ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ερχεται και το C5 Aircross Plug-in hybrid

Το Citroen C5 Aircross
Το Citroen C5 Aircross CITROEN

Με πολλά πλεονεκτήματα, αναμένεται εντός του Νοεμβρίου στην ελληνική αγορά, η εξηλεκτρισμένη έκδοση του δημοφιλούς SUV C5 Aircross.

Η Ελλάδα αποτελεί χώρο αφίξεων πολλών νέων, εξηλεκτρισμένων μοντέλων, καθώς το πρόγραμμα επιδότησης της κυβέρνησης, βρίσκει αποδέκτες και μάλιστα με εντυπωσιακό ρυθμό. Και να φανταστείτε, ότι το πρόγραμμα αυτό, θα ισχύσει και όλο το 2021.

Υπό αυτή την έννοια, οι εταιρείες επιχειρούν να εισάγουν το συντομότερο δυνατό –και όσο το επιτρέπουν οι παραγωγές των εργοστασίων- τις αμιγώς ηλεκτρικές ή Plug-in υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες επιδοτούνται για επαγγελματική χρήση (ταξί), ενώ έχουν απαλλαγές για εταιρική χρήση (leasing).

Ένα τέτοιο μοντέλο, πρόκειται να κάνει την παρουσία του στην Ελλάδα εντός του Νοεμβρίου. Το νέο Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid, συνδυάζει τα χαρακτηριστικά που ήδη γνωρίζουμε από το συμβατικό C5 Aircross, τη στιβαρότητα, την άνεση στην οδήγηση, τους χώρους, την πληθώρα των συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού (20 τον αριθμό) και τη φινέτσα, με την οικονομία στην καθημερινή οδήγηση, καθώς μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά για 55 χλμ., χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,2 kWh.

Το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.6lt PureTech, ισχύος 180 ίππων, προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 80 kW (περίπου 109 ίππων), ο οποίος είναι εγκατεστημένος μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του εξηλεκτρισμένου ë-EAT8, αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων. Η συνδυασμένη ισχύς αγγίζει τους 225 ίππους και η ροπή τα 320Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Πάντως, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα Plug-in, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής, είτε να κινηθεί ηλεκτροκίνητα και μάλιστα με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, είτε με τον συνδυασμό των δύο κινητήρων.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι η αθόρυβη λειτουργία, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες κι όσο δεν επεμβαίνει το θερμικό μοτέρ.

Λειτουργώντας, βέβαια, ηλεκτρικά, δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, ενώ με τον συνδυασμό των δύο κινητήρων, οι ρύποι περιορίζονται σε 32 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση στα 1,4 λίτρα ανά 100 χλμ.

Ηλεκτρικά, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί απρόσκοπτα σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας, που είναι ανοιχτές μόνο για τα οχήματα μηδενικών ρύπων - ZEV (Zero Emissions Vehicles), οι οποίες αρχίζουν να θεσπίζονται σε διάφορες μεγάλες πόλεις.

Οσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, ανάλογα το σύστημα (ταχυφορτιστής ή απλή πρίζα), μπορεί αν διαρκέσει από 2 έως 7 ώρες, ενώ η φόρτιση μπορεί να προγραμματιστεί προκειμένου να επωφεληθεί κανείς από το μειωμένο τιμολόγιο του ρεύματος, χρησιμοποιώντας είτε την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό του αυτοκινήτου, είτε την εφαρμογή για κινητά «My Citroën».

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των 20 συστημάτων υποστήριξης οδηγού, υπάρχει και το Highway Driver Assist (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Ως προς την άνεση, και η Plug-in υβριδική έκδοση, έχει τρία αυτόνομα, συρόμενα, ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, με τον χώρο στο πορτ-μπαγκάζ, να κυμαίνεται από 460 έως 600 λίτρα.

Συνολικά, η Citroen, πρόκειται να παρουσιάσει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στο 80% της γκάμας της έως το 2023, ενώ το 2025 όλα τα μοντέλα της θα συνοδεύονται από κάποια εν γένει ηλεκτρική έκδοση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ