X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Επίσημο: Τέλος στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel στην ΕΕ από το 2035

DACIA SPRING

Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε επίσημα αυτό που ήδη γνωρίζαμε και περιμέναμε: Από το 2035 και μετά στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πωλούνται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά και ελαφριά επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές εγκρίθηκαν την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου από το Ευρωκοινοβούλιο οι αναθεωρημένοι στόχοι για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα μικρά επαγγελματικά οχήματα. Σύμφωνα με όσα προβλέπει το πακέτο “Fit for 55”, από 1η Ιανουαρίου 2035 σταματούν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel στην ΕΕ.

Στόχος είναι ο εκμηδενισμός των εκπομπών CO2 στα νέα αυτοκίνητα από το 2035 και μετά, κάτι που σηματοδοτεί το τέλος των επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την πλήρη επικράτηση των 100% ηλεκτρικών οχημάτων. Έχει τεθεί μάλιστα ενδιάμεσος στόχος για την μείωση των εκπομπών CO2 των καινούριων αυτοκινήτων το 2030, κατά 55% για τα επιβατικά και κατά 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά, συγκριτικά με το 2021.

Ποιες εταιρίες εξαιρούνται

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με μικρό όγκο παραγωγής, κάτω από 1.000 οχήματα ετησίως, εξαιρούνται από τους στόχους της ΕΕ. Επιπλέον, οι κατασκευαστές με ετήσια παραγωγή από 1.000 - 10.000 καινούργια αυτοκίνητα ή 1.000 - 22.000 καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μπορούν να λάβουν χρονική παράταση μέχρι το τέλος του 2035.

Νέα μέθοδος αξιολόγησης εκπομπών CΟ2

Το 2025 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει μία μέθοδο αξιολόγησης και καταγραφής δεδομένων για τις εκπομπές CO2 ενός οχήματος καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Επιπλέον, ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για τα οχήματα ZLEV (είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά με εκπομπές CO2 έως 50 g/km θα αναπροσαρμοστεί. Από το 2025 έως το 2029 τα ZLEV θα πρέπει να έχουν μερίδιο 25% επί των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων (17% στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών) και έως το 2030 το κίνητρο θα καταργηθεί.

TAGS ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ