ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εκανε 354.000 χιλιόμετρα με το ηλεκτρικό ταξί Nissan LEAF

Εκανε 354.000 χιλιόμετρα με το ηλεκτρικό ταξί Nissan LEAF

Το πρώτης γενιάς αυτοκίνητο, διένυσε την απόσταση με την εργοστασιακή μπαταρία.

Λέμε και γράφουμε πολλά για την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την αντοχή των μπαταριών, κυρίως, που είναι η καρδιά αυτών των αυτοκινήτων.

Στην Ισπανία, ο Mendiluce ξεκίνησε πίσω από το τιμόνι του ταξί Nissan LEAF, τον Οκτώβριο του 2011. Τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF, κατασκευάστηκε στην Oppama της Ιαπωνίας και είναι εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Ο Mendiluce αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου, μετά από 354.000 χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μια σταγόνα ορυκτού καυσίμου!

Η εμπειρία του έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, καθώς ο στόχος του είναι να πείσει το κοινό για τα οφέλη της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με υπολογισμούς που παρείχε η Nissan, ένα όχημα ICE (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) θα είχε εκπέμψει 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ το LEAF ούτε γραμμάριο.

Το συγκεκριμένο LEAF, πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο 150 χιλιόμετρα την ημέρα, φτάνοντας κάποιες μέρες τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός και ιδιοκτήτης του, επωφελούνταν κατά τη διάρκεια των γευμάτων και των διαλλειμάτων ανάπαυσης, για να επαναφορτίσει το όχημα. «Είναι καθαρά θέμα οργάνωσης. Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90% της καθημερινότητάς μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι έφτανε τις 3 ώρες και σε σημείο γρήγορης επαναφόρτισης τα 45 λεπτά,» είπε ο οδηγός.

Ο πρώτος Ισπανός αυτοκινητιστής, οδηγούσε στο Βαγιαδολίδ, την ιδιαίτερη πατρίδα του, που ήδη διαθέτει 34 σημεία δημόσιας φόρτισης.

Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φθάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή.

Παρά τη θλίψη του, o Mendiluce θεωρεί ότι το Nissan LEAF χρησιμεύει ως παράδειγμα για να αναδειχθούν τα οφέλη από την καθημερινή χρήση του.

Ήδη στην Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, από το 2016, όταν η τοπική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις.

Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, με την ευχή και μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, να ακολουθήσουν τον “δρόμο” της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ