Έκθεση Παρισιού 2022 Best Of: Τα 15 πιο σημαντικά νέα μοντέλα
Αυτά είναι τα μοντέλα που ξεχώρισαν στο Σαλόνι του Παρισιού που άνοιξε τις πύλες του στις 17 Οκτωβρίου 2022.
Μπορεί οι διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου να βρίσκονται στη δύση τους, ειδικά μετά τον covid, ωστόσο στο φετινό Σαλόνι του Παρισιού αρκετές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έδωσαν το παρών παρουσιάζοντας σημαντικά νέα μοντέλα και πρωτότυπα. Παρακάτω ξεχωρίσαμε τις σημαντικότερες πρεμιέρες.
Alpine Alpenglow
Το πρωτότυπο της Alpine διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο, το οποίο αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υψηλής πίεσης (700 bar). Σύμφωνα με τους Γάλλους, οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές. Είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά, έχει μήκος που αγγίζει τα 5 m και ύψος που δεν ξεπερνά το 1 m.
BYD Atto 3
Το αμιγώς ηλεκτρικό κόμπακτ SUV αποτελεί τον Δούρειο Ίππο της κινεζικής BYD για να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων. Έχει ενδιαφέρουσα εμφάνιση, καινοτόμα στοιχεία όπως η περιστρεφόμενη οθόνη στο εσωτερικό του και αυτονομία που φτάνει έως και τα 520 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το BYD Atto 3 έχει ήδη αξιολογηθεί από τον Euro NCAP και έχει βαθμολογηθεί με 5 αστέρια.
Dacia Manifesto
Με το πρωτότυπο Manifesto η Dacia θέλει να μας προϊδεάσει για τα νέα, τολμηρά πρότζεκτ που ετοιμάζει για το μέλλον. Το Manifesto θυμίζει buggy και ξεχωρίζει από το φουτουριστικό αμάξωμα χωρίς πόρτες, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τους τροχούς με ελαστικά χωρίς αέρα. Κινείται ηλεκτρικά και, παρότι δεν θα μπει στην παραγωγή, πολλά χαρακτηριστικά του θα δούμε στα επόμενα μοντέλα της Dacia.
Dacia Jogger Hybrid
Το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Dacia κινείταο από έναν κινητήρα βενζίνης 1.600 κυβικών, δύο ηλεκτροκινητήρες, αυτόματο κιβώτιο και μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh. Η ισχύς του Dacia Jogger Hybrid είναι 140 ίπποι και το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται στις αρχές του 2023.
DS3
Το premium κόμπακτ SUV της γαλλικής DS Automobiles υπέστη ένα διακριτικό facelift, ενώ παράλληλα άλλαξε ονομασία από DS3 Crossback σε “σκέτο” DS3. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η νέα οθόνη αφής 10,3’’ που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Στα μηχανικά μέρη, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά αυτή της μεγαλύτερης μπαταρίας στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-TENSE που προσφέρει αυξημένη αυτονομία έως 402 km. Αναβαθμισμένος είναι και ο ηλεκτροκινητήρας με ισχύ που φτάνει τους 156 ίππους. Η υπόλοιπη γκάμα κινητήρων παραμένει ως έχει, με μοτέρ βενζίνης 1.2 Turbo και turbodiesel 1.5 απόδοσης 100 έως 130 ίππους.
DS7
Όπως και το DS3, έτσι και το νέο DS7 απώλεσε το “Crossback” από την ονομασία του. Το ανανεωμένο premium SUV έρχεται με νέα σχεδίαση, πιο πολυτελής καμπίνα, αναβαθμισμένους κινητήρες και νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Η γκάμα αποτελείται από τις εξής εκδόσεις:
- DS 7 E-TENSE 225 Plug-in Hybrid με κίνηση στους εμπρός τροχούς και συνδυαστική ισχύ 225 ίππων.
- DS 7 E-TENSE 4x4 300 Plug-in Hybrid με ηλεκτρική τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 300 ίππων.
- DS 7 E-TENSE 4x4 360 Plug-in Hybrid με ηλεκτρική τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 360 ίππων.
- DS 7 BLUEHDI 130 με κινητήρα diesel 130 ίππων και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Το νέο DS 7 αναμένεται στην ελληνική αγορά στα μέσα του 2023.
Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το νέο DS7.
Jeep Avenger
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Jeep διακρίνεται για τις συμπαγείς του διαστάσεις, την κορυφαία απόσταση από το έδαφος, τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, αλλά και τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control που δίνουν εκτός δρόμου δυνατότητες και περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Το ηλεκτρικό σύστημα αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh που υπόσχεται μέση αυτονομία 400 km.
Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το νέο Jeep Avenger.
Mercedes-Benz EQE SUV
Η γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-EQ εμπλουτίζεται με τη νέα EQE SUV. Το νέο ηλεκτρικό SUV έρχεται να πάρει θέση κάτω από την επίσης νέα EQS SUV και δίπλα στην σεντάν EQE. Θα είναι διαθέσιμη από το 2023 σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις:
- EQE SUV 350+ με 292 ίππους και αυτονομία έως 590 km.
- EQE SUV 350 4MATIC με 292 ίππους και αυτονομία έως 558 km.
- EQE SUV 500 4MATIC με 408 ίππους και αυτονομία έως 547 km.
- AMG EQE 43 4MATIC SUV με 476 ίππους και αυτονομία έως 488 km.
- AMG EQE 53 4MATIC+ SUV με 626 ίππους και αυτονομία έως 470 km.
Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για τη νέα Mercedes EQE SUV.
Mercedes-AMG C63
Με υβριδική τεχνολογία από τη Formula 1 και τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα στον κόσμο, η νέα C63 S E Performance ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την Mercedes-AMG. Ο τετρακύλνδρος δίλιτρος Turbo συνδυάζεται με αυτόματο 9άρι κιβώτιο AMG SPEEDSHIFT MCT 9 και έναν ηλεκτροκινητήρα. Το Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης αποδίδει συνολικά 680 ίππους και 1.020 Nm ροπής, δίνοντας εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 3,4’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 280 km/h.
Δείτε εδώ τις TOP-5 πληροφορίες για τη νέα Mercedes-AMG C63 S E Performance.
Peugeot 408
Το ολοκαίνουριο οικογενειακό της Peugeot αναμένεται στις αγορές στις αρχές του 2023. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο plug in υβριδικές εκδόσεις 1.6 Turbo με 180 και 225 ίππους και μία βενζινοκίνητη 1.2 Turbo με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι με στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8. Λίγους μήνες μετά, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Με μήκος 4.69 m και με μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79 m, το νέο Peugeot 408 υπόσχεται αξιοζήλευτη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 536 λίτρα.
Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το νέο Peugeot 408.
Peugeot e-208
Το αμιγώς ηλεκτρικό σουπερμίνι της γαλλικής φίρμας αποκτά έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων (+20 ίππους) και μια μπαταρία νέας γενιάς. Σε συνδυασμό με μια σειρά αναβαθμίσεων, οι Γάλλοι έχουν βελτιώσει σημαντικά την ενεργειακή του απόδοση με αποτέλεσμα η αυτονομία του νέου Peugeot e-208 να μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 400 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μόλις 12,0 kWh/100 km, νούμερο που αποτελεί σημείο αναφοράς μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων της κατηγορίας B.
Renault Austral
Το SUV που αντικαθιστά το Kadjar ξεχωρίζει για το πλήθος νέων τεχνολογιών και τα υβριδικά μοτέρ βενζίνης με απόδοση από 130 έως 200 ίππους. Το μήκος ξεπερνά ελάχιστα τα 4,5 μέτρα και προσφέρει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (430-575 λίτρα). Ανάμεσα στις τεχνολογίες που ξεχωρίζουν είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced που συμβάλλει στην κατευθυντικότητα επιτρέποντας στους πίσω τροχούς να στρίβουν μέχρι ενός -ηλεκτρονικά ελεγχόμενου- σημείου.
Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το νέο Renault Austral.
Renault 4ever Trophy
Το πρωτότυπο της Renault αντλεί σχεδιαστική έμπνευση από το θρυλικό Renault 4 και μας προετοιμάζει για ένα μελλοντικό αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV, στο μέγεθος του Captur Έχει μήκος 4,16 m και ιδιαίτερα κοντούς προβόλους που βοηθούν στην εκτός δρόμου κίνηση. Το μεταξόνιο των 2,57 m υπόσχεται καλούς χώρους για επιβάτες. Αν και το σύστημα κίνησης παραμένει μυστικό, είναι πολύ πιθανόν να έχει συγγένεια με του επερχόμενου Renault 5 που αναμένεται το 2024.
Renault 5 Turbo 3E
Το R5 Turbo 3E αποτίνει φόρο τιμής στις σπορ εκδόσεις Renault 5 Turbo και Turbo 2. Είναι ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο επίδειξης, αλλά και το απόλυτο “5άρι” για πλαγιολισθήσεις. Η εμφάνιση παραπέμπει απευθείας στο κλασικό γαλλικό μοντέλο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1972. Ξεχωρίζει η τεράστια πίσω αεροτομή και οι μεγάλοι τροχοί, 19’’ οι εμπρός και 20’’ οι πίσω. Την κίνηση στον πίσω άξονα δίνουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε τροχό, που αποδίδουν συνολικά 380 ίππους και 700 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα εκρηκτικές: 3,5’’ για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 200 km/h. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 42 kWh.
Mobilize Duo & Bento by Renault
Η Mobilize είναι θυγατρική εταιρία της Renault και στο Παρίσι έκανε αίσθηση με τα ηλεκτρικά Duo και Bento, τα οποία θα είναι διαθέσιμα το 2023 και το 2024 αντίστοιχα. Το Duo ουσιαστικά αποτελεί τον διάδοχο του Twizy ενώ το Bento είναι η επαγγελματική εκδοχή του. Την κίνηση στους πίσω τροχούς δίνει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας. Διαθέσιμες θα είναι δύο εκδόσεις: μία με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται από τη νομοθεσία στα 45 km/h και μια με τελική 80 km/h.
Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για τα νέα Mobilize Duo & Bento.