Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault 5 που θέλει να ανατρέψει τα πάντα στην αγορά των ηλεκτρικών
Η Renault έχει επανακάμψει δυναμικά και η προϊοντική επίθεση που θα ακολουθήσει, θα είναι χωρίς προηγούμενο αν κρίνουμε και από την ιδιαίτερα επιτυχημένη αναβίωση του θρυλικού “5αριού” για τη νέα ηλεκτρική εποχή.
Ξεκάθαρα η Renault απευθύνεται στο συναίσθημα και μένει πάνω σε σχεδιαστικές φόρμες που κρατούν το πρωτότυπο Renault 5 στην επικαιρότητα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Έχουμε δει κι άλλες φορές να γίνεται επιχείρηση διατήρησης ονόματος ή φόρμας από το παρελθόν στη σύγχρονη εποχή αλλά εδώ, όπως φαίνεται και στις εικόνες, η Γαλλική εταιρεία έχει κάνει πραγματικά τη διαφορά.
Θυμίζουμε πως το Renault 5 παρουσιάστηκε το 1972 και τότε, ήταν ένα ευέλικτο μικρό αυτοκίνητο του οποίου η οικονομική απόκτηση αλλά και η συντήρηση, όσο και η χρήση, το οδήγησαν να αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της εταιρείας. Σχεδιαστικά, η έκδοση παραγωγής απέχει ελάχιστα από το πρωτότυπο που “κυκλοφορεί” στο διαδίκτυο εδώ και αρκετό καιρό.
Με κάποιες μικρές αλλαγές στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα, το νέο 5άρι είναι εδώ για να ξυπνήσει μνήμες αλλά και για να συναρπάσει. Είναι πεντάθυρο, με μήκος 3,92 μέτρα, ενώ το πλάτος του είναι 1,77 μ. και το ύψος του μένει στο 1,5 μ. Οι χώροι για τους επιβάτες, μοιάζουν να είναι πολύ καλοί με δεδομένες τις συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις.
Στην καμπίνα, το “ρυθμό” δίνει το απόλυτα σύγχρονο ταμπλό με τις δύο “συνεχόμενες” οθόνες που έχει διαγώνιο από 10 ίντσες η κάθε μια. Αυτή που είναι πίσω από το τιμόνι παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων, ενώ η πιο κεντρικά τοποθετημένη, δίνει πρόσβαση σε όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες και στο σύστημα infotainment. Ευχάριστη ρετρό αναφορά, είναι η επιφάνεια- ράφι, μπροστά από το συνοδηγό.
Το Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην πλατφόρμα AmpR Small, που έχει σχεδιαστεί για αποκλειστική χρήση στα μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα της Renault. Πάνω σε αυτή αναμένουμε να δούμε κι άλλα ενδιαφέροντα μοντέλα. Η χρήση της, προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα που προσφέρονται για εκμετάλλευση από τους σχεδιαστές.
Τέτοιο είναι το flat κάτω μέρος και το μεταξόνιο των 2,54 μέτρων που για το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι μάλλον αυξημένο, το “κρατημένο” συνολικό βάρος αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Αντίστοιχα, οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί και εκείνος για τις αποσκευές, ξεκινά από τα 326 λίτρα, ενώ στην καμπίνα υπάρχουν πολλοί έξυπνα τοποθετημένοι αποθηκευτικοί χώροι.
Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το 5 E-Tech, βασίζεται σε εκείνους των Megane E-Tech και Scenic E-Tech και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος. Η βασική έκδοση θα είναι με 95 ίππους και 215 Nm ροπής, η ενδιάμεση με 122 ίππους και 225 Nm και η πιο δυνατή με 150 ίππους και 245 Nm. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η πιο δυνατή έκδοση θα κάνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 8 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα θα είναι περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα.
Δύο είναι οι εκδόσεις μπαταρίας του μοντέλου, με τη μεγαλύτερη να έχει χωρητικότητα 52 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, ενώ η μικρότερη είναι 40 kWh και εμφανίζει αυτονομία έως 300 χιλιόμετρα. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου θα έρχονται εφοδιασμένες με onboard φορτιστή 11 kW, γεγονός πολύ σημαντικό για τον περιορισμό του χρόνου φόρτισης με τη χρήση ανάλογου wall box.
Σε ταχυφορτιστή, το νέο 5 E-Tech, για τη βασική του έκδοση θα έχει περιορισμό στα 80kW, ενώ οι δύο δυνατότερες θα μπορούν να δεχτούν σύνεση έως και με “κατοστάρη”. Το μοντέλο που στη Γαλλία υπολογίζεται πως θα διατεθεί σε μια τιμή που δεν θα ξεπερνά τα 25.000 ευρώ, στη χώρα μας αναμένεται μέσα στο επόμενο τρίμηνο.