που κάνει στους πελάτες του.

Πλέον, με την εγκατάσταση μιας μπαταρίας τελευταίας γενιάς στο BMW i3 (120 Ah), με αυξημένη ακαθάριστη ενεργειακή πυκνότητα τώρα στα 42,2 kWh, αυξήθηκε η αυτονομία του οχήματος από 285 μέχρι 310 χλμ. και έως 260 χλμ. σε καθημερινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση περίπου 50% έναντι του BMW i3 με μπαταρία υψηλής τάσης πρώτης γενιάς.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ