Επιπλέον χρεώσεις για τα SUV στις πόλεις
Ο… “Ασκός του Αιόλου” είναι έτοιμος να ανοίξει με την πρόθεση των αρχών σε κάποιες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες να “τιμωρούν” την “αδικαιολόγητη” χρήση των μεγάλων SUV στους αστικούς δρόμους.
Σε πολλές Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, τίθεται ως προτεραιότητα ο περιορισμός της χρήσης των μεγάλων οχημάτων, με την επίσημη δικαιολογία πως επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με τις αυξημένες εκπομπές CO2 που εμφανίζουν. Στη Γαλλία ωστόσο, τα πράγματα φαίνεται πως είναι λίγο πιο προχωρημένα, μια και οι αρχές του Παρισιού, φέρονται έτοιμες για νομοθετημένη “τιμωρία” της χρήσης των μεγάλων SUV από τις αρχές του επόμενου έτους.
Η θεωρία πίσω από την… τιμωρητική αυτή διάθεση, έχει να κάνει με την άσκοπη χρήση των μεγάλων SUV στους δρόμους της πόλης, που εκεί αποδεικνύεται πως είναι δύσχρηστα και φέρνουν σε δύσκολη θέση και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Στο ίδιο πλαίσιο, τοποθετείται και το γεγονός πως λόγω μεγέθους, χρειάζονται και περισσότερο χώρο για να σταθμεύσουν- φυσικά, εις βάρος της διαθέσιμης χωρητικότητας στους δρόμους που είναι έτσι και αλλιώς περιορισμένη.
Τα SUV που έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή (όπως και σε όλο τον κόσμο) στη Γαλλία και ιδιαίτερα στο Παρίσι, του οποίου οι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι είναι ενεργειακά σπάταλα και αναποτελεσματικά, σχεδιάζεται η εφαρμογή ενός νόμου που θα τα “πλήξει” με υψηλότερα τέλη στάθμευσης. Οι ρυθμιστικές αρχές της πόλης, που εκτιμούν ότι ο αριθμός των SUV στο Παρίσι έχει αυξηθεί κατά 60 τοις εκατό τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Από τα ίδια επίσημα στοιχεία, προκύπτει πως σχεδόν ένα στα επτά (από τα 1,15 εκατομμύρια) οχήματα που σταθμεύουν στους δρόμους του Παρισιού κάθε βράδυ, ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Αυτό ήταν που οδήγησε και την ομόφωνη ψήφιση υπέρ της εφαρμογής του συστήματος επιπλέον χρέωσης, που προγραμματίζεται να ξεκινήσει από το νέο έτος.
Αξίζει να σημειωθεί πως από τις επιπλέον χρεώσεις αυτές, θα εξαιρούνται όσοι αποδεικνύουν πως έχουν λόγο να έχουν στην κατοχή τους ένα μεγάλο SUV (πολύτεκνοι, κλ.π.) ενώ στο ίδιο πλαίσιο μπαίνουν και οι κάτοχοι ηλεκτρικών μεγάλων SUV, για τους οποίους επίσης θα ισχύουν εξαιρέσεις από τις διογκωμένες τιμές στάθμευσης. Άρα μάλλον το θέμα δεν είναι αν το αυτοκίνητο καταλαμβάνει περισσότερο χώρο από εκείνον του μέσου όρου στη στάθμευση και ως “άλλοθι” για την επιβολή του, είναι οι εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν το αστικό περιβάλλον και μόνο.