Έρχεται υβριδικό Ford Focus EcoBoost
Την αρχή στις υβριδικές εκδόσεις της Ford, την έκανε το Puma, το οποίο λανσαρίστηκε πριν λίγους μήνες και στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, την ίδια υβριδική τεχνολογία φόρεσε και το Fiesta και σιγά μην άφηνε η Ford έξω από τον νυμφώνα και το Focus.
Ετσι, λοιπόν, το ίδιο, ήπιο υβριδικό σύστημα, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης 1.0L EcoBoost, σε συνδυασμός με τη μίζα-γεννήτρια των 48volt, εφοδιάζει και την υβριδική έκδοση του Focus, με την ίδια ισχύ των 155 ίππων και με εκπομπές 115 γρ./χλμ. CO2, σύμφωνα με τον νέο, ρεαλιστικό κύκλο μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων (WLTP). Η Ford, επισημαίνει ότι σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost των 150 ίππων, έχει μειωμένη κατανάλωση κατά 17%. Θα το δούμε και στην πράξη, όταν θα το οδηγήσουμε, καθώς αναμένεται στην Ελλάδα προς τα τέλη Αυγούστου.
Για να κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το υβριδικό Focus η Ford, προσέθεσε ορισμένα ακόμη στοιχεία εξοπλισμού, όπως νέο πίνακα οργάνων LCD 12,3 ιντσών, τεχνολογίας “true colour”, και μόντεμ FordPass Connect – συμπεριλαμβανομένου του καινοτόμου Local Hazard Information (αργότερα μέσα στη χρονιά), τα οποία αναβαθμίζουν τη συνδεσιμότητα.
Επίσης, η νέα έκδοση Focus Connected προσφέρει στο βασικό της εξοπλισμό, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, καθώς και σύστημα πλοήγησης μέσου του SYNC 3, το οποίο διαθέτει δυνατότητα φωνητικών εντολών και μία οθόνη αφής 8 ιντσών.
Οι υβριδικές εκδόσεις διατίθεται τόσο σε πεντάθυρα και station wagon αμαξώματα, και στις εκδόσεις Titanium, Active, ST-Line και Vignale.
Κι ακόμη, ο χιλιάρης κινητήρας, επίσης με υβριδική τεχνολογία, θα διατίθεται και με την έκδοση των 125 ίππων. Σημειώνω, ότι το σύστημα BISG, με τη μίζα-γεννη΄τρια. επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt, κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, μέσω της διαρκούς συνεργασίας του με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή επιπλέον ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Στην πράξη, το σύστημα αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Η ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG), επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0lt EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος. Έτσι περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Για οδήγηση ανάλογα τις επιθυμίες του οδηγού, μέσω του προγράμματος Sport, υπάρχουν τα Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Selectable Drive Modes), με επίδραση στην απόκριση του πεντάλ γκαζιού, το βάρος του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και την ευαισθησία του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό, είναι ότι η λειτουργία του συστήματος Auto Start-Stop του Focus EcoBoost Hybrid, επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου, με τη λειτουργία Stop-in-Gear να μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει, ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.
Επιπλέον, οι κινητήρες του Focus EcoBoost Hybrid υιοθετούν και την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου για εξοικονόμηση καυσίμου, η οποία εξακολουθεί να υποστηρίζει και τη διαθέσιμη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5L EcoBoost των 182 ίππων.
Πέραν των υβριδικών εκδόσεων, παραμένουν στη γκάμα του Focus οι εκδόσεις πετρελαίου 1.5L EcoBlue, με 95 και 120 ίππους, σε συνδυασμό με το γνωστό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή το προηγμένο 8τάχυτο.