Ετοιμαστείτε για συναρπαστικά ηλεκτρικά ταξίδια με το IONIQ 5
Η κορεατική μάρκα παρουσίασε το ολοκαίνουργιο, μεγάλο της ηλεκτρικό μοντέλο, με δύο ιπποδυνάμεις, με δύο μπαταρίες, δικίνητο και τετρακίνητο.
Το έχω γράψει πρόσφατα: η Hyundai αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η αλματώδης εξέλιξή της, μας έχει εντυπωσιάσει.
Με ευρωπαϊκό, πλέον ταπεραμέντο, αφού διαθέτει κέντρο σχεδιασμού στη Γερμανία και ευρωπαϊκά εργοστάσια κατασκευής, αλλά με κορεατική νοοτροπία δουλειάς και επιμονής, η Hyundai Motor Company όχι μόνο έχει κερδίσει τον σεβασμό των άλλων κατασκευαστών, αλλά και την εκτίμηση των αγοραστών, καθώς αναρριχάται στην κατάταξη των πωλήσεων στην Ευρώπη.
Η εταιρεία αποκαλύπτοντας το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της, το IONIQ 5, ταράζει αρκετά τα νερά της ηλεκτροκίνησης.
Με ένα μεγάλο crossover αμάξωμα, στα 4,635 μ. μήκος (1,890 μ. πλάτος και ύψος 1,605 μ.), μεγαλύτερο και από του νέου Tucson, για το οποίο έγραψα πρόσφατα και αποτελεί μοντέλο αιχμής, η Hyundai δίνει διαπιστευτήρια.
Το μεταξόνιο των 3 μ., όχι μόνο είναι τεράστιο, αλλά ουσιαστικά δείχνει το που μπορούμε να φθάσουμε με τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Βασισμένο σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, ειδικά κατασκευασμένη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς, κάτω από τη νέα, εξειδικευμένη μάρκα για τα αμιγώς ηλεκτρικά, IONIQ, έχει τεράστια πλεονεκτήματα.
Πρώτον, μπορεί να φιλοξενήσει ένα ή και δύο μοτέρ, εμπρός – πίσω, ώστε να κάνει και τετρακίνηση, να χωρέσει μικρότερη ή μεγαλύτερη μπαταρία και βέβαια να αφήσει άπλετους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες, με έναν τεράστιο χώρο αποσκευών.
Με σχεδίαση από μίνιμαλ στοιχεία, για αυξημένη αεροδυναμική, και κοντούς προβόλους, το έξυπνα σμιλευμένο αμάξωμα φέρει κλειστή μάσκα, καθώς δεν υπάρχουν γρίλιες για να ψύξουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και διακριτικά φώτα ημέρας (DRL) σε σχήμα ανάποδου Π, που παρέχουν στο IONIQ 5 μια μοναδική φωτεινή υπογραφή, κάτι που παρατηρούμε και στο πίσω μέρος.
Οι 20άρες ζάντες αλουμινίου, ξεχωρίζουν από μακριά με την περίτεχνη σχεδίαση, και το ανασηκωμένο αμάξωμα τονίζει το παρουσιαστικό του.
Για την καμπίνα τι να πούμε. Οι σχεδιαστές δίνουν ρέστα απλότητας, με δύο τεράστιες, ενιαίες ψηφιακές οθόνες (έκαστη 12 ιντσών, για ενδείξεις οργάνων και πολυμέσων), ψηφιακά χειριστήρια στην μικρή κονσόλα, τιμόνι δύο ακτίνων με επίπεδο κάτω μέρος, κεντρική κονσόλα που μπορεί να μετακινηθεί έως και 14 εκ., εντελώς επίπεδο πάτωμα, πίσω καθίσματα που μπορούν να αναδιπλωθούν σε αναλογία 60:40 και να μετακινηθούν προς τα εμπρός μέχρι και 13,5 εκ. (χώρος αποσκευών από 531 έως και 1.600 λίτρα), αλλά και μπροστινά καθίσματα των οποίων η πλάτη αναδιπλώνει πολύ προς τα πίσω – μέχρι να ξαπλώσεις μπορείς.
Ο οικολογικός χαρακτήρας φαίνεται από το γεγονός ότι καθίσματα, επενδύσεις, υποπόδια ή υποβραχιόνια στηρίγματα, είναι κατασκευασμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά με βιώσιμη προέλευση, όπως ανακυκλωμένες φιάλες PET και φυτικές ίνες (bio PET), φυσικές ίνες από μαλλί καθώς και οικολογικό, ειδικά επεξεργασμένο δέρμα, με βιοβαφή από φυτικά εκχυλίσματα.
Το νέο IONIQ 5 προσφέρεται με επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες, 58 kWh και μιας 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεων κινητήρων. Είτε με πίσω κίνηση, είτε με τετρακίνηση. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα.
Η κορυφαία έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 155 kW στον πίσω άξονα και έναν 70 kW στον εμπρός, αποδίδει συνολικά 306 PS (225kW) με 605 Nm ροπής, και προσφέρει τετρακίνηση, κάνοντας το μοντέλο να πιάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτ., με την μπαταρία των 72,6 kWh και σε 6,1 δευτ., με τη μπαταρία των 58 kWh.
Η πισωκίνητη έκδοση, με έναν ηλεκτροκινητήρα 218 PS (160 kW), στον πίσω άξονα, αποδίδει ροπή 350 Nm. Με την μπαταρία των 72,6 kWh επιτυγχάνει σε 7,4 δευτ. και σε 8,5 δευτ. με τη μικρότερη μπαταρία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να καλύψει περίπου 480 χλμ. με μια φόρτιση. Μάλιστα, με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 λεπτά, ενώ με 5 λεπτά φόρτισης, έχεις αυτονομία για 100 χλμ.
Κι όλα αυτά, διότι η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP του IONIQ 5 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V.
Πριν από λίγο καιρό είχα δημοσιεύσει ορισμένα βίντεο που έδειχναν ότι το IONIQ 5 επιτρέπει στους κατόχους του τη δυνατότητα να δίνει ενέργεια, για να φορτίζουν ηλεκτρικές συσκευές, ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ ή εξοπλισμό κάμπινγκ, μέσω θυρών V2L (παρέχει ισχύ έως και 3,6 kW), μια κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς και μια στη θύρα φόρτισης στο εξωτερικό του οχήματος.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και συστήματα για βελτιωμένη ψηφιακή εμπειρία χρήσης. Φέρει και οθόνη AR HUD (Head-Up Augmented Reality) επαυξημένης πραγματικότητας που ουσιαστικά μετατρέπει το παρμπρίζ σε επιφάνεια πληροφόρησης (για πρώτη φορά σε Hyundai) και βέβαια τη σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, Hyundai SmartSense, που περιλαμβάνει και το σύστημα Highway Driving Assist 2 (HDA 2), για ημι-αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα διαθέτει μεταξύ άλλων τα συστήματα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA) κ.α.
Εν αναμονή της άφιξής του στην Ελλάδα, το φθινόπωρο του 2021.
Photo credits: Hyundai