ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εργο τέχνης η plug-in hybrid SF90 Spider

Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 Spider FERRARI

Η convertible έκδοση της Ferrari SF90 Stradale, η SF90 Spider, παρουσιάστηκε σε ψηφιακή εκδήλωση, σκορπώντας ενθουσιασμό στους Ferraristi από όλο τον κόσμο.

Μπορεί στη Φόρμουλα 1 η Ferrari να μην ενθουσιάζει το φανατικό κοινό της, τα τελευταία χρόνια, εντούτοις με τα αυτοκίνητα παραγωγής ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη.

Το τελευταίο δημιούργημα, η SF90 Spider, αποτελεί έργο τέχνης, όχι μόνο σχεδιαστικά, αλλά και μηχανολογικά. Η convertible εκδοχή της SF90 Stradale, φέρει αλουμινένια οροφή, η οποία αναδιπλώνεται σε 14 δευτ., σε ταχύτητες μέχρι 45 χλμ./ώρα. Είναι τέτοια η κατασκευή της, που καταλαμβάνει μόλις 100 λίτρα χώρου και όχι 150-200 λίτρα που απαιτούνται από ένα παραδοσιακό σύστημα, όντας και ελαφρύτερη.

Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 Spider FERRARI

Αυτό που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι το σύστημα κίνησης. Η πρώτη spider παραγωγής της Ferrari, η SF90 Spider διαθέτει plug-in υβριδική αρχιτεκτονική (φορτίζεται από πρίζα) στην οποία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες μπροστά, οι οποίοι περιλαμβάνουν το σύστημα RAC-e (Cornering Angle Regulator, Electric) και ένα μοτέρ στο πίσω μέρος, το MGUK (Motor Generator Unit, Kinetic), μια καινοτομία της Prancing Horse Formula 1, που βρίσκεται τοποθετημένο μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, της μπαταρίας υψηλής τάσης 7.9 kWh και του συστήματος ελέγχου ηλεκτρικού κινητήρα.

Ο θερμικός κινητήρας 4.0 lt V8 turbo ICE, αποδίδει 780 ίππους (60 παραπάνω από προηγούμενο μοτέρ) στις 7.500 σ.α.λ., με 800 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ταχύτητα του κινητήρα να φθάνει στις 8.000 σ.α.λ. Τα ηλεκτρικά μοτέρ, προσθέτουν επίσης 220 ίππους (162 kW), με τη συνολική ισχύ του μοντέλου να αγγίζει τους 1.000 ίππους, σύμφωνα με το μετρικό σύστημα ή 986 hp.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, από την F1, το οποίο είναι πολύ πιο αποδοτικό και άμεσο σε σχέση με το 7άρι κιβώτιο, προκειμένου να ανταπεξέλθει στη θηριώδη ροπή των 1.200 Nm.

Το εσωτερικό της Ferrari SF90 Spider
Το εσωτερικό της Ferrari SF90 Spider FERRARI

Το σύνολο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτ. με τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα.

Η ροή ισχύος του υβριδικού συστήματος της SF90 Spider μπορεί να χωριστεί σε δύο τομείς. Ο πρώτος, ως προς τη λειτουργία:

  • Ηλεκτρική λειτουργία, στον μπροστινό άξονα (προσθιοκίνητο FWD)
  • Υβριδική λειτουργία, του θερμικού κινητήρα ICE και του MGUK (πισωκίνητη λειτουργία RWD)
  • Υβριδική λειτουργία 4WD (τετρακίνηση), με τον ηλεκτρικό μπροστινό άξονα διαθέσιμο, ανάλογα τις συνθήκες για καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο από τις στροφές και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση

Ο δεύτερος, ως προς την ανάκτηση ενέργειας (φόρτιση μπαταρίας):

  • Αναγεννητικό φρενάρισμα, διαθέσιμο και στους δύο άξονες τόσο υπό κανονικό φρενάρισμα όσο και όταν το ABS είναι ενεργό
  • Υπερπλήρωση μπαταρίας, ενεργή και στους δύο άξονες όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ γκαζιού, διαχειρίζεται ανεξάρτητα στους μπροστινούς τροχούς δεξιά και αριστερά
  • Επαναφόρτιση μπαταρίας: που επιτυγχάνεται με μετατόπιση σημείου φόρτισης μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του πίσω ηλεκτροκινητήρα MGUK.
Η μηχανική της Ferrari SF90 Spider
Η μηχανική της Ferrari SF90 Spider FERRARI

Λόγω του υβριδικού συστήματος, το παραδοσιακό Manettino συνοδεύεται τώρα από έναν πρόσθετο επιλογέα στο τιμόνι. Το eManettino, το οποίο διαχειρίζεται τις ροές ισχύος από και προς την μπαταρία υψηλής τάσης και τους τροχούς, προσφέρει στον οδηγό τέσσερις επιλογές λειτουργίας:

  • eDrive: ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει σβηστός και η πρόσφυση ανατίθεται εξ ολοκλήρου στον ηλεκτρικό μπροστινό άξονα. Ξεκινώντας με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία (καθαρή χωρητικότητα 9 kWh), το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει έως και 25 χλμ. ηλεκτρικά και με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.
  • Hybrid: αυτή η ρύθμιση βελτιστοποιεί τη συνολική απόδοση του συστήματος κι αποφασίζει αυτόνομα εάν θα διατηρήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε λειτουργία ή θα τον απενεργοποιήσει. Η ροή ισχύος από τους ηλεκτροκινητήρες περιορίζεται στην εξοικονόμηση ισχύος της μπαταρίας.
  • Performance: αυτή η λειτουργία διατηρεί τον θερμικό κινητήρα ICE σε λειτουργία, επειδή η προτεραιότητα είναι περισσότερο στη φόρτιση της μπαταρίας παρά στην απόδοση. Αυτό εγγυάται ότι η ισχύς είναι άμεσα και πλήρως διαθέσιμη όταν απαιτείται. Αυτή η λειτουργία ταιριάζει καλύτερα σε καταστάσεις στις οποίες η οδηγική απόλαυση και η διασκέδαση πίσω από το τιμόνι αποτελούν το κύριο επίκεντρο.
  • Qualify: αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σύστημα να επιτύχει τη μέγιστη ισχύ εξόδου αφήνοντας τους ηλεκτρικούς κινητήρες να λειτουργούν στο μέγιστο δυναμικό τους (162kW). Το σύστημα ελέγχου δίνει προτεραιότητα στη μέγιστη απόδοση σε σχέση με τη φόρτιση της μπαταρίας.

Η τοποθέτηση του plug-in hybrid συστήματος κίνησης, επέφερε κι άλλες αλλαγές, στο νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου eSSC (ηλεκτρονικό Side Slip Control). Ο Ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης (eTC), διαχειρίζεται με βέλτιστο τρόπο τη διαθεσιμότητα της ροπής - τόσο του κινητήρα ICE όσο και του ηλεκτρικού κινητήρα - διανέμοντάς την ξεχωριστά στους τροχούς, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης.

Το Torque Vectoring, διαχειρίζεται καλύτερα τη ροπή σε στροφές, ανάμεσα στο εξωτερικό και στον εσωτερικό τροχό του μπροστινού άξονα, για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης κατά την έξοχο, ενώ το Brake-by-wire control με ABS / EBD, διαχωρίζει τη ροπή πέδησης μεταξύ του υδραυλικού συστήματος και των ηλεκτρικών κινητήρων, επιτρέποντας την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα που ενισχύει την απόδοση και την αίσθηση φρένων.

Τώρα, μπορεί να προστέθηκαν 270 κιλά, λόγω των ηλεκτροκινητήρων και της μπαταρίας, αλλά με 1.670 κιλά η αναλογία βάρους / ισχύος είναι 1,67 κιλά / ίππο και η κατανομή 45% - 55% σε εμπρός και πίσω άξονα. Παράλληλα, το σασί επανασχεδιάστηκε πλήρως για να αντιμετωπίσει τις επιπλέον πιέσεις που σχετίζονται με τη νέα μονάδα ισχύος και την εισαγωγή του συστήματος τετρακίνησης AWD, ενώ το πλαίσιο της SF90 Spider διαθέτει 30% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία από τις προηγούμενες πλατφόρμες.

Πανοραμική λήψη της Ferrari SF90 Spider
Πανοραμική λήψη της Ferrari SF90 Spider FERRARI

Σημαντική δουλειά έγινε και στην αεροδυναμική, με αποτέλεσμα να παράγονται 390 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ. / ώρα, με το ειδικό πακέτο Assetto Fiorano, το οποίο προσφέρεται για αυτούς που θέλουν να οδηγούν το αυτοκίνητο σε πίστα, έχοντας πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα, ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 για να βελτιώσουν την απόδοση στην κ.ά.

Ανασχεδιάστηκε και το κύκλωμα ψύξης για τα φρένα, ενώ το σύστημα Gurney, που ελέγχει παραμέτρους όπως ταχύτητα, επιτάχυνση, γωνία τιμονιού και πίεση στο πεντάλ φρένου, υιοθετεί δύο διαμορφώσεις: Low Drag, όπου δύο τμήματα (κινητό και σταθερό) πάνω από το κάλυμμα του κινητήρα, επιτρέποντας στον αέρα να ρέει και πάνω και κάτω και High Downforce, όπου το κινητό στοιχείο χαμηλώνει και εκτρέπει τη ροή του αέρα για καλύτερη κάθετη δύναμη.

Οσον αφορά τη σχεδίαση, τα λόγια είναι περιττά, ενώ αίσθηση προκαλούν και οι προβολείς matrix LED. Πίσω, το γυαλί αποκαλύπτει τον κινητήρα σε δημόσια θέα, οι δύο οβάλ απολήξεις εξάτμισης είναι ψηλά και χαμηλά ο διαχύτης.

Το κόκπιτ έχει μετατοπιστεί προς τα εμπρός, η οροφή είναι 20 χλστ. χαμηλότερη, οι κολόνες πιο λεπτές και το παρμπρίζ είναι πιο ψηλά τοποθετημένο. Παρατηρούμε ένα ψηφιακό ταμπλό οργάνων με οθόνη 16 ιντσών υψηλής ευκρίνειας και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι γεμάτο διακόπτες, ακόμα και για την εκκίνηση.

Διαθέτει και head up display, με όλες τις βασικές πληροφορίες στην πλευρά του παρμπρίζ του οδηγού, για λιγότερη απόσπαση της προσοχής σύμφωνα με τη φιλοσοφία "Eyes on the road, hands on the wheel".

Αυτά εν ολίγοις. Είστε έτοιμοι για παραγγελία; Τιμή κοντά στα 473.000 ευρώ ή δύο τεσσάρια διαμερίσματα στο Παγκράτι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ