Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Citroen C3- Σχεδίαση με SUV προσανατολισμό
Με αισθητικές παραπομπές στα SUV και ορισμένα στοιχεία που θυμίζουν το πρωτότυπο Oli, το νέο C3 δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της Citroen για επανάκτηση της κορυφής στην κατηγορία.
Μεγάλο νέο για τη Citroen αλλά και την αγορά γενικότερα, είναι πως το νέο C3 θα κυκλοφορήσει σε πρώτη φάση μόνο ως ηλεκτρικό, με πρόθεση από την εταιρεία να αποτελέσει μια εξαιρετικά προσιτή πρόταση ανάμεσα στον ανταγωνισμό της νέας τάξης, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και οι συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, στις οποίες δεν περιμένουμε "εκπλήξεις".
Αυτό σημαίνει πως κάτω από το εμπρός καπό, σίγουρα θα βρίσκεται ο τρίκύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων ή ο diesel τετρακύλινδρος των 1,5. Στη χώρα μας θα πρέπει να το περιμένουμε κοντά στην αλλαγή του έτους, όπου και πάλι για την ελληνική αντιπροσωπεία θα έχει το ρόλο του πιο προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην κατηγορία του. Εκτός από το χαμηλό κόστος κτήσης, το Citroen C3 θα διακρίνεται και για την πληρότητα του εξοπλισμού του από τη βασική του κιόλας έκδοση.
Στο εμπρός μέρος δεσπόζει το νέο σήμα της Citroen και μάλιστα σε αυξημένες διαστάσεις, δίνοντας έτσι το στίγμα της νέας εποχής. Η κάθετη μπροστινή όψη, έρχεται σε πλήρη αρμονία με την αντίστοιχη πίσω, οριοθετόντας την εικόνα του αυτοκινήτου με περισσότερες “γωνίες” σε αντίθεση με τη γενιά του μοντέλου που αντικαθίσταται.
Τα υδραυλικά αμορτισέρ με τους κλασικούς αναστολείς της ανάρτησης που εντάσσεται στο πρόγραμμα Advanced Comfort της Citroen, τονίζουν τη διάθεση για πρωτοφανή άνεση στην κατηγορία- “πακέτο” με τα αντίστοιχα καθίσματα με το ειδικό αφρώδες. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του C3, είναι η SCP στην οποία θα βασιστούν και άλλα μελλοντικά μοντέλα της Stellantis.
Στην καμπίνα, διατηρείται το minimal ύφος της υπάρχουσας γενιάς του μοντέλου, με διαφορά στον επιλογέα των σχέσεων του κιβωτίου αλλά και την ανανεωμένη οθόνη στου συστήματος πολυμέσων που δεν φαίνεται να είναι στο κέντρο του ταμπλό αλλά πιο πολύ προς την πλευρά του οδηγού. Άλλωστε, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, πίσω από το τιμόνι δεν υπάρχει ούτε η μικρή οθόνη που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε.
Οι άνθρωποι της Citroen επιμένουν πως παρά την τοποθέτηση του νέου C3 σε πιο SUV αισθητικά “μονοπάτια”, το νέο μοντέλο δεν θα αντικαταστήσει το C3 Aircross. Η αισθητική αναβάθμιση πάντως του νέου μοντέλου, είναι σημαντική και δείχνει να έχει “πιάσει” το ρυθμό της εποχής, ενσωματώνοντας πολύ αρμονικά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Γαλλικής μάρκας.
Ο κινητήρας της ηλεκτρικής έκδοσης που θα είναι η πρώτη με την οποία θα ασχοληθούμε όταν το μοντέλο “πατήσει” τους τροχούς του στη χώρα μας, εμφανίζει απόδοση 113 ίππων και μια μπαταρία 44 kWh που θα προσφέρει αυτονομία έως και 320 χιλιομέτρων. Για να διασφαλίζεται η αυξημένη αυτονομία του αυτοκινήτου, η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 135 χλμ./ώρα.
Με την ύπαρξη του onboard φορτιστή των 7 kW στο αυτοκίνητο, η φόρτιση από το 20 έως το 80% θα διαρκεί περίπου 4 ώρες με το αντίστοιχο wallbox. Σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση ταχυφορτιστών, το νέο e-C3 θα μπορεί να δεχτεί έως και 100 kW σύνδεση. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε μέσα στους επόμενους μήνες, όταν και το μοντέλο θα “πιάσει” Ελλάδα.