Εντελώς νέα, με δίλιτρο μοτέρ 197 ίππων
Ακόμα δεν έχει παγώσει το καπό από τη λειτουργία του κινητήρα της BMW Z4, που είχα στη διάθεσή μου, ούτε έχουν σταματήσει να καπνίζουν ελαφρά, παρά τον… αντικαπνιστικό νόμο, οι δύο εξατμίσεις.
Κι είναι αλήθεια ότι κινήθηκα αρκετά γρήγορα, τόσο στα στροφιλίκια που την οδήγησα στη Βουλιαγμένη, όσο και στις επιταχύνσεις, προκειμένου να διαπιστώσω αν πράγματι μπορείς να βασιστείς με σιγουριά στο κράτημα του αυτοκινήτου, αλλά και για να δω την έκρηξη που προσφέρει.
Δοκίμασα την έκδοση Ζ4 sDrive20i, που εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο κινητήρα 1.998 κ.εκ., που αποδίδει 197 ίππους και ροπή 320 Nm. Κατάφερα να πιάσω την επιτάχυνση των 6,6 στα 0-100 χλμ./ώρα, αλλά δεν τόλμησα να αγγίξω την τελική ταχύτητα των 240 χλμ./ώρα, που δίνει το εργοστάσιο. Και το κατάφερα εύκολα, καθώς χρησιμοποιώντας το Launch Control και τις αλλαγές ταχυτήτων από τις μανέτες στο τιμόνι, μέσω του κιβωτίου 8 σχέσεων Steptronic Sport, έγινα… καπνός. Βέβαια, αν θέλεις να οδηγήσεις πιο χαλαρά, πιο οικονομικά, μπορείς να επιλέξεις ένα από τα υπόλοιπα προγράμματα και όχι συνεχώς το σπορ, που αλλάζει υπέρ το δέον τη χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόκριση του γκαζιού και την ταχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων.
Καλοζυγισμένο, με ιδανική κατανομή βάρους 50-50 στους δύο άξονες και κλασικά πισωκίνητο, το αυτοκίνητο πράγματι προσφέρει ανωτέρου επιπέδου οδηγική εμπειρία, την οποία αυξάνεις αν απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας (ESP), το οποίο επανέρχεται σε λειτουργική θέση μόλις αντιληφθεί ότι το έχεις παρακάνει με το πίσω μέρος, ενώ υπάρχει και μπλοκέ διαφορικό. Το ενισχυμένο πλαίσιο και η ανάρτηση από αλουμίνιο με γόνατα McPhesron μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (για πρώτη φορά), κάνουν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται πολύ καλά και παρά το ελαφρώς χαμηλωμένο αμάξωμα (10 χλστ.) της έκδοσης MSport και τους τροχούς 18 ιντσών, δεν αντιλαμβάνεσαι σκληράδα, ακόμα και σε ανωμαλίες του εδάφους.
Αυτό που σου δημιουργεί θετική εντύπωση, εξάλλου, είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στα κλειστά κομμάτια, όπου το χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χλστ. σε συνδυασμό με την ανάρτηση Adaptive M Sport (3 προγράμματα λειτουργίας) και τα φρένα M Sport, μαζί με τη μείωση του μεταξονίου κατά 2,6 εκ. (2,47 μ.), και τα αυξημένα κατά πολύ μετατρόχια (9,8 εκ. μπροστά, 5,7 εκ. πίσω), κάνουν την Ζ4 να είναι προσηλωμένη στη δουλειά της, δηλαδή να πατά γερά στον δρόμο.
Εχοντας μήκος 4,324 μ., με μακρύ καπό, κοντό πίσω μέρος, φαρδύ αμάξωμα και λίγο πιο ψηλό (1,3 εκ.), η Ζ4 μαγνητίζει τα βλέμματα, ίσως και επειδή επιστρέφει με υφασμάτινη οροφή, ως γνήσιο roadster, σε σχέση με την προηγούμενη που κοντεύαμε να ξεχάσαμε, που είχε μεταλλική οροφή. Η οροφή ανοίγει απίστευτα γρήγορα, σε μόλις 10 δευτ., ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Και το κυριότερο, ότι δεν καταλαμβάνει χώρο στο πορτμπαγκάζ με την αναδίπλωσή της, αφήνοντας ελεύθερο όγκο 280 λίτρα, διπλάσιο από πριν.
Η καμπίνα έχει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, δερμάτινο σαλόνι, πολύ μαλακά πλαστικά και θαυμάσια θέση οδήγησης, τόσο χαμηλά που νόμιζα ότι οδηγούσα καρτ. Φέρει και εξαιρετικό σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας iDrive version 7.0 με φωνητικές εντολές.
Νομίζω ότι η νέα BMW Z4, προϊόν συνεργασίας με την Toyota, για μείωση του κόστους (βλέπε νέα Supra), είναι τόσο προκλητική όσο πρέπει (αεραγωγοί στο πλάι και μπροστά, πίσω διαχύτης, αεροτομή), καλοστημένη και με δυναμική συμπεριφορά. Με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, η έκδοση Ζ4 sDrive20i κοστίζει 66.350 ευρώ…