Ελαστικά... αέρος και πρίζας
Το concept AERO της Goodyear είναι ένα ελαστικό για αυτόνομα αυτοκίνητα που πετάνε, ενώ τα Pirelli Elect για ηλεκτρικά αυτοκίνητα,
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, τα είδαμε όλα. Αυτοκίνητα πρωτότυπα, πάνω στα οποία θα βασιστούν μοντέλα του μέλλοντος, υπερ-αυτοκίνητα και μοντέλα παραγωγής. Όλα αυτά, βέβαια, φορούν ελαστικά, παρόλο που ορισμένα από τα πρωτότυπα μοντέλα μπορούν να… πετούν κιόλας. Κι αυτό επειδή οι εταιρείες αναζητούν λύσεις μετακίνησης, σε πόλεις που φορτώνονται πολύ από κίνηση.
Η Goodyear παρουσίασε το concept AERO, ένα ελαστικό δύο – σε - ένα σχεδιασμένο για τα αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος που πετάνε. Αυτή η ιδέα θα μπορούσε να λειτουργήσει τόσο σαν ένα ελαστικό για την οδήγηση στο δρόμο όσο και σαν «προπέλα» για να μπορεί το αυτοκίνητο να πετά.
Το AERO είναι μια πολυσύνθετη ιδέα ταλαντευόμενου στροφίου. Θα χρησίμευε ως ελαστικό για να μεταφέρει και να απορροφά τις δυνάμεις προς και από το δρόμο καθώς και ως ένα σύστημα προώθησης αεροσκάφους για να παρέχει ώθηση με ένα διαφορετικό προσανατολισμό. Με τα κατάληλα οχήματα, το AERO θα δώσει στο μέλλον στους ανθρώπους που μετακινούνται την ελευθερία να κινούνται απρόσκοπτα από το δρόμο προς τον ουρανό.
Οι ακτίνες του concept θα παρέχουν στήριξη για τη μεταφορά του βάρους του οχήματος και θα δρουν ως λεπίδες ανεμιστήρα για την παροχή ώθησης, όταν το ελαστικό έχει πάρει κλίση. Αυτό το μοναδικό ελαστικό χωρίς αέρα χρησιμοποιεί μια μη-πνευματική δομή που είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να εμποδίζει τους κραδασμούς κατά την οδήγηση στο δρόμο και αρκετά ισχυρή ώστε να περιστρέφεται στις υψηλές ταχύτητες που χρειάζονται οι ρότορες για να δημιουργήσουν κατακόρυφη ανύψωση.
Επίσης, στην ιδέα του AERO θα χρησιμοποιηθεί μια μαγνητική δύναμη για να παρέχει προώθηση χωρίς τριβή. Αυτό θα ενεργοποιούσε τις υψηλές ταχύτητες περιστροφής που απαιτούνται για την οδήγηση του οχήματος στο έδαφος και, όταν ο τροχός πάρει κλίση, να μπορέσει να σηκώσει ένα όχημα στον αέρα και να το κινήσει προς τα εμπρός. Κι ακόμη, το AERO θα χρησιμοποιεί αισθητήρες οπτικών ινών με βάση το φως για να παρακολουθεί την κατάσταση του οδοστρώματος, την φθορά των ελαστικών καθώς και τη δομική ακεραιότητα του ίδιου του ελαστικού.
Το concept θα περιλαμβάνει επίσης έναν ενσωματωμένο επεξεργαστή τεχνητής νοημοσύνης που θα συνδυάζει πληροφορίες από τους αισθητήρες ελαστικών με δεδομένα που θα προκύπτουν από την επικοινωνία που θα πραγματοποιείται από το όχημα προς το όχημα και από το όχημα προς τις εγκαταστάσεις των υποδομών. Ο επεξεργαστής τεχνητής νοημοσύνης θα αναλύσει αυτές τις ροές δεδομένων για να συστήσει μια πορεία δράσης - επιτρέποντας σε ένα όχημα να προσαρμοστεί σε μια λειτουργία πτήσης ή οδήγησης - και να προσδιορίσει αλλά και να επιλύσει πιθανά ζητήματα που σχετίζονται με τα ελαστικά προτού αυτά συμβούν.
Παρόλο που το AERO αποτελεί ξεκάθαρα μια ιδέα σχεδιασμού, κάποιες από τις λειτουργίες που περιέχει, όπως η μη πνευματική δομή και οι δυνατότητες «έξυπνου» ελαστικού, αναπτύσσονται από τη Goodyear σήμερα, ενώ άλλες μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για νέες ιδέες και πιθανώς νέα προϊόντα στο μέλλον.
Η Pirelli, παρουσίασε από την πλευρά της το Track Adrenaline. Πρόκειται ένα νέο προϊόν κατάλληλο για Track Days για επαγγελματίες και σχολές οδήγησης που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα όργανο χρονομέτρησης και σύστημα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο για πιέσεις και θερμοκρασίες ελαστικών. Το σύστημα συνδυάζει δεδομένα τηλεμετρίας και ελαστικών για να αναγνωρίζει και να ενημερώνει τον οδηγό πότε τα ελαστικά χρειάζονται προθέρμανση, πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να πιέσει για ένα γρήγορο γύρο, και πότε είναι απαραίτητο να κάνει στάση στα pits.
Το Track Adrenaline αποτελείται από ένα ηλεκτρονικό κουτί που τοποθετείται εύκολα σε ένα αυτοκίνητο, καθώς και μία εφαρμογή smartphone P Zero Track Adrenaline και ελαστικά P Zero Trofeo R με αισθητήρες στο εσωτερικό. Το κουτί επικοινωνεί με την εφαρμογή μέσω wi-fi και γίνεται ένα προηγμένο όργανο χρονομέτρησης, με δεδομένα τηλεμετρίας και ανάλυση σε πραγματικό χρόνο για κάθε session στην πίστα. Χρόνοι γύρων, ενδιάμεσοι χρόνοι, μέγιστες και μέσες ωριαίες ταχύτητες, επιτάχυνση, φρενάρισμα, θεωρητικά ιδανικοί γύροι και συγκρίσεις με προηγούμενα sessions είναι από τις ενδείξεις που η εφαρμογή μπορεί να προσφέρει σε κάθε οδηγό.
Εξάλλου, στη Γενεύη έκανε ντεμπούτο η σήμανση Elect στα ελαστικά P Zero και χαρακτηρίζει ελαστικά που προορίζονται για ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα. Τα ελαστικά της Pirelli με σήμανση Elect προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα σε οχήματα οικολογικών προδιαγραφών, χάρη σε μία σειρά τεχνικών χαρακτηριστικών. Πρώτο και κύριο είναι η χαμηλή αντίσταση κύλισης που βοηθά στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας του κάθε αυτοκινήτου. Ακολουθεί η μείωση θορύβου που συντελεί σε μία αθόρυβη καμπίνα. Μάλιστα, κάθε ελαστικό Pirelli Elect είναι εξατομικευμένο για το όχημα για το οποίο προορίζεται, σύμφωνα με τη στρατηγική Perfect Fit. Το Pininfarina Battista, είναι ένα υπερ-αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί τέτοια ελαστικά…