Εντυπωσιακές πρεμιέρες από τη Mitsubishi
Οπως είναι λογικό, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όταν εμφανίζονται σε σαλόνια αυτοκινήτου των χωρών τους, επιχειρούν να εντυπωσιάσουν το κοινό με τις τεχνολογικές και σχεδιαστικές τους τάσεις.
Στο Τόκιο, η Mitsubishi παρουσιάζει δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα, ηλεκτρικά, καθώς όπως δήλωσε ο Takao Kato, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας: «είμαστε υπέρμαχοι της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού, και ειδικότερα των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEVs)».
Το πρώτο μοντέλο, το MI-TECH CONCEPT κατασκευάστηκε με προδιαγραφές ενός “μικρού, plug-in υβριδικού ηλεκτρικού SUV, παντός εδάφους και καιρού, που προσφέρει απαράμιλλη οδηγική απόλαυση και αυτοπεποίθηση σε όλες τις συνθήκες.” Το πρωτότυπο ενσαρκώνει το σλόγκαν της MMC, “Drive Your Ambition” με ένα ελαφρύ, συμπαγές, νέο σύστημα PHEV, ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης τεσσάρων μοτέρ, και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας—και όλα αυτά συγκεντρωμένα σε ένα μικρών διαστάσεων ηλεκτροκίνητο SUV. Υιοθετεί ένα δυναμικό αμάξωμα τύπου buggy, ενώ η χάλκινη απόχρωση θυμίζει ηλεκτρικό πηνίο και δίνει το παρών στη μάσκα, τους εσωτερικούς τροχούς και το εσωτερικό και παραπέμπει στη ηλεκτροκίνηση.
Στον κάτω προφυλακτήρα, ενσωματώνονται αλουμινένιες ποδιές, το εσωτερικό φέρει έναν αεραγωγό, ενώ η χρήση του πλαϊνού σκαλοπατιού στα ανάγλυφα μαρσπιέ, εξυπηρετεί τόσο στιλιστικούς όσο και πρακτικούς σκοπούς.
Στο εσωτερικό, ένας οριζόντιος πίνακας οργάνων και η λειτουργική σχεδίαση βοηθούν τον οδηγό στο έργο του. Διακόπτες που θυμίζουν πληκτρολόγιο τοποθετούνται πάνω από την κεντρική κονσόλα σε οριζόντια διάταξη, ενώ η εμπρός λαβή λειτουργεί και ως χειριστήριο αφής για ευκολότερους χειρισμούς. Οι λειτουργίες προβάλλονται με σαφή και κατανοητό τρόπο, παρέχοντας μία αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό.
Η μονάδα ισχύος του νέου συστήματος PHEV είναι ένας ελαφρύς, μικρός αεριοστρόβιλος στη θέση του παραδοσιακού βενζινοκινητήρα, που μπορεί να λειτουργεί με διάφορους τύπους καυσίμου όπως πετρέλαιο, κηροζίνη και βιοκαύσιμο!
Η Mitsubishi χρησιμοποίησε το S-AWC Integrated Vehicle Dynamics Control System σε ένα Quad Motor σύστημα 4WD με εμπρός και πίσω μονάδες Dual-Motor Active Yaw Control (AYC). Ουσιαστικά, έχει ηλεκτρική τετρακίνηση για όλες τις συνθήκες, σε καθημερνές ή κακοτράχαλες διαδρομές, βιώνοντας παράλληλα νέες συγκινήσεις με υπερστροφές ισχύος 180 μοιρών μέσω ανάποδης περιστροφής δεξιών και αριστερών τροχών.
Εξάλλου, το όχημα φέρει διεπαφή Human Machine Interface (HMI) που προβάλλει διάφορες πληροφορίες που συλλέγει μέσω τεχνολογίας ανίχνευσης, συμπεριλαμβανομένων οπτικών αισθητήρων σε ένα παρμπρίζ επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Με την προβολή πληροφοριών για το όχημα, το δρόμο και τις συνθήκες κυκλοφορίας στο παρμπρίζ AR, οι οδηγοί μπορούν να προειδοποιούνται και να λαμβάνουν ακριβείς αποφάσεις ακόμα και σε συνθήκες κακής ορατότητας.
Το πρωτότυπο είναι επίσης εφοδιασμένο με το πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης νέας γενιάς MI-PILOT, που υποστηρίζει τον οδηγό όχι μόνο σε συμβατικούς ασφάλτινους δρόμους αλλά και σε συνθήκες εκτός δρόμου.
Το δεύτερο πρωτότυπο, το SUPER HEIGHT K-WAGON CONCEPT, είναι ένα ‘Kei wagon’ επόμενης γενιάς που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν σε πιο μακρινούς προορισμούς και να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα. Το μεγάλο άνοιγμα πίσω θυρών και ο κορυφαίος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δημιουργούν ένα περιβάλλον ιδανικό για χαλάρωση.
Το μοντέλο ενσωματώνει το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας e-Assist —με MI-PILOT για υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, σύστημα πέδησης ανάγκης που περιορίζει τις ζημιές σε μία σύγκρουση, και υποβοήθηση πρόληψης σύγκρουσης από λανθασμένη χρήση των πεντάλ.
Το τρίτο μοντέλο, είναι το MITSUBISHI ENGELBERG TOURER, ένα SUV με τρεις σειρές καθισμάτων, που εξελίσσει το σύστημα Twin Motor PHEV που δημιούργησε η MMC για το Outlander PHEV, με την προσθήκη τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης νέας γενιάς και έλεγχο τεσσάρων τροχών. Παρά το ότι χρησιμοποιεί το σύστημα Twin Motor που περιλαμβάνει ισχυρούς, αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες μπροστά και πίσω, το PHEV έγινε πιο συμπαγές σε διαστάσεις και η διάταξή του έχει βελτιστοποιηθεί προς όφελος της ευρυχωρίας, ενώ έγινε εφικτή η προσθήκη μιας τρίτης σειράς καθισμάτων.
Το MITSUBISHI ENGELBERG TOURER έχει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 70 χλμ., ενώ με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, η συνολική αυτονομία του υπερβαίνει τα 700 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα μπορεί να απολαμβάνει για ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης (ισχυρή, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία).
Το σύστημα χρησιμοποιεί Active Yaw Control” (AYC), για έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των δύο εμπρός τροχών, και μόνιμη τετρακίνηση (4WD) με το σύστημα Twin Motor με μοτέρ υψηλής ισχύος και απόδοσης μπροστά και πίσω. Αυτά συνδυάζονται με το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οχήματος Super All Wheel Control (S-AWC) της MMC, που βελτιώνει τις επιδόσεις σε όλες τις οδηγικές συνθήκες με πλήρη έλεγχο της δύναμης πέδησης κάθε τροχό (Anti-Lock Braking System - ABS) και της ισχύος των εμπρός και πίσω μοτέρ (Active Stability Control – ASC)...